2010-02-01, 20:39
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Thadde ska ha lite credd för att g faktiskt inte är en kraft utan en acceleration.

Vad han däremot helt missar är den klassiska poängen vilken är följande: Då vi inte har perfekta data att utgå från (videos) beräknar man fallet av byggnaden och jämför med hur det skulle vara teoretiskt. Dvs, utifrån de mätningar man gör så kan man säga att raset faller med en hastighet "equivalent" (inte exakt) till fritt fall därför att även om fritt fall teoretiskt bara kan ske i vakuum (0 motstånd). Däremot kan man inte få fram exakta data pga av de stora felkällorna. Fallet rasar dock med en hastighet som är ekvivalent med fritt fall (inte exakt). Det motstånd som fanns i byggnaden var helt enkelt inte tillräckligt stort för att märkas i den data man har. Däremot måste självfallet motstånd finnas där. Det är ren fysik. Samma fysik som säger att osynliga bomber inte finns vilket är vad som krävas om Thaddes lilla saga ska gå ihop. Det är därför otroligt roligt att han i ena stunden har just fysik som sitt största argument när fysik är det som helt fäller hans argument. kan jämföras med en soldat som vinner kriget genom att skjuta sig själv i huvudet, han slipper ju slåss sen och då är ju kriget slut!
Jaså så equivalent används när något INTE är exakt. intressant. Det är alltså en synonym till aproximatly? intressant.

Det fanns inget mätbart motstånd i byggnaden. Intressant. En byggnad gick från att kunna stå upp av sig själv (indikerar en motkraft i byggnaden som är MINST lika med den kraft som gravitationen utövar på byggnaden) till 0 motstånd på 1 sekund symmetrisk över hela byggnaden.

Detta är väldigt intressant då det aldrig hänt förut.

Och allt sväljs av er dumstrutar för att NIST gjort en datorsimulering av verkligheten?

Jag antar att jag får använda mig av samma metod som de amerikanska medierna använder sig av när de bankar in felaktig fakta i sina medborgare: PERSISTANCE!
Citera
2010-02-01, 20:41
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Med termen menar jag givetvis "Equivalent". Du har nu tre (jag skrev två innan, men det var faktiskt tredje försöket) gånger misslyckats med att svara på min fråga varför de inte använde "Equal to" om de menade exakt.

Gällandes skillnaden mellan g och G så gissar jag att det är utrett, jag misstog de två, g är självklart gravitationen. Men det spelar som sagt ingen som helst roll i sakfrågan.

Jag gör nu försök nummer fyra att få dig att svara på den här enkla frågan. Jag kan hålla på tills du antingen svarar eller medger att du inte har något vettigt svar, det är helt upp till dig. Du är notoriskt usel på att svara på raka frågor, även om man själv svarat på det du ställer.

Alltså, försök nummer fyra, nu kör vi!

Varför använde inte NIST termen "EQUAL TO" istället för "EQUIVALENT" om de nu avsåg EXAKT?
Varför använder de inte ordet approximatly?

g är g. Och 9.81 är 9.81.
Citera
2010-02-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Jaså så equivalent används när något INTE är exakt. intressant. Det är alltså en synonym till aproximatly? intressant.

Det betyder inte exakt iallafall. Hur länge ska du gråta om detta? Snyyft snyyft.

Citat:
Det fanns inget mätbart motstånd i byggnaden. Intressant. En byggnad gick från att kunna stå upp av sig själv (indikerar en motkraft i byggnaden som är MINST lika med den kraft som gravitationen utövar på byggnaden) till 0 motstånd på 1 sekund symmetrisk över hela byggnaden.

Vem påstår att raset skedde symmetriskt över hela byggnaden?

Citat:
Detta är väldigt intressant då det aldrig hänt förut.

Undrar hur de första bilarna kunde starta. Det hade ju de aldrig gjort innan.

Citat:

Och allt sväljs av er dumstrutar för att NIST gjort en datorsimulering av verkligheten?

Du menar att de borde gjort en datorsimulering av en sagovärld?
Citat:

Jag antar att jag får använda mig av samma metod som de amerikanska medierna använder sig av när de bankar in felaktig fakta i sina medborgare: PERSISTANCE!

Du kan även fortsätta med samma taktik som hela sanningsrörelsen gjort sedan dag ett: Gråta och sticka huvudet i sanden.
Citera
2010-02-01, 20:47
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Du kan ju börja med att leverera någonting med substans. Jag har så här långt inte sett en enda uträkning från din sida. Säger du att du dubbelkollat och är nöjd med resultatet så är det kanske fine and dandy för dig. Men vet du vad? Resten av världen brydde sig inte. Och bevisbollen ligger FORTFARANDE i ditt knä.
Anledningen att du inte tycker att detta är signifikant är för att du i grunden inte anser att fritt fall är något konstigt för en byggnad. Kanske shyam sunder kan förklara för dig:
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
Han förklarar 3:20 att ett fritt fall händer bara om det inte finns några struktuella komponenter under objektet som faller.

Citat:
Det var givetvis ovandelen som krossade byggnaden med hjälp av gravitationen. Eftersom byggnaden inte var i fritt falla hela tiden så ser jag inga sådana problem? Eller är du fortfarande inne på att eftersom en del av byggnaden var i fritt fall en del av tiden så kunde ingen del av byggnaden krossas? Hur får du ihop det?
Om en byggnad krossar sig själv så kommer det gå åt energi, men byggnaden föll med fritt fall. Detta säger att ingen energi gick åt till att krossa byggnaden. All energi gick åt till att accelera byggnaden.

