2009-01-14, 23:47
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ja det menar jag på allvar att dom inte hade.
Varför skulle dom ha det?
Ingen hade ju trotts allt räknat med denna typ av attacker.
Då tror du heller inte på att Pentagon, Vita Huset och liknande byggnader sedan åtskilliga decennier är bestyckade med missiler på taket för att förhoppningsvis skjuta ner ovälkomna inkommande missiler och/eller flygplan heller? Eller att man normalt går upp med flygvapnet för att möta kapade flygplan? Du ser inga som helst underligheter med någonting? Jaså inte det? Ja, tack, då har jag inga fler frågor.
Citera
2009-01-14, 23:51
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Då tror du heller inte på att Pentagon, Vita Huset och liknande byggnader sedan åtskilliga decennier är bestyckade med missiler på taket för att förhoppningsvis skjuta ner ovälkomna inkommande missiler och/eller flygplan heller? Eller att man normalt går upp med flygvapnet för att möta kapade flygplan? Du ser inga som helst underligheter med någonting? Jaså inte det? Ja, tack, då har jag inga fler frågor.

Förmodligen fanns det inga missilramper vid Pentagon den elfte september. 911myths har en rätt omfattande och bra genomgång av detta här:
http://www.911myths.com/html/pentagon_missile_batteries.html
Citera
2009-01-15, 00:04
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Jag ser underligheter ja, men inte i allt som sker.
Man måste som sagt var tänka till lite granna också, och inte bara svälja de som sägs.
Hur många trodde att denna typ av attack skulle bli verklighet innan den 9/11?
Och varför skulle då i så fall sånna skydd användas, om ingen trodde detta kunde ske?
Citera
2009-01-15, 00:08
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Förmodligen fanns det inga missilramper vid Pentagon den elfte september. 911myths har en rätt omfattande och bra genomgång av detta här:
http://www.911myths.com/html/pentagon_missile_batteries.html
Är det fel att man höll på att förstärka Pentagon mot eventuella attentat också? Varför skulle man det om man inte i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att någon skulle vilja dom något illa? Ett helt hus fullt med krigshetsande dårar som dagarna i ända har allehanda jävelskap i medvetandet - skulle de inte ens fundera över sin egen säkerhet och missa att arrangera ett minimum av skydd?
Citera
2009-01-15, 00:11
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Jag ser underligheter ja, men inte i allt som sker.
Man måste som sagt var tänka till lite granna också, och inte bara svälja de som sägs.
Hur många trodde att denna typ av attack skulle bli verklighet innan den 9/11?
Och varför skulle då i så fall sånna skydd användas, om ingen trodde detta kunde ske?
Spela inte dum. Du vet mycket väl att man ständigt hade övningar i hur man skulle agera om man blev attackerad precis som man blev. Flygplan mot WTC och andra byggnader var definitivt något man diskuterade.
Citera
2009-01-15, 00:14
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Är det fel att man höll på att förstärka Pentagon mot eventuella attentat också? Varför skulle man det om man inte i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att någon skulle vilja dom något illa? Ett helt hus fullt med krigshetsande dårar som dagarna i ända har allehanda jävelskap i medvetandet - skulle de inte ens fundera över sin egen säkerhet och missa att arrangera ett minimum av skydd?

Skulle du kunna ge mig en källa på att man höll på att förstärka Pentagon mot ett eventuellt attentat?

Citat:
Spela inte dum. Du vet mycket väl att man ständigt hade övningar i hur man skulle agera om man blev attackerad precis som man blev. Flygplan mot WTC och andra byggnader var definitivt något man diskuterade.

Källa på det också? De övningar jag hört talas om(antagligen de du menar också, bara att du överdriver och lägger till lite) var inte i närheten av identiska med vad som faktiskt hände den elfte september 2001
Citera
2009-01-15, 00:23
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Skulle du kunna ge mig en källa på att man höll på att förstärka Pentagon mot ett eventuellt attentat?

