2007-04-13, 00:02
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
SLOB. Nej dom hitta bara 250C, finns inga andra uppgifter. dom säger att dom inte hitta några temperaturer som möte 600C som hade börjat göra de lite svagt, och att dom bara hitta 250C på tre ställen och allt annat var under 250c. det är faktan.

Jag orkar inte sitta och skriva av hela stycken ur NIST, eftersom det inte går att kopiera, så jag nöjer mig med meningarna runt:

Citat:
s. 231 NISTNCSTAR 1-3C
Single Column K-16
(...)
While analysis of sample K-16 yielded no revelations on the collapse mechanism for the buildings the changes in web material as a result of high temperature corrosion exposure were interesting.
(...)
The spheroidization was most likely a result of extended exposure of the steel in this region to temperatures just below the lower critical temperature (A1. ~727ºc).

(...)
Assuming that the original microstructure in this area was similar to that found in fig. 6-22a, the re-distribution of pearlite and larger ferrite grain size would imply significant changes in the microstructure that could only been achieved through austenitizing of the steel. Concomitantely, this would suggest that temperatures were much higher in this portion of the plate than found at the base of the column. With the average weight percent carbon in the material at 0.16, the plate temperature would have to exceed 830ºc (above the upper critical temperature [A3])
(...)
Instead, it appears that at some point in this sample's history, it reached a relatively high temperature (above the A3 line) (...)

Floor truss sample C-115

Two facts have led to the conclusion that this floor truss rod was heated above the A3 line (...)

Därmed lägger jag nog ner temperaturjagandet - eftersom jag inte fått förklarat för mig ännu vad det har för relevans.

/S
Citera
2007-04-13, 00:09
Medlem
Majavas avatar
Citat:
SLOB så du nekar faktan att allt blev iväg skickat så dom inte kunde göra tester?.

Faktan är att det mesta blev iväg skickat och dom inte kunde göra tester.

Faktan är med att dom inte gjorde många tester.

Faktan är att dom inte hitta nåt med temperaturer över 250C

Jag håller mig till saker som är bevisade, vill inte prata om nåt som "kunde" varit så.

Haha, utan tvekan kvällens roligaste inlägg! I första meningen säger du att allt blev ivägskickat. I nästa mening skriver du att det mesta blev ivägskickat. Sen skriver du att de inte gjorde några tester, bara för att i nästa mening skriva att de gjorde få tester. Du är uppenbarligen en mycket förvirrad människa.

För övrigt handlar det här temperaturtjaffset som ni kört i 10 sidor nu om temperaturer på balkarna, inte på bränderna i sig. INGENSTANS i NIST-rapporten står det att branden aldrig blev varmare än 250 grader.
Citera
2007-04-13, 00:27
Moderator
Citat:
Gason. NIST jobb var inte att ta reda på vad som hände efter det börja kollapsa. dom tog bara reda på hur det börja,
... klipp...

Precis vad alla sagt hela tiden, bra att vi är överens om något.
Citera
2007-04-13, 00:49
Medlem
Oddballs avatar
Moderatormeddelande:

Malmoesoldier: Försök skriva ihop inläggen, det är onödigt att posta 3 inlägg på raken inom en minut när man kan posta det lilla som skrivs i varje inlägg i ett inlägg. Det gäller för övrigt alla här. Jag vet att det ibland blir så men på de senaste 150 inläggen här finns en klar tendens och den ska vi försöka ändra lite på.

Varför? Jo, för att det blir väldigt svårläst med en herrans massa inlägg efter varandra från samma användare.

En sak till, inga fler såna utfall där man kallar andra för en massa tillmälen.

Ha en trevlig afton och en bra diskussion!!

Mvh,

Oddis
Moderator
Citera
2007-04-13, 02:59
Medlem
Citat:
Försöksdjur. Spola fram till 49:37

http://video.google.com/videoplay?docid=-6708190071483512003&q=911+mysteries

Alla i tråden se även detta. Man kan inte benda stål om det inte är tusentals grader, se stålet som blivit totalt bendt. Spola Fram 1:16 http://video.google.com/videoplay?docid=-6708190071483512003&q=911+mysteries

Nu får du fan ta och ge dig!!!!!!!!!!

