2011-03-16, 16:21
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Förlåt mig BlizzardKing orkar ej gå igenom tråden än en gång, men har du postat sena film du pratar om? Vore dumt att diskutera något man inte sett.
Citera
2011-03-16, 17:04
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Jag bad dig visa uträkningen på deras datamodell, och jag är dum i huvudet?
Lite lustigt att du skriver "Men i sann foliehattsanda" när det är DU som inte vill visa några uträkningar eller säga nåt mer än att Chandlers videon är värdelösa.
Att fästa en punkt i hörnet av byggnaden (WTC7) och bildruta för bildruta i en video filmat rakt framifrån räkna ut hur fort det faller tycker jag låter/ser bättre ut än dina "titta på klockan, i en konstig vinkel" filmer, sorry.
Mitt låga IQ säger mig också att man får ett bättre resultat genom att analysera en film som är filmat rakt framifrån än en film med konstig vinkel.
Visst jag köper att DU inte tycker om den videon som NIST har valt. Men om Chandler och du skall jämföra siffror så vore det idiotiskt att INTE använda SAMMA video?
Chandlers video är ju så dålig att man inte ser varje våningsplan, detta är till en fördel om man skall räkna på accelerationen under själva fallet, det går liksom att titta på accelerationen på 2 3 4 5 etc våningar och se om den ändras. Detta är omöjligt på Chandlers video. Men den var väl tillräckligt luddig för att hans dumma får skall köpa det rakt av.
Jag har bett dig för ett bra tag sen att räkna på detta med frittfall och dess betydelse. Men jag är ganska säker på att du inte kommer att räkna något på detta för att du inte kan helt enkelt.
Hoppas jag har fel här. För är det så att du inte besitter denna kunskap så är det lika bra att avsluta denna del.
Och sen sitta och kräva att jag skall ge dig siffror som finns framför näsan på dig blir ju då ännu löjligare för du kommer förmodligen inte begripa dessa siffror utan bara kopiera och sen göra ett sök och hoppas att någon foliehatt har ljugit om detta och sen klistrar du in en länk till detta utan att begripa vad du säger. IGEN!!!

Citat:
Ja snälla visa, många i truther kretsarna säger att NIST inte delar med sig av datan.
Jag kommer maila länken/infon till AEtruth så fort du postar den här.
Ska bli kul å se vad dom svarar.
Så DU kan inte detta utan förlitar dig på foliehattarna skall göra ditt tänkande åt dig..???!!!ja då lägger jag ner detta med dig, Du är okunnig och en idiot.
Citera
2011-03-16, 17:15
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Visst jag köper att DU inte tycker om den videon som NIST har valt. Men om Chandler och du skall jämföra siffror så vore det idiotiskt att INTE använda SAMMA video?
Chandlers video är ju så dålig att man inte ser varje våningsplan, detta är till en fördel om man skall räkna på accelerationen under själva fallet, det går liksom att titta på accelerationen på 2 3 4 5 etc våningar och se om den ändras. Detta är omöjligt på Chandlers video. Men den var väl tillräckligt luddig för att hans dumma får skall köpa det rakt av.
Jag har bett dig för ett bra tag sen att räkna på detta med frittfall och dess betydelse. Men jag är ganska säker på att du inte kommer att räkna något på detta för att du inte kan helt enkelt.
Hoppas jag har fel här. För är det så att du inte besitter denna kunskap så är det lika bra att avsluta denna del.
Och sen sitta och kräva att jag skall ge dig siffror som finns framför näsan på dig blir ju då ännu löjligare för du kommer förmodligen inte begripa dessa siffror utan bara kopiera och sen göra ett sök och hoppas att någon foliehatt har ljugit om detta och sen klistrar du in en länk till detta utan att begripa vad du säger. IGEN!!!

Så DU kan inte detta utan förlitar dig på foliehattarna skall göra ditt tänkande åt dig..???!!!ja då lägger jag ner detta med dig, Du är okunnig och en idiot.

Hur skulle det va ifall du verkligen svarade på frågorna istället för att spy ut galla

Citat:
Om du nu läser något du inte begriper och som du tycker saknas så kan du väl bara göra en hänvisning till dessa delar så kan du få hjälp.

