2011-03-18, 00:19
Medlem
söderbs avatar
Kul att det fortfarande finns stollar som propagerar för att det var insidejob, är det någon som kan ge en update på senaste 2åren? Har de kommit någon vart?
Citera
2011-03-18, 00:23
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Kan det va en och samma explosion vi får se i 4 olika klipp?
http://www.youtube.com/watch?v=170XJFF2KTQ - 0:08
http://www.youtube.com/watch?v=QuyzidPa4c4 - 0:06
http://www.youtube.com/watch?v=pwtXaOjjGYE - 0:51
http://www.youtube.com/watch?v=yjZAE6JAyJM - 0:17

Explosioner? Ser jag inte på någon länk. Varför finns absolut inga ljudinspelningar som bekräftar explosioner? Seismisk data? Om du mot förmodan hittar en knall någonstans, måste explosion innebära insidejob?
Citera
2011-03-18, 00:31
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Explosioner? Ser jag inte på någon länk. Varför finns absolut inga ljudinspelningar som bekräftar explosioner? Seismisk data? Om du mot förmodan hittar en knall någonstans, måste explosion innebära insidejob?

Lättare att se om man spelar klippen lite långsammare, men "explosionen" är i hörnet strax ovanför 'vecket'.

Ljud inspelning:
https://www.flashback.org/sp29500802 - första länken
Citera
2011-03-18, 07:56
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Se detta som sista biten. Ignorera till 100%

Man kan ju undra vad skillnaden blir mot tidigare????
Du svara ju inte på frågor jag har ju senaste dagarna debatterat med massor av andra personer än just DIG. Så detta ser jag bara som en lättnad och är det så illa ställt att man skriker sig hes för sin sak och kan inte ens räkna ut det mest enkla saker.

Men vi tar några av frontfigurerna i foliehattsrörelsen och deras arbetsmetoder.

Richard Gage, grundare av Architects and Engineers for 9/11 Truth.
Denna person är alltså en arkitekt.
Vad har han sagt då?
We call upon Congress for a truly independent investigation with subpoena power. We believe that there may be sufficient evidence to conclude that the World Trade Center buildings #1 (North Tower), #2 (South Tower), and #7 (the 47 story high-rise across Vessey St.) were destroyed not by jet impact and fires but by controlled demolition with explosives.

Märk då väl att en av medlemmarna hos Architects and Engineers for 9/11 Truth är Steven Jones, http://www2.ae911truth.org/profile.php?uid=980182
Vi kommer att återkomma till Steven Jones i ett inlägg senare men redan här kan vi se en total oenighet mellan dessa foliehattar. Steven Jones tror inte på en kontrollerad demolering, han säger att husen togs ner med hjälp av thermite/thermate. Detta skulle ha smält stålet i husen.

Richard Gage
Well that's why they would have used thermite, which is a more silent, um, thermate, which is a special form of thermite with added sulfur, because obviously you wouldn't want a whole bunch of explosions to be heard, even though they were, it's not a perfect science. They have a hundred and eighteen witnesses just from those who were recorded in the oral histories.

Men va nu då... I ett antal veckor har ju dom vilseledda fåren här på fb skrikigt sig hesa länkat som aldrig förr till youtube att det minsann finns massor av filmer med explosioner på.
Hmmm, vän av logik undrar nu hur ni skall ha det?
Ni använder alltså källor som inte håller med er i vad ni anser om detta.
Påminns av ett reportage från en miljödemostration. TV-teamet hade med sig listor som dom bad personer skriva på. Det stod att divätemonoxid dödar barn, sprids i hela naturen och finns i kärnkraftverk. Dom kräver ett förbud mot detta. Dom flesta skrev på utan att tänka på att dom precis skrivet på ett förbud mot VATTEN. Jag förstår mycket väl att man kan skriva på detta och när det senare presenteras för en att du blivit lurad bara för du var okunnig får ta den delen och vara stor i stunden och lära sig något av det inträffade och gå vidare, mer nyfiken och mer öppen för alla teorier. Har någon sett detta bland foliehattarna?

