Citat:
Ursprungligen postat av Pad
På vilka grunder tycker du att vi skall tro mer på ditt "sunda förnuft" än på flertalet experter som granskat det hela? Är inte det en smula förmätet av dig? Vad har du för expertkunskaper i byggandskonstruktion, hållfasthet etc?
Kom igen, försök ge oss NÅGONTING i utbildningsväg som skulle antyda att vi bör göra mer än bara skratta åt dig (tro mig, jag visar glatt upp den här tråden för vänner som garvar läppen av sig åt dina inlägg).
Citat:
John Skilling, a leading structural engineer for the WTC
Towers, was interviewed in 1993 just after a bomb in a truck
went off in the North Tower:
"We looked at every possible thing we could think
of that could happen to the buildings, even to the
extent of an airplane hitting the side," said John
Skilling, head structural engineer….
Concerned because of a case where an airplane hit
the Empire State Building [which did not collapse],
Skilling's people did an analysis that
showed the towers would withstand the impact of
a Boeing 707.
"Our analysis indicated the biggest problem would
be the fact that all the fuel (from the airplane)
would dump into the building. There would be a
horrendous fire. A lot of people would be killed,"
he said.
Citat:
Thus, Skilling’s team showed that a commercial jet
would not bring down a WTC Tower, just as the Empire
State Building did not collapse when hit by an airplane, and
he explained that a demolition expert using explosives could
demolish the buildings. We find we are in agreement.
The central core columns bore much of the gravity loads so the
Towers were clearly NOT hollow. Yet the false notion that
the Towers were “hollow tubes” with the floors supported
just by the perimeter columns seems to have gained wide
acceptance. For example, an emeritus structural engineering
professor asserted, “The structural design of the towers was
unique in that the supporting steel structure consisted of
closely spaced columns in the walls of all four sides. The
resulting structure was similar to a tube…”
http://blog.lege.net/content/911__14pts_of_agreement__35TOCIEJ.pdf
Citat:
Nej, det beror helt på hur man lagar det. Kom med källor eller uträkningar eller medge att du saknar koll.
Ja, det gör det. Men i detta fall tror jag inte att det är lika starkt som det var innan 1993. Men du har heller inga bevis för att det faktiskt va lika starkt som innan 1993, så vi kan lika bra lägga ner denna diskussionen.
Citat:
Nu har jag inte ifrågasatt hur stor den bomben var utan slutsatserna du drog från det. För övrigt är wikipedia inte världens bästa källa, men det vet du väl redan. För det mest är informationen adekvat, men det kan man inte vara helt säker på, särskilt inte i ämnen som drar till sig extremister av olika slag.
Slutsatserna jag drog från det var att bomben 1993 vägde 680kg och gjorde ett hål på 30m, sedan lagades det. Enligt mig så borde detta vara försvagat och sedan detta med elden och flygplanen. Även om det inte har varit försvagat efter reperationen från 1993 så har det blivit rejält försvagat tack vare flygplanen och elden och det har resulterat att det än en gång inte har behövts en lika stor kraft.
Citat:
Skillnaden är att när vi säger det så kan man observera att så är fallet. Det finns bildbevis, videoupptagningar, experter på plats som drar slutsatser om det hela. Kollapsen har detaljgranskats efteråt och experter från hela världen har inte funnit några konstigheter.
När DU snackar om dina källarbomber så har vi... ehh.... egentligen ingeting att gå på mer än din magkänsla? Inga experter, ingen hård bevisning, ingenting. Ser du inte problemet med att en internettomte sitter och gissar framför en dator?
Varför föll då inte bara toppen?
Genom att placera ut bomber vid exempelvis kolumer o.s.v så har man enkelt fått tornen ur balans och eftersom det är ur balans så har toppen börjat falla åt sidan innan tornen rasade och sedan rasade tornen tack vare att det har varit ur balans.
Citat:
The physics of 9/11 — including how fast and symmetrically one of the World Trade Center buildings fell — prove that official explanations of the collapses are wrong, says a Brigham Young University physics professor.
In fact, it's likely that there were "pre-positioned explosives" in all three buildings at ground zero, says Steven E. Jones.
Citat:
Previous investigations, including those of FEMA, the 9/11 Commission and NIST (the National Institutes of Standards and Technology), ignore the physics and chemistry of what happened on Sept. 11, 2001, to the Twin Towers and the 47-story building known as WTC 7, he says. The official explanation — that fires caused structural damage that caused the buildings to collapse — can't be backed up by either testing or history, he says.
http://www.deseretnews.com/dn/view/0,1249,635160132,00.html
Att 7:an var kontrollerad demolering:
Citat:
Quotes from Mr. Jowenko as he watches videos of the WTC7 collapse:
"...it starts from below. They have simply blown away columns."
