2011-09-12, 21:21
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Hur gick planeringsarbetet till då?

Kan du inte beskriva det som jag gjorde ungefär?
Till skillnad från dig så har jag inte bilden helt klar för mig. Jag ställer frågor, och försöker fortfarande bilda mig en uppfattning. Jag vet i ärlighetens namn inte hur det gick till. Kul för dig att du vet, men mig lyckas du inte övertyga. I mina ögon sopar Arthur Dent golvet med dig i dag, men det betyder för den delen inte att han har rätt - dock argumenterar han enligt gängse regler, och presenterar (för mig) ny information som du väljer att ignorera.

Vad jag tror? Den amerikanska underrättelsetjänsten har snedtänt och bedriver sin egen sjuka agenda utan att regeringen har vare sig talan eller en aning. En organisation baserad på misstänksamhet och paranoia (för att inte tala om dubbelspel) måste förr eller senare spåra ur.

Hur många underrättelsetjänster i världen tror du är infiltrerade av CIA? Är du överhuvudtaget medveten om hur många skumraskaffärer de bevisligen haft inblandning i?

Kan mycket väl vara så att det är du som tror på sagor.
Citera
2011-09-12, 21:25
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag har ingen aning, men är du nyfiken får du väl sälla dig till dem som begär en ny utredning så får vi kanske reda på den saken. Då skulle kanske pengaspåret som 9/11 Commission valde att inte utreda bli utrett och pengaspår är alltid bra grejer i en brottsutredning förstår du.

Men du har väl en teori iallafall?

Varför räckte det inte med 1 flygplan? Varför krånglade de till det så mycket? Det blir ju så mycket som kan gå fel.
Citera
2011-09-12, 21:31
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihavesoldout
Att en skyskrapa förvandlas till damm en timme efter den blivit träffad av ett flygplan, troligt. Bibeln känns mer trovärdig.

Jävlar, måste vara konstigt damm du har på ditt rum i såna fall:P Eller är dom som rensade bort efter 9/11 usla eftersom det tog ett jävla tag att få bort allting.
Citera
2011-09-12, 21:32
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Till skillnad från dig så har jag inte bilden helt klar för mig. Jag ställer frågor, och försöker fortfarande bilda mig en uppfattning. Jag vet i ärlighetens namn inte hur det gick till. Kul för dig att du vet, men mig lyckas du inte övertyga.

Jag märker inte av några frågor. Känns som att din bild är ganska klar.. Du är 100% på att WTC inte kunde rasat som det gjorde.

Citat:
Vad jag tror? Den amerikanska underrättelsetjänsten har snedtänt och bedriver sin egen sjuka agenda utan att regeringen har vare sig talan eller en aning. En organisation baserad på misstänksamhet och paranoia (för att inte tala om dubbelspel) måste förr eller senare spåra ur.

Kan du inte beskriva mer ingående hur de planerade?

Vad är det för sjuk agenda?

Varför räckte det inte bara med flygplanen utan varför sprängde de byggnaderna?

Du måste ju ha en teori...

Citat:
Hur många underrättelsetjänster i världen tror du är infiltrerade av CIA? Är du överhuvudtaget medveten om hur många skumraskaffärer de bevisligen haft inblandning i?

Kan mycket väl vara så att det är du som tror på sagor.

Jag vet inget om detta...

Visst... det jag tror kanske är en saga, men kan du inte beskriva din bild på hur allt gick till?
Citera
2011-09-12, 21:34
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Men du har väl en teori iallafall?

Varför räckte det inte med 1 flygplan? Varför krånglade de till det så mycket? Det blir ju så mycket som kan gå fel.

Nej jag har ingen teori om hur själva planeringen gick till.

Ja varför räckte det inte med ett flygplan, varför ville UBL göra ett nästintill omöjligt attentat ännu svårare genom att kapa 4 flygplan. Varför krånglade han till det på det viset?
Din fantasi verkar bättre än min, så ditt svar på min fråga kanske också blir ett svar på din egen fråga.
Eller menar du att det på något vis skulle vara lättare för UBL att genomföra något sådant än för människor med tentaklar i underättelsetjänst, flygvapen, försvar, flygsäkerhet och kanske tom ända in i vita huset?
Citera
2011-09-12, 21:38
Medlem
Citat:

Ja varför räckte det inte med ett flygplan, varför ville UBL göra ett nästintill omöjligt attentat ännu svårare genom att kapa 4 flygplan. Varför krånglade han till det på det viset?
Din fantasi verkar bättre än min, så ditt svar på min fråga kanske också blir ett svar på din egen fråga.
Eller menar du att det på något vis skulle vara lättare för UBL att genomföra något sådant än för människor med tentaklar i underättelsetjänst, flygvapen, försvar, flygsäkerhet och kanske tom ända in i vita huset?

han krånglade inte till någonting, att använda flera plan är smartare, inte riskablare. Som sagt ett plan krashade, tänk om han bara använt ett plan och det misslyckades. Stort fail. Du vet väl att även om säkerheten var hög på flygplatser förr i tiden är det inget jämfört med idag.
Citera
2011-09-12, 21:41
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
han krånglade inte till någonting, att använda flera plan är smartare, inte riskablare. Som sagt ett plan krashade, tänk om han bara använt ett plan och det misslyckades. Stort fail. Du vet väl att även om säkerheten var hög på flygplatser förr i tiden är det inget jämfört med idag.

Okej, ta det med Flipp-Flopp, hans påstående och hans frågeställning. Men visst, Flipp-Flopp, där har du ditt svar. Flera plan krånglar inte till något, det är smartare.
Citera
2011-09-12, 21:43
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Du vet väl att du har fel.

https://www.flashback.org/sp32781071
Citera
2011-09-12, 21:45
Medlem
Citat:
Du vet väl att du har fel.

https://www.flashback.org/sp32781071

Intressant, återkommer om 54 minuter.
Citera
2011-09-12, 21:46
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:

Kan du eller någon annan skaffa sig en teori? Känns som någon borde ha en hyfsat välbearbetad teori... det var ju faktiskt 10 år sedan...

Citat:

Som redan beskrivet blir det lättare att lyckas med fler flygplan. UBL hade ju vad jag vet inget att dölja. Kan du inte förklara varför de sprängde byggnaderna...?

Det är inte jättesvårt att kapa flygplan, det har hänt tidigare.
Citera
2011-09-12, 21:51
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Okej, ta det med Flipp-Flopp, hans påstående och hans frågeställning. Men visst, Flipp-Flopp, där har du ditt svar. Flera plan krånglar inte till något, det är smartare.

Det är alltså enklare att kapa 4 flygplan, krascha dem på ett flertal platser, aptera bomber i WTC 1, 2 & 7, spränga dessa bomber utan att det märks, (och allt annat som påstås)?

Allt detta ska även göras i hemlighet

Det ovan är alltså enklare än att kapa 1 flygplan och flyga in i WTC?
Citera
2011-09-12, 21:53
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag märker inte av några frågor. Känns som att din bild är ganska klar.. Du är 100% på att WTC inte kunde rasat som det gjorde.

Nej. Lägg inte ord i min mun, är du snäll. Frågorna finns där, om du läser vad jag skrivit.

Citat:
Kan du inte beskriva mer ingående hur de planerade?

Jag vet inte, har jag ju sagt.

Citat:
Vad är det för sjuk agenda?

Att försöka kontrollera ett ohanterligt informationsflöde, till USAs fördel - till varje pris?

Citat:
Varför räckte det inte bara med flygplanen utan varför sprängde de byggnaderna?

Du måste ju ha en teori...

Jag tyckte själv till en början att det var väldigt långsökt - och onödigt - att blanda in sprängmedel. Som du säger: det räcker väl fan med flygplanen? Efter att ha övervägt ny info är jag inte lika säker längre. Speciellt 7:an (och den initiala tystnaden därikring) gjorde mig misstänksam. + propagandan som var i full gång medan tornen fortfarande stod där. + kaparens pass som hittades i ruinerna av WTC, samtidigt som de svarta lådorna inte stod att finna. Frågor, frågor...

Citat:
Jag vet inget om detta...

Visst... det jag tror kanske är en saga, men kan du inte beskriva din bild på hur allt gick till?

De lät det hända. al-Qaida (som de själva skapat och beväpnat under Sovjets ockupation av Afghanistan) fick göra grovjobbet. En möjlig förklaring, faktiskt - men om det är sant vet jag som sagt ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in