2011-05-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Dr Steve Pieczenik.
Någon grävande journalist är han väl inte?

Däremot har han ju medverkat i ett stort antal fiction-böcker, så någon brist
på fantasi har han säkert inte...

Vi får väl se om han lägger fram något som går att leda i bevisning, eller har han kanske redan gjort det?
Vore tacknämligt om någon i så fall kunde ge ett referat!

/T
Citera
2011-05-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Jag vet, du har inte ens förståndet att hålla käften tills du tagit dig igenom intervjuerna som finns ute med honom nu.
Du tillhör den där kategorin som hellre debunkar sekundära saker som nano-thermite och temperaturer på flygbränsle. Och det på ett sätt som närmast kan liknas vid mobbaren på skolgården som är elak mot andra för att dölja sin egna osäkerhet.
Men när en snubbe som varit med och undervisat militärer i black-op och standdown operationer tar bladet från munnen så vågar du inte ens titta längre än femton minuter. Är du rädd att din tillvaro som arselpetare här ute på FB ska få ett hastigt slut?
Jag hoppas att du ursäktar om jag stör lite i er intressanta och givande diskussion, men vad är det som Steve Pieczenik egentligen har sagt om vad som hände den elfte september? Han hävdar att en general, som han är beredd att namnge inför en åtalsjury, ska ha bekräftat att det rörde sig om en konspiration. Han säger även att han vet vilka som är ansvariga och varnar för en revolution, men han har väl ännu inte sagt nåt mer konkret om själva operationen? Om han har det vore jag tacksam för en länk eller sammanfattning, för jag har inte lyckats hitta nåt.
Citera
2011-05-10, 18:16
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Någon grävande journalist är han väl inte?

Däremot har han ju medverkat i ett stort antal fiction-böcker, så någon brist
på fantasi har han säkert inte...

Vi får väl se om han lägger fram något som går att leda i bevisning, eller har han kanske redan gjort det?
Vore tacknämligt om någon i så fall kunde ge ett referat!

/T

Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Jag hoppas att du ursäktar om jag stör lite i er intressanta och givande diskussion, men vad är det som Steve Pieczenik egentligen har sagt om vad som hände den elfte september? Han hävdar att en general, som han är beredd att namnge inför en åtalsjury, ska ha bekräftat att det rörde sig om en konspiration. Han säger även att han vet vilka som är ansvariga och varnar för en revolution, men han har väl ännu inte sagt nåt mer konkret om själva operationen? Om han har det vore jag tacksam för en länk eller sammanfattning, för jag har inte lyckats hitta nåt.

Kolla igenom den 2h långa intervjun som jag har länkat minst 3 gånger i denna tråden?
Citera
2011-05-10, 18:30
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Det finns en länk lite längre bak i tråden. Lyssna igenom de intervjuer som gjorts med honom senaste veckan. Om du sedan känner ett behov av att skriva en sammanfattning så har du total frihet att göra det.
Hur krävande kan det vara att sätta sig ner och lyssna på vad han säger?
Min uppfattning om Dr Pieczenik är att är besviken på hur makthungriga politiker använder en militär taktik, en taktik han själv har varit lärare i mot civilpersoner i USA. Och när de tillslut "mördar" Bin Ladin klarar han inte av att hålla käften längre.
Tidigare har false flag eller standdown operationer enbart använts mot egna militärer. Som i Pearl Harbor och bay of tonkin. Och nej, jag tänker inte skriva en sammanfattning om de två händelserna.
Är det så att 9/11 skulle vara en false-flag eller stand-down operation så har makthungriga och pengakåta politiker offrat många amerikanska medborgares liv för att säkra omval och en personlig förmögenhet skulle det sluta med inbördeskrig i USA.
Senast redigerad av styrlund 2011-05-10 kl. 18:32.
Citera
2011-05-10, 19:12
Medlem
Citat:
Kolla igenom den 2h långa intervjun som jag har länkat minst 3 gånger i denna tråden?

Citat:
Det finns en länk lite längre bak i tråden. Lyssna igenom de intervjuer som gjorts med honom senaste veckan. Om du sedan känner ett behov av att skriva en sammanfattning så har du total frihet att göra det.
Hur krävande kan det vara att sätta sig ner och lyssna på vad han säger?
Min uppfattning om Dr Pieczenik är att är besviken på hur makthungriga politiker använder en militär taktik, en taktik han själv har varit lärare i mot civilpersoner i USA. Och när de tillslut "mördar" Bin Ladin klarar han inte av att hålla käften längre.
Tidigare har false flag eller standdown operationer enbart använts mot egna militärer. Som i Pearl Harbor och bay of tonkin. Och nej, jag tänker inte skriva en sammanfattning om de två händelserna.
Är det så att 9/11 skulle vara en false-flag eller stand-down operation så har makthungriga och pengakåta politiker offrat många amerikanska medborgares liv för att säkra omval och en personlig förmögenhet skulle det sluta med inbördeskrig i USA.
Av era kommentarer att döma har Pieczenik alltså ännu inte förmedlat nån mer konkret information om den elfte september (ämnet för just den här tråden) än det som jag nämnde i mitt tidigare inlägg. USA:s övriga brott i all (van)ära, men det var det här påstådda brottet som jag undrade om det hade framkommit nåt mer om.
Citera
2011-05-10, 19:16
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Av era kommentarer att döma har Pieczenik alltså ännu inte förmedlat nån mer konkret information om den elfte september (ämnet för just den här tråden) än det som jag nämnde i mitt tidigare inlägg. USA:s övriga brott i all (van)ära, men det var det här påstådda brottet som jag undrade om det hade framkommit nåt mer om.

