Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Dom uppmanar ju folk hela tiden att undersöka det hela, dom är inte dom enda som har dammet, pulvret (eller fasen man nu vill kalla det). Det fritt fram att undersöka, bästa är väl att undersöka dammet som 'truth' rörelsen inte har varit i kontakt med eller?
insamlings- och förvarningshistorik, det där har man ju hört tusen gånger från er, men inte en ända gång kommit med ens en teori hur mikrosfärer och nanothermite skulle kunna bildas genom dålig insamling och förvaring.
Så få höra nu
Är du familjär med hur vetenskapliga påståenden testas? Självklart borde de låta oberoende lab få tillgång till deras prover. Tills det händer så är deras trovärdighet inte direkt i topp, och det verkar inte som om det är någon prioriterad verksamhet med tanke på att det är flera år sen de gjorde sina påståenden.
Citat:
Sen att dom valde Bentham kanske var att man stått och trampat vatten i flera år och vill publicera det så fort som möjligt = andra börjar göra egna undersökningar.
Bästa är väl om du frågar dom kanske?
Tror du det på fullt allvar? Det är ju stor humor att det alltid verkar vara så, Jones gjorde ju likadant. De får den respekt som deras publiceringar förtjänar, väljer man inte en fackgranskad tidsskrift så är det av ett skäl.
Citat:
Eftersom deras uppgift är att ljuga för folket så är väl svaret -Nej, dom följer troligen sina vanliga rutiner.
Det här är ett ganska löjligt svar. NIST har som uppgift att förbättra byggnormer, det är därför de undersöker kollapser. Här hade du en fantastisk möjlighet att visa att något skulle vara skumt här, men du tramsade istället bort det hela. Men bra, då vet jag att du inte kunnat påvisa att NIST frångått sina vanliga rutiner...
Extra roligt är att du anklagar dem för att ha som uppgift att ljuga för folket, helt utan någon bevisning för den saken (men vem är förvånad), när det däremot är så att de uppdaterade byggnormerna de arbetat fram efter 911 förhindrat brinnande hus från att kollapsa, så bevisligen gör de sitt jobb rätt ok. Men lägg gärna fram lite konkreta bevis för att de har som uppgift att ljuga för folket. För det var väl inte något du skrev bara för att komma undan min fråga om de följde gängse rutiner?
Citat:
Och varför ska man inte kunna få granska NISTs resultat/forskning?
Nej just det, man ska bara stå skrika att man inte får/kan granska truthers forskning, fast man både får och blir uppmanad till det. Lite skillnad med NISTs 'forskning' (som är omöjligt att granska) så går det gör egen forskning på tex dammet.
Jag tror heller inte man efterfrågar all rådata (som ni gör med truthers forskning) utan man vill helt enkelt veta vilka siffror man la in i deras fina datamodell. Kan inte va så svårt att dela med sig.
Och snälla berätta hur i helvete får man det till "might jeopardize public safety"? Dum är jag, men så jävla dum är jag inte så att jag går på en så dålig lögn.
Nästan så att NIST skulle kunna säga att det va Tomtens fel och ni köper det...
-Vadå, det ju NIST.
-Inte behöver vi granska deras data.
NISTs resultat granskas redan. Vad gäller tornen och sjuan har de släppt rätt feta rapporter om det inträffade. När man hör dig skulle man kunna tro att det bara är en datorsimulering de gjort. Tror du det, och om så inte är fallet, varför är det det enda du tjatar om?
Citat:
Men snälla, svepa fötterna?
Dessutom är kort tid mer än ingen tid, inget motstånd alls betyder att övre delen inte knäcker nåt alls.
Du får gärna bemöta det på ett konstruktivt sätt om du känner för det. Liknelsen är fortfarande intakt. Dessutom finns det en gräns då man tycker att ett motstånd är försumbart.
Citat:
Spelar ingen roll?
Spelar ingen roll va folk har att säga om din lista, du kommer aldrig ändra dig ändå.
Vad har din lista att säga om detta?
http://www.youtube.com/watch?v=UsePUn5-88c
http://www.youtube.com/watch?v=fiNrzmbdC1Q
Det var det stjärtigaste svar jag sett på länge. Jag har försett dig med en tydlig punkt-för-punkt-lista tillsammans med ett påstående. Om min lista är korrekt så följer att påståendet också är korrekt. Du verkar ha enorma problem att bemöta det sakligt, så istället postar du några youtube-länkar? På vilket sätt pekar de ut någon svaghet i min lista?
