Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Hej AD
Nu tror jag du förstår att jag inte har någon källa på hur lång tid det skulle ta att ta ner tornen.
Men för att enkelt förklara detta
http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=7
Här beskrivs en demolering av något ställe (tydigen flera hus)
Det som är intressant är att dom
Över 7 tusen hål med dynamit för 17 byggnader,
Dessutom enplanare, tornen hade betydligt fler våningsplan alltså hade man fått borra och apptera några hundra tusen (kanske till och med miljoner) platser i tornen för att få ner dom på det sätt man ville.
Det räcker alltså inte med att placera sprängämnen på en plats och tro det ska gå vägen.
Om man delar 7,242 i 17 så får man 426, 426 hål med dynamit per hus alltså.
Nu kan vi bara spekulera i hur mycket som behövdes för att få ner tornen, men betydligt mer än 426 hål borde ha krävts, speciellt som folk hävdar att tornen var laddade hela vägen.
Nu stog det inte något om tid det tagit på den sidan, jag kan om du vill se om jag hittar mer info om hur lång tid det tar.
Dock tycker jag själv att 7,242 hål borde ta sin tid att borra och apptera.
Om man fäller ett hus med CD så faller botten först, med WTC var det toppen som började fara in resten for.
Jag vet inte om du accepterar debunking sidor
http://www.debunk911myths.org/topics/Controlled_demolition
Tack för att du tar dig tid att svara på ett så vettigt och icke-spydigt vis, det uppskattas.
Jo, jag accepterar debunking-sidor, bryr mig inte om var informationen kommer ifrån så länge den är korrekt. Men vet inte hur relevant informationen är som ju handlar om borrhål och dynamit, när det är thermit som hittats i dammet och som appliceras på annat vis.
Vet inte om LVI services inc. varit uppe för diskussion tidigare i tråden men de hade definitivt möjlighet och kunskap att rigga tornen för demolering.
De fick hösten 2000 uppdraget att sanera tornen på asbest, vilket gjorde det möjligt för dem att under ett års tid arbeta ostört.
Citat:
LVI Services Inc. is the United States’ leading provider of a wide array of integrated facility services, including environmental remediation, demolition and related services for commercial, industrial, multi-family residential and governmental facilities. LVI focuses on projects involving asbestos, lead paint, mold, infection control, specialized environments, hazardous materials, emergency and disaster services, fireproofing and demolition. Founded in 1986, LVI has more than 30 offices across the United States, is licensed in every state, and is experienced in responding to natural and manmade disasters around the world. The company’s annual revenues exceed $380 million.