2009-03-03, 17:33
Medlem
schabo-labos avatar
Myrra; Numera säger man "de som valt lämna oss", i en del av Sällskapets försök att ge en mjukare approach gentemot allmänheten. "Utesluten" klingar ju så felaktigt i alla tidningsrubriker.
2009-03-03, 17:38
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra
Som producerar hemsider, tidningar eller skickar ut info för att motarbeta JV. Ofta uteslutna personer som hyser agg till JV för att de just blev uteslutna, de vägrar att acceptera att de har gjor fel och syndat och därför blivit uteslutna.

Detta resonemang känner jag igen från andra vittnen.
Är det så illa att ett vittne inte kan tänka sej att medlemmar lämnar organisationen pga andra anledningar?
Att man läst Bibeln och kommit fram till andra ställningstaganden?
Låter väldigt märkligt.

Jag vet många som har lämnat och har egna liv, men inte går de tillbaka o ödslar energi på att svartmåla något man tidigare älskade.... Nej, de personerna som gör det får ofta kraft och styrka från någon annan....
2009-03-03, 17:54
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Jag vet många som har lämnat och har egna liv, men inte går de tillbaka o ödslar energi på att svartmåla något man tidigare älskade.... Nej, de personerna som gör det får ofta kraft och styrka från någon annan....
Du har rätt. Men sedan finns det massor av folk som vill ältra och vältra i tron och vända ut och in på "sanningar", det ser jag som naturligt, eftersom många har växt upp och haft detta som en stor del i sina liv. Vem får man styrka och kraft från?
2009-03-03, 18:46
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Du har rätt. Men sedan finns det massor av folk som vill ältra och vältra i tron och vända ut och in på "sanningar", det ser jag som naturligt, eftersom många har växt upp och haft detta som en stor del i sina liv. Vem får man styrka och kraft från?

2 Kor 11:13, 14 "Ty de är falska apostlar, ohederliga arbetare, som uppträder som Kristi apostlar. Och det är inget att förvåna sig över, Satan själv uppträder ju som en ljusets ängel."

Skulle jag lämna JV så skulle jag aldrig ödsla energi på att snacka skit om de, är en sak som är säker!!
2009-03-03, 21:59
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
2 Kor 11:13, 14 "Ty de är falska apostlar, ohederliga arbetare, som uppträder som Kristi apostlar. Och det är inget att förvåna sig över, Satan själv uppträder ju som en ljusets ängel."

Skulle jag lämna JV så skulle jag aldrig ödsla energi på att snacka skit om de, är en sak som är säker!!

Du kan snacka gott om dem när du befinner dig i helvettet. Din "allierade" är satan själv.
2009-03-03, 22:23
Medlem
Citat:

Är du ett döpt JV?

Att du skriver här...hur tänker du om det?
2009-03-03, 22:35
Medlem
Citat:
Därför att det till en början kan se ut som de har rätt, då de har byggt upp sina historier eller påståenden på fakta. Men bakom det hela är det Satan som ligger:
Matteus 7:15 "Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar. "
Gal.2:4 "Det ville annars de falska bröder som nästlat sig in för att spionera på den frihet vi äger genom Kristus Jesus, så att de skulle kunna göra oss till slavar. "

Man brukar säga att efter ett tag anpassar sig människan, det som såg fel ut blir helt plötsligt rätt. Är man då okunnig och dåligt påläst i skrifterna är det lätt att man tror på det som "dom" skrivit.

Därför är det bättre att säga att man inte ska läsa det så slipper man att de svaga snavar och faller...

Så klart, man orkar inte ge, ge, ge, ge, ge, ge... utan att få något tillbaka. En som bara tar blir aldrig långvarig i ett förhållande....Så är det i ALLA förhållanden. Ge o ta, se att du kommer att få tillbaka! Då kommer kärleken, jag lovar!!

Har du varit JV länge?
2009-03-04, 08:35
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Är du ett döpt JV?

Att du skriver här...hur tänker du om det?

Ja det är jag!

Jag är en forum & blogg människa, men man får vakta sina steg då många människor inte vill en väl ... Men det är så i alla sidor av livet, man måste vara på sin vakt!
2009-03-04, 08:35
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

Har du varit JV länge?

Ja det kan man gott säga!
2009-03-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ja det är jag!

Jag är en forum & blogg människa, men man får vakta sina steg då många människor inte vill en väl ... Men det är så i alla sidor av livet, man måste vara på sin vakt!

Trevligt, jag är oxå ett JV.
2009-03-08, 16:44
Medlem
andorras avatar
Citat:

Hej , Vill bara ha lite tolkninginfo angående upp 10-11 . Vill gärna veta vad som gäller om de 2 vittnen ? läste lite på http://www.the-end.com/ om en man som påstår sig vara ett av dessa, och det var ju ingen rolig läsning. Tror ju dock en del av det han skriver kommer att hända nu i slutet. Försöker så gott jag kan att predika för folk jag känner om bibeln. Först nu jag verkligen lagt tid åt det, man har ju varit en Zombie i denna lömska värld under lång tid. Tyvärr så ser folk fortfarande inte allvaret i vad som komma skall. Har du lite info om de sju åskdundren med skulle det vara trevligt. Må väl //
2009-03-08, 20:03
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

Trevligt med ett till JV!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem