2011-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag kan bara inte ta dig på allvar när du kommer med den retoriekn.

Om du någon gång känner för att utvecklas, bör du inse att det inte är meningen att du skall ta mig eller någon person alls på alltför stort allvar. Det är bättre att ta argument på allvar oavsett vem som framför dem. Läs saker och försök att tänka själv. På sista raden bör du inte lita på något annat än ditt eget förnuft. Fast har man lite av den varan så förstår jag att man tvingas till annat.
Citera
2011-09-13, 23:11
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
1. NIST påstår att de föll i fritt fall.
2. Det var lite småbränder och yttre skador, men då skulle huset ha krökts osv inte fallit så som det gjorde.
3. De skriver vissa tidpunkter att det brann osv, men man ser klart och tydligt på filmer att bränderna brunnit ut redan.
4. Det ser ut exakt som en Controlled Demolition, inget motstånd överhuvudtaget när det faller. Kolla på NISTs datorsimulering så ser du att inte ens den stämmer överens med hur WTC7 föll ihop.
5. Så du menar alltså att folk med flera hundra års erfarenhet, som jobbat/jobbar för regeringen, folk med militär bakgrund som har enorm erfarenhet av sprängämne/Controlled emolition, metallurgiska experter osv INTE klassas som experter? Isåfall - vad är en expert för dig?
6. Svara på frågan. (Ja för att det är 24 bärande balkar som möjligt kan gå sönder exakt samtidigt på 960 ställen. (24 balkar / 40 våningar)
7. Svara på frågan. (Ett hus med 24 bärande STÅLbalkar kan omöjligt implodera på det sätt som WTC7 gjorde.)

Fetstilta: Ja hur kan jag påstå en sådan konstig sak som att det fanns 2 plan. De flög in i vars ett torn. Men på något sätt så kollapsade 3 torn.

1. De har fel. Det är nästan fritt fall. Skillnaden är enorm
2. Krökts? Vad har du för belägg för det? Har du sett en enda byggnad i storlek som WTC7 krökas?
3. Jag ser många bilder/filmer när branden är kraftig
4. Spelar ingen roll att det liknar en CD. Det var ingen CD ändå. Det faller ihop rakt ner, det har inte mycket annat val. Är inget konstigt.
5. Jag tror att flera av dessa ljuger, precis som du tror att Bush ljuger
6. De går inte sönder exakt samtidigt. Titta på detta (sekund 14 kollapsar en större del av taket. Sen kan man se att lite mer följer med av taket för att vid tillslut vid sekund 21 då resten av byggnaden kollapsar):
http://www.youtube.com/watch?v=rawrAdoccDk&feature=related
7. Du har ingen kunskap om detta och borde heller inte påstå att det är omöjligt. Det imploderar inte på det sättet du säger.
Citera
2011-09-13, 23:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
fan vad du är duktig på google, urban dictionary och wiki-sökningar..
i'm sorry, detta svar är TOTALT ot (ja mod, du får radera detta utan omsvep, du behöver inte ens pm'a mig om det) men jag är imponerad över dina sökskills på förkortningar that makes no real sense until searched for..

Jag är mindre imponerad över din förmåga att se förbi uppenbara stavfel och utröna vad skribenter menar inom topic dock .. you need to get better there. Din aspbergerstil på stavningskontroll funkar inte i forum som detta...

till och med jag kan se igenom sådana stavfel och jag är ändå seriöst handikappad..
Och i sakfrågan om hur vilken myndighet som har hand om vad tycker du???
Nej, det var ju enklare att kasta lite skit bara.
Jag frågade bara vilket han menade eftersom som han inte ens vet vilken uppgift NFPA har.
Han har helt enkelt blandat ihop myndigheternas uppgifter.
Citera
2011-09-13, 23:14
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
För at få reda på vilken kemisk förening (Vatten H2O) det är så MÅSTE vi veta bindningarna mellan atomerna, det är det som är hela grunden för kemiska ämnens uppbyggnad.
Hittar vi då väte (H) och syre(O) utan att veta atombindningarna så kan man inte dra slutsatsen att et är vatten vi hittat. Detta är fundamentalt inom kemin. Kan du inte detta bör du backa din utbildning till gymnasiet igen.

Ha,ha ha asså varför är du så intresserad av vatten,det är inte relevant.Fukt avdunstar.
Hypotetiskt, även "vatten" ger kurvor.
Senast redigerad av diana-II 2011-09-13 kl. 23:23.
Citera
2011-09-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Så du menar alltså att du motsätter dig CD-experter med över flera hundra års erferenhet?
Det man ser på bilderna, bråten som träffar WTC7 kan OMÖJLIGT ha kapat av alla 24 bärande balkar.
Varför faller WTC7 isåfall i fritt fall?
Du menar kanske att bråten kapade av alla 24 bärande balkar på alla 40 våningarna med sådan precision att WTC7 faller i fritt fall?

Behöver inte kapa några balkar. Det räcker med att smälla till dem för att det ska uppstå materialbrister som sammantaget gör att balken inte längre kan bära de laster den ursprungligen dimensionerades för.
Och givet hur WTC7 var konstruerad så krävdes det endast att ett mindre antal balkar i nedre delen av byggnaden skadades.

Vart var den 130dB höga smällen och alla detonerande glasrutor från explosionerna?

Nejjustfanja...man använde ju "Nanothermit"
Citera
2011-09-13, 23:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diana-II
Ha,ha ha asså varför är du så intresserad av vatten,det är inte relevant.Fukt avdunstar.
Hypotetiskt, även "vatten" har en kurva.
Goddag yxskaft!

