2007-07-17, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Jag har också ett par frågor som jag vill ha svar på från dig.

1. På ett flertal bilder ser vi att fasaden buktar in. Vad beror detta på? Kontrollerad demolition kan inte skapa det, inte heller thermite. Och branden enligt dig var inte tillräckligt intensiv för att få den bärande konstruktionen att ge vika. Sammanfattningsvis, vad fick fasaden att bukta in?

2. Enligt dig användes kontrollerad demolition att sänka såväl WTC 1 som WTC2. Men när tornet rasade ser man fortfarande att kärnan står kvar i flera sekunder INNAN den rasar samman. Hur är detta möjligt om man har använt sig av kontrollerad demolition på ett stort antal våningsplan?

Var buktar fasaden inàt och när? Enligt min mening borde fasaden bukta inàt ovanför och utàt under ett golv som faller ner inne i tornet men den deformation borde vara svàr att se.

Jag ser inte att kärnan stàr kvar i flera sekunder innan den rasar. Vilken del av kärnan menar du? Inte den översta! Den försvinner ju snabbt. Gàr upp i rök, dvs de 47 kärnpelarna där uppe har sprängts av och störtar ner bredvid de stàende pelarna under som i sin tur sprängs loss och störtar ner bredvid under stàende pelare. Det börjar dà bli tràngt i kärnan, med alla dessa pelare bredvid varandra som nog stöttar varandra, sà visst kan den undre delen stà kvar ett tag! Resultat av CD. Hade varit enkelt att konstatera om man sorterat och studerat pelarna efteràt.

Beträffande varm rök sà stiger den uppàt, vilket vi noterar pà alla filmer. Att rökgas kan ha temperaturen 1200°C kan nog hända men när den blandas med frisk luft sjunker temperaturen snabbt. Fràgan är dock om det fanns tillräckligt med bränsle kvar inne i tornet att hetta upp taket ovanpà, sà att dess trussar skulle först deformeras och sedan falla ihop. 95% av taket var ju betong som ocksà skulle värmas upp. Och samtidigt försvinner mycket hetta med röken. Och genom denna hetta/rök vandrar kvinnan som sedan vinkar fràn hàlet. Klart det inte var särskilt varmt där uppe.
Citera
2007-07-17, 14:58
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Jag hàller med Jovenko om att WTC7 förstördes med CD. Sedan har Jovenko och jag tydligen delade meningar om WTC2, men kanske Jovenko kommer att ändra uppfattning?
Det har du redan sagt. Och på vilka grunder kan du ifrågasätta en person som har flerårig erfarenhet från demoleringsbranschen? Kan du tekniskt redogöra för varför Jowenko har fel?

Citat:
Jag har inga kunskaper alls om videoredigering och har tidigare bara hänvisat till videoredigeringsexperter som anger att videofilmer har redigerats och förfalskats. De visar rätt klart att tvivel ràder. Iallafall har de övertygat mig.
Du har hänvisat till ett nickname på internet. Vad den personen kan eller inte kan är helt okänt. Varför litar du inte på mig när jag säger att jag har flerårig erfarenhet av drakar? Mitt uttalande torde ha samma relevans och tyngd som vem som helst.
Men naturligtvis litar du på de som stödjer din egen teori. De som säger emot dig viftar du bort för att de är skelögda eller så säger du bara emot dem utan grund för dina åsikter.
Edit: Om nu planen är editerade som du påstår. Hur kan vi veta att de puffar ni säger är bevis på bomber också är inlagda av onda videoredigeringskrafter inom konspirationsrörelsen som vill smutskasta GWB?
Citera
2007-07-17, 15:05
Bannlyst
Antingen fälldes väl alla torn med hjälp av sprängmedel eller inget... blev bara ett torn sprängt? vad hände med de andra då? Varför bara spränga ett? varför inte 2 av 3? eller det bästa, 3 av 3? Det håller liksom inte... Allt eller inget! bestäm er!
Citera
2007-07-17, 15:10
Medlem
ElGigantens avatar
Heiwa.
Skall vi en gång för alla sänka din lilla båt du sitter i.

Brandförlopp.

Håll i dig nu för här kommer det att krossas drömmar för dig Heiwa.

Jag undrar om du ens vet vilka 3 faktorer som ingår i för att brand skall uppstå.

