2010-01-18, 21:15
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Hjärnsläpp. Jag menar såklart UNIFORM massa. Inte monogam. Så jag tar fram skämskudden.

Okej, då blev det genast lite lättare att förstå.

Citat:
Du har ju varit med så länge att du redan vet det här, men "looked like a missile" är väl det mest kända

Antar att det täcker in klippningen, vad har han ljugit om och i vilken version av filmen pratar vi om? Den senaste eller någon av de tidigare?
Och nej jag vet inte detta därav mina frågor. Har hört det sägas många gånger att han ljuger men aldrig hört om vad och i vilken av filmerna.
Citera
2010-01-18, 21:15
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Ditt påstående hänger knappt samman. USAs regering har mer att förlora på att sanningen kommer ut än Dylan Avery har.

Menar du att Dylan Avery förfalskat en massa videor och bevis och hyrt in en massa skådespelare som dragit på sig uniformer och uttalat sig, låter detta troligt?
Jag menar att D medvetet klippt och på andra sätt editerat videofilmer för att sedan tjäna pengar på det. Anser du att det är ett korrekt förfarande, är det ok av honom? Är han ursäktad?
Citera
2010-01-18, 21:16
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Som du ser en bit upp togs frågan upp om fejkade videos och vem som tjänat pengar på att så skedde. D är således högst relevant då han gjort precis detta.
Han har hyrt in en massa personal och fått tillgång till inspelningstudio med avancerade specialeffekter tillgängliga? Och allt bara dagar efter händelsen. Jovisst.
Citera
2010-01-18, 21:17
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Han har hyrt in en massa personal och fått tillgång till inspelningstudio med avancerade specialeffekter tillgängliga? Och allt bara dagar efter händelsen. Jovisst.
Är det ok att D klippt och editerat filmer för att sedan tjäna pengar på dem, ja eller nej? Är frågan svår?
Citera
2010-01-18, 21:18
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Jag menar att D medvetet klippt och på andra sätt editerat videofilmer för att sedan tjäna pengar på det. Anser du att det är ett korrekt förfarande, är det ok av honom? Är han ursäktad?
Vad har han ljugit om? Om det är någon liten händelse du hittat så beror förmodligen hans "misstag" (vad det nu är, kan du upplysa oss?) på allt hemlighetsmakeri kring händelsen. Stål skeppades bort inom några dagar. Inte ens NIST lyckades "turligt" nog få tag på nåt stål från byggnad 7.
Citera
2010-01-18, 21:20
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Som du ser en bit upp togs frågan upp om fejkade videos och vem som tjänat pengar på att så skedde. D är således högst relevant då han gjort precis detta.
Nja, det jag såg var vilka som hade mest att tjäna på att undanhålla sanningen, inte explicit tjäna mest pengar. Svaret är de från twooferhåll redan misstänkta
Citera
2010-01-18, 21:21
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Är det ok att D klippt och editerat filmer för att sedan tjäna pengar på dem, ja eller nej? Är frågan svår?
Är det ok att USAs regering bombat sina egna byggnader och tagit livet av över 3000 människor. Och även fortsätter att mörda sina egna och andra länders soldater i ett krig som inte skulle skett (jag kallar det mord för att det finns inget bättre sätt att tala om alla soldaters död) Sen förutom soldater så har vi civila som blir våldtagna och mördade.
Citera
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Alla filmer klipps och editeras, kan du konkret svara på vad han felaktigt klippt, vad han ljuger om och i vilken av versionerna detta förekommer?
Citera
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Okej, då blev det genast lite lättare att förstå.

Antar att det täcker in klippningen, vad har han ljugit om och i vilken version av filmen pratar vi om? Den senaste eller någon av de tidigare?
Och nej jag vet inte detta därav mina frågor. Har hört det sägas många gånger att han ljuger men aldrig hört om vad och i vilken av filmerna.
Klippning, ljudeditering och rena lögner. Jag har inte sett trean ( och inte många andra heller om efter vad jag förstår). Så 1+2 då.
Citera
2010-01-18, 21:23
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Klippning, ljudeditering och rena lögner. Jag har inte sett trean ( och inte många andra heller om efter vad jag förstår). Så 1+2 då.
det är är inte specifikt, vilka händelser är det som är förfalskade? Brandmännen som diskuterar hur de tog ut byggnad 7? är det inhyrda skådespelare kanske?
Citera
2010-01-18, 21:23
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Är det ok att USAs regering bombat sina egna byggnader och tagit livet av över 3000 människor. Och även fortsätter att mörda sina egna och andra länders soldater i ett krig som inte skulle skett (jag kallar det mord för att det finns inget bättre sätt att tala om alla soldaters död) Sen förutom soldater så har vi civila som blir våldtagna och mördade.
Oavsett vad någon annan gjort. Är det ok att D klipper och editerar sina filmer för att föra fram lögner och för att sedan tjäna pengar på dem?
Citera
2010-01-18, 21:24
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

Antar att du är oförmögen att svara på vad det är han ljuger om, vad det är han felaktigt klipper och nu även vad han felaktigt editerar ljudet. Någon annan som kan upplysa mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in