Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag skall ge ett enkelt svar på det där sista eftersom jag snart måste logga ut.
Låt mig säga så här. Det begås ett inbrott, en vanligtvis fattig person börjar att sprida pengar omkring sig, verkar det misstänkt? Visserligen kan han ju vunnit på lotto eller fått ett arv kanske, men tidpunkten för arvet eller vinsten var ju lite av ett "underligt sammanträffande" och antagligen kommer han att bli misstänkt av ett flertal personer för att vara skyldig till stölden..
Men med ditt resonemang nedan är köparen alltså skyldig tills motsatsen är bevisad. Så resonerar en känd regering gällande ett internerna i ett lika känt fångläger på Kuba. Guilty until proved innocent. Du begår ju samma tankefel som du anklagar GWB för att göra!
Citat:
Så tills dess att regeringen klart bevisar att de är helt oskyldiga till att ha något med 9/11 att göra, så kommer jag se på dem med en viss misstänksamhet.
Som sagt. Du resonerar på samma sätt som GWB gör.
Citat:
Att Bush inte ville upp och vittna själv, eller under ed var definitivt inget som ingav förtroende hos mig kan jag säga.
Det kan jag hålla med om. Men, med största säkerhet finner vi - delvis - orsaken i att hans uttalande skulle bli tolkat av allehanda foliehattar som skulle börja driva juridiska processer mot honom. Om något av det han eventuellt skulle ha sagt innehöll det allra minsta lilla faktafel så skulle de få dras med stämningar till korna kom hem.