Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Okey! Så han kom inte 1874 då? Utan endast en gång, 1914?
Måste säga att detta är en annorlunda syn, för enligt Bibeln så satte sig Jesus på tronen och började regera efter sin himmelsfärd.
"Och han, som är utstrålningen av Guds härlighet* och en avbild av hans väsen och som bär upp allt med kraften i sitt ord, har renat oss från synden och sitter på Majestätets högra sida i höjden. Han har blivit lika mycket mäktigare än Änglarna som det namn han har fått i arv är förmer än deras." Heb 1:3-4
Rom 1:1-4 "Från Paulus, Kristi Jesu tjänare, kallad till Apostel*, avdelad för att förkunna Guds evangelium*, som Gud har utlovat genom sina profeter i de heliga skrifterna, evangeliet om hans son, som till sin mänskliga härkomst var av Davids* ätt och genom sin andes helighet blev insatt som Guds son i makt och välde vid sin uppståndelse från de döda: Jesus Kristus vår Herre"
Javisst, han satte sig på Guds högra sida, men började inte att regera i himlen förrens 1914.
Snart så kommer han att regera över jorden oxå.
Upp.12:7*Och krig bröt ut i himlen: Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken; och draken och dess änglar stred, 8*men den fick inte övertaget, och det
fanns inte längre en plats för dem i himlen. 9*Så blev den store draken nerslungad, den ursprunglige ormen, han som kallas Djävul och Satan, han som vilseleder hela den bebodda jorden; han slungades ner till jorden, och hans änglar slungades ner med honom. 10*Och jag hörde en hög röst i himlen säga:
”Nu har räddningen och makten och kungariket, som tillhör vår Gud, och myndigheten, som tillhör hans Smorde, blivit en verklighet, ty våra bröders anklagare har slungats ner, han som anklagar dem dag och natt inför vår Gud! 11*Och de har segrat över honom på grund av Lammets blod och på grund av sitt vittnesbörds ord, och de har inte älskat sin själ, inte ens inför döden. 12*Gläd er därför, ni himlar och ni som bor i dem!
Ve jorden och havet, ty Djävulen har kommit ner till er i stor förbittring, eftersom han vet att han har en kort tidsfrist.”
Ps. 110: 1*Jehovas uttalande till min Herre lyder: ”Sätt dig på min högra sida, tills jag lägger dina fiender som en pall för dina fötter.” *2*Din styrkas stav skall Jehova sträcka ut från Sion: ”Dra kuvande fram mitt ibland dina fiender.”
Matteus 22:44 ’Jehova sade till min Herre: ”Sätt dig på min högra sida, tills jag lägger dina fiender under dina fötter”’?
Apostlagärningarna 2:35 tills jag lägger dina fiender som en pall för dina fötter.”’
1 Korinthierna 15:25 Han måste nämligen härska som kung tills Gud har lagt alla fiender under hans fötter.
Hebréerna 1:13 Men med hänsyftning på vilken av änglarna har han någonsin sagt: ”Sätt dig på min högra sida, tills jag lägger dina fiender som en pall för dina fötter”?
Hebréerna 10:13 och väntar från den tiden tills hans fiender blir lagda som en pall för hans fötter.