Citat:
Det jag menar med att deras bibeltolkning är synonym med Bibeln är att deras bibeltolkning är den enda rätta tolkningen av Bibeln. Andra bibeltolkningar, som läran om helvetet och treenigheten, elelr att kalla Gud för HERREN, härstammar inte ens ifrån Bibeln. Endast genom JV kan man få den rätta bilden av vad Bibeln försöker säga.
Ursprungligen postat av Gitte
Detta stämmer inte alls.
Deras bibeltolkning kan omöjligt vara synonymt med Bibeln. Om så var, så skulle Bibeln ha ändrats varje gång deras bibletolkningar ändras.
Att man lär sig mer och mer om Bibeln kan omöjlig förklara alla direkt felaktiga läror man presenterat i litteraturen.
Och dessutom krävt att medlemmarna skulle tror på och följa.
Visst, man hänvisar alltid till Bibeln, men ibland bara till en bibelvers, eller tom del av vers.
Att påstå att bara de som tror på JVs läror tror på Bibeln är så vansinnigt så jag undrar om du inte driver med forumet.
Likadant när det gäller lydnaden för JVs ledare.
Var i Bibeln står det förresten att man ska lyda dessa ledare?
Deras bibeltolkning kan omöjligt vara synonymt med Bibeln. Om så var, så skulle Bibeln ha ändrats varje gång deras bibletolkningar ändras.
Att man lär sig mer och mer om Bibeln kan omöjlig förklara alla direkt felaktiga läror man presenterat i litteraturen.
Och dessutom krävt att medlemmarna skulle tror på och följa.
Visst, man hänvisar alltid till Bibeln, men ibland bara till en bibelvers, eller tom del av vers.
Att påstå att bara de som tror på JVs läror tror på Bibeln är så vansinnigt så jag undrar om du inte driver med forumet.
Likadant när det gäller lydnaden för JVs ledare.
Var i Bibeln står det förresten att man ska lyda dessa ledare?
Ge gärna exempel på en felaktig lära, har inte hört om någon sådan?
Det finns många som tror på Bibeln, men att tro på någon annan tolkning än JVs är att tro på en falsk tolkning. Därför når inte Skriftens budskap helt och fullt ut till dig, och då kan du aldrig vara helt kristen. Då kan du heller inte helt tro på Bibeln eftersom rätt tro kräver rätt tolkning.
Att man skall lyda sin religiösa organisations ledare är väl ändå ganska självklart? Lyder inte du ledaren för din församling? Ledare är till för att lydas av de som står under i hierarkin, det behöver jag ingen bibelvers för att förklara.