2007-04-14, 14:13
Medlem
SLOBs avatar
Doc's "911 Mysteries"- guide är klar:

http://www.911mysteriesguide.com/

Som word dokument:

http://www.911mysteriesguide.com/911_Mysteries_Viewers_Guide.doc

/S
Citera
2007-04-14, 15:29
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Och nu SLOB vill jag att du kollar på Detta, Här är en FEMA raport som visar att stålet var "liquefied" som dom lämmna ute ifrån the 9-11 commision. Undrar varför?

http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_apc.pdf
... klipp...

Det här var ju en strålande länk Malmoesoldier. Fast du ljuger om vad den handlar om.

Den handlar om balkar som är förtunnade av korrosion, inte om balkar som har smält. Testet visar att balkarna varit utsatta för temperaturer uppåt 700-1000°C och till stora delar korroderat bort. Alltså mycket lägre temperatur än vad som krävs för att smälta stålet.

Citat:
... klipp...
Och Nasa tog bilder med flygplan, och ABC news rapotera grader mallan 1400C till över 2000C en liten tid efter, Det hade inte nåt dom temperaturerna efteråt, man måste sätta sig ner och kolla och se alla bevis på att thermite och bomber som jag redan gåt igenom va där, sen blir det självklart att dom kom upp i dom temperaturerna.
... klipp...

NASAs slutsats är att hastigheten på korroderingen är okänd. Det kan vara en lång process som skett i värmen i skrothögen efter kollapsen. Eller så har processen börjat innan kollapsen och bidragit till försvagningen av stålet.
FEMA nämner inget om att varken Thermite eller bomber skulle ha kunnat orsaka detta. Istället rekommenderar man att mer studier av korroderings fenomenet för att klargöra riskerna för existerande stålkonstuktioner som utsätts för allvarliga och långvariga bränder.

------------------------------------

Citat:
... klipp...
Och hade Nist fåt göra en rigtig utredning, "STEV JONES" har till o med gjort en mer rigtig så hade dom kommit fram till BOMBER oxå.

Citat:
Majava. Som jag sa innan så är jag inte intresserad av att prata om saker som "kunde" varit så, håller mig till vad som är bevisat, och nist hitta inga höga temperaturer som sagt.
...klipp....

Inte intresserad av "saker som kunde varit" sa du?
Det kan vi också lägga till högen med lögnerna.
Citera
2007-04-14, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Jag är inte så hemma på hur Thermite fungerar i praktiken och är seriöst nyfiken på ett par saker.

Hur exakt går det att i förväg bestämma tiden det tar att skära igenom en kraftig stålbalk? Tar det alltid lika lång tid att kapa en likadan balk?

Sen en fråga som jag sett ställas tidigare men inte sett något svar på. Hur kapar man en balk horisontellt eller kanske snarare diagonalt?

Man kapar en balk horisontellt med hjälp av bomber som heter "Chape charges"

Och Tillsammans med Thermite går det upp i 5000C i temperatur

Har hittat ett mycket bra svar på vad det vita ljuset man ser i videon här under kan vara nu.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2859455565562890133&q=cameraplanet+9/11

Turi reported not only that there were numerous secondary explosions within the towers but that there was also a bomb on one or both of the planes that crashed into the towers. This would explain why video footage shows both planes emitting strange flashes before they hit the towers, as well as the 'pod' on the underbelly of Flight 175. http://img152.imageshack.us/img152/1200/1767anomaly5ya9.jpg

We have dozens of reports from firefighters and others on the scene who witnessed bombs going before and during the towers' collapse. Larry Silverstein, the owner of the World Trade Center complex, admitted in a PBS documentary that they decided to demolish Building 7 on the day of 9/11, despite the official story of it accidentally collapsing which has remained in place to this day.

