Citat:
Ursprungligen postat av Majava
I den akademiska värden publicerar en forskare/doktorand sin artikel i en vetenskaplig tidsskrift eller släpper den på ett annat sätt. Där granskas den sedan av andra forskare. Jag har inte hört talas om en enda person (med relevant kunskap om det han/hon pysslar med förstås, vatteningenjörer som uttalar sig å företagets vägnar om sprängning är en annan sak) som låtit bli att publicera en artikel där de granskar WTC och kommer med andra teorier än de offentliga. Jag är dock delvis här för att lära mig, så har du indicier som pekar på det får du jättegärna visa mig.
Jag är fullt känd med hur det fungerar. Att du inte hör om forskare som låter bli att publicera (producera) något är väl inte så konstigt om du tänker efter. Återigen så har ju ett klimat skapats sådant att det inte direkt är ett karriärkliv att agera i denna saken.
Citat:
Jasså? Var det därför de innan de började drog slutsatsen att huset rasade pga. panncake-effekten, något de sedan helt uteslöt? Vilka självklara aspekter är det de har uteslutit? Angående datat är det väl bara själva datorsimuleringen som inte är släppt; provresultaten finns väl att få tag i för den som är nyfiken??
Bilder, simuleringar data. Mao ingen annan kan reproducera de resultat de visar fram vilket är ett grundläggande krav. Tycker Kevin Ryan gör ett bra jobb att påvisa bristerna i NIST rapporten (youtube:a vetja).
Citat:
Ja. (orkar inte)
Har du sett något som pekar åt hållet att det ökar?