Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Så vart hittar man denna video?
NIST har ju släppt en massa videon så om du nu vet vilken så kan du väl länka till den?
http://www.youtube.com/watch?v=CPUqVIoPfR4
Citat:
Den där pdf filen verkar ju seriös:
There were no witness reports of such load noise, nor was sush a noise heard on the audio tracks of video recordings of the wtc7 collapse
Och därför bestämmer man sig för att det INTE har vart nån explosion.
Bra undersökning, dom gick verkligen till botten med det här
Ja, hade du bemödat dig att läst den rapport du nu beklagar dig över kanske du hade hittat en massa mer om NIST undersökningar om demolering med sprängämnen varit trolig.
Men du följer boken "tinfoil hat for dummies" punkt till pricka, bryt ut så mycket som möjligt ur sitt sammanhang och sen plocka fram det godaste som passar in på mitt USA-hat.
Det finns ett helt stycke i utredningen som visar på NIST undersökning om explosioner.
3.3
Du kan ju själv läsa hela via länken jag gav tidigare. Sid 26, 27 o 28.
Där har man med hjälp av datasimuleringsprogram för att räkna ut hur mycket sprängmedel det skulle gått åt för att få huset att rasa.
Har du sett några sådana uträkningar på dina foliehattsidor?
Dom går även noggrant igenom vilka nivåer ljudet ligger på vid dessa kontrollerade demoleringar.
Man har mätt och kommer fram till, 130dB till 140dB.
Har DU några andra siffror på ljudstyrkan vid dessa demoleringar?
Nej trodde inte det heller!
Så NIST undersökning är mer noggrann än alla filmer på youtube DU länkar till. Bara för att du inte fattar hur dessa undersökningar gått till gör dom inte mindre sanna för det.
Ta och lär dig lite så kanske du slipper låta andra göra ditt tänkande.
Citat:
Ok det är INTE fritt fall, men den faller lika fort som en byggnad som blir demolerad/sprängd.
Så då har dina foliehattspolare fel då dom säger och räknar på frittfall. Hur skall vi då ställa oss till dessa utsagor och uträkningar?
Ja, du kan ju själv räkna på WTC 1 tex. 417 meter högt. Ta och börja att räkna på vad Loose Change säger, dom påstår ju frittfall. Ta det som utgångspunkt sen minskar du accelerationen gradvis och studera då resultatet. Du kommer få ett väldigt mycket högre hus om du överhuvudtaget skall kunna se skillnaden mellan frittfall och det som skedde i verkligheten.
Nu tror jag och jag kanske har fel, men du varken kan eller kommer att ta reda på detta utan det blir nog en eller flera youtube filmer som svar. Så innan du börjar klippa och klistra in dessa filmer kan jag säga redan nu att jag kommer inte att titta på dom.
Jo jag vet jag använder också filmer från youtube men detta för att lägga fram något JAG själv skrivit, du gör det för att någon foliehatt har skrivit om dom så då bokmärker du dom och sen matchar din del av hjärnan ihop ord du känner igen. Så det är inte fel att länka till youtube filmer. Men dom du lyckats skita ur dig håller inte ens för att bekräfta det du själv påstår.
Ex. Jag skriver explosioner din hjärna processar ordet och vips har du sett en film om detta.
Att jag bad om en film där vi klart och tydligt hör explosioner ca 10 sekunder innan raset tar du INGEN hänsyn till, du har nu klistrat in dessa filmer minst 3 ggr. Dom kommer inte att visa på någonting mer än att du avslöjar dig som en sann foliehatt och idiot.
Vi kan ju ta en av dessa filmer som du anser skall visa oss det hela foliehattrörelsens mantra "husen togs ner med kontrollerad demolering".
Du får flertalet exempel på hur det går till vid dessa demoleringar. Fler frågar efter filmer som liknar dessa. Hur har du lyckats visa detta med dina filmer då. Inte ett skit.
http://www.youtube.com/watch?v=wV69ZByB0xE
Detta har du gett oss vid ett flertal tillfällen.
Filmen visar inte VAR, den visar inte NÄR så vi vet inte om det är INNAN eller efter wtc1, wtc2 eller wtc7 ras. Totalt oanvändbar film för att påvisa oss att det minsann skulle höras explosioner innan raset av wtc7.
Men den innehåller ett högt ljud som låter som en explosion och det räcker för er foliehattar. Patetiskt.
Och det blir värre då du hänvisar till filmer där man försöker filtrera ljudet för att kunna EVENTUELLT höra något som låter som dova dunsar. Detta kan lätt härledas till penthousets ras som klart skedde INNAN raset av hela wtc7.
Tänk att ALLA som filmade rasen, proffs som amatörer inte fick med dessa explosioner. Rasen måste ju vara en av dom mest dokumenterade katastroferna i världshistorien. Men ingen lyckades med att få med dessa explosioner, men om man tar ett klipp från en vanlig demolering så kan vilken amatör som helst få med dessa explosioner enkelt. Måste ju vara något med luften på Manhattan den dagen, frittfall och nu ljudlösa explosioner. Jisses vilken värld lever ni i?