Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
...och det där vet inte du. Eftersom du inte är Gud.
Finns JVn som inte tror så, och det är i vilket fall inte vår sak att döma .
Nu förstår jag dig inte .. det är så vi JV tror .. Trodde du var ett ??
Har du lämnat sanningen? Måste bara kolla om jag missat det ...
I vilket fall gör det ont i hjärtat att läsa dina inlägg
Det här tror vi JV på ...
Matteus 24:48-51*Men om den
onde slaven säger i sitt hjärta: ’Min herre dröjer’, och börjar slå sina medslavar och äter och dricker med vanedrinkarna, så skall den
slavens herre komma på en dag då han inte väntar det och vid en timme som han inte vet av, och
han skall straffa honom med den största stränghet och anvisa honom hans plats bland hycklarna. Där skall han gråta och skära tänder.
Matteus 25:13
Var alltså ständigt vaksamma, eftersom ni inte vet vare sig dagen eller timmen.
Markus 13:32-37*Men om den dagen eller timmen vet ingen något, inte ens änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.*Ta er ständigt i akt,
håll er vakna, för ni vet inte när det är den fastställda tiden.*Det är som en man som reste utomlands, som lämnade sitt hus och överlät myndigheten åt sina slavar, gav var och en hans arbete och
befallde dörrvaktaren att ständigt vara vaksam.*Var alltså ständigt vaksamma;
ni vet ju inte när husets herre kommer, om det blir sent på dagen eller vid midnatt eller då tuppen börjar gala eller tidigt på morgonen; så att han, när han plötsligt kommer, inte skall finna er sovande. Men vad jag säger till er, det säger jag till alla:
Var ständigt vaksamma.”
Lukas 21:36
Håll er då vakna och frambär hela tiden ödmjuk bön, för att ni må lyckas i att undfly allt detta som skall inträffa och i att bestå inför Människosonen.”