Antingen kan du med egna ord visa på en punkt i min lista som inte är korrekt (och givetvis tala om varför) eller också hittar du inga fel, så enkelt är det. Du får en chans till, men jag gissar att du försöker blurra över det den här gången också. Du vet, till skillnad från dina tre tusen länkar så har jag faktiskt tagit mig tid att själv skriva ner det här och argumentera. Du borde prova det någon gång.
Citat:
?
Att det pulveriseras eller att det lutar?
Nåt som säger att det inte är så?
Att det skulle se konstigt ut. Men lägg gärna fram MED EGNA ORD varför du tycker att det borde blivit annorlunda, gärna ihop med lite beräkningar. För om du har tillräckligt med kunskaper för att se att det är konstigt så borde du ju kunna argumentera för det också, eller? Jag snackar alltså inte om att posta en ny youtubefilm du hittat.
Citat:
Kanske ska kolla på klippet en gång till?
Han säger att det inte finns några rapporter eller vittnesuppgifter om detta.
Sen säger han: Jag har aldrig sagt att det inte funnits rapporter eller vittnesuppgifter.
Han nämner att han vart där själv, inte detta som är intressant om du frågar mig.
Du kanske skulle göra detsamma. Notera hur de pratar om olika saker, när den där tomten ringer upp NIST-killen så säger han att NIST-killen sagt att det inte fanns några vittnen till smält METALL, men kolla vad som faktiskt sägs i början av klippet. Där pratas det om smält STÅL. Just det här hoppandet mellan stål och metall har utmärkt "sannings"rörelsen och är gravt oärligt. men kul att du inte noterade det, ens efter att jag skrev om det första gången.
Citat:
Les Robertson confirms molten metal in WTC
http://www.youtube.com/watch?v=lDnbfXLUyI4
- a little river of steel flowing
Finns hundratals olika youtube-klipp om detta där vittnen säger bla att det brann flera veckor efter 911.
Och där var det metall igen... Och återigen har du chansen att visa att något är mystiskt. Vid andra bränder, händer det att det är skitvarmt i flera veckor efteråt, eller är det något som är specifikt för ground zero? Vi har ställt den frågan förr till "sannings"sökare, men de verkar inte vara så sugna på att kolla upp sånt, för då kan deras fina "bevis" trilla sönder.
Citat:
Om vi i 2 sekunder kan tänka bort molten steel och säga att det är en blandning av andra metaller.
Teorier hur detta skulle kunna gått till?
Nej just det... Måste vart att hundratals (eller är det tusentals?) olika vittnen har haft hallucinationer, samtidigt?
T.o.m massmedia har sänt reportage om detta under 'clean up'.
Det fanns gott om metall i både planen och tornen, inte minsta aluminium. Metall som sälter kommer att rinna, och därför är det naturligt att det ansamlas i pölar, vad skulle vara märkligt med det? Återigen, förklara gärna med egna ord.
Citat:
Ja precis... för det va ju borgmästaren själv som satte på sig en vit forskarrock och tog proverna?
Än en gång, hur i helvete misslyckades man med dessa prov?
Det här var duktigt krystat? Vad är din poäng? Vad har det med kollapserna att göra?
Citat:
Han va ju förböveln president, inget med saken att göra?
Sen att Bush familjen har haft goda kontakter med Bin laden familjen i årtionden har inget alls med saken att göra?
Jag pratar om kollapserna och utredningarna av dessa. Menar du att Bush var med där? Efterspelet till 911 är förvisso intressant på egen hand, men det har ingent att göra med om huruvida några skyskrapor föll på grund av bomber eller inte.
Citat:
Så fast man fick information från flera länders (inklusive sin egna) underrättelsetjänst så kan du säga att du har förståelse det?
Vad mer hade kunnats gjorts för att förbereda menar du?
Försök själv sätta dig in i deras sits. Till att börja med, det som hände var unikt, det hoppas jag att du håller med om. En händelse som ändrade riktning på världen av aldrig tidigare skådat slag. Bara det räcker för att bli chockad och säga att man inte kunde tänka sig det hela. Vidare, hur många tips tror du att världens underrättelsetjänster tar emot varje dag? Hur många av dessa tror du är av någon substans? Dessa tips som skall ha kommit in, hur detaljerade var de tror du? Vad vore rimligt att göra? Stänga alla flygplatser i hela landet (förutsatt att man visste att det ens gällde kapade flygplan)? Då har ju terroristerna redan vunnit. Kom igen, förklara med egna ord vad en rimligt respons hade varit och hur förberedd man borde känt sig.
Du får gärna konkret förklara varför det skulle vara fel.