Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
ha ha ha! som när ni fryser ut vänner och bekanta som lämnat JV och inte ens hälsar mer på dem? var står det i bibeln att man ska bete sig så?
2 Johannes 10 Om någon kommer till er och inte för med sig den läran, så ta inte emot honom i era hem, och uttala inte en hälsning till honom.
2 Thessalonikerna 3:14 Men om någon inte är lydig mot vårt ord genom detta brev, håll då denne märkt och sluta upp med att umgås med honom, för att han må skämmas.
2 Thessalonikerna 3:6 Nu ger vi er föreskrifter, bröder, i Herren Jesu Kristi namn, att dra er bort från varje broder som vandrar oordentligt och inte enligt den tradition som ni mottog från oss.
Romarna 16:17 Nu förmanar jag er, bröder, att hålla ögonen på dem som vållar söndringar och ger orsaker till fall, tvärtemot den lära som ni har inhämtat; undvik dem.
1 Kror.5:5 överlämnar en sådan man åt Satan till köttets undergång, för att anden skall bli räddad på Herrens dag.
1 kor.5: 9-13 Men nu skriver jag till er att sluta upp att vara i sällskap med någon som kallas broder och som är otuktig eller girig eller en avgudadyrkare eller en smädare eller en drinkare eller en utsugare, ja, att inte ens äta med en sådan.*För hur kan det vara min sak att döma dem som är utanför? Dömer inte ni dem som är innanför, medan Gud dömer dem som är utanför? ”Avlägsna den onde mannen ur er krets.”
1 Tim. 1:19,20 *i det att du har tro och ett gott samvete, vilket några har skjutit åt sidan och därigenom lidit skeppsbrott i sin tro. *Till dem hör Hymenẹus och Alexander, och jag har överlämnat dem åt Satan, för att de genom tuktan skall lära sig att inte häda.
Titus 3:10,11 10*En människa som främjar en sekt skall du avvisa efter en första och en andra förmaning, eftersom du vet att en sådan har vänts bort från vägen och syndar och har dömt sig själv.
1 Tim.5:20 Dem som bedriver synd skall du tillrättavisa inför allas ögon, för att också de andra skall känna fruktan