2012-12-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Hur förklarar du då att ett flertal vittnen såg flygplanet krascha in i byggnaden? Du tror inte att en enda person skulle sett om flygplanet istället bara flög över Pentagon och "smällde av nåt in i den", istället för att krascha in i den, som flera vittnen nu har berättat om?

Vad menar du nu? Vilka tyckte vad?

Men när vittnesmålen inte stämmer överens med bevisen att plan skulle smällt in där, då kan jag inte ta det för 100 % säkerhet serrö!

FAA sorry jag som missa lite på tangentbordet!
Citera
2012-12-04, 23:42
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
Men när vittnesmålen inte stämmer överens med bevisen att plan skulle smällt in där, då kan jag inte ta det för 100 % säkerhet serrö!
Vilka bevis menar du?

Jag vill minnas att du tidigare i tråden sagt att du tror på vittnen, vilket vi "vakthundar" tydligen inte gör.

Citat:
FAA sorry jag som missa lite på tangentbordet!
Vad sa FAA då? Kan du citera ordagrant? Har du någon källa? Kan du åtminstone förklara lite mer?
Citera
2012-12-04, 23:53
Medlem
Citat:
Vilka bevis menar du?

Jag vill minnas att du tidigare i tråden sagt att du tror på vittnen, vilket vi "vakthundar" tydligen inte gör.

Vad sa FAA då? Kan du citera ordagrant? Har du någon källa? Kan du åtminstone förklara lite mer?

Jepp men bevisen måste väll fan stämma, sluta dumma dig! Om nån kommer och säger att jag döda den där personen på golvet där och du titta och det finns inget där, då tror jag inte på den! Trodde det va sunt förnuft att vittnen måste vara trovärdiga. Är John Gross trovärdig?

Förklara till dig vad FAA är. Det är luftmydigheten i USA som har koll på alla kommersiella flygturer där, det va dom som larma att det hade kapats plan men norad sov igenom hela eventet! Det finns whistleblowers i USA, alla håller inte käft.
Citera
2012-12-05, 00:01
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Jepp men bevisen måste väll fan stämma, sluta dumma dig! Om nån kommer och säger att jag döda den där personen på golvet där och du titta och det finns inget där, då tror jag inte på den! Trodde det va sunt förnuft att vittnen måste vara trovärdiga. Är John Gross trovärdig?
Nej, det hade varit ganska korkat att tro den personen.

Om ett flertal personer istället kommer och säger att ett flygplan, varav några också nämner att det är ett American Airlines flygplan, kraschat in i Pentagon och det därefter visar sig finnas identifierade passagerare, vrakdelar och skador på fasaden som stämmer överens med deras berättelser så finns det större anledning att tro på personerna. Så ligger det till nu.

Citat:
Förklara till dig vad FAA är. Det är luftmydigheten i USA som har koll på alla kommersiella flygturer där, det va dom som larma att det hade kapats plan men norad sov igenom hela eventet! Det finns whistleblowers i USA, alla håller inte käft.
Vad sa FAA då? Ditt tidigare inlägg var lite luddigt. Har du någon källa? Kan du citera ordagrant? Det skulle bli så mycket tydligare.
Citera
2012-12-05, 00:09
Medlem
Citat:
Nej, det hade varit ganska korkat att tro den personen.

Om ett flertal personer istället kommer och säger att ett flygplan, varav några också nämner att det är ett American Airlines flygplan, kraschat in i Pentagon och det därefter visar sig finnas identifierade passagerare, vrakdelar och skador på fasaden som stämmer överens med deras berättelser så finns det större anledning att tro på personerna. Så ligger det till nu.

Vad sa FAA då? Ditt tidigare inlägg var lite luddigt. Har du någon källa? Kan du citera ordagrant? Det skulle bli så mycket tydligare.

Va har dom kunna identifiera passagerare från planet på pentagon eventet? Har jag missat tydligen! Hittat lik alltså? Jag tror jag skippar FAA, det kan jag ta på mig som bajs komment. Det bara börja kolla på nätet så kanske det kommer fram nåt men jag ångrar iaf att jag sa nåt haha!
Citera
2012-12-05, 00:20
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Va har dom kunna identifiera passagerare från planet på pentagon eventet? Har jag missat tydligen! Hittat lik alltså?
Ja. Det här blir tredje gången (sen sida 1810) jag citerar:

Citat:
“Suzanne Calley died aboard American Airlines Flight 77 when terrorists hijacked the plane and sent it crashing into the Pentagon... Rescue crews were able to pull Calley’s body from Flight 77’s wreckage. Jensen [Calley’s husband] spent last year’s anniversary of the national tragedy in Washington, D.C. There, a Pentagon official - assigned to Calley’s family as a liaison - gave Jensen his wife’s wedding ring, which had been recovered from the plane.”
http://www.911myths.com/index.php/Pentagon_evidence

Citat:
...all but five of the 184 victims at the Pentagon site were identified months ago... Families of the airplanes' passengers and crews and those who died within the Pentagon provided DNA samples, typically on toothbrushes or hairbrushes, to aid with identification. The remains that didn't match any of the samples were ruled to be the terrorists, said Chris Kelly, spokesman for the Armed Forces Institute of Pathology, which did the DNA work. The nine sets of remains matched the number of hijackers believed to be on the two planes.
http://www.cbsnews.com/stories/2002/08/17/attack/main519033.shtml
Citera
2012-12-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ja. Det här blir tredje gången (sen sida 1810) jag citerar:

http://www.911myths.com/index.php/Pentagon_evidence

http://www.cbsnews.com/stories/2002/08/17/attack/main519033.shtml

Okej det bra. Men att ett plan skulle träffa så kommer det en del info här som är dock klassad som konspirationsteori för den följer inte den officiella versionen men här har man vittnen och data på vilken väg planet kom dit och lite annat! Lyssna om du orkar titta hur man tystar vittnen och med dolda kameror får en man att säga saker som man häpnar. http://www.youtube.com/watch?v=hVaGht6eHoQ Tror att skulle jag bo i USA skulle jag fan leta upp folk och fråga dom vad dom sett, lika som dessa människor gjort!
Citera
2012-12-05, 00:54
Medlem
Citat:
Du har helt rätt med smält punkterna där i grader, my bad! Men då håller du med att det är flytande metall/stål som rinner ut där då. Men vad får stål att smälta, inte eld iaf för då hade väl stora stålverk inte förbrukat så mycket el i onödan om eld är så bra mot stål. Kastar denna komment ibland för folk tror tydligen att eld får stål att smälta! Tror inte elden härja i källaren, inga uppgifter på det, lika som elcentraler ligger huller om buller på alla våningar. Det här var en högsäkerhets byggnad där många myndigheter satt liksom! Vad ramla så högt uppifrån som skapa denna energi då ? Allt spreds runt manhattan. En fråga till då, varför använde man dyra sprängmedel för att blåsa bort som tok skadade byggnaderna runt dom kollapsade tornen? Så små hus hade väl räckt att kasta in ett par braser och vips demo. Du måste väl också fatta att skulle detta vara så som dom säger skulle demofirmena utan jobb. mycket billigare att tända eld på ett par våningar sen vänta 2 timmar, done!

I en så stor byggnad med massor med kontorslandskap med viktiga datasystem är det vitalt med reservenergi i händelse av t ex strömavbrott. Det är då vanligt med ett flertal stora ackumulatorbanker, ev. nödgeneratorer. Det kan alltså handla om flera stors rum med hundratals stora ackumulatorer vilka innehåller stora mängder bly. Kolla gärna upp smältpunkten för bly.....
Citera
2012-12-05, 01:02
Medlem
Citat:
Inte mycket kvar av planet NEJ! Men dock var det inte vilken vägg som helst den small in i, om du nu lyssnar vad hon säger så påpekar hon just på att den va byggd för att absorbera energi inte vanligt betong vägg så leds! Visst flyger det människodelar i olyckor ( otäck tanke ) men det va sjukt många i WTC1 och WTC2 som inte va intakt, det va bara fragment kvar av folk där. Vad skapar kinetisk energi i rasen då ? kan ju inte bara snacka eller hur? Den delen du snackar om som skulle vara den energin är inte ens intakt innan bygget rasar, det just den delen som rör sig först. http://www.youtube.com/watch?v=PjQFA7COMsU 1:26:20 ser du den du menar skapar energi, det är den som försvinner först och blir pulver så vad trycker ner bygget? gömmer den sig bakom dammet? Men om det lyckades med det så borde den ligga på baken eller?Inte fanns det bråte på husen runt wtc innan dom kollapsa vad jag vet iaf, Det har jag då missat utan energin skapades i kollapsen.

Visst flög det skit ur bygget när planen flög in men inte dom bitarna som sitter dutche bank! Gore forumet har jag varit i men blää för den, äkligt!

Pentagon hade inte heller vilken vägg som helst utan en kraftigt försänkt vägg med tanke att klara ev. bombangrepp på utsidan (därav min kommentar om att det var liknande förhållanden i Pentagon som i testkraschen i filmen) bl a så var fönstren extremt förstärka och svindyra. Glaset var ca 50 mm tjock och laminerat i flera lager för att tåla sprängattentat på utsidan utan splittras och sprids dödliga skurar av glassplitter in i byggnaden av en sådan tryckvåg. Vilket var anledningen till att de flesta glasrutor runt inslagscentrum klarade sig hela, antingen kvar i karmarna eller liggandes inne på kontorsgolven.

Det fanns massor med div. bråte på hustaken och gatorna runt WTC-tornen efter krascherna men före kollapserna. Vad tror du annars de enorma skurarna av vrakdelar som spreds ur tornen vid krascherna tog vägen...?

Resten av ditt inlägg är så rörigt skrivet att det blir obegripligt vad du menar...
Citera
2012-12-05, 01:14
Medlem
Citat:
Va har dom kunna identifiera passagerare från planet på pentagon eventet? Har jag missat tydligen! Hittat lik alltså? Jag tror jag skippar FAA, det kan jag ta på mig som bajs komment. Det bara börja kolla på nätet så kanske det kommer fram nåt men jag ångrar iaf att jag sa nåt haha!

På denna sida kan du se bevismaterial från rättegången mot den kapare som inte var med på planen utan istället råkat bli häktad före attentatet p g a att brutit mot emigrantlagar eller vad det nu var.

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution.html

Här några exempel på vad man räddningspersonal och forensiker hittade och dokumenterade inne i Pentagon
http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200042.html

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200047.html

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200048.html
Citera
2012-12-05, 01:41
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Okej det bra. Men att ett plan skulle träffa så kommer det en del info här som är dock klassad som konspirationsteori för den följer inte den officiella versionen men här har man vittnen och data på vilken väg planet kom dit och lite annat! Lyssna om du orkar titta hur man tystar vittnen och med dolda kameror får en man att säga saker som man häpnar. http://www.youtube.com/watch?v=hVaGht6eHoQ Tror att skulle jag bo i USA skulle jag fan leta upp folk och fråga dom vad dom sett, lika som dessa människor gjort!
Det där var ingen höjdare. En sammanfattning av filmen du länkade:

Skaparna av filmen, Citizen Investigation Team, förespråkar en teori om att flygplanet närmade sig Pentagon från en annan riktning än vad den "officiella historien" (och mängder av vittnen) säger. Flygplanet flög helt enkelt över Pentagon samtidigt som explosionen, som orsakades av något annat, och försvann därefter i luften. Lyckstolparna är fejkade, vrakdelarna är fejkade, de identifierade passagerarna och deras tillhörigheter är fejkade, vittnena som såg flygplanet krascha är antingen förvirrade eller en del av konspirationen.

CIT hävdar, likt andra konspirationsteoretiker, att skadorna inte stämmer överens med Flight 77. Det löjliga påståendet har vi redan gått igenom. Man ignorerar helt och hållet den stora skalan vittnen som faktiskt såg ett flygplan krascha in i Pentagon och letar istället upp personer med vittnesmål som kan tänkas passa deras teorier. Man har heller inga problem alls med att anklaga alla möjliga personer för att vara lögnare och/eller delaktiga i konspirationen.

En passande bild om deras tillvägagångssätt:
http://i.imgur.com/5LpN3.png

Slutligen, du som gillar youtube-klipp. Här kan du se ett 11 minuter långt videoklipp där man "debunkar" CIT och filmen som du länkade till:
http://www.youtube.com/watch?v=ft5zjNtHANg
Citera
2012-12-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Pentagon hade inte heller vilken vägg som helst utan en kraftigt försänkt vägg med tanke att klara ev. bombangrepp på utsidan (därav min kommentar om att det var liknande förhållanden i Pentagon som i testkraschen i filmen) bl a så var fönstren extremt förstärka och svindyra. Glaset var ca 50 mm tjock och laminerat i flera lager för att tåla sprängattentat på utsidan utan splittras och sprids dödliga skurar av glassplitter in i byggnaden av en sådan tryckvåg. Vilket var anledningen till att de flesta glasrutor runt inslagscentrum klarade sig hela, antingen kvar i karmarna eller liggandes inne på kontorsgolven.

Det fanns massor med div. bråte på hustaken och gatorna runt WTC-tornen efter krascherna men före kollapserna. Vad tror du annars de enorma skurarna av vrakdelar som spreds ur tornen vid krascherna tog vägen...?

Resten av ditt inlägg är så rörigt skrivet att det blir obegripligt vad du menar...

Men på det där klippet så absorberade väggen planet väldigt länge om jag inte såg fel. Det va inte för än planet va mosat till ca 80% man kunde se att den penetrera väggen. Ok att planet blev till mos då men hur kan den mangla in igenom så många väggar för jag kan omöjligt se att den har energi att gå igenom fler väggar efter det där. Skulle kunna tänka mig att ett stridsflyg är kraftigare byggd än ett passagerarplan, vad tror du ?

Vet att det blev lite luddigt, sent på natten för en gammal man haha! Men ok, vad skapade den där energin i raset? Var det den där övre delen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in