2009-05-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Vad gäller Betty Ong så finns bl.a dessa punkter:
*Vi får bara tillgång till 8 av 25 min
*Hon låter inte ens berörd, verkar inte bry sig att planet blivit kapat.
*Säger fel på flightnumret. Två stycken ropar flight 12. Sedan säger de flight 11
*Undviker frågor, kan inte svara på vilken stol de sitter vid, men när de får frågan om de kan ge någon info om kaparna så säger de direkt stolsnumren
*Det verkar vara två olika Betty Ong.
*Ingen hysteri, inga skrik, igen som kan ens säga till henne att kaparna har tagit över cockpiten, det gissar hon bara.
*Hon säger att de inte kan andas, varför?
*Det är löjligt att piloterna skulle låta sig knuffas längst bak i planet, av några terrorister som bara hade "boxcutters"

Då anser jag ändå inte på något sätt att Betty Ongs samtal skulle vara det med mest motsägelser

Varför bytte du plan? Vi pratade väl om flight 77 nyss? Det här är ju flight 11. Men okej, visst vi studsar vidare.

Jag tycker hon svarade utmärkt på frågan om sin sittplats (jag har ingen, jag är flygvärdinna).

Hade det varit bättre om hon gripits av panik, skrikit och gråtit? Jag tror man undviker att anställa sådana som flygvärdinnor.

Hon låter olika, på den andra inspelningen verkar hon prata med viskande.

Hon vet inte, antagligen för att hon jobbade i ekonomiklass och som hon säger alla från business har flyttats bakåt och cockpit svarar inte på anrop längre.
För att de sprejat något i luften? Hon gissar tårgas.

Hur såg manualen för hur besättningar skulle agera vid en kapning ut innan 11 sept 2001? Om inte jag minns fel skulle de ge med sig eftersom man hitills inte använt flygplanet som ett vapen utan bara krävt pengar. De har redan knivskurit två personer och då kanske man inte vill bråka. Att slås med nån som har kniv är nog ingen höjdare om man tror sig ha ett alternativ. Men det är ju bara jag, du hade ju såklart nitat snubben direkt.
Citera
2009-05-03, 21:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
*Säger fel på flightnumret. Två stycken ropar flight 12. Sedan säger de flight 11
*Undviker frågor, kan inte svara på vilken stol de sitter vid, men när de får frågan om de kan ge någon info om kaparna så säger de direkt stolsnumren
*Ingen hysteri, inga skrik, igen som kan ens säga till henne att kaparna har tagit över cockpiten, det gissar hon bara.
*Det är löjligt att piloterna skulle låta sig knuffas längst bak i planet, av några terrorister som bara hade "boxcutters"

Då anser jag ändå inte på något sätt att Betty Ongs samtal skulle vara det med mest motsägelser
Och det där är dina bevis? Jag förstår varför ni inte stått och bankat på dörrarna till Mossaouirättegången med papperen i hand för att hindra att en oskyldig döms.

Citat:
Och jag tycker det är skitlöjligt att somalier i små motorbåtar kan kapa enorma oljetankers och kryssningsfartyg.
Citera
2009-05-03, 21:20
Medlem
SLOBs avatar
Lienno - Jag har plockat fram hur FBI arbetade de första dygnen efter attacken, sedan dess har mycket hänt med bland annat egna polisiära undersökningar i Tyskland, Spanien, England - och visat några av de bevis som fanns då. Kan inte du visa upp de bevis du har för att någon annan ombord kapade planen? Jag frågade ju det då:

Citat:
Men vad jag vet har inga bevis framkommit för att de andra passagerarna deltagit i kapningen. Du kanske har något sådant?

Mer info om FBIs utredning, PENTTBOM:

Sajten http://www.911myths.com/ lägger upp nya Penttbom-papper allteftersom de FOIA-ar ut dem.

Du skrev också:

Citat:

FBI har ju åtminstone erkänt att Ted Olsons samtal med sin fru inte ägde rum. Detta gjordes i samband med Mossaui-rättegången.

Jag hittar inte det i Mossauoi-rättegången. Kan du citera deras erkännade exakt? För inte menade du teologie professor Griffins text:

Citat:
The evidence presented to this trial by the FBI included a report on phone calls from all four 9/11 flights. In its report on American Flight 77, the FBI report attributed only one call to Barbara Olson and it was an “unconnected call,” which (of course) lasted “0 seconds.”9 According to the FBI, therefore, Ted Olson did not receive a single call from his wife using either a cell phone or an onboard phone.

För då ljuger du ju när du säger att FBI erkänt någonting. Det har de ju inte gjort. Däremot redovisades 4 samtal vars deltagare inte skrev ut. Det var vad jag förstår fyra rätt långa samtal:

9:15:34 - 102 sekunder
9:20:15 - 274 sekunder
9:24:48 - 159 sekunder
9:30:56 - 260 sekunder

Där finns det ju mer än väl utrymme för de samtal som Ted hade med sin fru.

