2010-01-18, 19:55
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Explosioner av vilken styrka? Och när? Twoofers är fantastiskt bra på att rycka citat ur sitt sammanhang, det som är intressant är ju extremt höga explosioner precis i samband med kollapserna. Finns de fångade på en enda video som inte manipulerats i efterhand?

Mark Roberts hade en tämligen tydlig video uppe på nätet innan där han jämförde med hur riktiga detonationer låter (han var till och med tvungen att dämpa ljudet i dessa), det är som dag och natt volymmässigt. Tyvärr är videon inte kvar, jag vet inte varför. Det kan vara någon copyrightgrunka eftersom han la på musik ovanpå vissa delar. Hittar du den så kan jag varmt rekommendera den, för den är väldigt koncis och tydlig, den heter "WTC not a demolition".
Som inte manipulerats av människor med begränsad budget? Ifall du ska prata om manipulering av videor så får du först ställa dig frågan om vem som tjänar mest på att undanhålla sanningen. sen får du ställa dig frågan om vilka som har mest pengar att lägga ner på eventuella förfalskningar. Byggnaderna kom ner med fritt fall, något som enligt shyam sunder är omöjligt.
Citera
2010-01-18, 19:56
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
talar du om WTC1&2 eller WTC7 nu?
Spelar det nån roll? fanns det explosioner så fanns det explosioner.
Citera
2010-01-18, 19:57
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
haha, du verkar vara en lustig människa. Använder dig av latinska ordsråk för att försöka få mig att verka dum. Sen postar du en monolog för att säga mig något.
Nej jag försökte inte få dig att verka dum. Jag använde ett vedertaget begrepp som kommentar till dina påhittade sprängmedel. Sprängmedel som kan ha de egenskaper du behöver för stunden utan att någonsin behöva bevisa att de finns till. Således är dina sprängmedel typexemplar på vad Deus Ex Machina är. Eller med mer modern lingo, Michael Bay-strålen.
-Oh det enda sättet vår hjälte kan klara av det här är om han hittar en muterad pingvin. Hur får jag in det i manus? Han är ju på Nordpolen?
-Hang on.
*wuuuuuuuuuiiiiiiiiIIIIII* *Schla-PLONG* *IIIIIiiiiiiuuuuummmmm* ....*pchhhht*.
- Ja han hittar naturligtvis ett kraschat flygplan från Tjernobyl penguin reallocation and strontium takeaway" på isen. Så, då kan jag fortsätta på mitt manus.
Citera
2010-01-18, 19:59
Medlem
Citat:
Spelar det nån roll? fanns det explosioner så fanns det explosioner.

Hur många gånger måste man fråga dig ifall allt som exploderar är sprängämnen? ja eller nej?
Citera
2010-01-18, 20:00
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej jag försökte inte få dig att verka dum. Jag använde ett vedertaget begrepp som kommentar till dina påhittade sprängmedel. Sprängmedel som kan ha de egenskaper du behöver för stunden utan att någonsin behöva bevisa att de finns till. Således är dina sprängmedel typexemplar på vad Deus Ex Machina är. Eller med mer modern lingo, Michael Bay-strålen.
-Oh det enda sättet vår hjälte kan klara av det här är om han hittar en muterad pingvin. Hur får jag in det i manus? Han är ju på Nordpolen?
-Hang on.
*wuuuuuuuuuiiiiiiiiIIIIII* *Schla-PLONG* *IIIIIiiiiiiuuuuummmmm* ....*pchhhht*.
- Ja han hittar naturligtvis ett kraschat flygplan från Tjernobyl penguin reallocation and strontium takeaway" på isen. Så, då kan jag fortsätta på mitt manus.
haha? du verkar ju ha tagit nån drog. Vi debatterar Shyam sunders motstridiga påståenden här. Har du nåt att säga om det?
Citera
2010-01-18, 20:00
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Som inte manipulerats av människor med begränsad budget? Ifall du ska prata om manipulering av videor så får du först ställa dig frågan om vem som tjänar mest på att undanhålla sanningen.

Dylan Avery?
Citera
2010-01-18, 20:01
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Dylan Avery?
Jag tror att han tjänar mindre än USAs regering.
Citera
2010-01-18, 20:03
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
haha? du verkar ju ha tagit nån drog. Vi debatterar Shyam sunders motstridiga påståenden här. Har du nåt att säga om det?
inte det minsta. Jag roar mig med att diskutera dina påståenden. De är mycket roligare.
Citera
2010-01-18, 20:03
Medlem
Citat:

Ja för sen 9/11 så har USAs ekonomi varit helt makalöst bra. Du har en bra poäng.
Citera
2010-01-18, 20:06
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Nu är nog "USAs regering "inte en monogam massa så det haltar i jämförelsen. Dylan däremot har ju bevisligen klippt och ljugit i sina filmer och dragit in en massa stålars.
Citera
2010-01-18, 20:07
Medlem
Pads avatar
Citat:
Som inte manipulerats av människor med begränsad budget? Ifall du ska prata om manipulering av videor så får du först ställa dig frågan om vem som tjänar mest på att undanhålla sanningen. sen får du ställa dig frågan om vilka som har mest pengar att lägga ner på eventuella förfalskningar. Byggnaderna kom ner med fritt fall, något som enligt shyam sunder är omöjligt.

Nu gör du felet att blanda ihop motiv med bevis.

Det finns ett antal fall där man kunnat bevisa att saker blivit manipulerade, och såvitt jag vet är det BARA från "sannings"rörelsen. Vi har tagit upp ett antal fall om du går tillbaka och söker i tråden.

Sen har vi det lilla problemet att det togs ett antal av varandra oberoende filmer på kollapserna den dagen. Om du menar att det skulle kunna vara så att det är bombljud som raderats så skulle det innebära att de myztiska zvartklädda männen alltså haft tillgång till ALLA inspelningar, Verkar det realistiskt tycker du? Däremot finns det en video som bevisligen fått ett nytt ljudspår med pålagda detonationer från ett annat tillfälle. Mark Roberts hade med det i sin video.

EDIT: Jag hittade filmen delad i flera delar på youtube. Den manipulerade videobiten är med i den första delen.

http://www.youtube.com/user/Inspirational226#p/search/4/Sy2orX5FMFM

Det är som sagt gott om filmer på riktiga kontrollerade demoleringar, även mycket mindre operationer. Jämför gärna om 911 uppvisade något som ens är i närheten av dessa...
Senast redigerad av Pad 2010-01-18 kl. 20:17.
Citera
2010-01-18, 20:16
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nu är nog "USAs regering "inte en monogam massa så det haltar i jämförelsen. Dylan däremot har ju bevisligen klippt och ljugit i sina filmer och dragit in en massa stålars.
Det haltar för att USAs regering inte är en monogam massa. OK? Detta är alltså ett kännetecknande drag för monogama massor? att de inte kan tjäna på händelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in