2007-04-23, 22:22
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
I den akademiska värden publicerar en forskare/doktorand sin artikel i en vetenskaplig tidsskrift eller släpper den på ett annat sätt. Där granskas den sedan av andra forskare. Jag har inte hört talas om en enda person (med relevant kunskap om det han/hon pysslar med förstås, vatteningenjörer som uttalar sig å företagets vägnar om sprängning är en annan sak) som låtit bli att publicera en artikel där de granskar WTC och kommer med andra teorier än de offentliga. Jag är dock delvis här för att lära mig, så har du indicier som pekar på det får du jättegärna visa mig.

Jag är fullt känd med hur det fungerar. Att du inte hör om forskare som låter bli att publicera (producera) något är väl inte så konstigt om du tänker efter. Återigen så har ju ett klimat skapats sådant att det inte direkt är ett karriärkliv att agera i denna saken.

Citat:
Jasså? Var det därför de innan de började drog slutsatsen att huset rasade pga. panncake-effekten, något de sedan helt uteslöt? Vilka självklara aspekter är det de har uteslutit? Angående datat är det väl bara själva datorsimuleringen som inte är släppt; provresultaten finns väl att få tag i för den som är nyfiken??

Bilder, simuleringar data. Mao ingen annan kan reproducera de resultat de visar fram vilket är ett grundläggande krav. Tycker Kevin Ryan gör ett bra jobb att påvisa bristerna i NIST rapporten (youtube:a vetja).

Citat:
Har du sett något som pekar åt hållet att det ökar?
Ja. (orkar inte)
Citera
2007-04-23, 23:18
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Jag är fullt känd med hur det fungerar. Att du inte hör om forskare som låter bli att publicera (producera) något är väl inte så konstigt om du tänker efter. Återigen så har ju ett klimat skapats sådant att det inte direkt är ett karriärkliv att agera i denna saken.

Hur kan du då veta att det finns forskare som inte har vågat släppa material av rädsla för att bli av med jobbet?

Citat:
Bilder, simuleringar data. Mao ingen annan kan reproducera de resultat de visar fram vilket är ett grundläggande krav. Tycker Kevin Ryan gör ett bra jobb att påvisa bristerna i NIST rapporten (youtube:a vetja).

Är inte tillräckligt insatt i NIST-rapportens källhänvisning för att bemöta det där i nuläget. Erik1974 och SLOB vet bättre, jag hoppas de har något svar.
Citera
2007-04-24, 00:15
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Hur kan du då veta att det finns forskare som inte har vågat släppa material av rädsla för att bli av med jobbet?

Är inte tillräckligt insatt i NIST-rapportens källhänvisning för att bemöta det där i nuläget. Erik1974 och SLOB vet bättre, jag hoppas de har något svar.

Jag har sett det där kravet på flera ställen - men jag är osäker på exakt vad det är som man vill ska släppas som inte släppts. Men min följdfråga blir väl - har ni frågat NIST, antingen via deras officiella epost i ämnet eller via en FOI?

Cheers,
SLOB
Citera
2007-04-24, 10:04
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Tänk att jag missar alla dessa roliga teorier

Vet du ungefär när han tog upp om det?
Ajjemen. Dock i syskontråden i denna:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6722059&postcount=47
Läs gärna igenom pdf:en Heiewa länkar till. Den blir rätt rolig när den styrker användandet av energivapen som sätter eld på bilar men inte på papper

Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Ja det finns sannolikt ett hur men det som Steven Jones funnnit kräver inte att någon tillfredställer dina krav på en godkänd teori om hur det gjorts.
Men hur kan man acceptera en teori om själva grunderna för den inte kan bevisas? Som i mitt exempel med apolloraketen. Hade jag som förespråkare för att månlandningen inte kunnat uppvisa ett spår av en farkost som kunde föra astronauterna till månen faller ju resterande resonemang. Beviskedjan bryts det första den gör.
Men du, som andra, vägrar besvara hur apteringen gick. Ni nöjer er med att det kan ha genomförts. Underligt nog har konspirationssidan tillbringat otaliga mantimmar med att studera flygrutter, passagerarlistor, ekvationer för att beräkna fallhastighet på WTC, värmeutveckling av brinnande flygbränsle osv in i minsta detalj.
Citera
2007-04-24, 15:04
Medlem
SLOBs avatar
James Fetzer (Scholars for 911 truth) och Mark Roberts (Loose Change guide) debatterade i Hardfire 17 april:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5692853335910175330

