Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Jag förstår från dina inlägg att du inte är så smart och har svårt att förstå saker och har tittat på mycket propaganda.
Jag förstår från dina inlägga att du inte hade MVG i svenska. Jag vet också att man bör vara väldigt försiktig med att kommentera folks intelligens baserat på några inlägg på ett diskussionsforum. Min uppmätta IQ är för övrigt en bra bit över medel, du kan ju tro på det om du vill eller låta bli. Det förändrar inte det hela.
Jag påstår att du hävdat saker som inte är sanna, och sen haft svårt att medge det.
Citat:
Du missa biten att nist inte hitta några temperaturer över 250C eller?.
Nej, jag tror dock att du missat lite hur man skall tolka det de skrev. Ett antal människor har på olika sätt försökt förklara med enkla meningar, men det verkar inte ha gått in.
Till att börja med: frånvaron av bevis är inte bevis på frånvaro. Även om det inte verkat som om någon av panelerna de testat hade visat tecken på höga temperaturer så skulle det inte bevisat något alls. Det var nämligen bara ett urval, inte ett test av alla paneler. Nu visade ju dessutom ett antal av panelerna upp möjligheten till höga temperaturer. Det innebär att det som bäst (för ditt resonemang alltså) är en öppen fråga, det finns definitivt inga bevis på att dessa temperaturer inte skulle ha varit där. Jag har inget större hopp om att du skall kunna ta till dig det här, för det krävs ett visst mått av abstrakt tänkande och sunt förnuft, något du inte uppvisat så här långt.
Citat:
Och du förstår inte systemet som globalisterna styr.
Jag förstår att så fort man börjar bli överbevisad så tar man tag i nästa steg och börjar snacka om NWO och illuminati. Kul, men bara på låtsas.
Du har för övrigt ingen som helst susning om vare sig mina personliga och politiska värderingar eller min eventuella kunskap om hur världen funkar. Jag har däremot sett precis den typ av uttalanden som det jag svarar på här, oftast från gravt förvirrade personer.
Citat:
Läs lite rigtig historia och lär dig nåt om världen så hade det inte förvånat dig att dom skulle kunat göra en sån här sak.
Tack, jag har en del riKtig historia innanför västen. Och nej, det har ingenting med min uppfattning om USA att göra. Anledningen till att jag inte tror att USA låg bakom är den totala bristen på riktiga bevis. Ni bygger korthus som faller ihop, titta bara på din madridskrapa. Den ser fin ut som jämförelse, tills man granskar hur det egentligen gick till. "Oj, den började kollapsa snabbt, inte efter flera dagar"... "jaha, delen som var i stål gick åt pipan...hoppsan".
Citat:
Det är trots allt därför du hade blivit förvånad om det va america som låg bakom det, för du vet inget om historia.
Ännu ett fullständigt grundlöst påstående. Anledningen till att jag skulle bli lite förvånad är att inget framkommit så här långt, och om det verkligen var dem så tror jag att betydligt mer skulle ha pekat i den riktningen. Det här är troligtvis den mest granskande händelsen i världshistorien från alla håll och kanter, och ändå är det bara skräp och gammal skåpmat man hör från ert håll.
Citat:
Och jag ger källa efter källa, allt du kan göra är att SKRIVA utan källor.
Alltså, du påstår på fullt allvar att prisonplanet är att betrakta som en oberoende källa utan fel... Det är så kul så jag vet inte var jag ska ta vägen... Kolla pdf-filen som Sordid länkade till, där de ollar alla fel de hittade på den sidan. Alltså rena faktafel.
Jag har för övrigt lämnat ganska gott om källor i den andra tråden. Men jag föredrar ändå att ge mig i kast med resnoemang där man kan diskutera själv och inte bara länkkriga med varandra. Men givetvis skall man uppge källor när man påstår saker...
Citat:
Visa mig FAKTA som bevisar world trade hade kunat kollapsa på grund av ELD, som trots allt den OFFICIELLA historian är, och INTE flygplanet, för world trade va byggd för att klara det och KLARADE det.
Jag skall ta det här lugnt och sansat nu... Säg till om du fortfarande inte fattar:
Ingen påstår att det bara var branden som låg bakom
Det kanske kommer som en nyhet för dig att en kollaps kan vara orsakad av ett flertal samverkande faktorer? Och ja, tornen fixade själva plankrascherna, men inte de skador som dessa gjorde i kombination med bland annat eldsvådorna. Med andra ord, efter krascherna var inte tornen hela. De hade delar av sin bärande struktur på utsidan, den var inte hel.
Citat:
Så varför gräver du inte fram lite bevis eller är tyst istället?.
Och gå och läs lite historia och utbilda dig, så förstår du saker bättre
Tack, jag har bidragit med en hel del bevisning, både i den här och i den gamla tråden. Som sagt, du har inte en susning om folks kunskaper i historia, och kollapsen av WTC fförklaras inte med hjälp av historia utan med hjälp av fysik och materialkunskap.
Men jag är ändå väldigt nyfiken varför du skrev det där om att ingen stålbyggnad kollapsat tidigare. Var det på skoj, berodde det på okunskap eller var du bara oärlig? För att göra det enkelt:
A) på skoj
B) okunskap
C) oärlighet
Ett A, B eller C räcker gott som svar. Du har ju raljerat så mycket om att du minsann inte har några problem att medge om du har fel om något. Den enda jag sett här som glatt medgett när han misstagit sig om något är Majava. Så här ger jag dig chansen att bevisa att du är så prestigelös, A, B eller C?