Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Det är ju inte så svårt.
Som känt kan nanothermite sprayas på järnbalkar.
Jasså. Smältbomber på flaska alltså?
Citat:
Har de testat innan, vilket de borde ha gjort, så vet de exakt hur mkt nanothermite som krävs för att ta bort 90 procent av bärigheten i en separat balk.
Detta tog bla nist upp i sin rapport och slutsatsen var att det skulle behövas nå sjukligt mycket för detta.
Citat:
Upprepa på alla balkar som bär upp och lägg eventuellt till en mind detonation eller intensivare smältanordning av nanothermite i slutet när balkarna bara har 10% bärighet kvar.
Hur får man det rent praktiskt att fungera då? Man måste enligt dig nu, första lyckas spraya på alla denna nanothermite på balkarna, dvs man måste på något sätt in under väggarna och göra detta. Sedan ska man lyckas få denna sprayning att utså över 7h brand utan att börja reagera. Sedan ska den alltså reagera så hårt att enligt dig ALLT bärande försvinner EXAKT samtidigt.
Nog måste väl, även för dig, detta kännas väldigt långt borta i möjligheternas värld?
Citat:
Nae det rör sig bara lite neråt sen hänger det i friläget till .8 sek, därefter abrupt frifall på 30m+ utan friktion.
Återigen, varför vägrar du svara på denna fråga?
Hur kan huset bli till himmel om det inte är för att kollapsen startar?
Citat:
Detta är normalt för byggnader som kollapsar?

Visa en video då tack..
Vad är onormalt? Att rasat accelererar snabbare ju mer tyngt som rasar? Nej. Att brand sänker hus? Ovanligt, ja. Omöjligt? Långt ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av peppsbodega
Nej jag visste inte att alla bärande element i över 30 meter av byggnaden var fullständigt blottlagda. Källa?
Något han själv tagit ur luften bara. Dock är det inte omöjligt för hans smältreaktion att ske exakt samtidigt...
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Max är väl iofs en av de mest outbildade självbedragarna den svenska genpoolen frambringat de senaste åren.
Jo jag vet, men som han spammar måste man ju förklara för andra läsare hans bisarra teorier.
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Alltid lika kul att läsa debunkarnas motsägelsefulla inlägg. Gång på gång ser man detta. Man försöker å ena sidan påstå att en kontrollerad rivning skulle vara omöjlig att tima med dagens teknik, men man ser inget konstigt i att ett hus föll som en perfekt CD pga några diskutabla bränder. Mycket roande söderb.
Jag poängterade Max argument inget annat, han hävdar det vore omöjligt att allt bärande gav vika. Han hävdar det måste ske exakt samtidigt, jag visade då på omöjligheten i att smälta ALLT bärande exakt samtidigt.
Bränderna är inte diskutabla, de härjade okontrollerat i över 7h. En perfekt CD? Varför rasar då toppen av huset (penthouse) cirka 10sekunder före resten av huset? Således gav alltså 1av3 bärande stortrossar vika före de 2 andra, detta kännetecknar väl inte en CD ändå? För att inte nämna alla andra faktorer som att bomberna/smältningen skulle apteras osynligt och tåla 7h brand...