Citat:
Och sen sitta och kräva att jag skall ge dig siffror som finns framför näsan på dig blir ju då ännu löjligare...

Senast redigerad av BackFlashad 2011-03-16 kl. 17:23.
Citera
2011-03-16, 20:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Filmens buskap är väl förenligt med hemsidans budskap, inte sant? Jag har redan spekulerat tillräckligt i varför ljudet kanske inte hördes och anser även att det är mindre relevant eftersom jag inte tror att en byggnad kan falla i sitt eget fotspår utan ”mänsklig hjälp”.

Det fanns mänsklig hjälp, två plan krockades in i respektive torn. Men stor humor att du helt väljer att bortse från ljuden för att du redan skapat din uppfattning. Det är så troende hanterar logiska val.

Citat:
ElGiganten har inte producerat något annat än tirader av nedsättande termer och du ligger inte långt efter med dina senaste två alster.

Vi kan ställa upp vad han bidragit med och jämföra med vad du bidragit med vilken dag som helst, det kommer inte bli en rolig jämförelse för din del. Du byter ju i alla inlägg ut alla konstruktiva argument mot ditt allmänna judehat.

Citat:
Sidan ni länkat till 911 Myths ger vid en första anblick intrycket att vara utpräglat prozionistisk och sett ur en historisk synvinkel tyder inte det på en benägenhet för sanningsförespråkande. Som att lita på SvD:s Per Gudmundson eller DN:s Nathan Shachar när det gäller information om islam respektive Palestina. Jag håller just nu på att läsa den och om tid gives återkommer jag.

Ja, se där ja. Istället för att med ens ett ord bemöta innehållet så går du på i ditt vanliga gamla zionistspår. Jag är inte förvånad.

Citat:
Jag bad vänligt.

Nej, det gjorde du inte. Du försökte släta över på ett ganska odiskret sätt, och du antydde dessutom att det skulle vara jag som hade något problem med ditt ljugande.

Citat:
Lik förbannat ägnar du lejonparten av din post åt att smutskasta mig för en flera år gammal händelse du aldrig kunde bevisa

Inte kunde bevisa? Jisses, du är verklighetsfrånvänd... Du ljög och blev påkommen. Så enkelt var det faktiskt. Du påstod något du inte hade fog för, och när jag påpekade det för dig blev du skitsur, vägrade medge det och försvann sen från forumet.

Du påstod att knivarna i den israeliska skåpbilen var av samma modell som de som kaparna använde på planet, men du hade ENORMA problem att tala om hur du kunde veta vilken modell det var, för mig veterligt överlevde inga boxcutters plankrascherna. Istället för att faktiskt medge att du förhastade dig eller överdrivit så körde du ditt vanliga race. Det var ju så det var. Jag vet inte om du så här i efterhand har försökt få det till att dtev ar någon grej jag inte kunde bevisa, men problemet är ju att hela bevisbördan för dina påståenden ligger enkom på dig själv, så den gubben gick inte heller. Du blev ägd och kunde inte ta det.

Citat:
och uppenbarligen fortfarande gråter över. Get a grip Pad.

Gråter? Jag fnissar varenda gång det här diskuteras. VARFÖR skulle jag gråta för att du visar upp dig som den lögnare du är?

Get a spine, blizzard
Citera
2011-03-16, 21:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Hur skulle det va ifall du verkligen svarade på frågorna istället för att spy ut galla

Jaha.. Du menar som när jag bett dig att SJÄLV räkna på husens fallhastighet kontra den som dina foliehattspolara påstår.
Den otroligt svåra uträkningen där du skall utgå i från husens höjd och frittfall!

Var det något oklart i detta??? Ja mer än din okunskap. Du kanske kan maila in till Gage och fråga om formler vi använder i högstadiet är något som NIST har hittat på för att lura den övriga befolkningen!!!
Citera
2011-03-16, 22:11
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är inte svar på min fråga, varför citerar du selektivt om det inte är för att själv kunna förfalska vad jag säger?

Ja inte är det mycket jobb att se vad du skrivit i sak, dina övriga vomeringarna lämnar jag åt forskarna att undersöka.