SEM+EDS ger inte svaret på vilken kemisk förening vi har, den ger svaret på vilka ämnen som ingår.
Hittar vi kol (C) och syre (O) så vet vi inte om vi hittat CO. För SEM+EDS ger oss inte bindningarna mellan atomerna.
Har man studerat kemi på högstadiet då vet man tex att genom att flytta en bindning i en kemisk förening så kan vi få en helt ny förening med helt andra egenskaper.
Vi hittar kol (C) och syre (O), då kan vi ha CO kolmonoxid eller så kan vi ha koldioxid. Du kan ju få välja vilket du vill andas in. Samma grundämnen men med olika bindningar. Detta kan inte SEM+EDS metoden avgöra vilket ämne vi hittat.
Du kan gärna fortsätta prata körsbär om du vill, men ring gärna din kemilärare så kan han/hon förklara detta för dig igen. Det räcker att du ringer läraren du hade på högstadiet.
Citera
2011-09-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
En byggnad, vars stomme inte längre kan bära lasterna, kommer att rasa lika säkert som tyngdaccelerationen.
Det är inga fantasier. Det är mekanik i sin renaste form. Du är välkommen att bevisa att den klassiska mekaniken är felaktig. Nobelpriset väntar på dig

Hahaha! Det vi ser är knappast ett hus med en långsamt svagare och svagare stomme, snarare har de magiska terroristerna plötsligt helt trollat bort allt vad balkar heter. En omöjlighet.
Att spränga hus är en konst. En inte helt trivial konst som kräver prices rätt explosioner. Det är viktigt att det ramlar rakt ner för att inte skada annat, men det är som sagt en konst med explosioner, inte flygande terrorister.
Citera
2011-09-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Hahaha! Det vi ser är knappast ett hus med en långsamt svagare och svagare stomme, snarare har de magiska terroristerna plötsligt helt trollat bort allt vad balkar heter. En omöjlighet.
Att spränga hus är en konst. En inte helt trivial konst som kräver prices rätt explosioner. Det är viktigt att det ramlar rakt ner för att inte skada annat, men det är som sagt en konst med explosioner, inte flygande terrorister.

Alltså...stål som skadas av yttre våld kommer förr eller senare ge vika under belastning, och då är brottsekvensen ekvivalent med att knäcka en istapp. Den sker omedelbart och mycket snabbt.
Och jag upprepar. Det är inte nödvändigt att "alla" balkar havererar. det räcker med ett fåtal för att lasterna på övriga balkar omedelbart bli större än vad de dimensionerades för att klara av ens i ett värsta-fall scenario.

Det är elementär hållfasthetslära.
Citera
2011-09-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister

Det är elementär hållfasthetslära.

Äsch då, jag har sett filerna igen och det är helt klart vad som händer. Eftrer att de andra hade fallit med flygplan och annan show så kände sig WTC7 ensamt och ignorerat och bestämde sig för att också falla. Inget snack om saken. Man skall inte underskatta känslor i en debatt.
Citera
2011-09-14, 00:11
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten

Vi hittar kol (C) och syre (O), då kan vi ha CO kolmonoxid eller så kan vi ha koldioxid.

Exakt vi har två versioner innehållandes samma grundämnen fast i olika andelar.Därför ger detta olika kurvor.Där har vi skillnaden.
Citera
2011-09-14, 00:19
Medlem
Det här låter som en lovande affärside. Istället för att spränga hus kan man orsaka det magiska istapps-brottet. Därefter brister allt och huset lägger sig i en fin och prydlig hög.
Citera
2011-09-14, 00:20
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
1. De har fel. Det är nästan fritt fall. Skillnaden är enorm
2. Krökts? Vad har du för belägg för det? Har du sett en enda byggnad i storlek som WTC7 krökas?
3. Jag ser många bilder/filmer när branden är kraftig
4. Spelar ingen roll att det liknar en CD. Det var ingen CD ändå. Det faller ihop rakt ner, det har inte mycket annat val. Är inget konstigt.
5. Jag tror att flera av dessa ljuger, precis som du tror att Bush ljuger
6. De går inte sönder exakt samtidigt. Titta på detta (sekund 14 kollapsar en större del av taket. Sen kan man se att lite mer följer med av taket för att vid tillslut vid sekund 21 då resten av byggnaden kollapsar):
http://www.youtube.com/watch?v=rawrAdoccDk&feature=related
7. Du har ingen kunskap om detta och borde heller inte påstå att det är omöjligt. Det imploderar inte på det sättet du säger.

1. Du hävdar att NIST har fel? Okej, då kan du alltså aldrig hänvisa till NIST igen, eftersom de har fel.
2. Med tanke på att NISTs datorsimulering visar hur huset kröks, så ja uppenbarligen?
3. Jag sa inte att det INTE brann i huset din mupp, jag sa att NIST ljuger i sin rapport om när/hur mycket det brann.
4. Så du övertygar mig att det inte var en CD genom att säga "Det var ingen CD". Inte direkt övertygande.
Underbart att 3 hus faller igenom sig självt på samma dag inom loppet av några timmar när det aldrig någonsin har hänt innan och massvis med experter hävdar att det är omöjligt.
5. Var har jag skrivit att Bush ljuger?
6. Så du menar att taket bara ramlar in? Till vilken våning? Isåfall ska de vara ett enormt ljud samt en djävulsk pust som slår ur alla fönster osv. Men förklara för mig hur taket kan ramla in då? Förloppet är ju följande:
Först rasar taket in, sen ser man massor med vindpustar/explosioner/glas som går isönder (välj en) sen rasar huset ihop utan någon form av motstånd överhuvudtaget, dvs fritt fall.
Hade det INTE varit i fritt fall så hade inte raset accelererat som de gjorde.
7. Jag behöver inte ha kunskap/utbildning för att ha en åsikt. Jag kan bara referera till vad jag har hört otaliga experter säga.

Tack för mig, god natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in