2009-09-10, 19:55
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Damm? Jag ser iaf vad jag ser. Inget damm direkt. Någon mindre explosion är vad är på filmen. Lura ögat är lite svårt. Det med judar har jag läst någonstans, lät lite skumt. Tror det stod på DN för länge sen.

Då har du världens chans här att lära dig att allt du hittar på internet inte är sant.
Citera
2009-09-10, 20:45
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Har du källa på det fetmarkerade uttalandet?

Hej AD

Nu tror jag du förstår att jag inte har någon källa på hur lång tid det skulle ta att ta ner tornen.

Men för att enkelt förklara detta

http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=7

Här beskrivs en demolering av något ställe (tydigen flera hus)

Det som är intressant är att dom

Citat:
CDI and Drillex drilled and CDI UK, Ltd. subsequently loaded 7,242 holes in supporting elements of the 17 structures.

Över 7 tusen hål med dynamit för 17 byggnader,

Citat:
The 17 buildings were of modular construction, consisting of 42 ft x 15 ft, 1-story, pre-cast, light-weight concrete boxes, stacked in staggered formation (like bricks), and tied together via vertical post-tensioning rods through the columns.

Dessutom enplanare, tornen hade betydligt fler våningsplan alltså hade man fått borra och apptera några hundra tusen (kanske till och med miljoner) platser i tornen för att få ner dom på det sätt man ville.

Det räcker alltså inte med att placera sprängämnen på en plats och tro det ska gå vägen.

Om man delar 7,242 i 17 så får man 426, 426 hål med dynamit per hus alltså.

Nu kan vi bara spekulera i hur mycket som behövdes för att få ner tornen, men betydligt mer än 426 hål borde ha krävts, speciellt som folk hävdar att tornen var laddade hela vägen.

Nu stog det inte något om tid det tagit på den sidan, jag kan om du vill se om jag hittar mer info om hur lång tid det tar.

Dock tycker jag själv att 7,242 hål borde ta sin tid att borra och apptera.

Om man fäller ett hus med CD så faller botten först, med WTC var det toppen som började fara in resten for.

Jag vet inte om du accepterar debunking sidor

http://www.debunk911myths.org/topics/Controlled_demolition

Citat:
How long does it take to prepare for a building implosion?

It takes months to prepare a building for implosion. It's not something that can be done over a weekend.

* The demolition of the Washington DC Convention Center in 2004 involved preparations that went on for months. Massive crews were at work, placing explosives around ~500 columns and doing other preparation work. The crews and activity were highly noticeable to people in the area.[7]

* The demolition of Kodak Park's Buildings 9 and 23 in Rochester, New York took months of preparation. Setting up the explosives involved cutting torches to slice through metal pipes and heavy equipment to drill holes in the forest of thick concrete support beams, and placing sticks of dynamite into the holes. When they go off, the explosions cause the buildings to implode, or collapse inward.[8]

Absolutely zero chance that an effort like that could go unnoticed in large office buildings full of workers. Given the nature of stock and bond trading in a global marketplace, with places like Japan, Hong Kong, and London, people were there at all hours. Such preparations would definitely be noticed.
Citera
2009-09-10, 22:33
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Vi har upprepade gånger frågat efter en realistisk tidsplan för att aptera sprängmedel och bara sprungit på massiv tystnad.

Targenor har helt enkelt extrapolerat siffror från faktisk demoleringar där mindre byggnader, helt utrymda och med samtliga balkar och bärande element exponerade, där man inte måste dölja vad man håller på med, där det ändå tagit flera månader.

I fallet med WTC förväntas vi bara köpa att tre ninjor fixat det på några dagar helt utan att någon märkt något, och vad är argumentet för detta? Jo, att ett av tornen plockat bort de EXTRA bombhundarna som varit på plats efter en förhöjd hotbild...
Precis, problemet med tidsplanerna är ju att man inte räknat med ninjaeffekten. Iom att ninjor är omöjliga att upptäcka om de inte vill bli sedda, samt kan teleportera sig med ninja-magi alt. ninja-gas så var det inga problem för dem att aptera tornen obemärkt.

Varför tror ni egentligen att USA är så måna om att behålla sina baser på och runt Japan trots att världskriget tog slut över 60 år sedan? För att säkra tillgången på ninjor såklart!

Här är en film som visar hur det kan ha gått till när ninjorna smög omkring på kontoren i WTC 1&2 för att senare lägga dit piko-thermite:
http://www.youtube.com/watch?v=2E9FM1jr7FA
Videon är från Youtube så mitt resonemang är uppenbarligen sant.
Citera
2009-09-11, 07:16
Medlem
Flytande_argots avatar
En ny film som tydligen inte visats tidigare där man ser planet träffa ett av tornen:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5773597.ab

Enligt reportaget så kommer det att läggas ut massvis med nytt filmmaterial och vittnesmål inom kort.

