2008-12-01, 21:46
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
För mig verkar det mer som ett påstående att man inte flyger en 757 på det sättet.
Han säger inte att det var en 757. Kan ju ha varit en drone?

Nej, han säger att deras bedömning just då vara att det inte var en 757 eftersom man normalt inte flyger på det sättet med dem av förståeliga skäl. Han sa inte att det inte gick att flyga så med dem, han sa att det inte var säkert.

På motsvarande sätt kan jag ju säga att om jag skulle sitta och käka lunch hemma och bara höra ett plan dra förbi på låg höjd så skulle jag nog också tro att det var ett militärplan eftersom jag inte bor nära en landnings/startbana och civila plan är mindre sannolika att göra något sådant. Om det sen visar sig vara ett civilt plan med skador exempelvis så förstår man ju varför det hände, men det är ju inte detn primära gissningen.
Senast redigerad av Pad 2008-12-01 kl. 21:50.
Citera
2008-12-02, 21:10
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Du är ganska bra på att droppa in och häva ur dig one-liners du.

Jag antar att jag med mina 23 år tillhör de yngre här. Dock förstår jag verkligen inte vad det har med debattekniken att göra. Det beror betydligt mer på erfarenhet och övrigt kunnande än ålder. Jag läser fjärde året på civilingenjörsprogram. Jag har bland annat läst kurser i byggfysik, byggmaterial, konstruktionsteknik, modeller inom solidmekaniken och några dynamikkurser. Diskvalificeras all den kunskapen bara för att jag är 23 och inte 40?
Majava, jag tänkte på låg ålder hos vissa här främst som ett kännetecken på barnslig och kaxig attityd utan något att backa upp det med. Jag har under åren här snappat upp på ett ungefär vad du studerar. Trots att jag bara är 10 år äldre än dig så godtar jag rakt av att dina kunskaper inom byggnadsteknik är långt större än mina, samt mycket färskare. Mina sträcker sig till enstaka kurser inom den gamla tekniska linjen för typ jättelänge sen. Kommer inte ihåg mycket av det idag.

Du borde i din tur veta att jag aldrig vill diskutera de där jävla balkarna

Mer intressant är människorna som är misstänkta, hur de kan förklara (eller snarare inte) en massa obesvarade frågor och så vidare. Vi vet båda att de inte kommer göra det frivilligt, och så länge de även sitter på alla kanonerna så finns det ju ingen som kan tvinga dem
Du är smart Majava, du borde släppa balkarna även du. Lek foliehatt ett tag och plöj nätet på alla artiklar du kan hitta som rör mänskliga relationer och tänkbara motiv bakom 911, istället för allt det tekniska. Om du är så smart som jag tror måste du ju bara bli omvänd tillbaka till den goda sidan
Citera
2008-12-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Majava, jag tänkte på låg ålder hos vissa här främst som ett kännetecken på barnslig och kaxig attityd utan något att backa upp det med. Jag har under åren här snappat upp på ett ungefär vad du studerar. Trots att jag bara är 10 år äldre än dig så godtar jag rakt av att dina kunskaper inom byggnadsteknik är långt större än mina, samt mycket färskare. Mina sträcker sig till enstaka kurser inom den gamla tekniska linjen för typ jättelänge sen. Kommer inte ihåg mycket av det idag.

Du borde i din tur veta att jag aldrig vill diskutera de där jävla balkarna

Mer intressant är människorna som är misstänkta, hur de kan förklara (eller snarare inte) en massa obesvarade frågor och så vidare. Vi vet båda att de inte kommer göra det frivilligt, och så länge de även sitter på alla kanonerna så finns det ju ingen som kan tvinga dem
Du är smart Majava, du borde släppa balkarna även du. Lek foliehatt ett tag och plöj nätet på alla artiklar du kan hitta som rör mänskliga relationer och tänkbara motiv bakom 911, istället för allt det tekniska. Om du är så smart som jag tror måste du ju bara bli omvänd tillbaka till den goda sidan

Om man ska traska ner sig i "follow the money" så förstår jag inte varför man måste mixa in bombspåret. För mig känns det då mycket enklare att det var precis som man säger, 15 (eller hur många var det?) kapare på fyra flygplan som flög in planen i huset. Med bara den lilla detaljen att folket bakom kaparna är CIA-anknutna istället för AQ. Det spåret är ju något vi här kommer få väldigt svårt att bevisa eller motbevisa.
Citera
2008-12-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Om man ska traska ner sig i "follow the money" så förstår jag inte varför man måste mixa in bombspåret. För mig känns det då mycket enklare att det var precis som man säger, 15 (eller hur många var det?) kapare på fyra flygplan som flög in planen i huset. Med bara den lilla detaljen att folket bakom kaparna är CIA-anknutna istället för AQ. Det spåret är ju något vi här kommer få väldigt svårt att bevisa eller motbevisa.
Nej, nej, nej! Ännu enklare!