Dr T skrev (inte till dig) följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, det är inte ett alternativ då det inte finns minsta bevis får, eller ens tecken på, att någon avsiktlig sprängning kan ha förekommit.
Det har t ex inte hittats några indikationer för att sprängämnen skulle ha detonerat i byggnaderna i samband med kollapserna.
Dr Tinnitus

Du fann dig skyldig tydligen att svara och naturligtvis så innehöll svaret inte ens en källa eller en länk till vad du hade fantisera ihop.

Citat:
Jag bevistade en föreläsning med Niels Harrit där det visades en film där man tydligt såg explosioner på varje våning under fallet. Men någon kanske hade mixtrat med filmen i photoshop...?

Dr T svarar logiskt och kommer fram till det uppenbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att det inte finns några ljud av explosioner till det du av Harrits svalde som varandes explosioner. På alla andra filmer där man verkligen utför avsiktlig demolering med seriekopplade sprängladdningar så är väldigt tydliga explosionsljud av dessa.

Och du skriver innan du tänker igen...

Citat:
Hur hade du tänkt dig att explosionerna skulle höras när ett helt jävla hus håller på att rasa?

Det är klarlagt att DU tror att explosionerna "du sett" är det riktiga, du sväljer det Harrit säger rakt av UTAN att använda det normala förfarandet som sker då man använder kontrollerad demolering av byggnader.
Bara för att du inte har koll på detta så trasslar du nu in dig i en diskussion du inte klarar av. Detta har påpekats till dig ett antal ggr.

Det är inte någon med vettet i behåll som gör jämförelsen med kontrollerad demolering av byggnader med rasen av WTC 1,2 och 7, för det ser inte ut som det gör vid dessa demoleringar. Detta har nu påpekats till dig ett antal ggr men du är ju "fel citerad".
Foiehattar använder demoleringen som en förklaringsmodell till varför raset blev så snabbt.
Att sätta sig ner och räkna på detta själv är ingen idé för ni har inte kunskapen, det är tydligen lättare som i ditt fall att se en video där man "klart ser explosioner" som något sorts "bevis" för detta. Och vad är det ni ser? Ja dessa rökpuffar som far ut huset. Då är det då klarlagt enligt er att så fort vi ser en rökpuff så är det explosioner inblandade. Du har inte tänkt på att det kanske finns andra förklaringar?
Nej , varför skall ni fundera på detta, en Dansk Harrit har ju visat en film och då är det ju sant.

Citat:
För sista gången, den film som Harrit visade visar explosioner på i princip varje våning (så långt det var synligt från filmarens plats och kameravinkel) vilket överensstämmer med vad vittnen säger sig ha upplevt bl.a. på de filmer BackFlashad förtjänstfullt länkat till. Dessutom vill jag understryka att jag inte tror att en byggnad kan falla i ”sitt eget fotspår” utan hjälp, vilket ju era referensfilmer med all önskvärd tydlighet visar.

Waooow, du kan fler ord från Loose Change. Och naturligtvis utan att fundera på vad det betyder.
Men det finns ju inga filmer från WTC rasen där vi hör explosioner 5-10 sekunder INNAN raset. Detta krävs för att det skall likna den kontrollerade demolering NI säger att det ser ut som.
Däremot har han länkat in till intervjuer med personer som säger sig ha hört saker som låter som explosioner. Det finns filmer där vi hör något som låter som explosioner. Men inget som kan liknas dom filmer som visar hur en kontrollerad demolering går till.
Så om ni foliehattar tar bort jämförelsen med demoleringar som förklaringsmodell så kanske ni skulle komma framåt i denna fråga. Den enda anledningen den finns med fortfarande är ju bara för att ni tycker det faller för fort. Och detta skulle förklara det hela.
Att sätta sig ner och räkna på vad ETT våningsplan genererar för energi när det faller ner och träffar
nästa våning osv. är väl inte att tänka på.
För detta finns det ju ingen video som Harrit har gjort och då kan man inte veta enligt er. Någon annan måste ju tala om för er hur det ligger till innan ni kan skriva något på forumet.
Huga, farligt att använda den egna hjärnan i detta fall tydligen för er.