Stål ær flytande som vatten vid ca 1550 C, jag har jobbat stålverk i 10 år och hanterat både smæltor och metallurgiska provtagningar av densamma, vilket innebær att jag suttit i kontrollrum før smæltugnar och stålkonverters och haft vældigt stora och tydliga tempmætare framfør mig. Ditt påstående att man inte kan bøja stål om det inte ær tusentals grader ær rena pisspratet och løgn!!

Fakta ær att stål kan bøjas vid rumstemperatur om så ær, men det kræver mycket mer kraft før att gøra det, samt att vissa stålkvaliteter ær mer benægna att spricka då æn andra, vilket beror på legeringen bl a.

Før att bøja stål någorlunda lætt så behøver man inte upp i mer æn 600-800 grader, fråga vilken smed som helst.

Om du inte snarast erkænner att du har fel i det påståendet så kommer jag att be moderatorn att smælla dig på fingrarna før att du bara tramsar i tråden.

Det ær hur som helst omøjligt att ta dig på allvar nær du beter dig som en halvhysterisk 12-åring i dina inlægg och bara sprider en massa dynga fabler och løgner.

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-13, 05:55
Medlem
Citat:
och ni tycker inte det e misstänksamt att dom skicka nästan ALLT till KINA DIRECT?

En sak till.

Inte en gång i historian har stål byggnader kollapsat på grund av ELD.
Men på september 11 TRE STYCKEN. haha!

Totalt fel, igen.

Nu ljuger du, før det ær næmligen væl kænt och har hænt många gånger att stålbyggnader av olika slag har kollapsat av brand, och bara av brand.

Ladda ner denna pdf-fil och læs igenom den noga och du får motbevis på alla dina løgner och felaktiga påståenden, och svar på en massa frågor. Dær finns t ex. bevis på stålbyggnader som rasat bara av brand.

http://screwloosechange.xbehome.com/fst/FST-D1.pdf

Hær ær en lænk till en artikel om NORAD som sækert ær intressant den med.

http://screwloosechange.xbehome.com/fst/NORAD.pdf

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-13, 08:56
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Ärligt talat så kan inte jag ta ställning till huruvida de föll "för snabbt" eller ej, utöver att det såg konstigt ut i teve för mina otränade ögon.
Det är nog inte bara ögonen hos dig som är otränade.
Men detta blir väldigt märkligt då du skrivit detta:
Citat:
I just fallet med tornen gjordes en sådan approximation med syftet att visa att de föll orimligt snabbt. Det är i alla fall min ödmjuka tolkning.

"Tolkning"????? Där visar du på helt fel inställning till detta faktum.
Det finns ju uträkningar som visar hur snabbt dessa torn faller.

Men det kanske är bekvämare att titta på Loose Change som säger att tornen föll över 410 meter!!!! Att med den siffran göra en uträkning för att visa på att något är konstigt, är lika obegåvat som att i andra hand använda det som någon sorts "bevis" för att Bush ligger bakom 9/11!

Här begås den största retoriska vurpan av alla foliehattar.
För att något skall kunna vara onormalt (falltiden) så måste foliehattarna presentera det normala i detta fall.
Eftersom 99,999% av foliehattarna besitter en kunskap om dom naturvetenskapliga ämnena som liknar en get´s, så kommer dom ALDRIG att påvisa det normala i falltiden.
Så hela tanken är fel i grunden.

Citat:
Jag presenterade här endast min tolkning av andras tankar angående just det. Jag kollade in uträkningarna som snabbast, men jag får erkänna att jag inte har kunskap nog att se ifall de är korrekta eller ej, och jag har svårt att tänka mig att du har den kunskapen, fördomsfull som jag är.

Fortsätt att vara fördomsfull, det gör mitt skrivande så mycket lättare.

Citat:
Hur tolkar du exv denna saxning ur dokumentet: "According to this hypothesis, one may estimate that C = 71 GN/m (due to unavailability of precise data, an approximate design of column cross sections had to be carried out for this purpose)" ?

Vad är det jag skall tolka?
Vet du för det första vad C är för något?