Han har inte förmedlat något mer konkret än att han namngivit tre personer som ansvariga för attacken, att han mottagit informationen från en general och att han är villig att vittna om detta inför en jury.
Citera
2011-05-10, 19:55
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jag kan ju egentligen bara svara för mig själv, men som en del av det "folk" du syftar på, och som ju utgör en stor majoritet som tycker att truthers är stolliga så vill jag säga så här:

Det som skulle behövas för att övertyga "folk" om inside-job-ideérna är bl.a.

- En trovärdig förklaring till varför man iscensatte en attack av Sauider om man ville åt Irak
-Hur planeringen av 9/11 såg ut, hur många som var inblandade, och var dom nu tagit vägen etc.
-Hur genomförandet gick till, "folk" tror inte på era thermit-fantasier
-Hur efterarbetet gick till. Hur kan man så totalt sopa igen spåren efter en så gigantisk operation som det måste ha varit fråga om?
Visst, det finns några stollar till "whistle-blowers", men det är ju bara hard-core-truthers som inte ser vad dom går för...

Och: du ställde ju själv frågan om varför "folk" tror som dom gör.
Du har fått ett svar. Du kanske inte tycker om det, men det speglar läget!

/T

Var det inte så att Bush-administrationen pekade ut Al-Qaida, en global, nationellt obunden organisation som möjliggjorde att kriget mot terrorismen kunde föras varhelst Bush-administrationen behagade. För att poängtera det olämpliga för andra suveräna nationer att sätta sig emot lade man till att alla som inte är med oss är emot oss. Vilken nationalitet de påstådda förövarna hade/har spelade således mindre roll.
Maximal utdelnig med andra ord, carte blanche att låta drönare bomba skiten ur oskyldiga.
Thermate-debatten har förmodligen bara tagit fart, att du kallar det som till dags dato framkommit för fantasier avfärdar jag som en debunking-fantasi.
Sedan tror jag man måste vara hardcore-debunker för att se sinnessjukdom och foliehattar på alla whistleblowers.
Senast redigerad av Arthur Dent 2011-05-10 kl. 20:16.
Citera
2011-05-10, 20:29
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

I stället för att "tolka" andras kommentarer om det Dr Pieczenik har sagt, ska du ta dig tid och själv lyssna på vad han säger. därefter klura lite hur DU uppfattar det han säger.
Citera
2011-05-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Var det inte så att Bush-administrationen pekade ut Al-Qaida, en global, nationellt obunden organisation som möjliggjorde att kriget mot terrorismen kunde föras varhelst ....

Jo, precis. Eftersom 9/11-attacken utfördes av saudier så var den ju i realiteten "oanvändbar" som förevändning för att attackera Irak.
Om 9/11 var "staged" så hade man rimligen hittat på bättre nationaliteter på kaparna.

/T
Citera
2011-05-10, 22:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jo, precis. Eftersom 9/11-attacken utfördes av saudier så var den ju i realiteten "oanvändbar" som förevändning för att attackera Irak.
Om 9/11 var "staged" så hade man rimligen hittat på bättre nationaliteter på kaparna.

/T

Wow, du kan inte ha begripit många ord av vad jag skrev. Eller trollar du bara nu?
Citera
2011-05-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Han har inte förmedlat något mer konkret än att han namngivit tre personer som ansvariga för attacken, att han mottagit informationen från en general och att han är villig att vittna om detta inför en jury.
Tack! Då har jag alltså förstått saken rätt.

Citat:
I stället för att "tolka" andras kommentarer om det Dr Pieczenik har sagt, ska du ta dig tid och själv lyssna på vad han säger. därefter klura lite hur DU uppfattar det han säger.

Citat:
Ta dig 2h ur ditt liv så ska du få se på väldigt mycket information på väldigt lite tid.
Eller du kanske är rädd för sanningen?

Citat:
Vadå tvärtom, om du inte tänker ta till dig informationen som finns ute så är de väl förfan skygglappar på!
Men vi tycks ju redan ha tagit del av informationen som finns ute om just den här händelsen (se Arthur Dents enkla svar ovan), så jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så svårt att svara på.
Citera
2011-05-10, 23:10
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Du tillhör den där kategorin som hellre debunkar sekundära saker som nano-thermite och temperaturer på flygbränsle.

Jag tycker helt klart det är mer intressant än politiska motiv för ska vi in där går vi ifrån fakta och enbart spekulerar, dessutom finner jag det ologiskt att man ska beskylla saudier när man vill in i irak.

Precis som tenor skriver orkar jag inte plöja 2timmar video men jag efterfrågar ändå en kort beskrivning på vad som styrkts, dvs vad har denne supergubbe sagt som är verifierat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in