Citat:
Bortsett från att den inte lär ut särskilt många vettiga saker i datarelaterade ämnen så gissar jag att den skulle vara bättre som läromedel än något du hostat ur dig i den här forumdelen. Eller tänker du chockera oss genom att faktiskt visa upp något som skulle palla en seriös peer review?
Du är lat och debatterar bara för debattens skull. Det är fakta. Hur ska man kunna omvända någon som är så fast beslutet att något omöjligt är möjligt att de blundar för alla fysiska bevis? Vad är det du menar inte stämmer i videon.

Vi kan ju försöka med den vägen istället.

Citat:
Berätta för oss vad skillnaden är mellan "Equal" och "Equivalent", och fundera också på om det gör någon skillnad om det är någon mätbar skillnad på de två? Du kanske kan fundera på om vi kan mäta någon skillnad på den där hammaren man släpper genom ett korthus, skulle du kalla det fritt fall? (ännu en fråga du skytt som pesten)
g=g
9.81=9.81
Men g är inte lika med 9.81
Logik?
Citera
2010-02-01, 20:49
Medlem
Citat:
Varför använder de inte ordet approximatly?

Därför att orden inte betyder samma sak.

Exempel: 20 grader celsius är ekvivalent(equivalent) med ungefär(approximately) 68 grader Fahrenheit. J
Citera
2010-02-01, 20:49
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:

Datorsimuleringen är sagovärlden i detta fallet, eller hur?
Citera
2010-02-01, 20:51
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Det betyder inte exakt iallafall. Hur länge ska du gråta om detta? Snyyft snyyft.
Det du säger är att g inte är lika med 9.81. (som det används i läroböcker)

Citat:
Vem påstår att raset skedde symmetriskt över hela byggnaden?

Videor. Det rasade mer symmetrisk än varje CD jag sett. Men jag antar att du tar det som ett bevis på att det INTE var CD.

Och det fanns vittnen som hörde explosioner, om vi ska dit igen.

Citat:
Undrar hur de första bilarna kunde starta. Det hade ju de aldrig gjort innan.
Undra varför inte en enda stålbyggnad rasat sen de byggdes. Ditt exempel är idioti.

Citat:
Ja

Citat:
Du kan även fortsätta med samma taktik som hela sanningsrörelsen gjort sedan dag ett: Gråta och sticka huvudet i sanden.
Och du kan fortsätta att läsa din bibel och följa dina NIST präster.
Citera
2010-02-01, 20:55
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Därför att orden inte betyder samma sak.

Exempel: 20 grader celsius är ekvivalent(equivalent) med ungefär(approximately) 68 grader Fahrenheit. J
HERREGUD. Du är inte sann.

Sanningen är att byggnaden rasade med fritt fall. Vilket indikerar (enligt NISTs shyam sunder) att det inte fanns några struktuella komponenter i byggnaden. Kan undra varför det inte fanns några struktuella komponenter?

För att eld matad med kontorsutrustning (HAHAHAH) värmt upp stålet till 1000 grader (hahahAHAHH) och smält det så att det rasar jämnt över hela byggnaden??

Jag antar att du tror på att jesus gjorde vatten till vin också?
Citera
2010-02-01, 20:57
Medlem
Citat:
Det du säger är att g inte är lika med 9.81. (som det används i läroböcker)

Nej, det jag säger är att equivalent inte betyder exakt.

Citat:
Videor. Det rasade mer symmetrisk än varje CD jag sett. Men jag antar att du tar det som ett bevis på att det INTE var CD.

Och det fanns vittnen som hörde explosioner, om vi ska dit igen.

Det rasade annorlunda än varje CD du sett alltså var det en CD. Klockrent resonemang. Allt som exploderar är inte sprängämnen.
Citera
2010-02-01, 21:00
Medlem
Citat:
HERREGUD. Du är inte sann.

Sanningen är att byggnaden rasade med fritt fall. Vilket indikerar (enligt NISTs shyam sunder) att det inte fanns några struktuella komponenter i byggnaden. Kan undra varför det inte fanns några struktuella komponenter?

För att eld matad med kontorsutrustning (HAHAHAH) värmt upp stålet till 1000 grader (hahahAHAHH) och smält det så att det rasar jämnt över hela byggnaden??

Jag antar att du tror på att jesus gjorde vatten till vin också?

På vilket sett är detta inlägg ett svar på min förklaring till hur orden equivalent och approximately skall användas?
Citera
2010-02-01, 21:09
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nej, det jag säger är att equivalent inte betyder exakt.
Nist skriver att byggnaden föll med 9.81 m/s^2 men den föll alltså inte med acceleration g, är det det du menar?

Citat:
Det rasade annorlunda än varje CD du sett alltså var det en CD. Klockrent resonemang. Allt som exploderar är inte sprängämnen.
Det rasade snabbare och mer symmetriskt än alla CD man har sett. En sådan stålbyggnad har aldrig rast på grund av eld innan.

Detta måste ju betyda att det INTE var en CD eller hur?
Citera
2010-02-01, 21:12
Medlem
Citat:
Nist skriver att byggnaden föll med 9.81 m/s^2 men den föll alltså inte med acceleration g, är det det du menar?

Nej, jag menar att equivalent inte betyder exakt.

Citat:
Detta måste ju betyda att det INTE var en CD eller hur?

Nej. Men det bevisar inte heller en CD. De krävs mer för att det ska vara en CD. Typ sprängmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in