Men framför allt så skulle jag vilja att du hade läst hela dokumentet och reagerat på att det är skrivet den 22/9-2001.
Det finns fler antaganden, hade jag eller tennsoldaten tagit upp tex. den text du klistrade in så hade då inte jag sagt att det finns klara bevis på varför C är 71GN/m.
Men nu handlar det om falltiden för WTC 1 och 2, du säger att den är onormal för ett otränat öga och jag säger att husen faller som förväntat och det finns flera uträkningar som stöder det.

Då är det upp till dig och bevisa att falltiden är orimlig, kan du inte det så är det inte mycket att göra åt utan då får du nog ta och leta upp något annat och komma med för i detta fall så får ditt otränade öga försöka komma överens med tanken att detta är fullt normal fall tid.

Men vi säger att forskare runt om i världen går ut i TV och säger att husen skulle fallit onormalt fort.

Då finns det bara 2 scenarion som kan vara rimliga.

•1 Att hela WTC komplexet befann sig i vakuum.
eller
•2 Att det att något pressade hela huset neråt förutom gravitationen.
Tex, 400 Pratt & Whitney motorer monterade på taken på WTC 1 och 2.

Vilket tycker du låter rimligast?
Citera
2007-04-13, 09:01
Medlem
SLOBs avatar
Tänkte återvända lite till det som pågick i förra tråden, nämligen Pentagon. Det var ju snack om att inga bevis finns för att kroppar hittades. Eller hur det nu var. Icke desto mindre, snubblade jag över det här vittnesmålet precis:

Citat:
When Williams discovered the scorched bodies of several airline passengers, they were still strapped into their seats. The stench of charred flesh overwhelmed him.

"It was the worst thing you can imagine," said Williams, whose squad from Fort Belvoir, Va., entered the building, less than four hours after the terrorist attack. "I wanted to cry from the minute I walked in. But I have soldiers under me and I had to put my feelings aside."

http://www.usatoday.com/news/washington/sept01/2001-09-14-pentagon-usat.htm#more

/S
Citera
2007-04-13, 09:13
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Erik. 250C grader räcker för att starta en brand. men saken e vi måste utgå från vad nist har hittat vi kan inte sitta och påstå dom "hade" kunat hitta mer. faktan är att dom inte gjorde det.

Hade du blottat dig lika mycket i en boxningsmatch så hade du legat golvad vid detta laget.

Du kan inte göra dessa generaliseringar som du gör i vart och vartannat inlägg.

Flammpunkten är den lägsta temperatur då ett ämne avger ånga som kan antändas.
Det finns gaser och vätskor vars flammpunkt är =< 0°C och
kokpunkt < 35°C.

Så om det finns material som antänds tidigare än dina 250° C så måste du förstå att ditt inlägg bör förpassas till papperskorgen.
Citera
2007-04-13, 12:28
Bannlyst
Det är rätt roligt att folk i detta forumet tror sig vara experter och kan påstå saker utan att BAKA upp det haha!.

Och alla era källor är Screw 911 mysteris. lol

Majava, det är rätt roligt att du tror att world trade hade kunat kollapsa utan att golven tog emot så den bara föl genom luften rakt ner. Att tro Brand på 250C och ett flygplan hade kunat göra det säger rätt mycket om en, även högre brand "som dom inte hittat" hade inte kunat göra det.

Och vad sa NIST raporten om golven? att dom inte kollapsa!!!

Då kommer vi tillbaka till vad hände EFTER den hade börjat kollapsa, det va inte deras JOBB att utreda. undrar VARFÖR. haha!

Majava. Kanske dags och stänga av tvn och inte tro på allt folk säger?

Erik, så du läste inte hans sammanfattning av hela nist raporten? ok!.
Alex jones är inte ute efter pengar alls, han uppmanar folk att BRÄNNA hans film och ge ut dom till folk, han tvingar ingen att köpa dom .

Sen Erik tror du inte det kostar lite att ha en egen radio kannal och boka stora lokaler och hålla möten inför folk, och få ha sina filmer på bio och betalla personen som jobbar i studion med honom, och att producera filmer?. Mycket du inte tänkte på där va?. Men det e ju bra att du har fördommar mot honom, nån mer du har fördommar mot?

Och Erik kan du visa en lögn alex jones har gjort? tyvärr inte, och du borde se hans filmer och va glad det finns rigtiga journalister som bryr sig om människor, det va han som byggde upp kyrkan i waco som globalisterna offra med.

