2009-04-19, 19:09
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Du sade att organisationerna är avfall och inte människor, om människorna inte är avfallet så behöver dem heller inte vara oroliga för att bli dömda vid Harmageddon? Alltså oavsett om man är Lutheran eller Katolik?:P

Ordet "avfall" får Eberhard stå för. Skulle väl kanske formulera mig så att falsk religion är avfall. Sen vad som händer dom som följer falsk religion får du fråga nån annan om =)
2009-04-19, 19:59
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Fast det är ju bara en klippt vers från bibeln
När resten visar att Kristus skapade församlingar, han uppmanade oss att bli hans efterföljare och bibeln påbjuder att vi skall komma tillsammans.

Ja det är en vers från ett sammanhang som handlar om vilka som är Kristi sändebud som vi diskuterar.
Tror inte du att dom är Hans efterföljare och kommer tillsammans?

Citat:
Så ditt koncept försåt jag men jag ser inte att du har någon bibelenlig grund för det ö.h.t.

Vad pratar du om?? Hör inte den versen och sammanhanget till Bibeln??
2009-04-19, 20:03
Medlem
fotos avatar
Citat:
Se mina tidigare svar.

Jag hittar inga svar. Frågar igen.

Jesus besökte utslagna där dom fanns, gästade deras hem. Gör ni det?

Citat:
Jag har undersökt de flesta religioner och samfund och funnit att det endast är JV som lever som bibeln lär. Det är min uppfattning!

Undrar igen. Har du koll på alla enskilda hur dom gör?
Vad gör er mer Bibeltrogna än andra?
2009-04-19, 20:22
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Ordet "avfall" får Eberhard stå för. Skulle väl kanske formulera mig så att falsk religion är avfall. Sen vad som händer dom som följer falsk religion får du fråga nån annan om =)

Ahh okey!
2009-04-19, 20:27
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Jag hittar inga svar. Frågar igen.

Se mina tidigare svar skrev jag innan.
2009-04-19, 20:33
Bannlyst
Citat:
Är ni förståndshandikappade här? Verkar fan inte bättre.

1. Nä, JV försöker få ihop HELA bibeln, inte bara ETT skriftställe. Ser man inte det har man fan en skruv lös.

2. Har jag sagt att det är ok att folk dör? Nä. Det jag menar är att JV förmodligen är ett av de samfund/religiösa som inte har speciellt många liv på sitt samvete vid jämförelse. Ska ni använda det som argument så finns det andra som är mer skyldiga.

3. Verkar mest vara bittra människor här inne som förmodligen blivit uteslutna ur JV och vill ge tillbaka. Bara massa trams och skitsnack. "Aldrig erkänna sina egna misstag, bara peka på andras"? Du har aldrig snackat med ett JV va? Jag har alltid fått höra att människor är ofullkomliga och vi gör alla misstag, så det där stämmer ju inte ett smack. Billigt påhopp utan substans.

Passa dig för att kalla andra förståndshandikappade. Du ger inte ett överdrivet intelligent intryck själv, som bara går i JVs ledband utan att förstå hälften av vad du själv spottar ur dig.

JV plockar skriftställen helt ur sitt sammanhang när det passar dem. det hade du vetat om du haft förstånd att se det.

Jo, du säger att det är helt okej att JV dödar folk med argumentet att andra gjort det. Nu gör du det igen. "Ska ni använda det som argument finns det andra som är mer skyldiga". Är du så dum att du inte ens begriper vad du själv skriver? Den meningen är ju ett solklart exempel på det jag säger. Du tycker att det inte gör något att ett antal människor dör varje år pga att JV tolkat skriftställen som att blodtransfusioner är förbjudna (men vissa blodbeståndsdelar går bra ). Din argumentationsteknik påminner starkt om dagisbarns..."Varför slog du Pelle?" "Pelle slog ju mig, då får jag slå honom!"

Jag har pratat med många JV, jag var odöpt JV i flera år. Och nej, jag blev inte utesluten, jag lämnade själv. Men det du gör nu är exakt det JV gör: Anklagar avhoppare och uteslutna för att vara bittra...Trodde du att du var först med det?

