2007-04-13, 13:10
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier

och om mitt minne inte sviker, var det inte du som sa bomber bara exploderar dom kan inte skära i stål i såna vinklar?. Efter jag vissa er fel och berätta vad Chape Charges är fick jag inget svar, "det visste jag faktiskt inte" ni gick vidare till nästa fråga och försökte baka upp den officiella fantasin så bra ni kunde bara.

Jo du nämde det ja. Mannen i din video som talar om shape Charges utrycker sig ungefär så här, "chape charges gör så att byggnaden glider ur sin bas", men när jag ser WTC kollapsa så är det den övredelen som kollapsar och dessutom så står kärnan kvar en stund efter.
Citera
2007-04-13, 13:14
Bannlyst
kärnan står kvar en stund efter?, ehm ok, så du påstår att du kan bevisa att det inte hade sett ut så med chape charges?. Pluss den står inte kvar som du ser kollapsa hela byggnaden direct efter.
Citera
2007-04-13, 13:15
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
kärnan står kvar en stund efter?, ehm ok, så du påstår att du kan bevisa att det inte hade sett ut så med chape charges?. Pluss den står inte kvar som du ser kollapsa hela byggnaden direct efter.

Den står visst kvar. Din kära lilla 9/11 Mysteries bekräftar till och med att den står kvar.

http://home.comcast.net/~jeffrey.king2/wsb/media/56016/site1074.jpg
Citera
2007-04-13, 13:16
Medlem
ElGigantens avatar
Du Tennsoldaten, har du nu fattat att Stål kan deformeras i rumstemperatur?

Har du också begripit att ämnen kan börja brinna vid 0°C ?

Slutligen, frittfall betyder att ett föremål faller i vakuum, exakt som dina uträkningar du visade, men tyvärr för dig rådde det inte vakuum på Manhattan, den 11/9 2001!

Dessa 3 enkla fakta visar på att du är obildad i naturvetenskapliga ämnen.

Vill du lära dig detta så du slipper göra bort dig ideligen så säg bara till så kan jag bevisa detta för dig.

Dina lögner blir inte bevis bara för att du kräks upp dom om och om igen.
Citera
2007-04-13, 13:17
Bannlyst
Jo men vad mennar du??. vad har det med topen högst upp på byggnaden att göra?, hela byggnaden kollapsar direct efter man ser det hända
Citera
2007-04-13, 13:20
Bannlyst
ElGiganten. Läs inte i tråden och kolla va nist sa, och tro byggnaden hade kunat kollapsa som den gjorde utan golven tar emot hahahahahaha krävs bomber, förstår inte du som e så utbildad det?.
Citera
2007-04-13, 13:20
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jo men vad mennar du??. vad har det med topen högst upp på byggnaden att göra?, hela byggnaden kollapsar direct efter man ser det hända

Om man med hjälp av shaped charges skar av kärnans pelare, borde inte byggaden kollapsa ifrån botten? Istället kollapsar tornen ifrån där dem blivit träffade och kärnan står fortfarande kvar.

Vad användes dessa shaped charges isåfall till?
Citera
2007-04-13, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Tänkte återvända lite till det som pågick i förra tråden, nämligen Pentagon. Det var ju snack om att inga bevis finns för att kroppar hittades. Eller hur det nu var. Icke desto mindre, snubblade jag över det här vittnesmålet precis:

http://www.usatoday.com/news/washington/sept01/2001-09-14-pentagon-usat.htm#more

/S

Kolla länken i tråden med "relevanta länkar" som går till alla bevis i Moussaouirättegången (om den inte ligger där har en.wikipedia en länk från moussaouiartikeln). Där finns ett flertal groteskt grafiska FOTON på kroppar inuti Pentagon, varav en tydligt har suttit fastspänd.
Citera
2007-04-13, 13:29
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB. Så du nekar att dom inte hitta att golvet INTE kollapsa?. Okej

The extent of the floor deck sagging after the unrealistic time of two hours can be seen in NCSTAR 1-6 Figure 3-11 (p 49). The 3-inch result is visible there or, based on the 45 minute duration of fires in the failure zones, it can be seen in the graph of Figure 3-15 (p 52). The computer result of 42 inches of sagging is noted in the same report, Chapter 9, Figure 9-6 (p 297).
The 45 minute time period for the fires in the failure zones is noted In NCSTAR 1-6, section 9.4.3 (p 322) and section 10.9.4 (p 338), NIST says “The fires in WTC 2 reached the east side of the building more quickly, within 10 to 20 minutes, than the 50 to 60 minutes it took the fires in WTC 1 to reach the south side.” http://wtc.nist.gov/oct05NCSTAR1-6index.htm

Du förstår överhuvudtaget inte sammanhanget.

