2007-06-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruz_vandam
Ursäkta, ni har säkert besvarat frågan 100 gånger, men orkar ej läsa igenom hela tråden.. Vad e den officiella anledning till WTC 7 kollaps.
Summerat:
Mekaniska skador (bl.a. mycket stort hål i fasaden), samt bränder.
Detta tillsammans gjorde huset instabilt och det rasade.
Finns många trovärdiga vittnesmål om detta från folk som verkligen var där.
Konspirationstroende (som inte var där) har förstås diverse andra teorier...

/T
Citera
2007-06-26, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men du äger den magiska egenskapen at kunna se igenom dimridåerna menar du?`Hybris?
Bra. Ta fram någon av de som frivilligt avslöjat något i konspirationen runt 9/11.Uppenbarligen har du fel? Man gjorde sig istället besväret att ordna alla konspirationers moder istället för att övertala de stackars "revisorerna" att knipa käft. Du skrev själv, alldeles nyss, att man ville döda revisorerna för att de inte skulle hitta "försvunna pengar". Hur skall du ha det?

Och återigen. Jag bad om listor på de här revisorena. Sedan vill jag veta vilka försvunna pengar du syftar till.
Du har också kvar att förklara vad som small i Pentagon. Du nämnde något om bomber förut. Bra. Då har du säkert en demoleringsexpert tillhands som styrker din teori eller hur?
Sedan har du inte heller kunnat förklara vart AA77 tog vägen.
Och min favorit. Hur placerade man ut ett par ton flygplansrester på några minuter. Utan att en enda person märkte något?

Edit: Jag hittade faktist något riktigt roligt från din förra post:

När man ändå håller på? Vaddå när man ändå håller på. Det handlar inte om att beställa två extra pizzor till lunch.

Efter smällen i Pentagon släcker brandmännen med vatten (ej skum) eftersom det inte finns nàgot jetbränsle att släcka. Vittnen känner lukt av cordite = sprängämne. Inga flygplansvrakrester ses utanför.

De första vittnena av olycksplatsen inne i Pentagon ser heller inga flygplansdelar alls - enbart döda Pentagonanställda. Allt annat har brunnit upp meddelas. Foton av flygplansdelar dyker upp senare.

Man behöver inte vara särskilt smart för att dra slutsatsen att smällen orsakades av bomber placerade i ytterväggen och inne i Pentagon.

FBI har aldrig utrett om smällen var sprängladdningar enligt ovan. Ren inkompetens.

Idéer om raketer och laservapen är naturligtvis rent strunt.

Syftet var att döda internrevisorerna inne i Pentagon och förstöra bokföring. Enklare än att muta folk.

Att skylla smällen pà AA77 är ett villospàr (som foliehattar tror pà).

Purdueuniversitetet har gjort diverse utredningar att ett plan kraschade i Pentagon men den utredningen hàller inte.

AB
Citera
2007-06-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Det verkar som WTC 7 var skadat innan WTC 1+2 kollapsade!

Ja, varför inte?
Jag tänker så här:
Scenariot är ju att två stora Boeing flyger in i tornen högt upp.
Detta innebär att det flyger ut skrot från flygplan och torn med stor kraft.
WTC7 som ju är avsevärt lägre än tornen träffas av en del av detta skrot som då har fallit en lång sträcka, och rimligen har hög rörelseenergi.

Hur tänker du?

/T
Citera
2007-06-26, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men jösses, är inte de citat som ElGiganten tagit fram ganska bra exempel? Eller din hantering av flashen?

Du har genomgående påstått saker som sen visat sig vara grundlösa eller sagt att du tyckt diverse foliehattsteorier verkat stämma, och sen inte sagt någonting alls när du blivit ollad. Sen långt senare säger du att det där var gamla grejor. Märkligt beteende, inte sant?

Om du exempelvis inte skrivit ner din långa lista om var du står idag i olika frågor så hade jag ännu inte vetat att du nu tror att flashen skedde i samband med smällen och inte innan. Det hade jag uppskattat att få veta när du började ändra åsikt istället för det skygglappsbeteende som du visade den diskussionen.

Om det framkom nya fakta och belägg som exempelvis påvisade att det fanns apterade bomber i WTC 1 & 2 och de höll för kritisk granskning så kan du lita på att jag inte bara skulle sitta och vissla i ett hörn, jag skulle skriva något i stil med "Intressanta uppgifter, det verkar onekligen som om det var bomber i tornen.". Det är det HEDERLIGA sättet att göra saker på om man har en ryggrad, och det skulle också dels ge lite cred till de jag diskuterar med och dels visa var jag står. Detsamma kan man ju tyvärr inte säga om dig.

Du, jag har läst varenda inlägg i SAMTLIGA 911-trådar. Har du det?

Suck!

1.ElGigantens gamla citat stämmer inget vidare med situationen nu.

Flashen är inte alls något bra exempel eftersom jag vägrade att lyssna på er därför att ni var på mig stup i ett och trakasserade mig. Och då var jag realivt ny här.

Så det du skriver är rena smörjan. ElGigantens personangrepp är heller inget fint sätt i en debatt.

Angående läst varenda inlägg, skitsnack, du minns dem inte ens.
Citera
2007-06-26, 11:15
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Efter smällen i Pentagon släcker brandmännen med vatten (ej skum) eftersom det inte finns nàgot jetbränsle att släcka. Vittnen känner lukt av cordite = sprängämne. Inga flygplansvrakrester ses utanför.