Värme Syre och brännbart material. Sen kommer en brandman alltid att säga en riktig blandning av dessa 3 ingredienser.

http://epubl.ltu.se/1402-1617/2005/153/LTU-EX-05153-SE.pdf

Examensarbete från Luleås Tekniska Universitet.

Det finns inget i detta arbete som håller med Heiwa och det han skriver. Men för han räcker det ju att titta på bränder så vet han temperaturer och hur stor mängd bränsle som förbränts.

Lite saxat ur examensarbetet.

"Syretillförseln är MYCKET avgörande"

Om rummet där branden uppstår är tillslutet kommer brandens intensitet att så småningom avta vilket medför att brandgasernas temperatur i rummet kommer att SJUNKA.

Efter övertändningen börjar den fullt utvecklade branden med temperaturer i storleksordningen 800-900°C.

Vid övertändning, då allt brännbart material i rummet involveras i branden, är temperaturen i den övre varma gasmassan 500-600°C.

Så Heiwa, ta nu och läs igenom detta examensarbete gjort av Madelen Hjortsmarker och se din dröm om temperaturer vid tak på 200°C krossas och förintas. Du drömmer att det skulle vara på ett visst sätt, men tyvärr för dig och dina foliehattar så stannar det vid en dröm.

Fler frågor som väntar på svar.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7731309&postcount=6309
Citera
2007-07-17, 15:18
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Beträffande varm rök sà stiger den uppàt, vilket vi noterar pà alla filmer. Att rökgas kan ha temperaturen 1200°C kan nog hända men när den blandas med frisk luft sjunker temperaturen snabbt. Fràgan är dock om det fanns tillräckligt med bränsle kvar inne i tornet att hetta upp taket ovanpà, sà att dess trussar skulle först deformeras och sedan falla ihop. 95% av taket var ju betong som ocksà skulle värmas upp. Och samtidigt försvinner mycket hetta med röken. Och genom denna hetta/rök vandrar kvinnan som sedan vinkar fràn hàlet. Klart det inte var särskilt varmt där uppe.

Titta noga på den här bilden.

http://oceanmirage.homestead.com/files/floortruss001.jpg

Släpper infästningspunkterna mellan golv och vägg så spelar det ingen roll vilket material golvet vad gjort av, betong trä eller edamerost.
Infästningspunkterna var inte gjorda av betong, dom var gjorda av metall, fallerar ett flertal kommer golvet att falla. Kraften från ett fallande golv kommer att överstiga med bred marginal för vad dessa infärstningspunkter var gjorda för.

Men tjata gärna hål i huvudet på dig själv om hur eiffeltornet var konstruerat likadant. Fler lögner skapar inte fler sanningar.

Fler frågor som väntar på svar.
Citera
2007-07-17, 15:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko
Antingen fälldes väl alla torn med hjälp av sprängmedel eller inget... blev bara ett torn sprängt? vad hände med de andra då? Varför bara spränga ett? varför inte 2 av 3? eller det bästa, 3 av 3? Det håller liksom inte... Allt eller inget! bestäm er!
Naturligtvis har "de" använt olika tillvägagångssätt för varje del av 9/11. Villospår helt enkelt. Allt för att vi stackars lättleda människor skall falla för GWB:s onda planer.
Citera
2007-07-17, 16:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Var buktar fasaden inàt och när? Enligt min mening borde fasaden bukta inàt ovanför och utàt under ett golv som faller ner inne i tornet men den deformation borde vara svàr att se.
Varföfr skulle den bukta ut under!?!?!!? Du verkar fortfarande inte ha föstått konstruktionen av WTC. Våningsplanen böjs och drar med sig fasaden inåt, för att det ska kunna bukta utåt måste tyngden komma uppifrån, vilket sedemera händer då tornen rasar samman. Här har du en bild på fasaden som buktar inåt.
http://www.debunking911.com/bow2.jpg

Citat:
Jag ser inte att kärnan stàr kvar i flera sekunder innan den rasar. Vilken del av kärnan menar du? Inte den översta! Den försvinner ju snabbt. Gàr upp i rök, dvs de 47 kärnpelarna där uppe har sprängts av och störtar ner bredvid de stàende pelarna under som i sin tur sprängs loss och störtar ner bredvid under stàende pelare. Det börjar dà bli tràngt i kärnan, med alla dessa pelare bredvid varandra som nog stöttar varandra, sà visst kan den undre delen stà kvar ett tag! Resultat av CD. Hade varit enkelt att konstatera om man sorterat och studerat pelarna efteràt.
En bit under där planet träffade och neråt står kärnan kvar efter det att tornen rasat:

http://img512.imageshack.us/img512/8870/spirewtc1original1200x16009as.jpg
http://algoxy.com/conc/images/southcorestands.gif

