2007-08-14, 14:56
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Naturligtvis meddelar andra helt andra uppgifter som ej rapporteras i media.

Vilka och var?

/S
Citera
2007-08-14, 15:12
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Jag tror heiwas teori går ut på att ingen egentligen sett ett plan. Alla har blivit påverkade av medias rapporter och sedan tror sig ha sett ett plan.

Imo den mest idiotiska teorin någonsin.

Så alla live rapporter från den dagen var bara skickligt iscensatta bluffar? Jag kommer ihåg när amerikanerna som var på besök där jag jobbade fick ett samtal som sade att ett plan har krashat in i WTC, slå på TVn. Redan då, några minuter efter det hade hänt så hade alltså människor missuppfattat alltsammans och inbillat sig planen. Har jag fattat det hela rätt heiwa?
Citera
2007-08-14, 15:19
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Så alla live rapporter från den dagen var bara skickligt iscensatta bluffar? Jag kommer ihåg när amerikanerna som var på besök där jag jobbade fick ett samtal som sade att ett plan har krashat in i WTC, slå på TVn. Redan då, några minuter efter det hade hänt så hade alltså människor missuppfattat alltsammans och inbillat sig planen. Har jag fattat det hela rätt heiwa?

Ja.. nu skrapar du bara på ytan... till SANNINGEN!!!

Egentligen så animerades UA175-kraschen in i alla direktsändningar LIVE!!
Citera
2007-08-14, 15:41
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ja.. nu skrapar du bara på ytan... till SANNINGEN!!!

Egentligen så animerades UA175-kraschen in i alla direktsändningar LIVE!!

OK jag börjar ana vad det här leder.

Detta betyder att man inte kan tro på något man ser eftersom det tydligen går att manipulera människors hjärnor i efterhand och TV bilder live. Jag skulle lätt bli både schizofren och paranoid om jag verkligen trodde på denna typ av trams. Det är ju inte utan anledning som man undrar hur det står till i knoppen på vissa.
Citera
2007-08-14, 15:44
Medlem
portnoys avatar
Citat:
OK jag börjar ana vad det här leder.

Detta betyder att man inte kan tro på något man ser eftersom det tydligen går att manipulera människors hjärnor i efterhand och TV bilder live. Jag skulle lätt bli både schizofren och paranoid om jag verkligen trodde på denna typ av trams. Det är ju inte utan anledning som man undrar hur det står till i knoppen på vissa.

precis. kärnan i foliehattstänkande. det roliga är att det är Heiwa som kallar oss fritt tänkande varelser, för foliehattar!
Citera
2007-08-14, 15:54
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
precis. kärnan i foliehattstänkande. det roliga är att det är Heiwa som kallar oss fritt tänkande varelser, för foliehattar!

Jo det är lustigt. Det som är mindre lustigt är att jag själv var en foliehatt en gång i ett annat liv. Det tog lång tid innan man insåg att alla dessa konspirationsteorier inte skulle fungera eftersom de skulle kräva så otroligt mycket samordning att de inte skulle gå att dölja. Man är inte direkt mottaglig när man befinner sig i foliehattsstadiet kan jag tala om. Man är rädd att erkänna att man har gjort bort sig helt enkelt.

Heiwa tror du verkligen att tekniken som skulle göra det möjligt att redigera live sändningar på det sättet du vill existerar?
Citera
2007-08-14, 16:07
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Jo det är lustigt. Det som är mindre lustigt är att jag själv var en foliehatt en gång i ett annat liv. Det tog lång tid innan man insåg att alla dessa konspirationsteorier inte skulle fungera eftersom de skulle kräva så otroligt mycket samordning att de inte skulle gå att dölja. Man är inte direkt mottaglig när man befinner sig i foliehattsstadiet kan jag tala om. Man är rädd att erkänna att man har gjort bort sig helt enkelt.

Heiwa tror du verkligen att tekniken som skulle göra det möjligt att redigera live sändningar på det sättet du vill existerar?

Han hävdar att det fanns en "lucka" på 11s. eller vad det nu var i sändningen, där dessa otroligt perfekta animeringar (ur olika vinklar) gjordes.

Modigt av dig att ta upp ditt mörka förflutna!

Själv var jag klockren konspirationsanhängare när det gällde Kennedymordet. Men nu är jag ju helt tvärt emot och kämpar ensam mot ett hundratal arga jänkare på ett JFK-konspirationsforum... (sorry för OT´t)
Citera
2007-08-14, 16:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Det finns ingen hejd på vad Heiwa kan påstå eller ignorera för att slippa ge upp sina ideér.
Socialworker är en person som Heiwa satt mycket tilltro till. Den filmen skall bevisa att alla livesändningar är editerade. tyvärr är socialworker inte så jävla haj på editering då hans film bar tydliga spår av detta. Ännu roligare är att filmen blir debunkad av foliehattar som anser att NPL-tomtarna också skall bekämpas. Skitkul I say!
Kort länk som inte kräver timmar av tittande och läsande.
http://realinsidenews.com/911trutharticle010.html
Citera
2007-08-14, 16:28
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det finns ingen hejd på vad Heiwa kan påstå eller ignorera för att slippa ge upp sina ideér.
Socialworker är en person som Heiwa satt mycket tilltro till. Den filmen skall bevisa att alla livesändningar är editerade. tyvärr är socialworker inte så jävla haj på editering då hans film bar tydliga spår av detta. Ännu roligare är att filmen blir debunkad av foliehattar som anser att NPL-tomtarna också skall bekämpas. Skitkul I say!
Kort länk som inte kräver timmar av tittande och läsande.
http://realinsidenews.com/911trutharticle010.html

Kollade lite i början av denna länken.. Jäkligt kul snack med jämförelsen mellan de två videoklippen. "planet ser längre ut på det ena klippet"... Tydligen har de ingen koll på vad bildformat betyder.. Klipp nr. 2 är ju 16:9 i rätt format. Klipp nr. 1 är 16:9 anamorphic. Aj aj aj.. jag får huvudvärk.

