2009-09-12, 00:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplesprite
Vad vet du om hur stort det var? Om jag minns rätt så tog man även väck all övervakning under tiden

Tja, med tanke på att det här är en häst som varit död i flera år så...

Helt seriöst, det florerar så många tramsrykten utan substans runt 911 så att man blir helt matt... "inga judar kom till jobbet den dagen", "inga araber på passagerarlistorna", "Silverstein tjänade massor med cash på attacken", "De hade tagit bort bombhundarna" osv.

Tror du att det här är första gången som den frågan kommer upp? På allvar?
Citera
2009-09-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Helt seriöst, det florerar så många tramsrykten utan substans runt 911 så att man blir helt matt... "inga judar kom till jobbet den dagen", "inga araber på passagerarlistorna", "Silverstein tjänade massor med cash på attacken", "De hade tagit bort bombhundarna" osv.

Har du tänkt på att avataren till vederbörande nick är bekant sedan tidigare i detta forum?

Dr Tinnitus
Citera
2009-09-13, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Jag är oldschool här så jag vet nog /Powerboy
Citera
2009-09-13, 00:55
Medlem
Pads avatar
Citat:

Då är ju frågan varför du drar upp skräp som du vet är motbevisat för hur länge sen som helst.
Citera
2009-09-13, 09:08
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ah, det stärkte min fundering på att det egentligen inte tillkommit några nya foliehattar de senaste åren. Det är samma gäng som cirkulerar runt, runt.
Citera
2009-09-13, 10:30
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ah, det stärkte min fundering på att det egentligen inte tillkommit några nya foliehattar de senaste åren. Det är samma gäng som cirkulerar runt, runt.

Och som inte är särskilt intresserad av att komma framåt, det är därför de ältar gammalt skräp om och om igen, trots att de vet att det blivit debunkat för länge sen. Det ligger för övrigt helt i linje med att de betraktar det hela lite som ett dataspel som jag var inne på i en annan tråd här. Ett jättebra exempel på det är väl exempelvis Malmoesoldier som blev kraftfullt ollad och sen kom tillbaka som en ny användare och började om med samma trasiga påståenden (jag vill minnas att det handlade om DNA-proverna, något han fått en låååååång och utförlig förklaring om).
Citera
2009-09-14, 20:25
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Hej AD

Nu tror jag du förstår att jag inte har någon källa på hur lång tid det skulle ta att ta ner tornen.

Men för att enkelt förklara detta

http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=7

Här beskrivs en demolering av något ställe (tydigen flera hus)

Det som är intressant är att dom

Över 7 tusen hål med dynamit för 17 byggnader,

Dessutom enplanare, tornen hade betydligt fler våningsplan alltså hade man fått borra och apptera några hundra tusen (kanske till och med miljoner) platser i tornen för att få ner dom på det sätt man ville.

Det räcker alltså inte med att placera sprängämnen på en plats och tro det ska gå vägen.

Om man delar 7,242 i 17 så får man 426, 426 hål med dynamit per hus alltså.

Nu kan vi bara spekulera i hur mycket som behövdes för att få ner tornen, men betydligt mer än 426 hål borde ha krävts, speciellt som folk hävdar att tornen var laddade hela vägen.

Nu stog det inte något om tid det tagit på den sidan, jag kan om du vill se om jag hittar mer info om hur lång tid det tar.

Dock tycker jag själv att 7,242 hål borde ta sin tid att borra och apptera.

Om man fäller ett hus med CD så faller botten först, med WTC var det toppen som började fara in resten for.

Jag vet inte om du accepterar debunking sidor

http://www.debunk911myths.org/topics/Controlled_demolition

Tack för att du tar dig tid att svara på ett så vettigt och icke-spydigt vis, det uppskattas.
Jo, jag accepterar debunking-sidor, bryr mig inte om var informationen kommer ifrån så länge den är korrekt. Men vet inte hur relevant informationen är som ju handlar om borrhål och dynamit, när det är thermit som hittats i dammet och som appliceras på annat vis.

Vet inte om LVI services inc. varit uppe för diskussion tidigare i tråden men de hade definitivt möjlighet och kunskap att rigga tornen för demolering.
De fick hösten 2000 uppdraget att sanera tornen på asbest, vilket gjorde det möjligt för dem att under ett års tid arbeta ostört.

