2007-06-07, 21:02
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Gärna hårdare tag mot terrorismen, men inte på det viset. Du kan själv läsa baksidan med att gå ut och totalförklara krig på det viset som Bush gjorde.
Det är ju så att allt har en baksida, många gånger måste man ta pengar från andra håll för att kunna fiansera projekt mot mål.
Däremot håller ja med om att onödigt många USA miljoner gått åt.
Citera
2007-06-08, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Det är ju så att allt har en baksida, många gånger måste man ta pengar från andra håll för att kunna fiansera projekt mot mål.
Däremot håller ja med om att onödigt många USA miljoner gått åt.

Minst sagt.........
Citera
2007-06-08, 12:57
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag skall ge ett enkelt svar på det där sista eftersom jag snart måste logga ut.

Låt mig säga så här. Det begås ett inbrott, en vanligtvis fattig person börjar att sprida pengar omkring sig, verkar det misstänkt? Visserligen kan han ju vunnit på lotto eller fått ett arv kanske, men tidpunkten för arvet eller vinsten var ju lite av ett "underligt sammanträffande" och antagligen kommer han att bli misstänkt av ett flertal personer för att vara skyldig till stölden..
Men med ditt resonemang nedan är köparen alltså skyldig tills motsatsen är bevisad. Så resonerar en känd regering gällande ett internerna i ett lika känt fångläger på Kuba. Guilty until proved innocent. Du begår ju samma tankefel som du anklagar GWB för att göra!

Citat:
Så tills dess att regeringen klart bevisar att de är helt oskyldiga till att ha något med 9/11 att göra, så kommer jag se på dem med en viss misstänksamhet.
Som sagt. Du resonerar på samma sätt som GWB gör.

Citat:
Att Bush inte ville upp och vittna själv, eller under ed var definitivt inget som ingav förtroende hos mig kan jag säga.
Det kan jag hålla med om. Men, med största säkerhet finner vi - delvis - orsaken i att hans uttalande skulle bli tolkat av allehanda foliehattar som skulle börja driva juridiska processer mot honom. Om något av det han eventuellt skulle ha sagt innehöll det allra minsta lilla faktafel så skulle de få dras med stämningar till korna kom hem.
Citera
2007-06-08, 13:24
Bannlyst
Den

som tror Usa låg bakom 9/11 sök hjälp!
Citera
2007-06-08, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
som tror Usa låg bakom 9/11 sök hjälp!

Du menar Bush regeringen? För en stor del av amerikanska folket tror ju att regeringen låg bakom. Så att använda ordet USA klingar lite fel tycker jag.

Visst, det är väl det som behövs om man skall kunna få fram allt i saken eftersom regeringen antagligen inte är speciellt pigga på att säga som det var, vilket jag heller inte skulle vara i det läget.

Men det söks hjälp då och då och nya saker kommer fram.
Citera
2007-06-08, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men med ditt resonemang nedan är köparen alltså skyldig tills motsatsen är bevisad. Så resonerar en känd regering gällande ett internerna i ett lika känt fångläger på Kuba. Guilty until proved innocent. Du begår ju samma tankefel som du anklagar GWB för att göra!

Som sagt. Du resonerar på samma sätt som GWB gör.

Det kan jag hålla med om. Men, med största säkerhet finner vi - delvis - orsaken i att hans uttalande skulle bli tolkat av allehanda foliehattar som skulle börja driva juridiska processer mot honom. Om något av det han eventuellt skulle ha sagt innehöll det allra minsta lilla faktafel så skulle de få dras med stämningar till korna kom hem.

Köparen är inte skyldig, men misstänkt, på grund av sitt beteende, det är inte samma sak. Det räcker inte för att fälla nån.

Angående Bush vittnesmål så talar själva handlingen för sig, inget mer behöver egentligen tilläggas, sen får alla dra sina egna slutsatser av händelsen. Låt mig bara tillägga att det gynnade honom definitivt inte att göra på det sättet.
Citera
2007-06-08, 15:42
Medlem
Stones avatar
Ny film på WTC 7?

http://www.youtube.com/watch?v=Tt2TKtwEIac

om inte ber jag om ursäkt.
Citera
2007-06-08, 20:34
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ny film på WTC 7?

http://www.youtube.com/watch?v=Tt2TKtwEIac

om inte ber jag om ursäkt.
Jag har inte sett den förut, men jag vet inte om den egentligen tillför så mycket. När denna filmen börjar har kollapsen redan startat och något nytt finns inte vad jag kan se.
Citera
2007-06-10, 16:13
Medlem
Försöksdjurs avatar
På 911Debunker's hemsida finns det "seismisk data" som gjordes då WTC7 kollapsade. Som tydligen motbevisar bomb-teorin.

http://911debunker.livejournal.com/
Citera
2007-06-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
På 911Debunker's hemsida finns det "seismisk data" som gjordes då WTC7 kollapsade. Som tydligen motbevisar bomb-teorin.

http://911debunker.livejournal.com/
Det enda det där "motbevisar" är att det inte finns några relevanta jämförelsegrunder för att avgöra om det var bomber inblandade eller inte.

Det det däremot gör är att reducera värdet av CT-sidans användande av seismiskt data för sina bombteorier, eventuellt på antingen WTC7 eller WTC1/2.
Citera
2007-06-11, 01:22
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Det enda det där "motbevisar" är att det inte finns några relevanta jämförelsegrunder för att avgöra om det var bomber inblandade eller inte.

Det det däremot gör är att reducera värdet av CT-sidans användande av seismiskt data för sina bombteorier, eventuellt på antingen WTC7 eller WTC1/2.

Okej tack. Har tyvärr inte hunnit läst texten ännu...
Citera
2007-06-12, 08:06
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon

Det går att använda seismiska utslagen till fler saker.

Tex.
Calculations show that the duration of the entire crush-down phase exceeds the free fall duration by 58.7% for the North Tower, and by 42.7% for the South Tower (Fig. 6b). This is a significant difference, which can be checked against seismic records registered at Lamont-Doherty Earth Observatory of Columbia University

Där dog det "fria fallet" IGEN.

http://www.civil.northwestern.edu/people/bazant/PDFs/Papers/00%20WTC%20Collapse%20-%20What%20Did%20&%20Did%20Not%20Cause%20It%20-%205-2007.pdf

Titta gärna på Fig. 6 på slutet, där finns det exempel på hur det såg ut med raset jämfört med dom seismologiska kurvor som finns.

Så här finns det ett dokument som INTE har gjorts av någon myndighet.
Hur vill ni foliehattar kritisera detta dokument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in