Förresten, pekade Barbara ut några kapare?

Den där Griffin-sidan har ju dessutom fel:

Citat:
A 9/11 researcher, knowing that AA Flight 77 was a Boeing 757, noticed that AA’s website indicated that its 757s do not have passenger-seat phones. After he wrote to ask if that had been the case on September 11, 2001, an AA customer service representative replied: “That is correct; we do not have phones on our Boeing 757. The passengers on flight 77 used their own personal cellular phones to make out calls during the terrorist attack.”8

Det där är lögn och vi har avhandlat det i den här tråden tidigare. Jag har själv mailväxlat med American Airlines och det fanns telefoner på planet.

Du och jag har ju konverserat om det här tidigare:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13119357&postcount=11129

Tog upp det när Heiwa blev Pfft-fan:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=7754785&postcount=6374

Det har tagits upp in-extentio här:
http://forums.randi.org/showthread.php?t=85833
Citera
2009-05-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Lienno - Jag har plockat fram hur FBI arbetade de första dygnen efter attacken, sedan dess har mycket hänt med bland annat egna polisiära undersökningar i Tyskland, Spanien, England - och visat några av de bevis som fanns då. Kan inte du visa upp de bevis du har för att någon annan ombord kapade planen? Jag frågade ju det då:

Mer info om FBIs utredning, PENTTBOM:

Sajten http://www.911myths.com/ lägger upp nya Penttbom-papper allteftersom de FOIA-ar ut dem.

Du skrev också:

Jag hittar inte det i Mossauoi-rättegången. Kan du citera deras erkännade exakt? För inte menade du teologie professor Griffins text:

För då ljuger du ju när du säger att FBI erkänt någonting. Det har de ju inte gjort. Däremot redovisades 4 samtal vars deltagare inte skrev ut. Det var vad jag förstår fyra rätt långa samtal:

9:15:34 - 102 sekunder
9:20:15 - 274 sekunder
9:24:48 - 159 sekunder
9:30:56 - 260 sekunder

Där finns det ju mer än väl utrymme för de samtal som Ted hade med sin fru.

Förresten, pekade Barbara ut några kapare?

Den där Griffin-sidan har ju dessutom fel:

Det där är lögn och vi har avhandlat det i den här tråden tidigare. Jag har själv mailväxlat med American Airlines och det fanns telefoner på planet.

Du och jag har ju konverserat om det här tidigare:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13119357&postcount=11129

Tog upp det när Heiwa blev Pfft-fan:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=7754785&postcount=6374

Det har tagits upp in-extentio här:
http://forums.randi.org/showthread.php?t=85833

Ja Griffin har erkänt själv att det var felaktig info, pga att han hade fått felaktig info själv, så där ska jag inte argumentera.

Alltså du har inte kommit med några bevis mot att dessa män skulle ha kapat planen. Att någon säger att de använt samma kreditkort, åkt taxi ihop och sånt där räcker liksom inte riktigt till. Därför tog jag upp Betty Ongs samtal, mfl som ju är det enda som säger att planen har blivit kapade och pekat på motsägelserna där. Det är nämligen det enda "beviset" som säger att planen överhuvudtaget blev kapade. När det finns så mycket motsägelser, sammanträffanden och omöjligheter med dessa samtal, så har du allstå ingenting. Det var lite så jag resonerade.
Citera
2009-05-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Är det inte så att han syftar på olika samtal då? Han fick ju ett par.

Han har tre olika versioner, eftersom alla motsäger varandra så är han ganska otrovärdig. Det är såklart ren propaganda. Sammanträffandet att just han skulle spela en så viktig roll och hans fru som var känd inom nån TV-kanal är dessutom något som borde göra att det ringer en liten klocka även hos er förnekare. Att han dessutom är helt kall när han pratar om det förstärker bara ytterligare.
Citera
2009-05-03, 22:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ja Griffin har erkänt själv att det var felaktig info, pga att han hade fått felaktig info själv, så där ska jag inte argumentera.

Då blir ju tvåmiljonerfrågan, varför har han, eller den han skickade sin artikel till inte ändrat detta uppenbarligen felaktiga? Om inte så att folk som du slipper stå och svara för dem? Artikeln är inte särskilt gammal, från första april förra året.

Citat:
Alltså du har inte kommit med några bevis mot att dessa män skulle ha kapat planen.

Jo, det har jag. Du får inte mer rätt bara för att du återupprepar dig. Det finns dessutom drivor av ytterligare reportage, intervjuer och rapporter från FBIs PENTTBOM utredning, inklusive de FOIA-släppta dokument som började komma ut förra sommaren. Jag tog bara upp det som skedde tiden omedelbart efter attackerna. Då uttryckte fö. FBI rätt mycket tveksamhet om vem som gjorde vad av de misstänkta - vem som flög osv.

Var är förresten FBIs citerade erkännande? Jag ser inte det någonstans i din post.