Citat:

LVI Services Inc. is the United States’ leading provider of a wide array of integrated facility services, including environmental remediation, demolition and related services for commercial, industrial, multi-family residential and governmental facilities. LVI focuses on projects involving asbestos, lead paint, mold, infection control, specialized environments, hazardous materials, emergency and disaster services, fireproofing and demolition. Founded in 1986, LVI has more than 30 offices across the United States, is licensed in every state, and is experienced in responding to natural and manmade disasters around the world. The company’s annual revenues exceed $380 million.
Citera
2009-09-14, 21:13
Medlem
Redyellowblues avatar
Så att alla dessa personer som arbetade under arbetet skulle då vara mutade också? Måste väl varit 100+ personer?

Eller har de blivit mördade?

Antar att betalning inte kommer visas i deras budget.
Är IRS också under mutning för att se till att dessa pengar inte syns?
Citera
2009-09-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vet inte om LVI services inc. varit uppe för diskussion tidigare i tråden men de hade definitivt möjlighet och kunskap att rigga tornen för demolering.
De fick hösten 2000 uppdraget att sanera tornen på asbest, vilket gjorde det möjligt för dem att under ett års tid arbeta ostört.

Det finns ett stort problem med denna idé.
Enligt vad som skrivits om byggandet av WTC-tornen så använde man i början av bygget asbest för brandisolering.
Dock blev man under pågående bygge klar över olämpligheten ur hälsosynpunkt med asbest,
och från våning 40 och uppåt så använde man asbest-fritt material.

Om nu LVI hade uppdraget att arbeta med asbesten i tornen så hade dom ju inget jobb över våning 40.
Och planen träffade ju högre upp, och den kollaps som av konspirationstroende påstås vara initerad av apterade laddningar
började ju högt upp i tornen.

/T
Citera
2009-09-14, 22:35
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det finns ett stort problem med denna idé.
Enligt vad som skrivits om byggandet av WTC-tornen så använde man i början av bygget asbest för brandisolering.
Dock blev man under pågående bygge klar över olämpligheten ur hälsosynpunkt med asbest,
och från våning 40 och uppåt så använde man asbest-fritt material.

Om nu LVI hade uppdraget att arbeta med asbesten i tornen så hade dom ju inget jobb över våning 40.
Och planen träffade ju högre upp, och den kollaps som av konspirationstroende påstås vara initerad av apterade laddningar
började ju högt upp i tornen.

/T

Det var inte enbart asbestsanering de pysslade med.

Citat:
Ursprungligen postat av Engineering News-Record (ENR)
LVI Services Inc., New York City, which has done extensive asbestos abatement work on the towers in the past, is involved in similar work now as well as other cleanup efforts.
Citera
2009-09-15, 07:21
Medlem
Citat:
Det var inte enbart asbestsanering de pysslade med.

Kanske det, men var finns några fakta som stöder idén om att dom skulle vara inblandade i "foul play"?

/T
Citera
2009-09-15, 10:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Tack för att du tar dig tid att svara på ett så vettigt och icke-spydigt vis, det uppskattas.
Jo, jag accepterar debunking-sidor, bryr mig inte om var informationen kommer ifrån så länge den är korrekt. Men vet inte hur relevant informationen är som ju handlar om borrhål och dynamit, när det är thermit som hittats i dammet och som appliceras på annat vis.
Jag har inte riktigt förstått hur thermit skulle ha använts, ska det bara ha "kladdats" på pelaren och sen fått verka?
Eller måste det vara en som använder det för att det ska kunna skära igenom pelaren?

Citat:

Dom fick säkert arbeta relativt ostört, men som sagt var tornen var ju arbetsplatser för hela världen. Nån borde ju rimligen ha sett något nån gång tycker man.
Sen är det ju också så att bara för dom jobbade med tex demolition så betyder inte det att dom gjort något sådant.

Om dessa skulle gjort något, så hade dom trots allt gjort det till en farlig arbetsplats, tror inte nån som varit med och dödat så pass många, på ett sådant sätt, skulle kunna vara tysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in