Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Vad gäller Betty Ong så finns bl.a dessa punkter:
*Vi får bara tillgång till 8 av 25 min
*Hon låter inte ens berörd, verkar inte bry sig att planet blivit kapat.
*Säger fel på flightnumret. Två stycken ropar flight 12. Sedan säger de flight 11
*Undviker frågor, kan inte svara på vilken stol de sitter vid, men när de får frågan om de kan ge någon info om kaparna så säger de direkt stolsnumren
*Det verkar vara två olika Betty Ong.
*Ingen hysteri, inga skrik, igen som kan ens säga till henne att kaparna har tagit över cockpiten, det gissar hon bara.
*Hon säger att de inte kan andas, varför?
*Det är löjligt att piloterna skulle låta sig knuffas längst bak i planet, av några terrorister som bara hade "boxcutters"
Då anser jag ändå inte på något sätt att Betty Ongs samtal skulle vara det med mest motsägelser
*Vi får bara tillgång till 8 av 25 min
*Hon låter inte ens berörd, verkar inte bry sig att planet blivit kapat.
*Säger fel på flightnumret. Två stycken ropar flight 12. Sedan säger de flight 11
*Undviker frågor, kan inte svara på vilken stol de sitter vid, men när de får frågan om de kan ge någon info om kaparna så säger de direkt stolsnumren
*Det verkar vara två olika Betty Ong.
*Ingen hysteri, inga skrik, igen som kan ens säga till henne att kaparna har tagit över cockpiten, det gissar hon bara.
*Hon säger att de inte kan andas, varför?
*Det är löjligt att piloterna skulle låta sig knuffas längst bak i planet, av några terrorister som bara hade "boxcutters"
Då anser jag ändå inte på något sätt att Betty Ongs samtal skulle vara det med mest motsägelser
Varför bytte du plan? Vi pratade väl om flight 77 nyss? Det här är ju flight 11. Men okej, visst vi studsar vidare.
Jag tycker hon svarade utmärkt på frågan om sin sittplats (jag har ingen, jag är flygvärdinna).
Hade det varit bättre om hon gripits av panik, skrikit och gråtit? Jag tror man undviker att anställa sådana som flygvärdinnor.
Hon låter olika, på den andra inspelningen verkar hon prata med viskande.
Hon vet inte, antagligen för att hon jobbade i ekonomiklass och som hon säger alla från business har flyttats bakåt och cockpit svarar inte på anrop längre.
För att de sprejat något i luften? Hon gissar tårgas.
Hur såg manualen för hur besättningar skulle agera vid en kapning ut innan 11 sept 2001? Om inte jag minns fel skulle de ge med sig eftersom man hitills inte använt flygplanet som ett vapen utan bara krävt pengar. De har redan knivskurit två personer och då kanske man inte vill bråka. Att slås med nån som har kniv är nog ingen höjdare om man tror sig ha ett alternativ. Men det är ju bara jag, du hade ju såklart nitat snubben direkt.