2007-04-12, 17:36
Bannlyst
ElGiganten. Vad motbevisa du i denna tråden jag skrivit att 9-11 är ett jobb från insidan genom att skriva att jag hade fel med att det inte heter fri fall fart?. eller det va allt du ville rätta till?. lol, men tack ändå.
Citera
2007-04-12, 17:38
Bannlyst
Och ni bara glömmde innan att svara på detta.

Spola in till 1:16 på filmen
http://video.google.com/videoplay?docid=-6708190071483512003&q=911+mysteries

Man kan inte benda stål om det inte är tusentals grader, se stålet som blivit totalt bendt i filmen. Undrar hur det kunde blivit så bendt, med tanke på att nist bara hitta bevis på 250C grader, rätt konstigt eller hur grabbar?
Citera
2007-04-12, 17:39
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Jag förstår från dina inlägg att du inte är så smart och har svårt att förstå saker och har tittat på mycket propaganda.

Jag förstår från dina inlägga att du inte hade MVG i svenska. Jag vet också att man bör vara väldigt försiktig med att kommentera folks intelligens baserat på några inlägg på ett diskussionsforum. Min uppmätta IQ är för övrigt en bra bit över medel, du kan ju tro på det om du vill eller låta bli. Det förändrar inte det hela.

Jag påstår att du hävdat saker som inte är sanna, och sen haft svårt att medge det.

Citat:
Du missa biten att nist inte hitta några temperaturer över 250C eller?.

Nej, jag tror dock att du missat lite hur man skall tolka det de skrev. Ett antal människor har på olika sätt försökt förklara med enkla meningar, men det verkar inte ha gått in.

Till att börja med: frånvaron av bevis är inte bevis på frånvaro. Även om det inte verkat som om någon av panelerna de testat hade visat tecken på höga temperaturer så skulle det inte bevisat något alls. Det var nämligen bara ett urval, inte ett test av alla paneler. Nu visade ju dessutom ett antal av panelerna upp möjligheten till höga temperaturer. Det innebär att det som bäst (för ditt resonemang alltså) är en öppen fråga, det finns definitivt inga bevis på att dessa temperaturer inte skulle ha varit där. Jag har inget större hopp om att du skall kunna ta till dig det här, för det krävs ett visst mått av abstrakt tänkande och sunt förnuft, något du inte uppvisat så här långt.

Citat:
Och du förstår inte systemet som globalisterna styr.

Jag förstår att så fort man börjar bli överbevisad så tar man tag i nästa steg och börjar snacka om NWO och illuminati. Kul, men bara på låtsas.

Du har för övrigt ingen som helst susning om vare sig mina personliga och politiska värderingar eller min eventuella kunskap om hur världen funkar. Jag har däremot sett precis den typ av uttalanden som det jag svarar på här, oftast från gravt förvirrade personer.

Citat:
Läs lite rigtig historia och lär dig nåt om världen så hade det inte förvånat dig att dom skulle kunat göra en sån här sak.

Tack, jag har en del riKtig historia innanför västen. Och nej, det har ingenting med min uppfattning om USA att göra. Anledningen till att jag inte tror att USA låg bakom är den totala bristen på riktiga bevis. Ni bygger korthus som faller ihop, titta bara på din madridskrapa. Den ser fin ut som jämförelse, tills man granskar hur det egentligen gick till. "Oj, den började kollapsa snabbt, inte efter flera dagar"... "jaha, delen som var i stål gick åt pipan...hoppsan".

Citat:
Det är trots allt därför du hade blivit förvånad om det va america som låg bakom det, för du vet inget om historia.

Ännu ett fullständigt grundlöst påstående. Anledningen till att jag skulle bli lite förvånad är att inget framkommit så här långt, och om det verkligen var dem så tror jag att betydligt mer skulle ha pekat i den riktningen. Det här är troligtvis den mest granskande händelsen i världshistorien från alla håll och kanter, och ändå är det bara skräp och gammal skåpmat man hör från ert håll.

Citat:
Och jag ger källa efter källa, allt du kan göra är att SKRIVA utan källor.

Alltså, du påstår på fullt allvar att prisonplanet är att betrakta som en oberoende källa utan fel... Det är så kul så jag vet inte var jag ska ta vägen... Kolla pdf-filen som Sordid länkade till, där de ollar alla fel de hittade på den sidan. Alltså rena faktafel.