Till sist: Har du något, något alls, som pekar ut någon annan av de registrerade passagerarna? Eller besättningen för den delen?
Citera
2009-05-03, 22:14
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Han har tre olika versioner, eftersom alla motsäger varandra så är han ganska otrovärdig. Det är såklart ren propaganda. Sammanträffandet att just han skulle spela en så viktig roll och hans fru som var känd inom nån TV-kanal är dessutom något som borde göra att det ringer en liten klocka även hos er förnekare. Att han dessutom är helt kall när han pratar om det förstärker bara ytterligare.

Det enda som är tydligt är att han inte visste vilken typ av telefon som hans fru ringde ifrån. Om min fru ringde från ett plan som var kapat hade det inte varit min första prioritet att ta reda på heller. Jag hade förmodligen fortsatt haft ett utredande av hårdvarufrågan lågt prioriterat om planet ifråga därefter kraschade och min fru mördades.
Du kanske hade prioriterat annorlunda vad vet jag - men har du något riktigt bevis, något överhuvudtaget, för att Ted Olsen ljög? Förutom att han inte kunde redovisa telefonlursmärke eller att du inte tycker att han var ledsen nog?
Citera
2009-05-04, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det enda som är tydligt är att han inte visste vilken typ av telefon som hans fru ringde ifrån. Om min fru ringde från ett plan som var kapat hade det inte varit min första prioritet att ta reda på heller. Jag hade förmodligen fortsatt haft ett utredande av hårdvarufrågan lågt prioriterat om planet ifråga därefter kraschade och min fru mördades.
Du kanske hade prioriterat annorlunda vad vet jag - men har du något riktigt bevis, något överhuvudtaget, för att Ted Olsen ljög? Förutom att han inte kunde redovisa telefonlursmärke eller att du inte tycker att han var ledsen nog?

Som sagt han gav hela tiden anledningar till varför han räknade ut att hon ringde från mobil respektive flygplanstelefonen.
Citera
2009-05-04, 07:42
Medlem
Citat:
Som sagt han gav hela tiden anledningar till varför han räknade ut att hon ringde från mobil respektive flygplanstelefonen.

Det skulle vara intressant att se dig fortsätta resonemanget lite längre.
Antag att dina tvivel på telefonsamtalen är underbyggda, vad betyder det?
Hur passar det in i ditt scenario av vad som egentligen hände 9/11?

Tråden skall ju handla om konspirationer men man ser ju nästan inget av detta.

Ni försöker hitta fel i den "officiella förklaringen", men har ju inte visat något att sätta i dess ställe!

/T
Citera
2009-05-04, 08:54
Medlem
Beergs avatar
Jag måste bara fråga om alla dessa samtal kom från deras egna mobiler eller om det var telefonen på frlygplanet.
Jag har själv försökt att ringa med min mobil på plan men att få täckning när man åker i 900km/h och på 10000m höjd har aldrig varit möjligt...
Citera
2009-05-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerg
Jag måste bara fråga om alla dessa samtal kom från deras egna mobiler eller om det var telefonen på frlygplanet.
Jag har själv försökt att ringa med min mobil på plan men att få täckning när man åker i 900km/h och på 10000m höjd har aldrig varit möjligt...
Såvitt jag förstått så var det en blandning av mobiler och fasta installationer.
På 10000 meter går det inte med mobil, men på lägre höjd kan det funka.
(Och; dom kapade planen hamnade ju alla rejält lågt....)

Har provat mobilen själv i ett mindre flygplan....

Jag vet inte säkert , men jag har sett uppgiften om att ett problem med att ringa med mobil från hög höjd är att din telefon når så många bas-stationer att systemet inte kan reda ut vilken bas som skall användas.
Systemet är ju byggt för att man bara skall nå angränsande celler.

/T
Citera
2009-05-04, 09:55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Tänk nu på detta sammanträffande. Den som rapporterar samtalet som handlar om att de använde sig av "boxcutters" är alltså en person som är mycket nära Bush-administrationen. Av alla 100-tals miljoner i USA var det just han. Bör man inte vara lite ifrågasättande? Ingen som känner lukten av propaganda?
För vad? Den nya produkten "cutboxxers"?

Sedan så rekommenderar jag att du inte börjar läsa matematik. För du kommer att köra grymt på kursmomenten om statistik och sannolikhetslära...
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
OT, men brukar du skriva något där? Vad kallar du dig, Mr Lindholm?
Ah, det är en hemlis-pemlis. Men å andra sidan är jag inte speciellt aktiv i CT-forumen.
Citat:

Hejsan-svejsan lingonsylt! Du vet ju fan inte ett enda djävla dugg om vad en skicklig person kan göra med kartongknivar.

Du verkar inte heller veta ett dugg om psykologi. När hemska saker har hänt så kan vissa personer bli extremt kyliga. Dessutom är flygvärdinnor tränade för krissituationer, vilket är betydligt värre än att du inte får jordnötterna i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in