Men problemet med all foliehattar är att det finns massor av teorier, Richard Gage och hans får har ju presenterat fler "sanningar" på samma problem.

Väldigt bra summering av Gage´s alla "sanningar"
http://www.ae911truth.info/tiki-index.php?page=Changes+to+Characteristic+Features+ List
Här får vi en genomgång över vad som sagts genom åren då det gäller rasen av husen.
Det är en orgie i "slide shows" men alla är daterade och man kan kronologiskt följa de olika "sanningarna".

I en av dessa slide shows hur Gage´s så gör man uträkningar för att visa att wtc7 faller i fritfall.
http://www.ae911truth.info/show_image.php?name=91mssConstantRate
Inte illa för massor av arkitekter och ingenjörer att beräkna frittfall till 9,1 m/s i kvadrat.

Så detta är bara en liten del av vad Richard Gage presterar, visst jag kan hålla med han om mycket men när det kommer till att definiera tex frittfall så är dom ute på mycket hal is. Men att fåren följer detta utan att kritisera och ifrågasätta är det allvarliga.
Kommer att återkomma med fler foliehattar som vilseleder fåren.
Citera
2011-03-18, 08:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Kul att det fortfarande finns stollar som propagerar för att det var insidejob, är det någon som kan ge en update på senaste 2åren? Har de kommit någon vart?
Nej det har inte hänt något nytt sedan Harrit hittade rost och målarfärg i WTC.
Citera
2011-03-18, 17:38
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:

Yes sir, men folk väljer ju att blunda för allt nu för tiden.
Sen så har dom bara hunnit gått igenom ca:35% av alla videoklipp
NIST släppte för ett tag sen.
Det skumma är ju att för många videoklipp på bl.a WTC7 kollapsen så är filmerna 'trasiga'. Och många precis när kollapsen börjar. Även ljudet på många videoklipp försvinner eller är helt borta.

Sen att NIST inte delar med sig av data (på WTC7 kollaps) så andra kan granska det verkar inte heller va nåt konstigt i en debunkers värld.
A Scientific Theory of the WTC 7 Collapse
Another requisite for a scientific theory is that the empirical data the theory is based on must be reproducible by others. Other scientists must be able to perform the exact same experiments and obtain the exact same results. Unfortunately, NIST’s only empirical data to explain the eight story buckling, the data their computer model is based on, is unavailable to independent researchers. It is unavailable because NIST refuses to release it. NIST has stated that releasing the data “might jeopardize public safety”.

Overwhelming Evidence Pentagon Aircraft Data Is Not From An American Airlines 757
A Flight Deck Door parameter shows the door closed for the entire flight. No evidence has been provided thus far which shows the Flight Deck Door open in order to facilitate a "Hijack".

Mark Basile - Kemiingenjör

Blueprint
Citera
2011-03-18, 18:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

A Flight Deck Door parameter shows the door closed for the entire flight.

Seriöst? Cirkulerar det där fortfarande i trutherkretsar? Var det inte den där "sensorn" som indikerat att dörren inte öppnats på 11 år?

Hur passar det ens in i en konspirationsteori? Var piloterna också inblandade och flög planet till ett hemligt ställe?
Citera
2011-03-18, 19:22
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Seriöst? Cirkulerar det där fortfarande i trutherkretsar? Var det inte den där "sensorn" som indikerat att dörren inte öppnats på 11 år?

Hur passar det ens in i en konspirationsteori? Var piloterna också inblandade och flög planet till ett hemligt ställe?

Helt missat det ifall det är så.

Har du länk eller tips på vart man kan läsa lite mer om det?
Citera
2011-03-18, 20:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Helt missat det ifall det är så.

Har du länk eller tips på vart man kan läsa lite mer om det?