Jag har för övrigt lämnat ganska gott om källor i den andra tråden. Men jag föredrar ändå att ge mig i kast med resnoemang där man kan diskutera själv och inte bara länkkriga med varandra. Men givetvis skall man uppge källor när man påstår saker...

Citat:
Visa mig FAKTA som bevisar world trade hade kunat kollapsa på grund av ELD, som trots allt den OFFICIELLA historian är, och INTE flygplanet, för world trade va byggd för att klara det och KLARADE det.

Jag skall ta det här lugnt och sansat nu... Säg till om du fortfarande inte fattar:

Ingen påstår att det bara var branden som låg bakom

Det kanske kommer som en nyhet för dig att en kollaps kan vara orsakad av ett flertal samverkande faktorer? Och ja, tornen fixade själva plankrascherna, men inte de skador som dessa gjorde i kombination med bland annat eldsvådorna. Med andra ord, efter krascherna var inte tornen hela. De hade delar av sin bärande struktur på utsidan, den var inte hel.

Citat:
Så varför gräver du inte fram lite bevis eller är tyst istället?.

Och gå och läs lite historia och utbilda dig, så förstår du saker bättre

Tack, jag har bidragit med en hel del bevisning, både i den här och i den gamla tråden. Som sagt, du har inte en susning om folks kunskaper i historia, och kollapsen av WTC fförklaras inte med hjälp av historia utan med hjälp av fysik och materialkunskap.

Men jag är ändå väldigt nyfiken varför du skrev det där om att ingen stålbyggnad kollapsat tidigare. Var det på skoj, berodde det på okunskap eller var du bara oärlig? För att göra det enkelt:

A) på skoj
B) okunskap
C) oärlighet

Ett A, B eller C räcker gott som svar. Du har ju raljerat så mycket om att du minsann inte har några problem att medge om du har fel om något. Den enda jag sett här som glatt medgett när han misstagit sig om något är Majava. Så här ger jag dig chansen att bevisa att du är så prestigelös, A, B eller C?
Citera
2007-04-12, 17:39
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det finns INGET som heter Fri fall fart.
Det är inte en fysisk term. Lär dig detta.

Frittfall är när ett objekt faller i vakuum.
DVS. en kropp som är under påverkan av gravitationen men inte har något motstånd att övervinna.

Är du så inkompetent att du inte vet detta tycker jag på fullaste allvar att du går tillbaka till skolbänken och lär dig detta.

Newton kunde detta på slutet av 1600 talet, kanske läge för dig att lära dig detta nu.

Men snälla lilla gubben, använd din fantasi. Det är uppenbart vad det handlar om. Och om fritt fall enligt dig bara kan ske i vakuum, vad kallas då objekt som faller fritt ute i friska luften? Luftfall?
Citera
2007-04-12, 17:41
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
ElGiganten. Vad motbevisa du i denna tråden jag skrivit att 9-11 är ett jobb från insidan genom att skriva att jag hade fel med att det inte heter fri fall fart?. eller det va allt du ville rätta till?. lol, men tack ändå.

"Vad jag motbevisa"? Jo tack torsdag.

Du kan inte skriva en begriplig mening och du kan inget om det du klistrar in.
Du är helt utan kunskap i dom naturvetenskapliga ämnena, så därför klistrar du in saker du själv inte har en aning om och svarar därför inte på frågor på ett riktigt sätt.

Hade du läst allt i din länk så hade du sett följande.

Air resistance.
The free-fall equations reflect a perfect, frictionless world. They perfectly predict the behavior of falling bodies in a vacuum.

Men det blev väll för jobbigt åt dig.
Citera
2007-04-12, 17:43
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Plast i gräset. har sökt lite och hittar inte det skulle vara annerlunda än vad du säger, men hittar knappt nån info om adiz förutom hoss PM, kan du förklara lite närmare vad som mennas med adiz? inte 100 på att jag förståt det
Creds för att du erkänner att det du skrev i första stycket av ditt första(?) inlägg kanske inte stämmer. Inte så vanligt här.

ADIZ är en zon där det krävs vissa saker för att få flyga.

Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia
North America is surrounded by an area called the Air Defense Identification Zone (ADIZ), which is jointly administered by the United States and Canada. This area, which is almost exclusively over water, serves as a national defense boundary for air traffic. Any aircraft that wishes to fly in or through the boundary must file either a Defense Visual Flight Rules (DVFR) flight plan or an Instrument Flight Rules (IFR) flight plan before crossing the ADIZ. The pilot must have a transponder and a two-way radio while approaching and crossing the ADIZ.

