2009-04-19, 14:06
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Kan du tala om vad exakt det är som Jesus gör idag som han inte gjorde innan året 1914 då han fick makten? Det vore intressant att få veta!

Innan 1914 så härjade Satan uppe i himlen, men som profetian i Daniel 4 visar så skulle han ta över makten ... det gjorde han 1914, men bara i himlen än så länge
2009-04-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Varför ser det ut som det gör på jorden då? Vart tror du att Satan är nu?

Jag tror att det är som det står i: Upp.12:7*Och krig bröt ut i himlen: Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken; och draken och dess änglar stred, 8*men den fick inte övertaget, och det fanns inte längre en plats för dem i himlen. 9*Så blev den store draken nerslungad, den ursprunglige ormen, han som kallas Djävul och Satan, han som vilseleder hela den bebodda jorden; han slungades ner till jorden, och hans änglar slungades ner med honom. 10*Och jag hörde en hög röst i himlen säga:
”Nu har räddningen och makten och kungariket, som tillhör vår Gud, och myndigheten, som tillhör hans Smorde, blivit en verklighet, ty våra bröders anklagare har slungats ner, han som anklagar dem dag och natt inför vår Gud! 11*Och de har segrat över honom på grund av Lammets blod och på grund av sitt vittnesbörds ord, och de har inte älskat sin själ, inte ens inför döden. 12*Gläd er därför, ni himlar och ni som bor i dem! Ve jorden och havet, ty Djävulen har kommit ner till er i stor förbittring, eftersom han vet att han har en kort tidsfrist.”

Men så fort Jesus har tagit bort Satan och ondskan från jorden så kommer vi att få fred och frid som det var tänkt från början

Watchtower är det 40:e rikaste moderbolaget i hela USA och omsätter ca 950 miljoner dollar $$$ !! Varje år. ! stämmer?
2009-04-19, 14:10
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Innan 1914 så härjade Satan uppe i himlen, men som profetian i Daniel 4 visar så skulle han ta över makten ... det gjorde han 1914, men bara i himlen än så länge

Hmm okey? Så du tror inte att Sonen härskar över församlingen på jorden alltså? Utan endast över änglarna i himlen?
2009-04-19, 14:24
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Hmm okey? Så du tror inte att Sonen härskar över församlingen på jorden alltså? Utan endast över änglarna i himlen?

Ef. 5:21 Underordna er varandra i Kristi fruktan. 22*Ni hustrur, underordna er era män på samma sätt som ni underordnar er Herren, 23*eftersom en man är sin hustrus huvud, liksom Kristus är församlingens huvud – han som är denna kropps räddare. 24*Ja, liksom församlingen underordnar sig Kristus, så skall hustrur också underordna sig sina män i allting.

Så Jesus är självklart med oss
2009-04-19, 14:25
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
Watchtower är det 40:e rikaste moderbolaget i hela USA och omsätter ca 950 miljoner dollar $$$ !! Varje år. ! stämmer?

Stämmer säkerligen, du vet vad omsättning är va?

Vart hittade du informationen?
2009-04-19, 14:29
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ef. 5:21 Underordna er varandra i Kristi fruktan. 22*Ni hustrur, underordna er era män på samma sätt som ni underordnar er Herren, 23*eftersom en man är sin hustrus huvud, liksom Kristus är församlingens huvud – han som är denna kropps räddare. 24*Ja, liksom församlingen underordnar sig Kristus, så skall hustrur också underordna sig sina män i allting.

Så Jesus är självklart med oss

Så Jesus är med oss, men han härskar inte över församlingen? Utan han är med oss men härskar över änglarna? Och en dag så kommer han härska över oss men alltså inte nu? :P Är det så ni Jehovas vittnen tror?:P
2009-04-19, 14:36
Medlem
Citat:
Stämmer säkerligen, du vet vad omsättning är va?

Vart hittade du informationen?

ja..inte i Vakttornet i alla fall och jag påstod inte att detta stämmer..jag frågade dig. men om vi utgår ifrån att det stämmer..vad säger det dig i såna fall. ingen liten klocka som plingar till?
2009-04-19, 14:40
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
ja..inte i Vakttornet i alla fall och jag påstod inte att detta stämmer..jag frågade dig. men om vi utgår ifrån att det stämmer..vad säger det dig i såna fall. ingen liten klocka som plingar till?

Vet du inte vart du hittade det?
2009-04-19, 14:40
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Så Jesus är med oss, men han härskar inte över församlingen? Utan han är med oss men härskar över änglarna? Och en dag så kommer han härska över oss men alltså inte nu? :P Är det så ni Jehovas vittnen tror?:P

På vilket sätt härskar menar du?
Har du något skriftställe som grund för din tanke?
2009-04-19, 14:43
Medlem
Citat:
Vet du inte vart du hittade det?

jovisst..hur så?
2009-04-19, 14:57
Medlem
Rottweilerns avatar
Såhär tror iallafall jag!

När Jesus uppstog då sade han till läljungarna: "Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden" Jag tror att detta är sant, och att Jesus inte ljög där. Han fördes upp till himlen och satte sig på sin Faders högra sida. 10 dagar efter sin himmelsfärd sände han Den heliga Anden till apostlarna. Där han utförde sina gärningar genom apostlarna, folk kom till tro på Jesus och det gör folk än idag. När folk kommer till tro på Jesus så har Fadern lagt dessa fiender som en pall under Jesus fötter, och detta sker också än idag.

Jag tror att Jesus ser församlingen som endel av sig själv. Församlingen är i Jesus och Jesus är i församlingen. Han sade till Paulus på väg till Damaskus: "Saul, Saul, varför förföljer du mig?" Han ser alltså sig själv som endel av församlingen. Eftersom Församlingen är Kristikropp. Och Kristus är huvudet för församlingen. Genom församlingen så uppenbarar Kristus sitt namn här på jorden, och jag tror att han har gjort detta i snart två tusen år! Man ger sitt liv till Kristus, och Kristus skall vara Kung i varje kristen människas liv. Genom våran tro på Jesus som Guds son så har våran tro besegrat världen och onskan, Jesus är alltså med oss och allt det som Jesus är, blir också vi eftersom vi är ett i Jesus Kristus.

Vi blir rättfärdiga genom tron eftersom Jesus har farit till himlen. Vi kommer att uppstå till evigt liv eftersom Jesus har uppstått. Vi faller undan domen, eftersom Jesus inte kan döma sig själv. Vi blir förlåtna våra synder eftersom Jesus har tagit på sig våra synder och dött, för att sedan uppstå till evigt liv, och därmed är vi inte längre synd skulda eftersom Jesus var och är syndfri.
2009-04-19, 14:59
Awaiting Email Confirmation
Blaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Om man ska dräpa folk som tillhör sekten, vilka bör man rikta in sig på?

hahaha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in