2010-01-18, 20:21
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nu gör du felet att blanda ihop motiv med bevis.

Det finns ett antal fall där man kunnat bevisa att saker blivit manipulerade, och såvitt jag vet är det BARA från "sannings"rörelsen. Vi har tagit upp ett antal fall om du går tillbaka och söker i tråden.

Sen har vi det lilla problemet att det togs ett antal av varandra oberoende filmer på kollapserna den dagen. Om du menar att det skulle kunna vara så att det är bombljud som raderats så skulle det innebära att de myztiska zvartklädda männen alltså haft tillgång till ALLA inspelningar, Verkar det realistiskt tycker du? Däremot finns det en video som bevisligen fått ett nytt ljudspår med pålagda detonationer från ett annat tillfälle. Mark Roberts hade med det i sin video.

EDIT: Jag hittade filmen delad i fyra delar på youtube. Den manipulerade videobiten är med precis i början av första delen.

http://www.youtube.com/user/Inspirational226#p/search/4/Sy2orX5FMFM

Det är som sagt gott om filmer på riktiga kontrollerade demoleringar, även mycket mindre operationer. Jämför gärna om 911 uppvisade något som ens är i närheten av dessa...
Allt det där kan man spekulera i, men det här är ganska klart:

Enligt Shyam Sunder (när han svarar på varför byggnad 7 faller med fritt fall, 1 minut 45 sekunder in i klippet) så kan inte byggnader falla med fritt fall acceleration:
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng

Enligt NIST rapporten Sidan 87 (när de förklarar stage 2) var WTC 7 i fritt fall:
http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201A.pdf
Citera
2010-01-18, 20:25
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Har dessa "bomber" fastnat på några seismiska mätningar? Nej, foliehattarna visade sig bara oförmögna att läsa dem.
Angående dina seismiska mätningar så är det en gammal död häst vars hjärta slutat slå för länge sen. VARFÖR är foliehattar så oförmögna att städa bort gamla teorier som inte höll? Varför?

Lite mer info ang dina "dödförklarade seismiska mätningar" (PDF)
http://www.journalof911studies.com/volume/2009/MacQueen_EarlyEarthShake.pdf
Citat:
Finns dessa "bomber" med på något ljudspår till någon film som fångat kollapserna? Ja en, men det visade sig å andra sidan att det var ditlagt i efterhand för att göra det mer dramatsikt. Självklart var det småsmällar lite då och då, men nu snackade vi ju om bomber som kunde tävla med planen i energimängd.
Du påstod tidigare kategoriskt att det inte fanns några filmer eller seismiska data som dokumenterade explosioner, detta visade sig vara ett felaktigt påstående.
Sen när du fick se klippet kommer du med ett nytt lika kategoriskt påstående, att filmen är fejkad, var har du fått det ifrån, och kan du bevisa detta?
Citat:
Givetvis spelar avståndet roll, men eftersom de inte ens var stora nog att fastna på filmerna ELLER de seismiska mätningarna så får man väl säga att det är en rätt så krystad teori. Och självklart är det en spekulation, vad skulle du själv säga att ljudlösa bomber är?
Förstår du inte att det är just detta som måste utredas innan en fullständig slutsatts kan presenteras!
Citat:
Eftersom lejonparten av vittnena den dagen bekräftar den officiella teorin så påstår jag absolut det
Jag har flera gånger bett dig redovisa oberoende bevisning för alla dina olika påståenden, men jag får inget av detta. Det duger inte att du bara göra det enkelt för dig och hela tiden hänvisa till en och samma sida, som dessutom drivs anonymt, inte speciellt seriöst och trovärdigt faktiskt. Släng nu fram oberoende vittnesmål som talar för din sak, så vi kan börja göra en korrekt jämförelse mellan dessa.
Citera
2010-01-18, 20:42
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Det haltar för att USAs regering inte är en monogam massa. OK? Detta är alltså ett kännetecknande drag för monogama massor? att de inte kan tjäna på händelser?
Det lustiga är att du antagligen inte gör dig till.
Nej, du kan inte jämföra "USAs regerings" inkomst med en enda persons inkomst.
Dylan Avery ljuger och har klippt de filmer han tjänat pengar på. Bevisligen hade han något att tjäna på 9/11. J'acusse!
Citera
2010-01-18, 20:46
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det lustiga är att du antagligen inte gör dig till.
Nej, du kan inte jämföra "USAs regerings" inkomst med en enda persons inkomst.
Dylan Avery ljuger och har klippt de filmer han tjänat pengar på. Bevisligen hade han något att tjäna på 9/11. J'acusse!
Är det din åsikt att Dylan avery har mer att tjäna på att sanningen kommer ut än USAs regering har på att den inte kommer ut? (nu pratar jag inte enbart om pengar)
Citera
2010-01-18, 20:48
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Nu är nog "USAs regering "inte en monogam massa så det haltar i jämförelsen. Dylan däremot har ju bevisligen klippt och ljugit i sina filmer och dragit in en massa stålars.