Audio här http://prisonplanet.tv/articles/may2004/050504bombsinwtc.htm

Gason vet du vad FEMA hitta i deras tester?,

The results of the examination are striking. They reveal a phenomenon never before observed in building fires: eutectic reactions, which caused "intergranular melting capable of turning a solid steel girder into Swiss cheese." The New York Times described this as "perhaps the deepest mystery uncovered in the investigation." http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html
Citera
2007-04-14, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dejzan
Sitter och funderar lite på WTC7. Finns det någon teori i truthersrörelsen gällande hur bygganden sprängdes? Jag får inte riktigt ihop det bland alla "pull it" brandmän mm.

När det gäller WTC 1&2 pekas det ju på bla strömavbrott, men jag kan inte påminna mig att jag sett några teorier för hur det 7:an ska ha apterats.

How Could The Explosives Have Been Placed Beforehand?

Ben Fountain, a financial analyst who worked in the World Trade Center Complex, told People Magazine that in the weeks before 9/11 there were numerous unnanounced and unusual drills where sections of both the twin towers and building 7 were evacuated for quote ‘security reasons’. This was obviously the perfect opportunity to place those explosives.

Och swepol är en person som inte tar saker så seriöst och vill jävlas bara. lol
Citera
2007-04-14, 16:11
Bannlyst
Majava. En drill är en träning.

Har startat en egen tråd nu. Om ni inte håller med om följande punkter behöver ni inte skriva någon onödig kommentar där och var vänliga och kolla upp faktan i NIST/FEMA Rapporten.

[1] Lab tests showed: Minimal floor sagging.

[2] NIST found that there was no floor collapse.

[3] The results established that this type of assembly was capable of sustaining a large gravity load, without collapsing for a substantial period of time relative to the duration of the fires in any given location on September 11th.

[4] There was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600C

[5] Only three locations had a positive result indicating that steel may have reached temperatures in excess of 250°C

[6] The fires that burned for almost the antire time that the buildings remained standing were due mainly to burning building contents and, to a lesser extent, aircraft contents, not jet fuel.

[7] Fema shows that Steel was "liquefied"
Citera
2007-04-14, 16:39
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
brrröööööööl
Du missade visst att svara på mina frågor. Tro inte att jag glömt dem. Vi kör igen:

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ok. Från att ljusfläcken är bevis på en bomb erkänner du nu att du inte har en jälva aning om vad det kan vara. Från "bomb" till "inte en jälva aning" är ett stort steg, tycker du inte?
SKall du erkänna att du har fel nu? Du vet inte vad ljusfläcken är för något. Du famlar efter den ena tokigare teorin än den andra.

Citat:
Så hur länge varade strömavbrottet? Det går bra att svara på den frågan nu. Tack.
Och kan du besvara varför man gömmer thermite i en byggnad 31 år innan man spränger skiten så går det också bra.
Så hur länge varade strömavbrottet? Du borde vara intresserad av att bevisa dina egna påståenden?

Citat:
Ja, reaktioner som utvecklar värme avger ljus. Därmed inte sagt att det är i form av små ljusprickar.
Hur var det nu man fick de där små ljusprickarna (som bara syns i IR-kameror om man inte har en vanlig kamera) som är ett osvikligt bevis på att man ser bomber. Är det något kemiskt? Den frågan går också bra att besvara nu
Så nu kan alla se ljusfläckarna? Var det inte bara IR-kameror som kunde fånga ljuset (bortsett från att helt vanliga kameror uppenbarligen också filmat det)?

1. Tiden på strömavbrottet.

2. Hur lång tid krävs för att aptera alla bomberna i kåken. Nej du får inte byta till missilteorin. Du påstod att det var bomber. Hur gick det till att aptera alltihop.

3. Hur bygger man in små ljusfläckar i en bomb? Är det kemikalier?

Det går bra att svara på de frågorna nu. Tack.
Citera
2007-04-14, 16:41
Medlem
Majavas avatar
Jag har redan bemött alla de där påståendena, vilket resulterade i total tystnad från din sida. Jag kan gärna ta det igen dock.

Citat:

Inte på svenska.

