2009-06-22, 18:35
Medlem
Viss munterhet

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men då kanske du kan återgå till helvetet....som du skulle skriva om?

Ditt uttalande här har förorsakat en viss munterhet, då man tydligen tänkt sig en rent bokstavlig vandring till en föga angenäm plats. Jag är säker på att inget illasinnat avsågs och vi kan bjuda på munterheten!
2009-06-22, 18:53
Medlem
Damnaturs avatar
fundering

Jahopp, under mina fritida religionsstudier osv har jag funnit mig sakna min gamla arsenal av böcker från Jehovas som jag fick under barndomen fram till att jag drog hemmifrån/ vart utsläng, jag har tyvärr ingen möjlighet att komma åt dessa och undrar därför om någon vet om det bara är att knalla in och införskaffa dessa på salen i kvarteret och hur det ligger till med den ekonomiska saken. Vad jag har för mig var denna litteratur gratis? Är främst ute efter deras bibel och de böcker som berör studier av den... eftersom många vänner också är nyfikna på att se tonårsboken, otroligt bra humor lektyr som lyfter fram deras ungdomssyn, skulle även den vara intressant att få tag i.
2009-06-22, 19:20
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jaha du kallar det för något annat nu? Ännu en Jv-specialitet som används frekvent för att förvrida fakta! Dessutom är man proffs på att ta citat ur sitt sammanhang för att försöka bevisa de osanningar man torgför. Ja jo nog är Jv falska profeter, det hjälper ju inte att ni kallar era profetior för något annat.

Läs vad som står i bibeln, man ska akta sig för falska profeter!

Du tycker alltså inte det är märkligt att guden ligger och väntar mer än 1800år för att sen ta kontakt med en skum bokförläggare och delge honom "sanningen"? Dessutom i USA av alla ställen de moderna kristna sekternas urhem på planeten???

Tron är inte var mans ... Rätt simpelt! Jag kommer inte att försöka övertyga dig eller tvinga dig att tro ... Bibelns blad finns öppna för alla, man väljer att läsa Guds ord om man vill eller så skippar man det

Som jag brukar säga, den som lever får se vad som händer!
2009-06-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnatur
Jahopp, under mina fritida religionsstudier osv har jag funnit mig sakna min gamla arsenal av böcker från Jehovas som jag fick under barndomen fram till att jag drog hemmifrån/ vart utsläng, jag har tyvärr ingen möjlighet att komma åt dessa och undrar därför om någon vet om det bara är att knalla in och införskaffa dessa på salen i kvarteret och hur det ligger till med den ekonomiska saken. Vad jag har för mig var denna litteratur gratis? Är främst ute efter deras bibel och de böcker som berör studier av den... eftersom många vänner också är nyfikna på att se tonårsboken, otroligt bra humor lektyr som lyfter fram deras ungdomssyn, skulle även den vara intressant att få tag i.

Knalla in på en rikets sal och beställ cd skivan som innehåller i stort sett all litteratur.
2009-06-22, 21:22
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Knalla in på en rikets sal och beställ cd skivan som innehåller i stort sett all litteratur.

Den får bara döpta Jehovas Vittnen ta dela av!
2009-06-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Den får bara döpta Jehovas Vittnen ta dela av!

Har jag inte hört, men det går att fråga.
2009-06-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
"återgå till helvetet...", hmm, kan lätt missförstås.
Tur att du har gjort dig känd här som en trevlig person.

Skojar bara!

He he ...jo det såg lite knasigt ut....

Men jag är säker på att Eberhard såg resterande av meningen oxå.
2009-06-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Ser framför mig, en signatur med "Då kan du återgå till helvetet..." - Leviticus

Du e rolig du!....och så blev det oxå såg jag sen...
2009-06-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
@Leviticus[/b]: Hoppas du inte blir sur för att jag citerat dig i min signatur, det är inte för att driva med dig utan för att det var så himla roligt! Har aldrig citerat någon FBmedlem i signaturen förut, så känn dig stolt!

Nehej du, inte blir jag sur!

När jag gick in och kollade tidigare idag höll jag på att ramla av stolen av skratt när jag såg era kommentarer!

Tackar för äran att få stå i din signatur.
2009-06-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggare
En grej jag stört mig på när de gäller JVs är att så fort något gott händer dem är det änglarnas/Guds förtjänst (de vill bevisa att Gud finns), men när oskyldiga dör är det otur. Ett exempel är när en pojke som gick vilse hade extremt tur och hittade till mamma (4 år gammal) då var förstås ängarna i farten. Däremot när en annan flicka på 4 år blir utnyttjad finns änglarna inte till hands. Jag är helt med på att människan har fri vilja osv, men ni får välja antingen eller.
En förklaring jag fick var i stil med "men änglarna vägledde pojken, men kunde knappast få förövaren att sluta utnyttja flickan". Borde inte änglarna isåfall ha väglett en patrullerande polis att råka kika in i rätt fönster?

Någon som vet ifall just de JV jag talat med överdriver eller om det är ett allmänt faktum att tacka ängarna för mirakel som sker i vardagen?

Jag har nog aldrig hört att världsliga människor skulle få ngn hjälp av änglarna...(enligt vad JV sagt)...
Bara i situationer då de bett till Gud och JV sen har dykt upp.
Inte vid andra tillfällen. Men den lilla vilsekomna pojken kanske var ett JV?

Har hört det berättas om hur vittnen överlevde 9/11 på mirakulösa sätt. Men sanningen om det vet man ju inte.
2009-06-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Ditt uttalande här har förorsakat en viss munterhet, då man tydligen tänkt sig en rent bokstavlig vandring till en föga angenäm plats. Jag är säker på att inget illasinnat avsågs och vi kan bjuda på munterheten!

Vad skönt att du ser det så, jag vet inte hur den där meningen kom till....
När jag idag såg vad det hela lett till så kände jag nog ett sting av klantighet men strax efter kände jag mig säker på att du skulle uppfatta hela meningen eftersom vi varit inne på ämnet tidigare och du nämnt att du skulle skriva mer om det vid tillfälle...
Så det var absolut inget illasinnat menat med det!
2009-06-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Datum har vi ju aldrig sagt, men årtal som har vart heta har funnits.

Har du lyssnat på länken som Benny Hedning tagit fram?
Jag gjorde det... och där sägs den 5 september -75.

Är det en äkta inspelning så är det ju inte så bra att förneka det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in