Dr.Tinnitus. Som du sa 1550C, NIST hitta fortfarande inte nån temp över 250C, så det finns inga bevis på något över det som skulle kuna böja, så var kom den temperaturen som böjde isåfall ifrån?. och en fråga bara har har du jobbat med stål som är i exakt samma kvalite som den stålen från world trade som hade blivit böjt i filmen jag skicka?, tror säkert du kan ha gjort det, är nyfiken bara. Men igen jag undrar VAR den temperaturen som böjde kom ifrån

The results of the examination are striking. They reveal a phenomenon never before observed in building fires: eutectic reactions, which caused "intergranular melting capable of turning a solid steel girder into Swiss cheese." The New York Times described this as "perhaps the deepest mystery uncovered in the investigation."

New york times har fel det är inte ett mystery

Se Fema rapporten som vissa här blundar för här
http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_apc.pdf
http://www.911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html
Citera
2007-04-13, 12:51
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det är rätt roligt att folk i detta forumet tror sig vara experter och kan påstå saker utan att BAKA upp det haha!.

Vem har utgett sig för att vara expert?

Citat:
även högre brand "som dom inte hittat" hade inte kunat göra det.

Alldeles bortsett från att temperaturmätningarna du tar upp inte har med saken att göra - läste du ens min post?

Citat:
Och vad sa NIST raporten om golven? att dom inte kollapsa!!!

Nej, det sa den inte.

Citat:
Då kommer vi tillbaka till vad hände EFTER den hade börjat kollapsa, det va inte deras JOBB att utreda. undrar VARFÖR. haha!

Därför att NIST som organisation inte har som uppgift att utreda varenda teori foliehattar på nätet känner för att klämma ur sig (som du märker utredde de heller inte Woods och Fetzers laservapen teori, eller Pod-missil teorin...). Deras uppdrag var att utreda varför byggnaderna kollapsade så att de bland annat kunde uppdatera byggstandards. Det är ju knappast relevant att utreda hur en bottenvåning skulle byggas annorlunda för att klara av att hela byggnaden rasar in över den.

Citat:
Ursprungligen postat av NIST
In response to the WTC tragedy, the National Institute of Standards and Technology conducted a 3-year building and fire safety investigation to study the factors contributing to the probable cause (or causes) of post-impact collapse of the WTC Towers (WTC 1 and 2) and WTC 7; expanded its research in areas of high-priority need such as prevention of progressive collapse, fire resistance design and retrofit of structures, and fire resistive coatings for structural steel; and is reaching out to the building and fire safety communities to pave the way for timely, expedited considerations of recommendations stemming from the investigation.
Jag kommenterade FEMA rapporten i förra tråden. Du är välkommen att svara här - eftersom jag inte är metallurg är jag osäker på betydelsen av det där. Utveckla gärna om du har någon poäng.

/S
Citera
2007-04-13, 13:06
Bannlyst
SLOB. Så du nekar att dom inte hitta att golvet INTE kollapsa?. Okej

The extent of the floor deck sagging after the unrealistic time of two hours can be seen in NCSTAR 1-6 Figure 3-11 (p 49). The 3-inch result is visible there or, based on the 45 minute duration of fires in the failure zones, it can be seen in the graph of Figure 3-15 (p 52). The computer result of 42 inches of sagging is noted in the same report, Chapter 9, Figure 9-6 (p 297).
The 45 minute time period for the fires in the failure zones is noted In NCSTAR 1-6, section 9.4.3 (p 322) and section 10.9.4 (p 338), NIST says “The fires in WTC 2 reached the east side of the building more quickly, within 10 to 20 minutes, than the 50 to 60 minutes it took the fires in WTC 1 to reach the south side.” http://wtc.nist.gov/oct05NCSTAR1-6index.htm

och om mitt minne inte sviker, var det inte du som sa bomber bara exploderar dom kan inte skära i stål i såna vinklar?. Efter jag vissa er fel och berätta vad Chape Charges är fick jag inget svar, "det visste jag faktiskt inte" ni gick vidare till nästa fråga och försökte baka upp den officiella fantasin så bra ni kunde bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in