Då är det OMÖJLIGT att man använt sig utav kontrollerad demolition i kärnan från träffpunkten och neråt, för om de har placerats där har de inte gjort någon nytta, eller hur? Då återstår det att man har placerat sprängmedel i de hakar (det finns inget annat alternativ) som håller uppe de "trusses" som varje våningsplan vilar på. Men av dessa finns det ett oändligt antal på varje våningsplan, och är inte direkt synbara med blotta ögat inne i kontorslokalerna. Hur i hela fridens namn ska man komma åt dessa utan att någon fattar misstanke, eller ens i efterhand rapporterat om märkliga ombyggnationer (förutom en kille på ett våningsplan i en del av en lokal i ena tornet)? Ditt resonemang finner varken stöd i vetenskapen, inte ens hos det sunda förnuftet!

Citat:
Betong som skulle värmas upp?!?!?!?! Räcker det inte med att tyngden från densamma hjälper till i processen med att böja de av värmen försvagade "trusses-erna".

Men jag fick i varje fall svaret på varför du inte jobbar som brandman idag. Du finner inget stöd i något av det du skriver hos fackmän. Prova dagis.
Citera
2007-07-17, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Heiwa.
Skall vi en gång för alla sänka din lilla båt du sitter i.

Brandförlopp.

Håll i dig nu för här kommer det att krossas drömmar för dig Heiwa.

Jag undrar om du ens vet vilka 3 faktorer som ingår i för att brand skall uppstå.

Värme Syre och brännbart material.

Vid övertändning, då allt brännbart material i rummet involveras i branden, är temperaturen i den övre varma gasmassan 500-600°C.

Naturligtvis är jag pà fast mark och vet vilka faktorer som behövs för en brand. Och naturligtvis tar branden slut när det brännbara materialet är förbrukat. Vilket vi ser pà filmerrna av WCT2. Tack för uppgiften att temperaturen i gasmassan är 600°C. Och när gasmassan - röken alltsà - fläktas ut av frisk luft minskar naturligtvis temperaturen.

Jag fattar fortfarade inte att foliehattar tror att branden uppe i WTC2 är i ett instängt rum när det är i princip i fria luften!! Alla fönster runt omkring är ju öppna. Rök väller ut, frisk luft sugs in. Hur kan stàl värmas upp av en brand pà ett golv i friska luften. Räcker enbart till att grilla en kyckling!

Pà min födelsedag fick jag en BQ-grill av gjutjärn som används för det ... och sardiner. Inte smälter den när vi grillar! För att fà sprutt pà det hela sprutar vi ibland jetfuel pà grillen. Den smälter inte för det heller. Det blir ett rökmoln, förstàs. Som försvinner när jetfuelen brunnit upp.
Citera
2007-07-17, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Då är det OMÖJLIGT att man använt sig utav kontrollerad demolition i kärnan från träffpunkten och neråt, för om de har placerats där har de inte gjort någon nytta, eller hur? Då återstår det att man har placerat sprängmedel i de hakar (det finns inget annat alternativ) som håller uppe de "trusses" som varje våningsplan vilar på. Men av dessa finns det ett oändligt antal på varje våningsplan, och är inte direkt synbara med blotta ögat inne i kontorslokalerna. Hur i hela fridens namn ska man komma åt dessa utan att någon fattar misstanke, eller ens i efterhand rapporterat om märkliga ombyggnationer (förutom en kille på ett våningsplan i en del av en lokal i ena tornet)? Ditt resonemang finner varken stöd i vetenskapen, inte ens hos det sunda förnuftet!

Sà det är tydligen enklare att starta en liten brasa uppe i tornet sà att alla hakar gàr sönder samtidigt? Tänk om det hakar upp sig! Uppriktigt sagt anser jag att du ... ja, du är inte ensam om det pà FB ... inte verkar riktigt klok.