Citat:
Varför är det en nödvändighet att explosionerna hörs i allt det larm som uppstod efter attacken? I det sammanhanget kan det väl ändå inte vara ett absolut bevis för frånvaron av dylika? I den specifika film jag såg, som jag gärna hade länkat till om jag kunnat, så minns jag inte om explosionerna hördes eller ej men de var synliga för ögat och det är enligt min mening huvudsaken.

Ingen rök utan eld. Där borde ni börja, vem i helvet är så jävla korkad att han förutsätter att bara för att husen föll " för snabbt" så skall sprängämnen vara inblandade????
Sen spinner ni vidare i absurdum för att få er enda förklaringsmodell till det "friafallet".
Inte tänka tanken att det faktiskt kanske finns personer som räknat på detta.
Skulla man nu sig våga att lägga in beräkningar från tex. NIST eller universitet så kommer reptilhjärnan fram i foliehattarna och då skriker ni i kör "DOM ÄR KÖPTA AV USA"
Ja, ok vi håller med er i sak, men peka då på vad i dessa beräkningar som är fel.
Sakfrågan håll er där och visa oss, DÄR finns det ett fel med tex. vikten på varje våningsplan, där finns det ett fel med längden i fallet för våningsplanet. Gör ni foliehattar något sådant? Nej naturligtvis inte, Harrit har ju ingen video om detta, ni kan ju inte tänka själva utan detta är någon annan göra åt er.
Det finns nyligen exempel på att idioter sitter här i tråden och väntar på exempel så dom kan maila dom till andra foliehattar och vänta på svaret. Hur jävla sinnesrubbad får man bli?
Ta och lär er lite om fysik,matematik och kemi. 90& av allt ni läser om så räcker högstadiets kunskap för att inse att Harrit och gänget inte talar om hela sanningen för er. Du kommer få fler exempel i ett separat inlägg snart.

Citat:
Som jag skrev ovan skulle jag naturligtvis ha länkat till filmen om jag hade haft en URL. Du citerade vad Harrit sagt, som du uppenbarligen kopierade från en hemsida, utan att lämna en källhänvisning, det är skillnaden.
Du har fått källorna, jag missade men hann inte rätta till det innan SLOB la in dom.
Så i SAK har du inte bemött detta faktum att Harrit påstår att det krävs "hundratals ton vanliga" sprängämnen för att fälla husen. Detta har du valt att i SAK inte kommentera. Undra varför?
Blev det jobbigt?

Citat:
Jag har hela tiden hänvisat till DEN filmen – bestämd form singularis – Harrit visade men aldrig förnekat andra filmers existens. Bara en gravt illitterat person skulle hävda annorstädes.
Fast det finns massor av filmer som filmat detta och dessa uppvisar inget som liknar vad som händer vid en kontrollerad demolering. Alla dessa filmer och ingen som har fångat ljudet av "hundratals ton" sprängämnen. Och du hänvisar till DEN filmen. Du borde utvidga ditt sökande lite.
Citera
2011-03-16, 22:13
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:

Så du menar att WTC7 faller olika fort på olika videoklipp?

Citat:
Chandlers video är ju så dålig att man inte ser varje våningsplan, detta är till en fördel om man skall räkna på accelerationen under själva fallet, det går liksom att titta på accelerationen på 2 3 4 5 etc våningar och se om den ändras. Detta är omöjligt på Chandlers video.

Om du tittar på videoklippet en gång till och lyssnar på vad han säger så ska du se att det inte är omöjligt.
http://www.youtube.com/watch?v=rVCDpL4Ax7I

David Chandler WTC7 freefall FAQ:
http://www.911speakout.org/WTC7-Measurement-FAQ.pdf

Citat:
Jaha.. Du menar som när jag bett dig att SJÄLV räkna på husens fallhastighet kontra den som dina foliehattspolara påstår.
Den otroligt svåra uträkningen där du skall utgå i från husens höjd och frittfall!

Var det något oklart i detta??? Ja mer än din okunskap. Du kanske kan maila in till Gage och fråga om formler vi använder i högstadiet är något som NIST har hittat på för att lura den övriga befolkningen!!!

