Citat:
Jag har också ett par frågor som jag vill ha svar på från dig.
1. På ett flertal bilder ser vi att fasaden buktar in. Vad beror detta på? Kontrollerad demolition kan inte skapa det, inte heller thermite. Och branden enligt dig var inte tillräckligt intensiv för att få den bärande konstruktionen att ge vika. Sammanfattningsvis, vad fick fasaden att bukta in?
2. Enligt dig användes kontrollerad demolition att sänka såväl WTC 1 som WTC2. Men när tornet rasade ser man fortfarande att kärnan står kvar i flera sekunder INNAN den rasar samman. Hur är detta möjligt om man har använt sig av kontrollerad demolition på ett stort antal våningsplan?
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag har också ett par frågor som jag vill ha svar på från dig.
1. På ett flertal bilder ser vi att fasaden buktar in. Vad beror detta på? Kontrollerad demolition kan inte skapa det, inte heller thermite. Och branden enligt dig var inte tillräckligt intensiv för att få den bärande konstruktionen att ge vika. Sammanfattningsvis, vad fick fasaden att bukta in?
2. Enligt dig användes kontrollerad demolition att sänka såväl WTC 1 som WTC2. Men när tornet rasade ser man fortfarande att kärnan står kvar i flera sekunder INNAN den rasar samman. Hur är detta möjligt om man har använt sig av kontrollerad demolition på ett stort antal våningsplan?
Var buktar fasaden inàt och när? Enligt min mening borde fasaden bukta inàt ovanför och utàt under ett golv som faller ner inne i tornet men den deformation borde vara svàr att se.
Jag ser inte att kärnan stàr kvar i flera sekunder innan den rasar. Vilken del av kärnan menar du? Inte den översta! Den försvinner ju snabbt. Gàr upp i rök, dvs de 47 kärnpelarna där uppe har sprängts av och störtar ner bredvid de stàende pelarna under som i sin tur sprängs loss och störtar ner bredvid under stàende pelare. Det börjar dà bli tràngt i kärnan, med alla dessa pelare bredvid varandra som nog stöttar varandra, sà visst kan den undre delen stà kvar ett tag! Resultat av CD. Hade varit enkelt att konstatera om man sorterat och studerat pelarna efteràt.
Beträffande varm rök sà stiger den uppàt, vilket vi noterar pà alla filmer. Att rökgas kan ha temperaturen 1200°C kan nog hända men när den blandas med frisk luft sjunker temperaturen snabbt. Fràgan är dock om det fanns tillräckligt med bränsle kvar inne i tornet att hetta upp taket ovanpà, sà att dess trussar skulle först deformeras och sedan falla ihop. 95% av taket var ju betong som ocksà skulle värmas upp. Och samtidigt försvinner mycket hetta med röken. Och genom denna hetta/rök vandrar kvinnan som sedan vinkar fràn hàlet. Klart det inte var särskilt varmt där uppe.