Tvà fràgor: Är du riktigt klok? Kan du bevisa det?
Citera
2007-07-17, 18:26
Medlem
Bulawayos avatar
Här kan ElGiganten lära sig mer om vad brandmän gör för att förhindra övertändningar och brandgasexplosioner:

http://www.srv.se/Shopping/pdf/15847.pdf

Det handlar om brandgasventilation för er som inte orkar läsa, men gör det gärna ändå. Det är både intressant och kunskapsgivande.

Kort resumé:

Mål och syfte med brandgasventilation

Målet med brandgasventilation är att släppa ut brandgaser. Beroende på insatsens karaktär, utformning och genomförande uppnås olika syften. Vi använder oss av brandgasventilation för att:
minska brandgas- och värmepåverkan på innestängda människor och underlätta utrymning för människor i byggnaden
• underlätta räddningsinsats genom att minska värmebelastningen och förbättra sikten i byggnaden för räddningspersonalen
hindra eller begränsa brand- eller brandgasspridning genom minskad tryck- och värmepåverkan i byggnaden
• möjliggöra eller underlätta restvärdesräddning i ett tidigt skede av räddningsinsatsen.
Citera
2007-07-17, 18:26
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Naturligtvis är jag pà fast mark och vet vilka faktorer som behövs för en brand. Och naturligtvis tar branden slut när det brännbara materialet är förbrukat. Vilket vi ser pà filmerrna av WCT2. Tack för uppgiften att temperaturen i gasmassan är 600°C. Och när gasmassan - röken alltsà - fläktas ut av frisk luft minskar naturligtvis temperaturen.

ca 3 ggr högre temperatur mot vad du själv skrivit, så du var inte ens i omklädningsrummet till matchen.

Rökgastemperaturen kommer INTE att minska så länge det finns bränsle till branden, oavsett om du ökar mängden syre! Det står också i examensjobbet.
Det som händer då du minskar mängden syre är att temperaturen sjunker.

Ta och blås på din fina grill så får du se vad som händer. Slocknar glöden eller blir den varmare??????

Detta är så elementärt men du klamrar dig fast vid din påhittade fantasi. INGEN här håller med dig då du säger att syretillförseln minskar temperaturen på branden. Hur dum får man bli?

Citat:
Jag fattar fortfarade inte att foliehattar tror att branden uppe i WTC2 är i ett instängt rum när det är i princip i fria luften!! Alla fönster runt omkring är ju öppna. Rök väller ut, frisk luft sugs in. Hur kan stàl värmas upp av en brand pà ett golv i friska luften. Räcker enbart till att grilla en kyckling!

Här får vi ett lysande exempel hur en foliehatt fungerar.

Detta skrev Heiwa tidigare.

Citat:
Varm rök väller ut fràn WCT2 tornets läsida. Vad kommer/sugs in i tornet pà lovartssidan? Kall frisk luft naturligtvis.

Men helt plötsligt för att kunna svara på något överhuvudtaget så säger han nu att det är öppet runt om byggnaden, vilket är en jätte lögn ännu en gång.

Patetiska människa.

Citat:
Pà min födelsedag fick jag en BQ-grill av gjutjärn som används för det ... och sardiner. Inte smälter den när vi grillar! För att fà sprutt pà det hela sprutar vi ibland jetfuel pà grillen. Den smälter inte för det heller. Det blir ett rökmoln, förstàs. Som försvinner när jetfuelen brunnit upp.
Vem har hävdat att stålet måste smälta?

Du har fortfarande frågor som ligger och väntar på dig.

Citera
2007-07-17, 18:28
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Sà det är tydligen enklare att starta en liten brasa uppe i tornet sà att alla hakar gàr sönder samtidigt? Tänk om det hakar upp sig! Uppriktigt sagt anser jag att du ... ja, du är inte ensam om det pà FB ... inte verkar riktigt klok.
Vem har sagt att de gick sönder samtidigt. Vill du att jag ska posta fler bilder som visar att våningsplan redan har startat i ett tidigt skede? Ingen har sagt att det är pannkaksteorin som fick tornen att falla, utan att tyngden ovanför skadorna blev för mycket för den sargade stålkonstruktionen. Detta föll ihop och SEDAN skapade pannkaksförloppet.

Något mer du vill veta. Var inte rädd för att fråga, jag upplyser dig gärna.

Citat:
Tvà fràgor: Är du riktigt klok? Kan du bevisa det?

Nej och nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in