2009-04-26, 09:59
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jag ska försöka hitta rapporten, håll ut!
Om någon annan har den posta tack.

Alltså Jones fann mest järn i testerna vilket är konstigt (i enlighet med o s) eftersom stålstrukturen består av metall som är en blanding av diverse metaller.
Nähä.... Består metall av flera metaller! Dags att ansöka om det där Nobelpriset nu!!!!
Jones fann järn (Fe), järn är alltså ett grundämne.
Att det fanns järn i stålet kanske du nu skall ta och dementera då om du skall få din fantasi att gå ihop.
Hur jävla illa ställt är det med skolutbildningen i detta land, lärs sig ungjävlarna inget i dagens skola? Förekommande av järn bevisar INTE att det fanns sprängmedel eller thermite.

Citat:
Alltså skulle inte järn hittas seperat i stora mängder eftersom det inte finns naturligt i stålstrukturen separat.

Han redovisar INTE vart han har hittat detta separata järn!
Hittar du rent järn separat i naturen också?
Du kanske skall ringa SSAB och tala om att detta fungerar, då slipper dom bearbeta allt järn till stål, det är ju bara att omvända Jones fantastiska påstående så vips har vi järnet separat.

Citat:
Alltså måste det ha funnits något som separerat järnet i metallen och mängden thermite för att ha kunnat åstakomma detta har uppskattats till många många ton.

"The Thermite reaction produces an extremely hot reaction (up to 2500 °C or 4500 °F), which creates molten iron and aluminum oxide. The molten iron produced from Thermite is white hot and the aluminum oxide is a white smoke."

Stämmer Jones och danskjävlen´s uträkningar så kan vi inte längre åka tåg i världen, räls svetsas samman av thermite. Skulle denna process göra att järnet separerar från stålet i rälsen så kommer inte rälsen att hålla.
Så ring SJ och tala om för dom att ställ in alla tåg tills banverket hunnit bytt alla järnväg i Sverige.

http://www.youtube.com/watch?v=EpOJE-mkWmw&videos=oNdPD44DfDs&playnext_from=TL&playnext =1

TÄNK SJÄLV för fan.....
Citera
2009-04-26, 10:55
Bannlyst
Citat:
Jag förstod också att slutsatsen i rapporten sa något i stil med detta. Det är som sagt svårt att ge en exakt siffra men uppskattningsvis så borde det bli många ton.

Dem för resonemanget väldigt pedagogiskt i rapporten varför det är någon form av nanothermite.

Precis... Apropå vad jag påstod tidigare i tråden, vet du hur ämnen sammansluts vid antändning?
Citera
2009-04-26, 11:09
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag skulle vilja läsa den fulla rapporten så kanske det står där. Jag tvivlar på att forskarna skulle ljuga rakt ut så här om att det förmodligen finns tonvis med ett sprängämne i tv utan att ha några som helst belägg för det, men jag antar att det kan vara möjligt.

Någon som har länken till undersökningen där man kan läsa exakt hur dem dragit sina slutsatser och ifrån vilken data?

Så nu vet du inte hur mycket det är för du inte har läst det fullständiga rapporten.
Du foliehatt? JA!
Hur kan man skrika sig hes i massor av inlägg där du med säkerhet säger att det är flera ton rester av sprängmedel?
Men det är väl så du VILL att det skall vara.
Men det är en himla skillnad på HUR det är. Du vet verkligheten, ta och dra upp foliehatten över ögonen och se verkligheten, då kanske du även ser hur kemiboken ser ut också.
Citera
2009-04-26, 11:14
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Jag förstod också att slutsatsen i rapporten sa något i stil med detta. Det är som sagt svårt att ge en exakt siffra men uppskattningsvis så borde det bli många ton.
Kan du peka på var de i rapporten kommer fram till siffran 10-100 ton (en inte speciellt exakt siffra), eller har du bara hittat på?

Citat:
Dem för resonemanget väldigt pedagogiskt i rapporten varför det är någon form av nanothermite.
Kan du förklara det för mig på svenska? I rapporten är det så svårt utländskt tekniskt språk för mig som är blott en lekman.
Citera
2009-04-26, 11:51
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Kan du visa var i rapporten de kommer fram till 10-100 ton sprängämne?

Det måste ju rimligtvis ha varit en helvetes massa mer eftersom samtliga av de fyra slumpmässigt hittade och inskickade proverna (det vill säga, Jones har inte gjort något vetenskapligt urval, han har bara tagit det han fick - och han vet inte hur proverna förvarats innan han fick dem, eller hur samplingen gick till) visar spår efter fär...nanotermit. Det betyder att rent statistiskt måste ämnet, som alltså inte var färg, ha varit extremt vanligt förekommande i byggnaderna.

Note alltså: Så här lång tid tog det innan Jones fick tag i proverna.
  • Sample ett fick Jones 15 november 2007 - mer än sex år efter attackerna
  • Sample två fick Jones 2 februari 2008
  • Sample tre också det 2 februari 2008
  • Sample fyra i november 2006.
Citera
2009-04-26, 12:10
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Uhu, du som läst rapporten, kan du visa mig hur liten den minsta upphittade thermitepartikeln är. Jag är nämligen övertygad om att Jones hottade upp sin rapport med att använda ordet "nano" trots att inga partiklar han hittat är av den storleken.
Ämnet kallas nanothermite eller super-thermite och dess karakteristiska egenskaper finns dokumenterade i rapporten. Partiklarna i det gråa ämnet ser ut att vara mkt små.
Citera
2009-04-26, 12:18
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Nähä.... Består metall av flera metaller! Dags att ansöka om det där Nobelpriset nu!!!!
Jones fann järn (Fe), järn är alltså ett grundämne.
Att det fanns järn i stålet kanske du nu skall ta och dementera då om du skall få din fantasi att gå ihop.