Källa på det också? De övningar jag hört talas om(antagligen de du menar också, bara att du överdriver och lägger till lite) var inte i närheten av identiska med vad som faktiskt hände den elfte september 2001
Är du så generande oinformerad i ärendet så tänker jag inte serva dig mer än att råda dig att gå tillbaka i tråden och läsa. All sånt avhandlades för många år sedan.
Citera
2009-01-15, 00:24
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Ge en källa på detta påstående först och främst.
Citera
2009-01-15, 00:26
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Är du så generande oinformerad i ärendet så tänker jag inte serva dig mer än att råda dig att gå tillbaka i tråden och läsa. All sånt avhandlades för många år sedan.

Jag har följt denna tråden väldigt länge, och varför jag frågar efter källor är för att jag misstänker att de inte finns. Motbevisa mig gärna, det är trots allt du som gör påståenden
Citera
2009-01-15, 19:31
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Skulle funka om det inte vore för att thermajten som flyger ut åt sidan sedan måste åka tillbaks i motsatt riktning igen. Den skall ju samlas i pölar under huset - som föll i sitt eget fotspår - för att sedan kunna ligga där och pyra i flera veckor efteråt.
Om den inte samlas ihop pga någon märklig trattfunktion.

Men annars då, stämmer min teori om att tryckvågor kan ha en avkylande effekt på smält metall?
Citera
2009-01-15, 19:38
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ischtivan
Men om kamerorna, som jag antar att du menar, filmar med för få bilder per sekund (fps) hur kan då flygplanet synas i filmerna? Och i vilka filmer och på vilka bilder syns planet? Jag har aldrig sett något. Källa tack. Vill även gärna se bilder på flygplansskrot. Och jag håller även med Joe Blow om att det är lite märkligt att Pentagons egna övervakningssystem inte kan ge oss bilder på flygplanet. Den enda logiska slutsatsen är att de inte har några bilder på ett ankommande flygplan. För att om de hade sådana så hade väl dessa varit offentliggjorda. T.ex påpassligt i "9-11 Commission". Med tanke på hur frekvent Bush administrationen använde bilderna på planen som flög in i WTC tornen så borde väl bilderna på ett plan som krashar in i deras militärhögkvarter vara lika intressanta och allmängiltiga.
Var dessa övervakningssystem under ombyggnad? Ett millitärt, hårt bevakad område har inte en enda fungerande kamera riktad mot denna sida av byggnaden? Jag har svårt att förstå hur detta kan vara möjligt.
Jag säger inte att det INTE var ett stort jetplan som kraschade in i Pentagon. Men jag har svårt att värja mej mot tanken att det är något som inte stämmer. Alltför mycket hysch hysch kring något som borde vara enkelt och ofarligt att redovisa bevis för.

Den som kommit längst i denna diskussion är Lienno, men efter att han lagt fram källor och frågor som ingen kunde motbevisa eller diskutera om så togs hans inlägg bort, och det som var kvar fick aldrig något svar.. det enda jag kommer ihåg att det handlade om är vittnesuppgifter från tv-bolags reportrar som var på plats och att de inte stämde överens med andras vittnesmål.

Nu har man inte sett Lienno i denna tråd sedan dess, han kanske blev mördad av judiska agenter i FBI-kostymer
Senast redigerad av Kuvolski 2009-01-15 kl. 19:40.
Citera
2009-01-15, 20:04
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Den som kommit längst i denna diskussion är Lienno, men efter att han lagt fram källor och frågor som ingen kunde motbevisa eller diskutera om så togs hans inlägg bort, och det som var kvar fick aldrig något svar.. det enda jag kommer ihåg att det handlade om är vittnesuppgifter från tv-bolags reportrar som var på plats och att de inte stämde överens med andras vittnesmål.

Nu har man inte sett Lienno i denna tråd sedan dess, han kanske blev mördad av judiska agenter i FBI-kostymer

Inlägg tas inte bort för att de inte "går att motbevisa", de tas bara bort om de bryter mot någon regel.

/MOD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in