Citat:
Ursprungligen postat av PM
Prior to 9/11, all other NORAD interceptions were limited to offshore Air Defense Identification Zones (ADIZ). "Until 9/11 there was no domestic ADIZ

Ska leta efter mera info om dessa åt dig när jag har tid.

Citat:
Ursprungligen postat av malmoesolier
Men det är 100% omöjligt att dom inte hade hunnit skicka plan och hindra det andra planet, kan länka till källor om drillarna dom hade på morronen och norad den dagen om du vill det?.

Sure.
Står som nästa på din lista så shoot.

Edit...
Såg detta inlägg ang. ADIZ nu
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6820185&postcount=245
Citera
2007-04-12, 17:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Men snälla lilla gubben, använd din fantasi. Det är uppenbart vad det handlar om. Och om fritt fall enligt dig bara kan ske i vakuum, vad kallas då objekt som faller fritt ute i friska luften? Luftfall?

Hur många bevis behöver du för att "frittfall" i naturvetenskapen sker i vakuum?

Free fall in its strictest sense is the condition of acceleration which is due only to gravity. In other words, the objects undergoing free fall experience only one force: gravity.

The accelerated motion toward the center of the Earth of a body acted on by the Earth's gravitational attraction and by no other force. If a body falls freely from rest near the surface of the Earth, it gains a velocity of approximately 9.8 m/s every second.

A free-falling object is an object which is falling under the sole influence of gravity.

Att fallskärmshoppare kallar sin första del i hoppet för frittfall är en annan tolkning av ordet. I vetenskaplig betydelse så är det i vakuum.
För det handlar väl att vi skall räkna på detta?

Inte kasta idioter ur flygplan, fast man får lust i bland.
Citera
2007-04-12, 17:51
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men, jag kollade igenom 911-resurstråden igår, och tittade lite på Bulawayos länk:

http://nyc.indymedia.org/es/2005/10/59343.html

Och jag känner att det är dags att ge lite cred för det. Det är nog första gången på länge som jag sett folk i sanningsrörelsen som intresserat sig för att städa bort junk bland de egna leden. Det tyder ju faktiskt på en vilja att komma framåt, och det skall premieras. Professor Jones steg också i aktning i min bok efter att ha tagit avstånd från ställen som fortfarande pushar för personer som Judy Wood (han skulle stiga ännu mer i aktning om han kunde bevisa sina teser också).

Mer sånt och jag kommerr att betrakta de inblandade med betydligt större respekt. Lite självkritik, vetenskapligt synsätt och sunt förnuft och ärlighet (som att inte klippa selektivt i vittnesmål som Hr Avery gör exempelvis) är ju allt vi begär. Då kan det bli en konstruktiv diskussion.

Så, respect Bulawayo och till de som ligger bakom din länk!

Well, let's not start sucking each other's dicks quite yet

Skämt åsido så tyckte jag sidan var bra efter att ha sett så många diskussioner om hologram, missiler, atombomber och diverse laservapen i den numera låsta jumbotråden. Om vi håller oss lite mer jordade än så kan vi kanske skapa underverk. Jag vet inte, men det är i alla fall en dröm jag har.
Citera
2007-04-12, 17:53
Bannlyst
Pad, alla dina inlägg bara bakar upp en teori. tar inte dina inlägg så seriöst. faktan är att du tror på en teori som inte är bevisad, om man kollar på all info som du vägrar att göra så kommer man fram till att det var ett jobb från insidan, det finns inte en chans i världen att man kan komma fram till nåt annat.

och det finns fortfarande inga bevis att world trade tornen hade kollapsat, nist har erkännt det i deras raport. OK?

Jag undrar vad det är du inte förstår, har lite svårt att komma på det.

En fråga till dig Pad, var kom dom breven ifrån som dom skyllde på sadam för?, dom har berättat detta på History channel, kan berätta svaret till dig, militär labb från USA, hur många personer/forskare som hade kunskap om sånt i usa blev mystiskt mördade? runt 8 personer.

Hitta dom några kärnvapen? Nej. som dom sa dom visste dom hade fast deras egna team dom skicka in för att kolla till det rapotera att där inte va nåt.
Citera
2007-04-12, 17:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Och ni bara glömmde innan att svara på detta.
Man kan inte benda stål om det inte är tusentals grader, se stålet som blivit totalt bendt i filmen. Undrar hur det kunde blivit så bendt, med tanke på att nist bara hitta bevis på 250C grader, rätt konstigt eller hur grabbar?