"This is controlled demolition."
"A team of experts did this."
"This is professional work, without any doubt."
http://tribes.tribe.net/vancouver911truthmovement/thread/5bdbfc31-a67a-4821-9c7d-481ff9d7b691
http://www.brasschecktv.com/page/149.html
Han säger även att raset börjar nereifrån som även jag har påstått tidigare.
Jowenkos hemsida
http://www.jowenko.com/index.php/1,3,1
Citat:
Precis, helt enligt den officiella teorin.
Samma svar som ovanför.
Citat:
Nej, inget sådant kan observeras. Och du saknar ju saom sagt alla former av källor eller expertkompetens, eller hur? Vilket innebär att du bara sitter och gissar fritt?
Hur ska du kunna se om ett föremål rörs 1cm på ett låååångt avstånd? Och du hade inte märkt det om du stått i närheten.
Citat:
Du blandar äpplen och päron. Jag kan förvisso som svensk tycka att det var löjligt att blåsa upp en presidents otrohetsaffär till de proportioner det fick, men det är inte relaterat till 911 på något sätt. Och om man ändå skall jämföra dem så kan man ju säga att det FANNS saker som tydde på att han fått fett på sylen som inte tillhörde Hillary om man säger så... till skillnad från era bomber.
Och det har ju redan nämnts, man undersökte inte om det var spacebunnies som låg bakom heller. varför gjorde man inte det? Svara ärligt på den frågan så har du samtidigt svarat på din egen fråga om bomberna.
Varför kunde man då lägga mycket mer pengar på en utredning angående hans otrohetsaffär men inte lägga det på en ordentlig utredning ang. 9/11? Eftersom NIST och FEMA hade en begränsad budget så har dom kanske inte kunnat göra allt dom ville och har därmed fått rätta sig efter vad som kanske Bushadministrationen vill att dom ska inrikta sig på.
Citat:
Var fick du siffran 1 cm ifrån? Du sitter ju bara och hittar på. Det är inte så vuxna människor diskuterar, det hoppas jag att du fattar. Men visst, känn dig fri att närsomhelst styrka dina påståenden också.
Det var bara ett exempel.
Citat:
Jag hoppas att du inser att när jag frågar "Vad menar du med 'fastare grund'" så är en upprepning inte ett svar på frågan. Så jag frågar väl igen, VAD MENAR DU MED EN FASTARE GRUND? Hade de lagt urberg under wtc7? Vet du ens vad du snackar om?
Starkare kolumner.
Citat:
Quotes from Mr. Jowenko as he watches videos of the WTC7 collapse:
"...it starts from below. They have simply blown away columns."
"This is controlled demolition."
"A team of experts did this."
"This is professional work, without any doubt."
http://tribes.tribe.net/vancouver911truthmovement/thread/5bdbfc31-a67a-4821-9c7d-481ff9d7b691
http://www.brasschecktv.com/page/149.html
Han säger även att raset börjar nereifrån som även jag har påstått tidigare.
Jowenkos hemsida
http://www.jowenko.com/index.php/1,3,1
Citat:
Det var ett helt gäng byggnader som kollapsade den dagen (eller fick så massiva skador så man var tvungen att riva dem). Men när skall det gå in i huvudet på er foliehattar att världen inte är så svartvit? Varje byggand och dess skador är unik. Sjuan hade ju exempelvis fått ena hörnet upprivet av fallande bråte från tornen.
Ja, men de rasade inte av samma anledning som ni säger att 7:an rasade av.
Citat:
Hör du själv hur krystat du låter? Nej, det var definitivt inte för någon annan i studion, det är ju för guds skull en del av en intervju. Och jag har sagt det innan, det var inte bara för folk inne i byggnaden men du är ju för lat för att gå tillbaka och leta upp sanningen eftersom du inte är intresserad.
Det var ett exempel. Men kan du bevisa att det definitivt inte va det? Nä, trodde inte det heller.
Citat:
Nej, vilket också bevisats för dig ett antal gånger. Att du inte fattar ändrar inte på det.
Har lagt fram bevisning för att det inte fanns några brandmän.
Citat:
Skämtar du? Skulle försäkringsbolagen inte greppa VARJE halmstrå de kan för att slippa betala? Och varför svarade du inte på de andra frågorna om hans försäkring?
Försäkringsbolagen betalade inte alla pengar till Larry efter 7:an hade rasat.
Citat:
På vilket sätt skulle det bevisa att han var inblandad? Du gör bara märkligare och märkligare analyser.
Genom "Pull it" än en gång.
Citat:
Uppenbarligen har du det med tanke på svaret du just gav. Har du kollat upp vad Lex Maria är för något?
Jag vet vad Lex Maria är.