2010-01-17, 12:11
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Även om elefanten bara existerar i din fantasi?

Tja, det skulle ju motsvara att det inte fanns något plan alls. Problemet är att efter elefantens krock med myggan så kunde man hitta elefantbetar, elefanttänder, elefanthår och bitar av elefantkött. Därför drog man slutsatsen att elefanten existerat och man gjorde det bortom rimligt tvivel.

Sådär, nu fick du det förklarat på ett sätt du kanske kan ta till dig. Intressant att du bara försökte dig på en snabb oneliner och helt ignorerade bristen på detonationsljud och seismisk aktivitet som borde ha observerats om dina bomber skulle ha en sportmössa att ha mer energi än planet som kraschar. Jag håller inte andan medans jag väntar på ett konstruktivt svar... jag är liksom van vid hur ni brukar hoppa iväg till nästa isflak i takt med att era argument sjunker.
Citera
2010-01-17, 12:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Med dina pseudovetenskapliga spekulationer så förklarar väl denna uträkning även detonationerna?

Vad i uträkningen är det fel?
Kraschen med planet in i WTC 1 102 minuter före raset förklara och är verifierat att det orsakade röran i lobbyn då dom första brandmännen kommer fram.
Detta är dokumenterat av ena brodern Naudet.
Det är dessa smällar som Wiliam Rodriguez hör upp upplever konsekvensen av. Ni hävdar att det är bomber i källaren, vilket inte är bevisat.
Det finns inte någon logik i att smälla av sprängmedel 102 minuter INNAn raset.
Har du någon teori om detta?[/quote]
Citera
2010-01-17, 12:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Svarade bara på dit inlägg om att det inte hördes/syntes några explosioner när tornet rasade/precis innan.

Ville bara upplysa dig för det verkar inte som om du har tagit del av vittnesmålen.

Då kanske du kan visa på lite tidsangivelser till dessa vittnesmål!!
Annars är dom i detta fall helt värdelösa.
Dom kan ju kommentera hur det lät när planen flög in i husen!
Utan att frågorna finns med så är dessa vittnesmål inte värt ett jota i detta fall.

Så om du nu är en sanningssökare gör om detta och visas os att vittnesmålen är från precis innan rasen. INGA filmer visar upp dessa explosioner innan rasen.
Man hör till och med folk som skriker när rasen sker. Men inga explosioner.
Citera
2010-01-17, 12:24
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Tja, det skulle ju motsvara att det inte fanns något plan alls. Problemet är att efter elefantens krock med myggan så kunde man hitta elefantbetar, elefanttänder, elefanthår och bitar av elefantkött. Därför drog man slutsatsen att elefanten existerat och man gjorde det bortom rimligt tvivel.

Vilka gulliga drömmar du har, men jag undrar, vad skall myggan representera i din fantasi, jag hoppas att det inte är wtc?
Citera
2010-01-17, 12:26
Medlem
SLOBs avatar
Sorry.

Man kan också lägga till att NIST la ut sina preliminära rapporter med det uttalade syftet att få feedback innan de publicerade den. Av någon anledning har truthers haft problem att hantera att de gjorde så.
Citera
2010-01-17, 12:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Svarade bara på dit inlägg om att det inte hördes/syntes några explosioner när tornet rasade/precis innan.

Ville bara upplysa dig för det verkar inte som om du har tagit del av vittnesmålen.

Barry Jennings var i WTC7 och beskrev hur lobbyn var uppsprängd, upplevde massa explosioner, innan något torn föll. Men det passar väl i din logik antar jag.

Hur visste han att tornen inte fallit?
Citera
2010-01-17, 12:43
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Barry Jennings var i WTC7 och beskrev hur lobbyn var uppsprängd, upplevde massa explosioner, innan något torn föll. Men det passar väl i din logik antar jag.

Skall du komma tillbaka till detta nu också eller har du några konkreta bevis eller rapporter om hur man gjorde?

Citat:
Nej jag ska inte förklara hur man placerade ut sprängämnena, bara att man på något sätt gjorde det.

Vetenskapligmetod?????
Citera
2010-01-17, 12:48
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Vilken rapport jämför han med NIST slut rapport.
NIST talar om för ALLA att dom reviderat sina resultat efter ytterligare undersökningar av WTC 7.

Då undrar vi alla, vilken rapport använder sig skolfröken av när han säger att NIST påstår att det tog 3,9 sekunder.

Hittar han det i den slutgiltiga rapporten så har vi ett dilemma.
Hittar han det i en tidigare rapport så har redan NIST förklarat och gått igenom varför man kom fram till detta!

Fattar du inte vetenskapligmetod?
Trodde du gick på chalmers!

Du har fortfarande inte kommenterat varför skolfröken använde en film där man inte klart kan se varje våningsplan när man skall räkna ut hastigheten vid raset.
NIST använder ju en film där vi klart ser våningsplanen och kan räkna ut hastigheten.
Fast det kanske bilr andra resultat då, resultat som kanske inte passar skolfröken.
På sidan 88 i deras final report finns ett diagram med de utplottade riktiga punkterna tagna från bildbevis. De väljer sedan att lägga en "smooth" function över den för vi ska "förstå" att byggnaden inte gick från full bärighet till 0 bärighet och hamnade i fritt fall.
Den videon du förespråkar man ska använda är fallet inte ens 5 sekunder. Med andra videor som jag har hittat så är fallet på alla närmare 4 sekunder än 5.

Varför ska vi just använda samma video som de använder? Om du tror att sanningssökarna har pengar o förfalska videor, hur mycket pengar tror du då inte regeringssponsrade injengörer har?
Citera
2010-01-17, 12:48
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Sorry.

Man kan också lägga till att NIST la ut sina preliminära rapporter med det uttalade syftet att få feedback innan de publicerade den. Av någon anledning har truthers haft problem att hantera att de gjorde så.
Jag tvivlar inte på att anledningen var att få feedback.
Citera
2010-01-17, 12:51
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Skall du komma tillbaka till detta nu också eller har du några konkreta bevis eller rapporter om hur man gjorde?

Vetenskapligmetod?????
Elgiganten vad är du för person egentligen. Vad har du för utbildning? Är du utbildad i snabbläsning av skitsnack i form av NIST?

Ärligt, du behöver inte säga ditt namn eller så. men kan du berätta vad du har för kvalifikationer.
Citera
2010-01-17, 12:58
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Varför ska vi just använda samma video som de använder? Om du tror att sanningssökarna har pengar o förfalska videor, hur mycket pengar tror du då inte regeringssponsrade injengörer har?

Du är ju inte riktig i huvudet!

Jag tar det igen.

NIST och skolfröken använder sig av antalet våningar som faller på en vis tid.
Vore det inte bäst att då ha en video som man ser våningarna på?
Men det är klart förståeligt att skolfröken använder en video där man inte klart ser våningarna på. Resultatet blir det han vill ha det till.
Citera
2010-01-17, 13:00
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
På sidan 88 i deras final report finns ett diagram med de utplottade riktiga punkterna tagna från bildbevis. De väljer sedan att lägga en "smooth" function över den för vi ska "förstå" att byggnaden inte gick från full bärighet till 0 bärighet och hamnade i fritt fall.
Den videon du förespråkar man ska använda är fallet inte ens 5 sekunder. Med andra videor som jag har hittat så är fallet på alla närmare 4 sekunder än 5.

Den vänstra toppsektionen rasade ju tidigare än den övriga taklinjen, så "full bärighet" har vi inte. Det trodde jag var klarlagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in