Nej dem fann alltså järnpartiklar separat. Små runda klot av järn och dessa kan ej uppstå om inte extrem hetta finns närvarande. Dessa små järnklot är presis vad som uppstår efter reaktion av nanothermiten.
Och ja mitt försök att beskriva vad metall var var ett fail
Jag tror folk fattade vad jag menade i alla fall med det jag skrev.

Citat:
Förekommande av järn bevisar INTE att det fanns sprängmedel eller thermite.
Nej och det hävdar dem inte heller. Den slutsatsen baseras på undersökning av dem röda chipsen.
Det är dock väldigt lustigt att hitta dessa nano järn kulor i askan överallt.

Citat:
Han redovisar INTE vart han har hittat detta separata järn!

Detta järn finns i dammexemplen.

För det första så skulle metall ha hittats separat och inte järn separat. Byggnaden byggdes inte av stora mängder järn separat. Förklara hur järn kunnat separerat sig från metallen utan thermite Einstein!
Förklara även hur dessa järnklot uppstått utan Thermite.

Citat:
Stämmer Jones och danskjävlen´s uträkningar så kan vi inte längre åka tåg i världen, räls svetsas samman av thermite. Skulle denna process göra att järnet separerar från stålet i rälsen så kommer inte rälsen att hålla.
Det handlar inte om kommerciell Thermite dem htitat. Läs rapporten, du är ute och cyklar här.
Senast redigerad av MaxDL 2009-04-26 kl. 12:46.
Citera
2009-04-26, 12:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ämnet kallas nanothermite eller super-thermite och dess karakteristiska egenskaper finns dokumenterade i rapporten. Partiklarna i det gråa ämnet ser ut att vara mkt små.
Fast "mycket litet" är faktiskt inte samma sak som "nano". Jones använder ordet för att göra smeten mer tilltalande. En liten lögn men ändå en lögn bland flera andra. Ta fram var i rapporten han nämner partiklar med mindre storlek än en miljondels meter. Du kommer faktiskt inte att hitta det så du kan ge dig redan nu.

Och framför allt; bara för att en substans görs av mindre partiklar förändrar inte substansen. Gör du thermite av partiklar av nanostorlek så har du fortfarande....tadaaa thermite.
Det här är samma sak som när Loreal, eller vilka det nu är, har nanoteknologi i sin ansiktkräm. Det är fortfarande ansiktskräm fast gjord av mindre partiklar men med ett häftigare namn. Dess verkan är densamma, men det säljer bättre.
Citera
2009-04-26, 12:37
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Fast "mycket litet" är faktiskt inte samma sak som "nano". Jones använder ordet för att göra smeten mer tilltalande. En liten lögn men ändå en lögn bland flera andra. Ta fram var i rapporten han nämner partiklar med mindre storlek än en miljondels meter. Du kommer faktiskt inte att hitta det så du kan ge dig redan nu.
För att använda ditt uttryck; du har fel.
Militären kallar ämnen som det som fanns i dammtesten för nanothermite. Testen visar tydligt hur denna typ av thermite skiljer sig från kommerciell sådan. Det var alltså inte alls för att skapa media tid. Den reagerar helt annorlunda från vanlig.

Personligen kan jag hålla med om att kalla viss shampo för nanoshampo är lite löjligt.
Senast redigerad av MaxDL 2009-04-26 kl. 12:39.
Citera
2009-04-26, 12:38
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Nej dem fann alltså järnpartiklar separat. Små runda klot av järn och dessa kan ej uppstå om inte extrem hetta finns närvarande. Dessa små järnklot är presis vad som uppstår efter reaktion av nanothermiten.
Vad innebär "extrem hetta"? Hur hög temperatur krävs för att dessa järnklot skall skapas?

Kan du föresten förklara sambandet mellan dessa "red/gray chips" och nanothermite, på svenska.
Citera
2009-04-26, 12:41
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
För att använda ditt uttryck; du har fel.
Militären kallar ämnen som det som fanns i dammtesten för nanothermite. Testen visar tydligt hur denna typ av thermite skiljer sig från kommerciell sådan. Det var alltså inte alls för att skapa media tid. Den reagerar helt annorlunda från vanlig.

Personligen kan jag hålla med om att kalla viss shampo för nanoshampo är lite löjligt.
Nej jag har faktiskt rätt nu också. Nano är en måttenhet och inget annat.
Citera
2009-04-26, 12:43
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Så nu vet du inte hur mycket det är för du inte har läst det fullständiga rapporten.
Du foliehatt? JA!
Hur kan man skrika sig hes i massor av inlägg där du med säkerhet säger att det är flera ton rester av sprängmedel?
Men det är väl så du VILL att det skall vara.
Men det är en himla skillnad på HUR det är. Du vet verkligheten, ta och dra upp foliehatten över ögonen och se verkligheten, då kanske du även ser hur kemiboken ser ut också.
Detta låter som ett desperat försök att förneka Super-Thermitens väl dokumenterade existens.

Den har inget att göra med vad jag vill eller inte. It's a fact.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in