Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggare
En grej jag stört mig på när de gäller JVs är att så fort något gott händer dem är det änglarnas/Guds förtjänst (de vill bevisa att Gud finns), men när oskyldiga dör är det otur. Ett exempel är när en pojke som gick vilse hade extremt tur och hittade till mamma (4 år gammal) då var förstås ängarna i farten. Däremot när en annan flicka på 4 år blir utnyttjad finns änglarna inte till hands. Jag är helt med på att människan har fri vilja osv, men ni får välja antingen eller.
En förklaring jag fick var i stil med "men änglarna vägledde pojken, men kunde knappast få förövaren att sluta utnyttja flickan". Borde inte änglarna isåfall ha väglett en patrullerande polis att råka kika in i rätt fönster?
Någon som vet ifall just de JV jag talat med överdriver eller om det är ett allmänt faktum att tacka ängarna för mirakel som sker i vardagen?
Jag har nog aldrig hört att världsliga människor skulle få ngn hjälp av änglarna...(enligt vad JV sagt)...
Bara i situationer då de bett till Gud och JV sen har dykt upp.
Inte vid andra tillfällen. Men den lilla vilsekomna pojken kanske var ett JV?
Har hört det berättas om hur vittnen överlevde 9/11 på mirakulösa sätt. Men sanningen om det vet man ju inte.