EDIT: Kim, grattis till ditt 900:e inlägg!
Citera
2007-08-14, 17:46
Bannlyst
Citat:

Precis - länkar finns i #39 och #59 i tràd
http://www.flashback.org/showthread.php?t=385395&page=4 .

Jag tycker Socialservices 6 reportage om hur man manipulerar live-sändningar är rätt hygglig. Och sedan den andra länken hur man verkligen gör det - bilden/videon delas upp i tre skikt, bakgrund, torn, förgrund, etc. Och sedan lägger man in 'planet' i torn-skiktet.
Det blev ju litet fel - bakgrunden med en bro hoppar fram och tillbaka, etc. Himlen fàr konstig färg, mm.
Men det är helt klart för mig - live-sändningarna är fejkade. Slutsats? Allt annat är fejkat, inkl. 1000-tals vittnen som skulle ha sett planet krascha i WTC2.
Citera
2007-08-14, 18:47
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Som mànga pà detta forum tar du uppgifter ur sitt sammanhang.

Nej det är taget från DITT inlägg, hur trög kan en person bli???

Citat:
Det enda som brinner är tydligen innerväggar, möbler, mattor, mm. som framgàr av röken och värmen/hettan fràn dessa kan omöjligen hetta upp trossarna i taket sà att de börjar deformeras.

Det är DINA ord, jag ger dig ett par exempel och ber dig förtydliga dig om dina kunskaper om hur man ser på färgen på röken vilken temperatur det är! Svar, inte ett skit ännu så länge i stället för att svara på frågan så skriver du mer dynga och änne fler lögner.

Helt sjukt hur korkad en person får vara.

Citat:
Beträffande förhàllandet mellan färg och temperatur av rökgaser är det allmänt känt, t.ex. mycket hög temperatur annan färg än vid làg temperatur. Pentagonvideon är ett exempel - det är inte jetfuel/gaser som brinner. Temperaturen är för hög som syns pà rökgasfärgen.

Färgen på röken avgörs framförallt vilket ämne du tillsätter som bränsle i elden. Detta är en förutsättning för att man skall kunna göra en bedömning över hur varmt det är i branden.

Men eftersom du inte vågade svara på bild exemplen jag gav dig förut så får du 2 nya.

Här får du 2 bilder på WTC 1 och 2. På vilken av bilderna är det den varmaste branden?

Bild 1.
http://www.mirrors.org/historical/2001-09-11-World-Trade_Center/wtc/wtc_005.jpg

Bild 2
http://boloboffin.blogspot.com/WTC2SE.jpg

Vilken av bilderna visar den varmaste branden?

Citat:
Eiffeltornets och WTCs konstruktioner kan analyseras med exakt samma metoder - fackverk, helt enkelt utvecklade av G. Eiffel - för att se hur krafterna fördelas dels när konstruktionerna är intakta, dels när vissa delar inte bidrar till hàllfastheten av olika skäl. Det är lätt att visa att global kollaps ej uppträder i WTC när en vägg pàstàs bucklas enligt NIST. De andra väggarna hàller ihop konstruktionen, vilket kan förklaras lekmannamässigt. NIST komplicerar det hela pà 10000 sidor för att sedan bara pàstà att global kollaps uppträder utan bevis. Det är typiskt när man vill producera ett beställt resultat - producera lànga rapporter med massor av bludder, lösa antaganden, pàstàenden hur svàrt allting är med ovidkommande detaljer, osv. Och sedan trumpeta ut att 1000 tals andra experter sedan läst alla 10000 sidor och hàller med om rubb och stubb. Allt enbart propaganda.

Anledningen att NIST rapporten avslutas med 'global collapse ensues' är att man inte kan visa det. Tvärtom - gör man en enkel analys av WTC-konstruktionen utan östvägg mellan, tre vàningar sà stàr tornet kvar. De andra väggarna hàller ihop konstruktionen. Ingen global kollaps uppträder.

Bevisa gärna motsatsen!

Gustave Eiffel´s konstruktion var som sagt ett fackverk, WTC 1 och 2 var en:

"The World Trade Center included many structural engineering innovations in skyscraper design and construction. The towers were designed as framed tube structures, with columns grouped around the perimeter and within the core"

Så glöm din liknelse med Gustave Eiffel´s torn, det håller inte, lika lite som dina övriga fantasier.
Citera
2007-08-14, 18:47
Medlem
SLOBs avatar
Jag upprepar mig:

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Citat:
Naturligtvis meddelar andra helt andra uppgifter som ej rapporteras i media.

Vilka och var?

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in