2007-05-26, 00:18
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Och, grunden till denna pseudo-diskussion, var att animeringen du länkade, SLOB, enligt mig avvek mycket från NIST:s rapport. Och det spelar ingen roll vilket scenario man jämför med, det är stor skillnad mot samtliga.

Nu var det iofs Försöksdjur som gjorde det - men visst, jag har visserligen inte räknat exakt hur många pelare som Purdue visar, men den tycks visa större skador på kärnpelarna än NIST-rapport gör. Den verkar heller inte ha något egentligt vetenskapligt att tillföra- vad jag förstår är det själva visualiserandet som varit centralt i projektet.

/S
Citera
2007-05-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Tja, då förstår jag att du tycker att det är svårt att förstå 911.
Jag har inga större problem att förstå 911. Alls faktiskt. Det finns dock en del oklarheter som bör redas ut. Med offentliga utskottsförhör, med vittnen under ed.
Citera
2007-05-26, 00:21
Bannlyst
Med tanke på hur de beräknar skadorna i både less och base case så kan de i vilket fall som helst inte ha uppskattat skadorna som speciellt stora. Vad jag förstår?
Citera
2007-05-26, 00:21
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Jodå, de skrev mycket väl exakt det jag skrev att de skrev. Däremot undlät jag att skriva att det finns förtioelva olika varianter som är omnämna. Det finns ingen anledning att använda något annat än deras "base case" i allmänna ordalag. Och nu var det faktiskt så att herr Latmask minsann visste att NIST inte skrivit så överhuvudtaget och i vanlig ordning tog fram sin överlägsna ton. Och om jag vore lika fjollig som vissa andra här inne brukar vara så skulle jag hävda att herr Latmask numer har ett fett ollon i pannan.

OT: om det inte vore för att jag såg Hets nyss och fortfarande är lite småskakis efter Caligulas latinlektioner skulle jag skratta när du kallar Erik1974 för latmask. Nu kommer jag bara att tänka på "Fusk min herre. Fusk!"

OnT: Vi kan alltså slå fast vid att även om man använder sig av NIST övre "gräns", med 6 förstörda och 3 allvarligt skada så stämmer inte simuleringen mot NIST, vilket ger en intressant följdfråga: är det NIST eller simuleringen som är fel?

(och jdon: simuleringarna finns tillgängliga, det är bara det att man måste betala pengar för att få dem. Att något inte är gratis betyder inte att det inte går att få tag i)
Citera
2007-05-26, 00:23
Bannlyst
Citat:
Det finns dock en del oklarheter som bör redas ut. Med offentliga utskottsförhör, med vittnen under ed.

Min åsikt också, och därför som jag frågat så mycket och ställt mig en smula tveksam till en del saker.
Citera
2007-05-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
(och jdon: simuleringarna finns tillgängliga, det är bara det att man måste betala pengar för att få dem. Att något inte är gratis betyder inte att det inte går att få tag i)
Vilket i mina ögon är liktydigt med "inte allmänt tillgängliga". Då skulle de redan vara upplagda tillsammans med övrigt material på wtc.nist.gov.
Citera
2007-05-26, 00:26
Bannlyst
Citat:
OT: om det inte vore för att jag såg Hets nyss och fortfarande är lite småskakis efter Caligulas latinlektioner skulle jag skratta när du kallar Erik1974 för latmask. Nu kommer jag bara att tänka på "Fusk min herre. Fusk!"

OnT: Vi kan alltså slå fast vid att även om man använder sig av NIST övre "gräns", med 6 förstörda och 3 allvarligt skada så stämmer inte simuleringen mot NIST, vilket ger en intressant följdfråga: är det NIST eller simuleringen som är fel?

Vad var det MalmoeSoldier sa? De gick inte att få tag i med skadorna simulerade, eller nåt? Men det kanske inte stämmer?
Citera
2007-05-26, 00:28
Bannlyst
Citat:
Vilket i mina ögon är liktydigt med "inte allmänt tillgängliga". Då skulle de redan vara upplagda tillsammans med övrigt material på wtc.nist.gov.

Det vore nog det naturliga, vilken sajt skulle de annars finnas på? Vart kan man få tag på dem?
Citera
2007-05-26, 00:28
Avslutad
Citat:
Jag har inga större problem att förstå 911. Alls faktiskt. Det finns dock en del oklarheter som bör redas ut. Med offentliga utskottsförhör, med vittnen under ed.

De enda som inte vittnade under ed var väl Bush och Cheney?
Citera
2007-05-26, 00:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Vad jag kan förstå från Purdue var projektets syfte att hitta ett sätt att visualisera komplicerade händelseförlopp. Den dokumentation till videosnutten som jag hittat på deras sida handlar i princip uteslutande om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det vore nog det naturliga, vilken sajt skulle de annars finnas på? Vart kan man få tag på dem?

Skicka in en FOIA ansökan - det gjorde jag. Men se till att du ber att få ett kostnadsförslag först.

/S
Citera
2007-05-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
De enda som inte vittnade under ed var väl Bush och Cheney?
Nope, de har inte vittnat under ed, och de har enbart vittnat tillsammans, vilket var något man från utredarhåll ville undvika. Men för att överhuvudtaget få till ett "förhör" så fick man gå med på att låta dem "vittna" tillsammans.

Edit: läs innan du skriver, pucko! (syftandes på mig själv)
Citera
2007-05-26, 00:36
Bannlyst
Citat:
Nope, de har inte vittnat under ed, och de har enbart vittnat tillsammans, vilket var något man från utredarhåll ville undvika. Men för att överhuvudtaget få till ett "förhör" så fick man gå med på att låta dem "vittna" tillsammans.

Edit: läs innan du skriver, pucko! (syftandes på mig själv)

Huh?

Det talar för sig själv tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in