Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Är ni förståndshandikappade här? Verkar fan inte bättre.
1. Nä, JV försöker få ihop HELA bibeln, inte bara ETT skriftställe. Ser man inte det har man fan en skruv lös.
2. Har jag sagt att det är ok att folk dör? Nä. Det jag menar är att JV förmodligen är ett av de samfund/religiösa som inte har speciellt många liv på sitt samvete vid jämförelse. Ska ni använda det som argument så finns det andra som är mer skyldiga.
3. Verkar mest vara bittra människor här inne som förmodligen blivit uteslutna ur JV och vill ge tillbaka. Bara massa trams och skitsnack. "Aldrig erkänna sina egna misstag, bara peka på andras"? Du har aldrig snackat med ett JV va?

Jag har alltid fått höra att människor är ofullkomliga och vi gör alla misstag, så det där stämmer ju inte ett smack. Billigt påhopp utan substans.
Passa dig för att kalla andra förståndshandikappade. Du ger inte ett överdrivet intelligent intryck själv, som bara går i JVs ledband utan att förstå hälften av vad du själv spottar ur dig.
JV plockar skriftställen helt ur sitt sammanhang när det passar dem. det hade du vetat om du haft förstånd att se det.
Jo, du säger att det är helt okej att JV dödar folk med argumentet att andra gjort det. Nu gör du det igen. "
Ska ni använda det som argument finns det andra som är mer skyldiga". Är du så dum att du inte ens begriper vad du själv skriver? Den meningen är ju ett solklart exempel på det jag säger. Du tycker att det inte gör något att ett antal människor dör varje år pga att JV tolkat skriftställen som att blodtransfusioner är förbjudna (men vissa blodbeståndsdelar går bra

). Din argumentationsteknik påminner starkt om dagisbarns..."
Varför slog du Pelle?" "
Pelle slog ju mig, då får jag slå honom!"
Jag har pratat med många JV, jag var odöpt JV i flera år. Och nej, jag blev inte utesluten, jag lämnade själv. Men det du gör nu är exakt det JV gör: Anklagar avhoppare och uteslutna för att vara
bittra...Trodde du att du var först med det?
JV är experter på att peka på andra organisationers misstag och tillkortakommanden. Du kanske känner till att JV vid ett flertal tillfällen ändrat sina läror? Detta kallas för att få "nytt ljus", dsv det framställs som något positivt. Men om ett annat samfund gör exakt samma sak dyker JV genast ner på dem och säger att de ändrar i Guds ord, inte kan bestämma sig osv.
Om du visste det allra minsta om JV skulle du känna till att de aldrig någonsin erkänner ett eget misstag. Vi kan ta 1975 som exempel, året då Harmageddon skulle komma enligt JV. Det fanns JV:n som sålde sina hus, för att få loss pengar så de kunde ägna den sista tiden åt att predika. Som du kanske vet kom inte Harmageddon då. Vad gjorde Sällskapet då? Erkände de att de felaktigt pekat ut 1975 som året då Harmageddon skulle komma? Bad de sina medlemmar om ursäkt? Icke. De anklagade de enskilda medlemmarna för att ha haft felaktiga förväntningar...
Hade medlemmarna
inte trott på att Harmageddon skulle komma 1975 hade de blivit uteslutna.
Det är inte lätt att vara ett JV...
"
Tro som vi säger. annars blir du utesluten!"
"
Va, trodde du på vad vi sa? Pucko!"
JV har aldrig någonsin bett om ursäkt, eller erkänt sina tillkortakommanden. Det skulle aldrig falla dem in att göra det. Däremot pekar man skadeglatt på andras misstag...