David Chandler är den som gjort bäst videoanalys än så länge.
Börja med att debunka den innan du börjar göra en förfrågan på nya klipp att debunka.
(Bara ett litet tips)

Och va hände med?
Citat:
Om du nu läser något du inte begriper och som du tycker saknas så kan du väl bara göra en hänvisning till dessa delar så kan du få hjälp.
Hur blev det med NIST rapporten?
Hittade du nåt om deras data-animering?

Endast för ElGiganten:
http://www.youtube.com/watch?v=Zv7BImVvEyk
Citera
2011-03-17, 06:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Så du menar att WTC7 faller olika fort på olika videoklipp?
Om nu Chandler för det är väl egentligen han jag diskuterar med eftersom du inte är kompetent att avgöra om detta är rätt eller fel, säger att NIST har fel att dom minsann nu måste erkänna att wtc7 faller i fritt fall, så är det enligt all praxis inom vetenskapen att använda samma källor om man vill överbevisa i detta fall NIST. Men det gör inte Chandler han tar en film på nätet som är så dålig att man inte klart kan se våningsplanen.
NIST gör ju beräkningen på en film som klart är väldigt mycket bättre i kvalitet än den Chandler använder sig av. Dessutom så har Chandler inte en aning om komprimering på filmen han använder.

En komprimering kan ju göra att fps blir lite galet och att dessa uträkningar inte kommer att vara tillförlitlig. Detta blir klart om du nu gör hemläxan och räknar på detta. För att du skall kunna göra jämförelsen så kanske DU skall räkna på detta så du förstår problemet med att säga att det faller i fritfall i stället för normalt fall i luft. Detta ter sig väldigt klart då man sätter siffror på detta så förstår man hur högt huset skulle behöva vara innan man ser en skillnad mellan frittfall och normalt fall.
Men detta kommer du inte göra eftersom du inte är kompetent nog för dessa högstadie-uträknar.
Utan du skickar väl ett mail till Chandler och hoppas att han har en film på youtube som skall göra jobbet för dig.
Citera
2011-03-17, 08:16
Medlem
Citat:

En komprimering kan ju göra att fps blir lite galet och att dessa uträkningar inte kommer att vara tillförlitlig. Detta blir klart om du nu gör hemläxan och räknar på detta.

Ja, och för att utveckla lite....:

Den som vill använda 9/11-klipp som underlag för fysiska/matematiska beräkningar ställer sig på "lösan sand".

Jag skall ta upp två vanliga problem. (Det finns fler....)

- Effekten av de-interlace och eventuell "frame-rate conversion".
Gammaldags TV jobbar ju med interlace, men datorer gör det inte.
Därför görs regelmässigt olika former av konverteringar, och här kan det bli fel.
NTSC har ju en mycket "opraktisk" bildfrekvens (29.97 fps interlaced), och den kan ofta bli förvanskad i olika bearbetningssteg.

-Effekten av "non-square pixels".
Gammaldags TV (framför allt NTSC, men i viss utsträckning av PAL) kör med icke-kvadratiska pixlar.
Datorer har alltid kvadratiska pixlar.
Här kan det ofta uppstå fel som gör att man på datorskärmen i realiteten visar en distorderad bild, som inte duger som underlag för noggranna beräkningar.

Jag menar att den som vill använda video-klipp som underlag för sin bevisföring måste visa att han/hon har full förståelse/kontroll över bl.a. parametrarna ovan!

/T
Citera
2011-03-17, 09:49
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
. Men det gör inte Chandler han tar en film på nätet som är så dålig att man inte klart kan se våningsplanen.
NIST gör ju beräkningen på en film som klart är väldigt mycket bättre i kvalitet än den Chandler använder sig av.

FAQ
Q: You refer to the windows on the building, but the surface of the building looks all washed out in this video. How did you identify the 29th floor?
A: The YouTube version of the video shows less resolution than the actual video I used, but even that video is not terribly clear. Some frames have a clearer pattern of windows than others. I captured a single frame in which the windows show up reasonably well, blew it up in a photo editor, enhanced the contrast, and imported it into a geometric tool called The Geometer's Sketchpad. I created a tool in GSP that was a stretchy string of equally spaced dots. I placed the dots on the visible windows and adjusted the spacing of the dots to fit the entire pattern of windows. This bridged the gap over washed out areas of the picture. From this I was able to make a positive ID of the 29th floor. I noticed the correlation with the foreground marker, which made it easy to find on the original video.
Since that time someone sent me a much clearer video where the window spacings are easily recognizable. I was able to confirm my earlier measurement. Note that NIST's new
measurement of freefall is consistent with mine, so it is unlikely that I made any major
blunders in my measurement.