Vad sa NIST om orsaken till kollapsen?

Citat:
Ursprungligen postat av NIST
Based on this comprehensive investigation, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large jet-fuel ignited multi-floor fires (which reached temperatures as high as 1,000 degrees Celsius) significantly weakened the floors and columns with dislodged fireproofing to the point where floors sagged and pulled inward on the perimeter columns. This led to the inward bowing of the perimeter columns and failure of the south face of WTC 1 and the east face of WTC 2, initiating the collapse of each of the towers. Both photographic and video evidence—as well as accounts from the New York Police Department aviation unit during a half-hour period prior to collapse—support this sequence for each tower.

Citat:
och om mitt minne inte sviker, var det inte du som sa bomber bara exploderar dom kan inte skära i stål i såna vinklar?.

Nej, jag sa att thermite inte kan det. Och jag visade dig foton på när de utförde de skär som du tror visar på thermite eller bomber, oklart vilket.

/S
Citera
2007-04-13, 13:35
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik, så du läste inte hans sammanfattning av hela nist raporten? ok!.
Jo, men fortfarande motbevisar den inget. Har du inte förstått det?

Citat:
Alex jones är inte ute efter pengar alls, han uppmanar folk att BRÄNNA hans film och ge ut dom till folk, han tvingar ingen att köpa dom .
PR. Han tjänar ohyggligt på detta.

Citat:
Sen Erik tror du inte det kostar lite att ha en egen radio kannal och boka stora lokaler och hålla möten inför folk, och få ha sina filmer på bio och betalla personen som jobbar i studion med honom, och att producera filmer?. Mycket du inte tänkte på där va?. Men det e ju bra att du har fördommar mot honom, nån mer du har fördommar mot?
Jag har inga fördommar. Folk får gärna tycka vad de vill, men det ska byggas med sakargument. A. Jones har inte det! Han lösrycker, enligt god konspiratorisk anda, citat/händelser ur sitt sammanhang och påvisar (vilket inte behöver vara falska uppgifter, dock utelämnande av helhetsbilden) oklarheter. Detta är fult. Det är precis som Dylan Avery gjorde i Loose change när de med Mike Walters hjälp ville få oss att tro att en missil hade träffat pentagon då han säger It looked like a cruise missile - vilket han sade, men de utelämnade vad han sade innan I saw a jet, an american airline jet!

Du ska få en mycket enkel fråga. Titta på denna bild:
http://img208.imageshack.us/img208/8898/wtcxf3.jpg

Jag har i all enkelhet gjort ett par linjer som visar våningarna. Vad vi kan se så står minst (garanterat mer bakom röken) i totalbrand. Varje våning är ca. 4 meter, 4 gånger 7= cirka 30 meter.

Då är frågan. Anser du att en eld som är 30 meter hög och ca. 2500km2 i omfång vara en liten begränsad eld?
Citera
2007-04-13, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Om man med hjälp av shaped charges skar av kärnans pelare, borde inte byggaden kollapsa ifrån botten? Istället kollapsar tornen ifrån där dem blivit träffade och kärnan står fortfarande kvar.

Vad användes dessa shaped charges isåfall till?

Att kollapsa byggnaden?. lol

SLOB. Jag vet att nån av er sa bomber bara exploderar, kan gräva fram det från tråden.

SLOB. Jag sa inget om att man inte hitta döda kroppar i pentagon, jag sa man inte hitta några i Shanksville

Erik. Om jag tycker en 30 meter stor brand i World trade är liten?, Ja mycket! haha!. hur stor e byggnaden?. och du har uppenbart inte läst i tråden, nist har som alex säger motbevisat sin teori, ta inte upp detta en gång till för då vill jag inte tjafsa med dig mer. Gå istället tillbaka och läs vad nist skrivit om golvet,elden osv, allt finns länkat till.
Citera
2007-04-13, 13:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
SLOB. Jag vet att nån av er sa bomber bara exploderar, kan gräva fram det från tråden.

EDIT: Dra mig till skampålen och piska mig blodig - du har rätt. Men det var för att du skrev:

Citat:
bomberna med thermite va placerade på så sätt att det skärde dom i den vinklen, vilket det kan göra,

Bomberna med thermite? Berätta.

Citat:
SLOB. Jag sa inget om att man inte hitta döda kroppar i pentagon, jag sa man inte hitta några i Shanksville

Jag sa aldrig att du sagt det heller. Om några år, när du blir lite äldre, kommer du förstå att allt inte kretsar kring dig.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in