Vissa mäktiga individer i USA visste om att 9/11 skulle ske men LÄT Det Hända!
Där har du den troligaste konspirationsteorin om 9/11! Min alldeles egen.

OM IRA hade vetat om Bloody Sunday* i förväg skulle dom ju aldrig hindrat det! Därför att det gagnade dem något oerhört!
Samma med "Vissa mäktiga individer i USA", dom insåg hur mycket 9/11 skulle gagna deras sak, därför lät dom det ske!

* En konspirationsteori hävdar ju t.o.m. att IRA medvetet provocerade fram Bloody Sunday.
Senast redigerad av Lars365 2008-12-02 kl. 22:02.
Citera
2008-12-02, 22:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365

OM IRA hade vetat om Bloody Sunday* i förväg skulle dom ju aldrig hindrat det! Därför att det gagnade dem något oerhört!
Samma med "Vissa mäktiga individer i USA", dom insåg hur mycket 9/11 skulle gagna deras sak, därför lät dom det ske!

* En konspirationsteori hävdar ju t.o.m. att IRA medvetet provocerade fram Bloody Sunday.

Det händer något oväntat varje dag. En konspirationsteori som verkar vettig? Såklart visste de illvilliga fenierna om vad som skulle ske, allt blir så tydligt nu. Vättar, fyrklövrar, öl, regn och....... onda konspirationer!

Nå, för att vara en smula allvarlig är det enda alternativa scenario för 9/11 jag kan se med föreliggande bevisning det du nyss drog upp om förkunskap, Lars.
Citera
2008-12-02, 22:09
Medlem
Citat:

Jo det är ju ännu enklare, men då är de ju inte direkt skyldiga (utan bara indirekt).
Citera
2008-12-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Jo det är ju ännu enklare, men då är de ju inte direkt skyldiga (utan bara indirekt).
Precis, men det skulle ha nästan samma politiska sprängkraft som om dom själva rent fysiskt gjort det.
Citera
2008-12-02, 23:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Okej, bevis för det?
Citera
2008-12-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Okej, bevis för det?
Hade jag bevis för detta skulle jag först sälja bokrättigheterna för många miljoner$. Därefter skulle jag berätta om det på FB !
Citera
2008-12-03, 02:34
Medlem
Kom att tänka på en sak. Varför hade pentagon övervakningskameror som visade typ 1 bild per sekund? Känns inte det lite fel för en av världens viktigaste byggnader? Borde de inte ha råd med riktiga kameror med sin feta budget? Användes 1 bild/s-kameror över huvudtaget på den tiden? Bankomater hade riktiga rörliga bilder, men inte pentagon?

Detta är de enda bilder som släppts från pentagon. Vi vet att det finns många fler. Dels beslagtagna från olika ställen och dels de som sitter på pentagons väggar(verkar vara kameror som filmar 360 grader). De väljer att bara släppa dessa. Känns lite som att de har plockat bort massa rutor för att man inte ska kunna avgöra vad det är som flyger in.
Citera
2008-12-03, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
(verkar vara kameror som filmar 360 grader).
Nej. Du syftar förmodligen på de s.k. "dome cameras" som ses på bilder från Pentagon.
Dessa domer innehåller en kamera och denna kan riktas i princip i valfri riktning nedåt (kamerorna var ju högt monterade),
men dom "filmar" inte i vidare vinkel än en vanlig kamera.
Dom kan ha varit fjärrstyrda med en s.k. "pan&tilt"- kontroll,
men vi vet inte:
- i vilken riktning stod dom när planet kom?
- fanns det någon inpelningsutrustning kopplad till dom?

Chansen att dessa kameror avkastat något bra tror jag är mycket liten...

/T
Citera
2008-12-03, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Kom att tänka på en sak. Varför hade pentagon övervakningskameror som visade typ 1 bild per sekund? Känns inte det lite fel för en av världens viktigaste byggnader? Borde de inte ha råd med riktiga kameror med sin feta budget? Användes 1 bild/s-kameror över huvudtaget på den tiden? Bankomater hade riktiga rörliga bilder, men inte pentagon?

Detta är de enda bilder som släppts från pentagon. Vi vet att det finns många fler. Dels beslagtagna från olika ställen och dels de som sitter på pentagons väggar(verkar vara kameror som filmar 360 grader). De väljer att bara släppa dessa. Känns lite som att de har plockat bort massa rutor för att man inte ska kunna avgöra vad det är som flyger in.

Källa på att bankomaterna filmar med högre frekvens?

Visst har pentagon råd med feta kameror, men de ska säkert lagra banden också och det blir rätt mycket band om man filmar 24 bilder/s. Dessutom var de nog tänkta att se när en bil/människa passerade i låg hastighet. Då räcker ett par bilder per sekund utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in