JV är experter på att peka på andra organisationers misstag och tillkortakommanden. Du kanske känner till att JV vid ett flertal tillfällen ändrat sina läror? Detta kallas för att få "nytt ljus", dsv det framställs som något positivt. Men om ett annat samfund gör exakt samma sak dyker JV genast ner på dem och säger att de ändrar i Guds ord, inte kan bestämma sig osv.

Om du visste det allra minsta om JV skulle du känna till att de aldrig någonsin erkänner ett eget misstag. Vi kan ta 1975 som exempel, året då Harmageddon skulle komma enligt JV. Det fanns JV:n som sålde sina hus, för att få loss pengar så de kunde ägna den sista tiden åt att predika. Som du kanske vet kom inte Harmageddon då. Vad gjorde Sällskapet då? Erkände de att de felaktigt pekat ut 1975 som året då Harmageddon skulle komma? Bad de sina medlemmar om ursäkt? Icke. De anklagade de enskilda medlemmarna för att ha haft felaktiga förväntningar...

Hade medlemmarna inte trott på att Harmageddon skulle komma 1975 hade de blivit uteslutna.

Det är inte lätt att vara ett JV...
"Tro som vi säger. annars blir du utesluten!"
"Va, trodde du på vad vi sa? Pucko!"

JV har aldrig någonsin bett om ursäkt, eller erkänt sina tillkortakommanden. Det skulle aldrig falla dem in att göra det. Däremot pekar man skadeglatt på andras misstag...
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-04-19 kl. 20:36.
2009-04-19, 20:39
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Över församlingen och genom församlingen tror jag att Jesus når andra människor. Det började med 11 lärljungar i Jerusalem, sedan spred sig tron över hela Israel för att sedan nå alla nationer runt om i hela världen.

Ok. Ja visst härskar han över församlingen ... Men inte över jorden .. .Just nu är det Satan.

1 Joh. 5:19
Vi vet att vi är av Gud, men hela världen ligger i den ondes våld.

Lukas 4:6 och Djävulen sade till honom: ”Jag vill ge dig all denna myndighet och deras härlighet, eftersom den har överlämnats åt mig, och jag ger den åt vemhelst jag vill.

Uppenbarelseboken 12:9
Så blev den store draken nerslungad, den ursprunglige ormen, han som kallas Djävul och Satan, han som vilseleder hela den bebodda jorden; han slungades ner till jorden, och hans änglar slungades ner med honom.
2009-04-19, 20:45
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Hade medlemmarna inte trott på att Harmageddon skulle komma 1975 hade de blivit uteslutna.

Du har sjunkit i mina ögon rejält genom att sitta här o ljuga!

"Vid sammankomsten som hölls i Baltimore i Maryland höll F. W. Franz det avslutande talet. Han började med att säga: ”Alldeles innan jag gick upp på podiet kom en ung man fram till mig och sade: ’Säg mig, vad betyder det här med 1975?’” Broder Franz hänsyftade sedan på de många frågor som hade uppstått om huruvida det som stod i den nya boken betydde att Harmageddon skulle vara över och Satan vara bunden år 1975. Han slog fast: Det skulle kunna vara så. Men vi säger inte att det är så. Allting är möjligt för Gud. Men vi säger inte att det är så. Och MÅTTE INGEN AV ER PRECISERA SIG OCH SÄGA ATT NÅGOT BESTÄMT SKALL HÄNDA FRÅN NU OCH FRAM TILL ÅR 1975. Men den avgörande punkten i allt detta, kära vänner, är: Tiden är kort. Tiden håller på att rinna ut — det råder inget tvivel om det.”"

Här har ni alla SVARTVITT vilken ståndpunkt Jehovas Vittnen har haft till året 1975!
2009-04-19, 21:15
Medlem
Citat:

Du har sjunkit i mina ögon rejält genom att sitta här o ljuga!