Tog tydligen en jävla tid för NWO att prata ihop sig och photoshoppa ihop de nya filmerna?
Citera
2009-09-11, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Över 7 tusen hål med dynamit för 17 byggnader,

Dessutom enplanare, tornen hade betydligt fler våningsplan alltså hade man fått borra och apptera några hundra tusen (kanske till och med miljoner) platser i tornen för att få ner dom på det sätt man ville.

Det räcker alltså inte med att placera sprängämnen på en plats och tro det ska gå vägen.

Om man delar 7,242 i 17 så får man 426, 426 hål med dynamit per hus alltså.

Nu kan vi bara spekulera i hur mycket som behövdes för att få ner tornen, men betydligt mer än 426 hål borde ha krävts, speciellt som folk hävdar att tornen var laddade hela vägen.

Nu stog det inte något om tid det tagit på den sidan, jag kan om du vill se om jag hittar mer info om hur lång tid det tar.

Dock tycker jag själv att 7,242 hål borde ta sin tid att borra och apptera.

Krävs månader av planering och beräkningar på platsen för att utföra en kontrollerad sprängning av en skrapa i den storleken, och nu handlar det om TRE. Det skulle gå åt veckor av arbete att bara utföra borrning och utplacering, sen yttligare veckor att dra kabel och kontrollera allt.

Och man skulle ha behövt riva massvis med väggar och armaturer invändigt innan man kunde börja med scheman och planering.
Citera
2009-09-11, 09:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
En ny film som tydligen inte visats tidigare där man ser planet träffa ett av tornen:

Enligt reportaget så kommer det att läggas ut massvis med nytt filmmaterial och vittnesmål inom kort.

Tog tydligen en jävla tid för NWO att prata ihop sig och photoshoppa ihop de nya filmerna?
De vill väl inte upprepa sina misstag från förra gången?
Skämt åsido, det har väl med den förfrågan NIST gjorde till ägarna av inlämnat bildmateriel för någon månad sedan

http://cryptome.org/0001/nist081409.htm

Federal Register notice: NIST asks for rights to release all WTC images

SUMMARY: Photographers whose photographs and videos were provided to NIST for use in its investigation into WTC1/2/7 must provide NIST with a written response explaining how disclosure of their images would likely cause substantial competitive harm ... if you believe that some or all of the images you submitted to NIST should be withheld in response to requests received by NIST. Responses must be received by NIST by c.o.b., August 24, 2009.

NIST has received requests made under FOIA for the photographs and videos NIST collected as part of its investigation of the collapse of the World Trade Center Towers (Buildings 1 and 2) and World Trade Center Building 7.

Four FOIA requests are located at: http://wtc.nist.gov/FOIA/FOIArequests09_15_42_63_88.pdf. During the course of its investigation NIST received thousands of photographic and video images from hundreds of photographers.
Citera
2009-09-11, 17:04
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:

Jobbigt att alla som filmar ska zooma in byggnaden så att inte planet är i rutan innan kollisionen.

Kan man se originalvideon någonstans? Lyssnar gärna på det rätta ljudet och allt ljud.
Citera
2009-09-11, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Krävs månader av planering och beräkningar på platsen för att utföra en kontrollerad sprängning av en skrapa i den storleken, och nu handlar det om TRE. Det skulle gå åt veckor av arbete att bara utföra borrning och utplacering, sen yttligare veckor att dra kabel och kontrollera allt.

Och man skulle ha behövt riva massvis med väggar och armaturer invändigt innan man kunde börja med scheman och planering.
Så vitt jag vet var stora delar av WTC avspärrade och under 'ombyggnad' under en längre tid.
Citera
2009-09-11, 18:36
Medlem
Redyellowblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplesprite
Så vitt jag vet var stora delar av WTC avspärrade och under 'ombyggnad' under en längre tid.

Oj vad historien har ändats massor.

Första gången jag hörde så var det 2 våningar som hade lite underhålls reperartioner.
Citera
2009-09-11, 18:45
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Mycket intressant. Hoppas det kommer ut fler snart. 8-års dagen till ära och allt..
Citera
2009-09-11, 23:18
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplesprite

Som sagt, allt man läser på internet är inte sant...

Tornen var så stora att småreparationer var vardagsmat. Det är inget som var i paritet med att riva ut alla inredning för att kunna lägga ut kilomertervis med tändkabel och aptera nakna fundament.
Citera
2009-09-12, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Som sagt, allt man läser på internet är inte sant...

Tornen var så stora att småreparationer var vardagsmat. Det är inget som var i paritet med att riva ut alla inredning för att kunna lägga ut kilomertervis med tändkabel och aptera nakna fundament.
Vad vet du om hur stort det var? Om jag minns rätt så tog man även väck all övervakning under tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in