Vad menar du med att USA:s regering inte är en monogam massa och vilken relevans har det? Är det i Averys senaste film han klipper och ljuger eller i någon av de tidigare? Vad har han ljugit om? Vad har han klippt?
Citera
2010-01-18, 20:56
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Är det din åsikt att Dylan avery har mer att tjäna på att sanningen kommer ut än USAs regering har på att den inte kommer ut? (nu pratar jag inte enbart om pengar)
Det är min åsikt att Dylan Avery tillhör diskussionen om vi skall skicka anklagelser om fejkade videos och vilja inkomster det gett. Eller är det ok att D.A gör det? Isåfall skulle det vara kul att höra varför.
Citera
2010-01-18, 21:03
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Därför måste man alltså i så fall, i avsaknad av ledtrådar, testa alla möjliga hypoteser (inklusive radioaktiv strålning, även om Bulwayo bestämt sig för att det är en särskilt löjlig teori som Fetzer och Scholars for 911-truth förde fram).
Jag antog att det handlade om s k mininukes som det stundtals tramsats om. Rätt eller fel?

Ja, helt spontant känns det som en väldigt löjlig teori. Jag vet ingenting om teorin mer än så då jag inte ens velat fördjupa mig i den. Vad vet du SLOB?
Du lägger fram det som att du inte själv ser den som särskilt löjlig. Så kritisk och logisk som du vill framställa dig som så måste den ju vara högintressant. Jag skäms lite över att jag förbisett kärnvapens eventuella roll i allt detta
Citera
2010-01-18, 21:07
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vad menar du med att USA:s regering inte är en monogam massa och vilken relevans har det? Är det i Averys senaste film han klipper och ljuger eller i någon av de tidigare? Vad har han ljugit om? Vad har han klippt?
Hjärnsläpp. Jag menar såklart UNIFORM massa. Inte monogam. Så jag tar fram skämskudden.

Du har ju varit med så länge att du redan vet det här, men "looked like a missile" är väl det mest kända.
Citera
2010-01-18, 21:08
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Det är min åsikt att Dylan Avery tillhör diskussionen om vi skall skicka anklagelser om fejkade videos och vilja inkomster det gett. Eller är det ok att D.A gör det? Isåfall skulle det vara kul att höra varför.
Dylan är helt ointressant som person och borde inte alls diskuteras här. Han är inte ens misstänkt.
Citera
2010-01-18, 21:09
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ditt påstående hänger knappt samman. USAs regering har mer att förlora på att sanningen kommer ut än Dylan Avery har.

Menar du att Dylan Avery förfalskat en massa videor och bevis och hyrt in en massa skådespelare som dragit på sig uniformer och uttalat sig, låter detta troligt?
Citera
2010-01-18, 21:12
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Hjärnsläpp. Jag menar såklart UNIFORM massa. Inte monogam. Så jag tar fram skämskudden.

Du har ju varit med så länge att du redan vet det här, men "looked like a missile" är väl det mest kända.
Det finns mycket enklare saker att bevisa än att det skulle förekomma en missil. Till exempel Shyam Sunders påstående om att byggnader inte kan falla med fritt fall(rörande byggnad 7). Samt att de ändå hävdar fritt fall på sidan 87 i sin officiella rapport.
Citera
2010-01-18, 21:13
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Dylan är helt ointressant som person och borde inte alls diskuteras här. Han är inte ens misstänkt.
Som du ser en bit upp togs frågan upp om fejkade videos och vem som tjänat pengar på att så skedde. D är således högst relevant då han gjort precis detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in