De första vittnena av olycksplatsen inne i Pentagon ser heller inga flygplansdelar alls - enbart döda Pentagonanställda. Allt annat har brunnit upp meddelas. Foton av flygplansdelar dyker upp senare.

Man behöver inte vara särskilt smart för att dra slutsatsen att smällen orsakades av bomber placerade i ytterväggen och inne i Pentagon.

FBI har aldrig utrett om smällen var sprängladdningar enligt ovan. Ren inkompetens.

Idéer om raketer och laservapen är naturligtvis rent strunt.

Syftet var att döda internrevisorerna inne i Pentagon och förstöra bokföring. Enklare än att muta folk.

Att skylla smällen pà AA77 är ett villospàr (som foliehattar tror pà).

Purdueuniversitetet har gjort diverse utredningar att ett plan kraschade i Pentagon men den utredningen hàller inte.

AB
Du gav inte någon lista på de här revisorerna
Du anger inte vilka pengar "som försvunnit".
Du har ingen demoleringsexpert som styrker ditt påstående om bomber i Pentagon.
Du förklarar inte hur man placerar ut flygplansrester utan att någon tycker det är märkligt att man kör dit skrot istället för att göra tvärtom.
Du förklarade inte varför revisorer i Pentagon är fullständigt omutbara när resten av de hundratals personer som måste varit inblandade i konspirationen tydligen håller tyst.
Du anger inte någon som gått ut och erkänt sin inblandning i konspirationen.

Det var vad jag frågade. Absolut ingen av de punkterna besvarade du.
Citera
2007-06-26, 12:00
Medlem
Försöksdjurs avatar
Om bomber var placerade i pentagon borde det inte finnas massor av delar ifrån Pentagon utanför?
Citera
2007-06-26, 12:06
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Om bomber var placerade i pentagon borde det inte finnas massor av delar ifrån Pentagon utanför?
De fraktade naturligtvis bort dem i samma lastbilar som körde dit resterna av planet
Citera
2007-06-26, 13:25
Medlem
Citat:
E

Nej verkligen inte, det kan ju alla se...

/T
Citera
2007-06-26, 13:31
Medlem
TEOs avatar
Hur mycket sprängämne skulle behövas för att åstadkomma den förödelse som det faktiskt blev? Är det någon med kunskaper i ämnet som skulle våga sig på ett svar? Saken är ju den att det måste ha varit placerat på utsidan annars så skulle stora bitar av pentagon ligga utspridda på gräsmattan. Hur kunde man dölja det om det nu nu satt på utsidan? Är det någon som har någon teori? Framförallt vart tog AA77 vägen?
Citera
2007-06-26, 13:37
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Efter smällen i Pentagon släcker brandmännen med vatten (ej skum) eftersom det inte finns nàgot jetbränsle att släcka.

Ummm...man behöver inte använda skum för att släcka flygfotogen. Det är dessutom inte helt praktiskt när man ska släcka bränder i stora byggnader. Men vad har du som pekar på att de inte använde skum?

Citat:
Vittnen känner lukt av cordite = sprängämne.

Vilka då?

Citat:
De första vittnena av olycksplatsen inne i Pentagon ser heller inga flygplansdelar alls - enbart döda Pentagonanställda.

Gjorde de? Har du alltså vittnesmål från vittnen som sett flygplansdelar mystiskt dyka upp på en plats de tidigare inte sett några?

Citat:
Det var du som sa det.

Citat:

Jahadu. Enklare alltså att i hemlighet placera ut flygplansdelar, sprängladdningar, falska vittnen (varav minst ett intervjuats framför kamera), trolla bort en flight, muta ett flygbolag, anhöriga, FBI och NTSB-personal. Det låter oerhört rimligt.
Citera
2007-06-26, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ja, varför inte?
Jag tänker så här:
Scenariot är ju att två stora Boeing flyger in i tornen högt upp.
Detta innebär att det flyger ut skrot från flygplan och torn med stor kraft.
WTC7 som ju är avsevärt lägre än tornen träffas av en del av detta skrot som då har fallit en lång sträcka, och rimligen har hög rörelseenergi.

Hur tänker du?

/T

Läs artikeln igen jag kopierat ovan. WTC 7 ligger inte de tvà tornplanens färdriktning aroch de vrakdelar som hittats fràn dem làg pà gatan. Vittnen som var inne i WTC 7 sàg nàgot annat.

AB
Citera
2007-06-26, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ummm...man behöver inte använda skum för att släcka flygfotogen. Det är dessutom inte helt praktiskt när man ska släcka bränder i stora byggnader. Men vad har du som pekar på att de inte använde skum?

Vilka då?

Gjorde de? Har du alltså vittnesmål från vittnen som sett flygplansdelar mystiskt dyka upp på en plats de tidigare inte sett några?

Det var du som sa det.

Jahadu. Enklare alltså att i hemlighet placera ut flygplansdelar, sprängladdningar, falska vittnen (varav minst ett intervjuats framför kamera), trolla bort en flight, muta ett flygbolag, anhöriga, FBI och NTSB-personal. Det låter oerhört rimligt.

Klart det finns vittnen till mina uppgifter. FBI har dem.

Vilket flybolag skulle ha mutats?

Vilka FBIpersonal skall ha mutats?

Vilka NTSB personal skall ha mutats?

Hur? Varför? Det räcker med litet hot att samarbeta med myndigheterna. National security!! If you are against us, you are a terrorist. Rena nazimetoder.

AB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in