Citat:
Har startat en egen tråd nu. Om ni inte håller med om följande punkter behöver ni inte skriva någon onödig kommentar där och var vänliga och kolla upp faktan i NIST/FEMA Rapporten.

MEd de förutsättningarna kommer ingen skriva i den tråden lilla du.

Citat:

Stämmer. NIST har inte påstått att raset berodde på pancake-teorin, utan på att den bärande fasaden tappade så mycket bärighet att våningsplanens egen vikt fick dem att vika sig.

Citat:

Stämmer. NIST har inte påstått att raset berodde på pancake-teorin, utan på att den bärande fasaden tappade så mycket bärighet att våningsplanens egen vikt fick dem att vika sig.

Citat:
[3] The results established that this type of assembly was capable of sustaining a large gravity load, without collapsing for a substantial period of time relative to the duration of the fires in any given location on September 11th.

Men så var det ju det där med att det flög in ett flygplan i byggnaden också...

Citat:
[4] There was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600C

600 grader räcker för att stål ska tappa mer än hälften av sin bärighet. Dessutom förstördes många bärande kolumner vid krashen, framförallt i södra (?) tornet som blev träffat i hörnet; en byggnads svagaste punkt.

Citat:
[5] Only three locations had a positive result indicating that steel may have reached temperatures in excess of 250°C

“Based on this comprehensive investigation, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large jet-fuel ignited multi-floor fires (which reached temperatures as high as 1,000 degrees Celsius) significantly weakened the floors and columns with dislodged fireproofing to the point where floors sagged and pulled inward on the perimeter columns. This led to the inward bowing of the perimeter columns and failure of the south face of WTC 1 and the east face of WTC 2, initiating the collapse of each of the towers. Both photographic and video evidence—as well as accounts from the New York Police Department aviation unit during a half-hour period prior to collapse—support this sequence for each tower.”

Citat:
[6] The fires that burned for almost the antire time that the buildings remained standing were due mainly to burning building contents and, to a lesser extent, aircraft contents, not jet fuel.

Och vad har det med saken att göra? Jetbränslet startade elden och gjrode att den spred sig väldigt fort, det är det viktiga.

Citat:
[7] Fema shows that Steel was "liquefied"

Vilket stål? Bevis för att det var stål och inte en annan metall? Före eller efter kollapsen? Det där får du allt förklara närmare.
Citera
2007-04-14, 16:43
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Har hittat ett mycket bra svar på vad det vita ljuset man ser i videon här under kan vara nu.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2859455565562890133&q=cameraplanet+9/11

Turi reported not only that there were numerous secondary explosions within the towers but that there was also a bomb on one or both of the planes that crashed into the towers. This would explain why video footage shows both planes emitting strange flashes before they hit the towers, as well as the 'pod' on the underbelly of Flight 175. http://img152.imageshack.us/img152/1200/1767anomaly5ya9.jpg

Så kul att du aldrig är källkritisk mot dina uppgifter. Det vita fladdrar framför WTC för att sedan sakta sjunka neråt och vidare framför den bruna byggnaden bredvid WTC. Det är ju solklart att "skräpet" är hitom WTC och de andra byggnaderna.
Citera
2007-04-14, 16:49
Moderator
Citat:
Man kapar en balk horisontellt med hjälp av bomber som heter "Chape charges"

Och Tillsammans med Thermite går det upp i 5000C i temperatur

We have dozens of reports from firefighters and others on the scene who witnessed bombs going before and during the towers' collapse. Larry Silverstein, the owner of the World Trade Center complex, admitted in a PBS documentary that they decided to demolish Building 7 on the day of 9/11, despite the official story of it accidentally collapsing which has remained in place to this day.

Audio här http://prisonplanet.tv/articles/may2004/050504bombsinwtc.htm

Gason vet du vad FEMA hitta i deras tester?,

The results of the examination are striking. They reveal a phenomenon never before observed in building fires: eutectic reactions, which caused "intergranular melting capable of turning a solid steel girder into Swiss cheese." The New York Times described this as "perhaps the deepest mystery uncovered in the investigation." http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html

Långt inlägg men jag förstår inte hur det svarar på min Thermite fråga som du citerade ...