Jag mindes fel, det var inte 11 år, det var 12 flighter, vad jag förstår effektiv tid ungefär 40 timmar som dörren, om sensorn alltså var tillförlitlig, hade varit stängd:

https://www.flashback.org/sp20879273

Vad jag vet finns det ingen inspelning från det aktuella planet där dörren någonsin markeras i läge open.
Jag gick också igenom hela raw-filen och under hela tiden var sensorn i läget CLOSED. Vilket innebär att en rimligare tolkning är att det inte satt någon sensor på plats. Eller att piloterna kröp in genom fönstren mellan flygningarna. Och aldrig någonsin fick te eller annat från kabinpersonalen.
Citera
2011-03-18, 21:23
Medlem
BackFlashads avatar

Flight AA77 on 9/11: New FDR Analysis Supports the Official Flight Path Leading to Impact with the Pentagon

Medan Pilots For 9/11 Truth säger:
Now there is overwhelming evidence which suggests the data that is being provided to the public through the FOIA, is not from an aircraft which has been operated by American Airlines.

Kom på nu att det va på ett pilot/flygplans-forum dom diskuterade just detta, nån som vet vad jag menar och kan länka? Kommer inte ihåg va forumet heter. Det va inte på ett 'truther' forum.
Citera
2011-03-18, 22:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Flight AA77 on 9/11: New FDR Analysis Supports the Official Flight Path Leading to Impact with the Pentagon

Medan Pilots For 9/11 Truth säger:
Now there is overwhelming evidence which suggests the data that is being provided to the public through the FOIA, is not from an aircraft which has been operated by American Airlines.

Kom på nu att det va på ett pilot/flygplans-forum dom diskuterade just detta, nån som vet vad jag menar och kan länka? Kommer inte ihåg va forumet heter. Det va inte på ett 'truther' forum.
Så samma data som då inte kommer från ett flygplan visar att cockpitdörren på det icke-existerande planet aldrig öppnats? Wow. Jag är mållös.
Citera
2011-03-19, 08:31
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det fanns mänsklig hjälp, två plan krockades in i respektive torn. Men stor humor att du helt väljer att bortse från ljuden för att du redan skapat din uppfattning. Det är så troende hanterar logiska val.
Två plan fällde tre torn. Tro?
Citat:
Vi kan ställa upp vad han bidragit med och jämföra med vad du bidragit med vilken dag som helst, det kommer inte bli en rolig jämförelse för din del. Du byter ju i alla inlägg ut alla konstruktiva argument mot ditt allmänna judehat.
Att påstå att jag har ”ett allmänt judehat” är väl ändå ett dåligt argument?
Citat:
Ja, se där ja. Istället för att med ens ett ord bemöta innehållet så går du på i ditt vanliga gamla zionistspår. Jag är inte förvånad.
Jag håller just nu på att läsa den och om tid gives återkommer jag. Kanske kan du göra debatten en tjänst under tiden?

http://lassewilhelmson.wordpress.com/vad-ar-sionismen-3/
Citat:
Nej, det gjorde du inte. Du försökte släta över på ett ganska odiskret sätt, och du antydde dessutom att det skulle vara jag som hade något problem med ditt ljugande.

Inte kunde bevisa? Jisses, du är verklighetsfrånvänd... Du ljög och blev påkommen. Så enkelt var det faktiskt. Du påstod något du inte hade fog för, och när jag påpekade det för dig blev du skitsur, vägrade medge det och försvann sen från forumet.

Du påstod att knivarna i den israeliska skåpbilen var av samma modell som de som kaparna använde på planet, men du hade ENORMA problem att tala om hur du kunde veta vilken modell det var, för mig veterligt överlevde inga boxcutters plankrascherna. Istället för att faktiskt medge att du förhastade dig eller överdrivit så körde du ditt vanliga race. Det var ju så det var. Jag vet inte om du så här i efterhand har försökt få det till att dtev ar någon grej jag inte kunde bevisa, men problemet är ju att hela bevisbördan för dina påståenden ligger enkom på dig själv, så den gubben gick inte heller. Du blev ägd och kunde inte ta det.

Gråter? Jag fnissar varenda gång det här diskuteras. VARFÖR skulle jag gråta för att du visar upp dig som den lögnare du är?

Get a spine, blizzard
Har man inte problem om man två gånger i rad ägnar mer än hälften av sin post åt att smutskasta budbäraren än man ägnar åt sakfrågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in