/S
Citera
2007-04-24, 15:44
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
James Fetzer (Scholars for 911 truth) och Mark Roberts (Loose Change guide) debatterade i Hardfire 17 april:

/S

Tycker det är lite synd att
1) programledaren inte var opartisk
2) att James Fetzer inte svarade på frågor och kom med motargument utan bara hävde ur sig nya saker när det han sa blev bemött. Lite som tennsoldaten. Och att sen kalla Judy Wood den mest kvalificerade personen att bedöma WTC.... Suck.
Citera
2007-04-24, 15:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Tycker det är lite synd att
1) programledaren inte var opartisk
2) att James Fetzer inte svarade på frågor och kom med motargument utan bara hävde ur sig nya saker när det han sa blev bemött. Lite som tennsoldaten. Och att sen kalla Judy Wood den mest kvalificerade personen att bedöma WTC.... Suck.

Yup, men han är ju i varje fall tydlig med vart han står. Det kommer vad jag förstår två delar till.

Nu försöker Ronald Wieck få Kevin Ryan att ställa upp också. Men det går vad jag har hört sådär.

Fler Hardfire finns här:

Första delen av Mark Roberts / Dylan Avery, Jason Bermas

http://video.google.com/videosearch?hl=en&q=ronald+wieck&near=&btnG=Search +Videos

/S
Citera
2007-04-24, 16:03
Medlem
Försöksdjurs avatar
Kim: Tackar!

Har sett dom där intervjuerna förut men jag klarade inte av hela...programledaren är ju så störande :P
Citera
2007-04-24, 16:46
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Yup, men han är ju i varje fall tydlig med vart han står. Det kommer vad jag förstår två delar till.

Nu försöker Ronald Wieck få Kevin Ryan att ställa upp också. Men det går vad jag har hört sådär.

Fler Hardfire finns här:

Första delen av Mark Roberts / Dylan Avery, Jason Bermas

http://video.google.com/videosearch?hl=en&q=ronald+wieck&near=&btnG=Search +Videos

/S

Vem är Kevin Ryan? Debatt med Dylan Avery ska bli ytterst intressant att se!

EDIT: jag kan inte tycka illa om Dylan Avery längre, han har ju uppenbarligen ingen som helst koll på vad det är han håller på med. Han sitter ju bara som ett snällt litet lamm...
Citera
2007-04-24, 16:52
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Debatt med Dylan Avery ska bli ytterst intressant att se!

Han säger inte mycket
Citera
2007-04-24, 17:04
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vem är Kevin Ryan? Debatt med Dylan Avery ska bli ytterst intressant att se!

Kevin Ryan är killen som ligger bakom det mesta av Malmosoldiers klippåklistra tidigare i tråden.

Citat:
Kevin R. Ryan, an lab director at Environmental Health Laboratories Inc. wrote an open letter to NIST questioning their report. He claimed that his alleged employer Underwriter Laboratories had tested and certified the steel in the Twin Towers. The open letter which was published at Septembereleventh.org led to mr Ryans subsequent termination at EHL. The reason given was that he had expressed his own opinions as though they were the institutional opinions of Underwriter Laboratories. I believe that Ryan is the source for the "No way WTC Steel Could Melt At 2000 F" -claim that later gave path for "Only CD could account for molten steel at WTC".

Samma post, med länkar finns här.

Vad jag förstår är Ryan just nu en av de mest aktiva truthersarna och skriver tillsammans med Steven Jones.

/S
Citera
2007-04-24, 17:18
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

/S

Det roligaste som sades måste ju vara (vet ej om Tennsoldaten drog upp detta) att 80% av ALLT stål förångades innan det hann slå i backen.

Vilken fantasi och omvägar dom dom måste ta för att få ihop sina galenskaper.

Och som sades redan så beter han sig likt andra foliehattar här på forumet, en liten ollning och så kommer det ett nytt påstående som är så galet att en högstadie-elev kan räkna ut felaktigheterna i påståendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in