Vad hände med FEMAs undersökning som du länkade till först?
Den som du verkade tycka var så viktigt att SLOB skulle läsa. Stod det inte riktigt rätt saker i den när man läste lite nogrannare? Då visar du mig en länk till en annan hemsida istället En hemsida som dragit sina egna slutsatser av FEMAs undersökning. Sen antyder du att FEMA själva dragit dessa slutsatserna. Det är riktigt illa gjort faktiskt, jag tror till och med att jag lägger det i högen med lögner.
Citera
2007-04-14, 17:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
How Could The Explosives Have Been Placed Beforehand?

Ben Fountain, a financial analyst who worked in the World Trade Center Complex, told People Magazine that in the weeks before 9/11 there were numerous unnanounced and unusual drills where sections of both the twin towers and building 7 were evacuated for quote ‘security reasons’. This was obviously the perfect opportunity to place those explosives.

Och swepol är en person som inte tar saker så seriöst och vill jävlas bara. lol

Vad jag förstår är det inte alls det han säger:

Citat:
Ben Fountain, 42, a financial analyst with Fireman's Fund, was coming out of the Chambers Street Station, headed for his office on the 47th floor of the south tower. "How could they let this happen? They knew this building was a target. Over the past few weeks we'd been evacuated a number of times, which is unusual. I think they had an inkling something was going on." [People]

Vad jag förstår pratar han dessutom uteslutande om södra tornet, inte norra. Hur såg det ut i norra tornet under perioden?

Under perioden var vad jag förstår dessutom säkerheten skärpt, inte minskad och extra bombhundar på plats:

Citat:
Daria Coard, a guard in the North Tower, told Newsday that security detail was working 12 hour shifts for two weeks before 9-11. But on Thursday the 6th, bomb sniffing dogs were abruptly removed from the building.

Twin towers utsattes för en bomb 1993, så det är inte så konstigt.

Scott Forbes, som uttalade sig om elavbrottet, som nämnts, sa som kommentar till Killtown, en famös truther:

Citat:
KT: Besides the "power down" the weekend before 9/11, was there any other unusual activity going on related to the WTC? There was one guy, Ben Fountain, who worked on the 47 floor of the WTC 2 who said there was an unusual amount of evacuation drills. Did you experience any of those?

SF: We had regular fire/evacuation drills, but not an unusual number.

http://killtown.blogspot.com/2005/12/scott-forbes-interview.html

Forbes jobbade också i södra tornet.

Så de skulle alltså ha fyllt bägge tornen med kilovis (tonvis?) med thermite och "bomber" i två torn under brandövningar och med höjd intern säkerhet och extra bombhundar... Låter som ett bra tillfälle.

Jag väntar fö på svar från dig om de där "drillarna" du talade om tidigare.

/S
Citera
2007-04-14, 18:13
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

kom igen nu, och svara på mina frågor om de där "drillarna".

Citat:

Berätta mer. I vilket sammanhang vill du placera det här påståendet och vad ligger bakom det? Egna ord nu. Hur "saggade" alltså golven om värmen var så låg?

Citat:

Non sequitur/Strawman. NIST uteslöt Pancake teorin som orsak till initieringen av kollapsen.

Citat:
Men dessa assemblies var alltså inte intakta.

Citat:

Läste du mina citat? http://www.flashback.org/showpost.php?p=6826549&postcount=429

/S
Citera
2007-04-14, 18:52
Moderator
Citat:

...klipp...

Jag har försökt kolla upp denna "fakta". Tyvärr gick inte så bra. Frasen "Minimal floor sagging" finns inte med i något av de sammanlagt ca 1GB stora pdf dokumenten som jag hittat på NISTs hemsida och sökt igenom. Google hittar det inte heller på någon av NISTs webbsidor.
Var står det någonstans? Jag kan inte kontrollera fakta som jag inte hittar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in