"Vid sammankomsten som hölls i Baltimore i Maryland höll F. W. Franz det avslutande talet. Han började med att säga: ”Alldeles innan jag gick upp på podiet kom en ung man fram till mig och sade: ’Säg mig, vad betyder det här med 1975?’” Broder Franz hänsyftade sedan på de många frågor som hade uppstått om huruvida det som stod i den nya boken betydde att Harmageddon skulle vara över och Satan vara bunden år 1975. Han slog fast: Det skulle kunna vara så. Men vi säger inte att det är så. Allting är möjligt för Gud. Men vi säger inte att det är så. Och MÅTTE INGEN AV ER PRECISERA SIG OCH SÄGA ATT NÅGOT BESTÄMT SKALL HÄNDA FRÅN NU OCH FRAM TILL ÅR 1975. Men den avgörande punkten i allt detta, kära vänner, är: Tiden är kort. Tiden håller på att rinna ut — det råder inget tvivel om det.”"

Här har ni alla SVARTVITT vilken ståndpunkt Jehovas Vittnen har haft till året 1975!

Äh kom igen nu det där blir bara löjligt. Det är så väl dokumenterat vad som gällde före 1975 så det är inget snack om saken. Nästan ALLA trodde på det. Undantag var såna som en äldre man som jag har pratat mycket med. Han blev utesluten 1971 därför att han pekade på att Harmageddon omöjligen kan komma 1975 för då skulle inte bibeln stämma som säger att det skulle komma när ingen väntar det. Han anklagades för att försöka lura vännerna att ta det lugnt.

Mina farföräldrar fick en massa skäll i församlingen för att de köpte en ny bil 1973. De ansågs ge andra ett dåligt exempel och anklagades för att inte tro på bibeln. Min pappa började gymnasiet 1974 och fick förklara sig för en kommitté av äldstebröder om "varför han gick emot bibeln". Det finns massor med JV som erkänner att det var så gott som tvunget att tro på 1975. De är ändå kvar som JV så det finns ingen anledning att de skulle ljuga om det.

Dessutom räcker det av kolla i litteraturen från 1966-1974 så blir det helt klart. Onödigt att hymla om det.
2009-04-19, 21:21
Medlem
Citat:
Är ni förståndshandikappade här? Verkar fan inte bättre.

Är det säkert att du inte är ett JV? Du låter verkligen som ett.

Citat:
3. Verkar mest vara bittra människor här inne som förmodligen blivit uteslutna ur JV och vill ge tillbaka. Bara massa trams och skitsnack. "Aldrig erkänna sina egna misstag, bara peka på andras"? Du har aldrig snackat med ett JV va? Jag har alltid fått höra att människor är ofullkomliga och vi gör alla misstag, så det där stämmer ju inte ett smack. Billigt påhopp utan substans.

Vad finns det att vara bitter på? På att man inte längre tillhör en falsk religion? Om man tror på det så stannar man väl kvar? Vad skulle vara problemet? Varför skulle man vara bitter för att man inte längre är lurad?
Det enda man kan bli lite "bitter" på är att Sällskapet har bestämt sig för att försöka sabba hela livet för dem som lämnar.
Senast redigerad av Kalten 2009-04-19 kl. 21:35.
2009-04-19, 21:23
Medlem
fotos avatar
Citat:
Se mina tidigare svar skrev jag innan.

Jag hittar inga svar skrev jag ju. Kan du svara igen eller ta fram dom svar du säger du har skrivit??

Skriver frågorna igen.

Citat:
Jag har undersökt de flesta religioner och samfund och funnit att det
endast är JV som lever som bibeln lär. Det är min uppfattning!

2009-04-19, 21:38
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Jag hittar inga svar skrev jag ju. Kan du svara igen eller ta fram dom svar du säger du har skrivit??

Skriver frågorna igen.

Orkar inte leta fram...

Jag skrev att vi besöker ALLA i deras hem, precis som Jesus!

Vi är de enda som inte deltar i krig, inte deltar i politik, går från hus till hus precis som Jesus gjorde. Sen detaljer som inte ta emot blod, inte fira födelsedagar, utesluta syndare och hålla sig till bibelns moralnormer är något som särskiljer Jehovas Vittnen.

Det är därför jag har valt att bli ett Jehovas Vittne, jag vill följa Jesu fotspår så nära som möjligt och ser att JV är de enda som gör det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in