Man kan böja stål i rumstemperatur.
Det handla om hur mycket kraft man utsätter stålet för.
Det fick vi lära oss på högstadiet. Skit enkelt.
Citera
2007-04-12, 17:56
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Hur många bevis behöver du för att "frittfall" i naturvetenskapen sker i vakuum?

Free fall in its strictest sense is the condition of acceleration which is due only to gravity. In other words, the objects undergoing free fall experience only one force: gravity.

The accelerated motion toward the center of the Earth of a body acted on by the Earth's gravitational attraction and by no other force. If a body falls freely from rest near the surface of the Earth, it gains a velocity of approximately 9.8 m/s every second.

A free-falling object is an object which is falling under the sole influence of gravity.

Att fallskärmshoppare kallar sin första del i hoppet för frittfall är en annan tolkning av ordet. I vetenskaplig betydelse så är det i vakuum.
För det handlar väl att vi skall räkna på detta?

Inte kasta idioter ur flygplan, fast man får lust i bland.

Det har funnits fascistoida tendenser länge att klaga på människors särskrivningar, men ibland kan det faktiskt vara bra att skriva isär, som exv fritt fall. Nog om detta, jag uppmanade dig att använda din fantasi då jag tyckte det var uppenbart vad det handlade om, men den uppmaningen ignorerade du. Om vi håller oss till vanligt språkbruk så finner i varje fall inte jag något fel i det. Vad anser du?
Citera
2007-04-12, 18:01
Medlem
Pads avatar
Citat:
Pad, alla dina inlägg bara bakar upp en teori. tar inte dina inlägg så seriöst. faktan är att du tror på en teori som inte är bevisad, om man kollar på all info som du vägrar att göra så kommer man fram till att det var ett jobb från insidan, det finns inte en chans i världen att man kan komma fram till nåt annat.

Det finns ingen alternativ teori som prövats tillärmelsevis lika hårt som den officiella. Ändå håller den ihop, även om allt inte är kristallklart.

Jag håller det för övrigt inte alls för omöjligt att man mörkat saker efteråt, antingen för att inte framstå som hittehjon eller för att skydda folk. Det är inte samma sak som att man låg bakom.

Jag tycker för övrigt att man utnyttjat 911 på ett tämligen osmakligt sätt både på hemmaplan och bortaplan. Jag har ingen som helst respekt för GWB eller den världsutveckling som vi kan se efter 911, men inte heller det är skäl att tro att de låg bakom. Bara att de utnyttjade tillfället. Det här är också ganska OT. Jag är mer intresserad av konkreta saker av fysiakalisk natur som handlar om kollapsen.

Citat:
och det finns fortfarande inga bevis att world trade tornen hade kollapsat, nist har erkännt det i deras raport. OK?

Jag undrar vad det är du inte förstår, har lite svårt att komma på det.

En fråga till dig Pad, var kom dom breven ifrån som dom skyllde på sadam för?, dom har berättat detta på History channel, kan berätta svaret till dig, militär labb från USA, hur många personer/forskare som hade kunskap om sånt i usa blev mystiskt mördade? runt 8 personer.

Hitta dom några kärnvapen? Nej. som dom sa dom visste dom hade fast deras egna team dom skicka in för att kolla till det rapotera att där inte va nåt.

Jag har ingen koll på dessa brev, och de hör verkligen inte hit. Vad är poängen med din fråga? Att USA kan tänka sig att slå under bältet? Jaha du, du slår in öppna dörrar, det har jag aldrig haft några illusioner om något annat. Precis som vilken supermakt som helst...

Jag upprepar, anledningen till att jag inte tror att USA ligger bakom är den totala bristen på konkret bevsining som stödjer det, inget annat. Hoppsan, inte läge att raljera om brist på historiekunskap en gång till kanske?

Men, just WMD är ändå intressant, för de hade varit betydligt lättare att fejka om man inte hittade några. Ändå gjorde man inte det, istället stod man där som ett gäng hittehjon efteråt. Varför? Det tycker jag verkligen tyder på att det inte är riktigt lika enkelt som på tv att dra igång en opertaion av den här magnituden. Jag måste till och med erkänna att jag var en smula förvånad att man inte "hittade" planterade vapen.

Så, är det A, B eller C som gjorde att du påstod det där som inte var sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in