Q: In one stretch of the video you claim to be counting out frames, but I can't see any change from one frame to the next. How do we know you are actually counting frames?
A: I am in fact counting frames, and the fact that nothing is moving is precisely the point I'm trying to make. You should be able to verify that I am indeed stepping out the frames by noticing the movement of the smoke. You are, of course, welcome to repeat my
measurements and convince yourself I'm doing an honest job of it.

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ja, och för att utveckla lite....:

Den som vill använda 9/11-klipp som underlag för fysiska/matematiska beräkningar ställer sig på "lösan sand".

Jag skall ta upp två vanliga problem. (Det finns fler....)

- Effekten av de-interlace och eventuell "frame-rate conversion".
Gammaldags TV jobbar ju med interlace, men datorer gör det inte.
Därför görs regelmässigt olika former av konverteringar, och här kan det bli fel.
NTSC har ju en mycket "opraktisk" bildfrekvens (29.97 fps interlaced), och den kan ofta bli förvanskad i olika bearbetningssteg.

-Effekten av "non-square pixels".
Gammaldags TV (framför allt NTSC, men i viss utsträckning av PAL) kör med icke-kvadratiska pixlar.
Datorer har alltid kvadratiska pixlar.
Här kan det ofta uppstå fel som gör att man på datorskärmen i realiteten visar en distorderad bild, som inte duger som underlag för noggranna beräkningar.

Jag menar att den som vill använda video-klipp som underlag för sin bevisföring måste visa att han/hon har full förståelse/kontroll över bl.a. parametrarna ovan!

/T

Så att säga "tornen kollapsade inte i fritt fall" är lika fel?

Vad har man för debunk teorier på alla nya klipp som dykt upp?
http://www.youtube.com/watch?v=4E7u2BntLbc (Speciellt denna)

Explosion i hörnet, ovanför vecket.
http://www.youtube.com/watch?v=yjZAE6JAyJM
http://www.youtube.com/watch?v=QuyzidPa4c4

http://www.youtube.com/watch?v=dxw8WBymXq8

WTC7 Window Shot, slow motion
http://www.youtube.com/watch?v=B_N3rRUuKDg
Citera
2011-03-17, 22:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
FAQ Inklistrad text.

Ja då kom den då äntligen, den dagen du överhuvudtaget inte SJÄLV svarar utan du låter "sanningsrörelsen" föra din talan. Inte förvånande då du inte ens kan räkna ut fallhastigheten på objekt i vakuum.

Men detta har jag sagt nu ett tag och det tåls att upprepas, Du har ingen åsikt, du köper det foliehattarna säger åt dig och du gör det utan att ha läst det foliehattarna kritiserar. Du vet NIST rapporterna. Du litar på att dessa bedrägliga foliehattar talar om ALLT för dig och att du inte besitter kunskapen att kolla upp dessa "fakta" dom dränker dig med skiter du fullständigt i. Du är ett vilselett dumt får!

Hur foliehattarnas metoder att vilseleda dessa får återkommer jag med i ett separat inlägg här i tråden.
Citera
2011-03-18, 00:14
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
...

Är du full eller?

Om du har svårt för engelska så använd Google:
http://translate.google.se/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.9 11speakout.org%2FWTC7-Measurement-FAQ.pdf

Uppmanar alla som läser och postar i tråden att inte mata trollet. Se detta som sista biten.
Ignorera till 100%

Kan det va en och samma explosion vi får se i 4 olika klipp?
http://www.youtube.com/watch?v=170XJFF2KTQ - 0:08
http://www.youtube.com/watch?v=QuyzidPa4c4 - 0:06
http://www.youtube.com/watch?v=pwtXaOjjGYE - 0:51
http://www.youtube.com/watch?v=yjZAE6JAyJM - 0:17
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här