Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
-Vad jag säger är att byggnaden inte faller bara för att en "spricka uppstår". När taklinjen faller så kan man börja räkna falltiden. Inget annat.
Att du kallar det en spricka är iofs komiskt i sig men det är ju inte falltiden som är poängen här, poängen är att detta tydligt visar att huset är försvagat på insidan. Annars skulle toppen av byggnaden inte rasa ner, måste du väl kunna hålla med om?
Citat:
-Jag har förklarat hur jag tänker i detalj flera gånger. Du däremot kan inte lägga fram en logisk förklaring av någon anledning.
Du misstolkar allt.. Vad du tycker är logiskt är inte samma sak som att ge källa eller ha grund för sina påståenden.
Citat:
-Jag bara ger de förklaringar jag tycker verkar mest logiska utifrån de scenarion vi vet om. En stålbyggnad kan inte kollapsa rakt ner i sig självt i frifall om inte den bärande strukturen för 30m+ av byggnaden förstörs samtidigt = CD av något slag ex "smältbomber" av nanothermite (som hittats i WTC dammet enligt Jones).
Jag skrev att du hävdar detta; Nist har inte ens undersökt andra ev orsaker. Detta påstående är helt fel även om du försöker byta samtalsämne nu. Man har undersökt möjligheterna för både bomber och thermite och man har avfärdat detta. Det du hävdar är saker du fantiserat ihop själv, utan någon som helst grund eller källa hävdar du tex frifall = CD även fast detta inte stämmer.
Citat:
-Där har du fel. Jag drog mina slutsatser från tiden det tog för WTC 7 att kollapsa och hur den kollapsade in i sig självt (in i dess bärande solida stålstruktur).
Videon jag visade var från förfrågan från er skeptiker.
Jag visade en film av ett mkt snarlikt fall som var CD. Däremot kunde ni inte visa en enda film av en snarlik kollaps i frifall av en byggnad som brunnit. Man kan ju undra varför......
Videon jag visade var från förfrågan från er skeptiker.
Jag visade en film av ett mkt snarlikt fall som var CD. Däremot kunde ni inte visa en enda film av en snarlik kollaps i frifall av en byggnad som brunnit. Man kan ju undra varför......
Du hävdar att frifall = CD. För att stödja detta visar du en film på en CD som ser ut ungefär som wtc7. Menar du på allvar att detta är ett stöd för frifall = CD? Nej det är det inte hur mycket du än upprepar dig. Vad du ska göra för att detta påstående ska få någon som helst mening det är att bevisa att frifall = CD och inte något annat, k?
Läser du ens vad du svarar på eller kör du bara ctrlV på allt eller? "..dock står det klart och tydligt i rapporten att detta var första gången något sådant hände"
Hur ska man kunna hitta liknande fall om detta var första gången?
Citat:
-Det är känt att de använt fel tidpunkter för sin mätning. De har även dragit sin graf på ett sätt för att stödja deras naturliga kollaps hypotes, vilket har lika lite att göra med verkligheten som rosa flygande elefanter.
Läraren visar hur snabbt byggnaden faller och bevisar att den faller i frifall 2.5 sek. Detta ger en spikrak linje i diagrammet. Vem som helst kan upprepa hans uträkningar och få samma resultat.
Läraren visar hur snabbt byggnaden faller och bevisar att den faller i frifall 2.5 sek. Detta ger en spikrak linje i diagrammet. Vem som helst kan upprepa hans uträkningar och få samma resultat.
Läser du inte vad du svarar på eller vad? "..man ska gå på en lärares ögon när han kollar på en youtubevideo istället för seriösa mätningar i pixelförändring för att få veta när huset faktiskt förändrar färg till himmel."
Det är inget som är känt, det är i din fantasi du hittat på något sådant.
Nist har en spikrak del i sin kurva, under perioden det faller i frifall. De har även 2 delar då huset inte faller i frifall då kurvan inte är spikrak, detta har du gång på gång påstått är felaktigt. Varför tror jag inte någon människa som läst fysikA förstår...
Citat:
-Hela kurvan från 0-5,4 sek är inte spikrak. Har du inte ens förstått detta??
Det är de 2.5 sekunderna som skapar en spikrak linje under denna period (frifall). Detta frifall slår in helt omedelbart vilket betyder att någonting tog bort den bärande strukturen helt plötsligt. Ena stunden fanns den bärande strukturen där, andra sekunden var den borta helt i 2.5 sek = 30m+ höjd av byggnaden.
Det är de 2.5 sekunderna som skapar en spikrak linje under denna period (frifall). Detta frifall slår in helt omedelbart vilket betyder att någonting tog bort den bärande strukturen helt plötsligt. Ena stunden fanns den bärande strukturen där, andra sekunden var den borta helt i 2.5 sek = 30m+ höjd av byggnaden.
Det slår inte in helt omedelbart, det tar 1.75s av en stigande acceleration innan den når frifall. Alltså inte poff frifall utan den uppkommer genom att accelerationen stiger successivt tills den når frifall hastigheten. Så den bärande strukturen gör motstånd från 0-1,75. Ju mer nära 1,75 vi kommer ju mindre motstånd. Så alltså, inte: där *poff* borta, det uppkommer successivt.
Citat:
-Om någon tramsar runt i denna tråd utan att kunna förklara logiskt frifallet så är det du. Du har ingenting att komma med som vanligt.
Vad finns det att förklara? Det är ju bara du som fantiserat ihop några påståenden som du lurat i dig själv nu är sanna utan att ens haft minsta åtanke för någon grund till dessa..
Citat:
Eftersom du varken läst rapporten eller verkar läsa det man skriver till dig så gör jag ett sista försök; Hur ska man kunna hitta liknande fall om detta var första gången?
Vad är eran brand frifallsvideo??
Följdfråga; Kan saker inte hända för första gången eller är detta omöjligt i din värld?