2007-05-21, 21:20
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ev01ving_
Sant. aja, spelar roll. Dom är ändå "radiostyrda".

mjo, men http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Jehovah%27s_Witnesses är väl det närmsta man kan komma..
Men jag tror inte dom minskar, tvärtom.

Du får naturligtvis tro på yrande kretsen i Brooklyn som behandlar sanningen efter eget behag. Om nu JV skulle öka VARFÖR har man då dessa ekonomiska problem?? Skänker inte medlemmarna pengar längre trots att det är en stor högkonjunktur runt om i världen?? Du kanske inte skulle ta JV:s uppgifter på så stort allvar eller hur....
2007-05-21, 21:51
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
mjo, men http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Jehovah%27s_Witnesses är väl det närmsta man kan komma..
Men jag tror inte dom minskar, tvärtom.

Jag postade tidigare lite äldre statistik i tråden, där ser man siffrorna för olika länder.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7109999&postcount=254

Bortser man från USA, så ökar JV generellt sett i tredje världen (inget klirr i kassan) och går i övrigt tillbaka. Sedan har det varit en del debatt om hur JV redovisar sin statistik, om det är verkliga medlemmar eller de som är närvarande på åminnelsen (JV + besökare).

Men totalt sett så kan dom nog ha ökat något på senare år, om man ser på antalet i hela världen. Fast som sagt, all statistik jag har sett är vakttornets egna siffror.
2007-05-21, 22:59
Bannlyst
..

aja, spelar igentligen inte så stor roll för mig om dom ökar eller inte...
Men dom kan säkert ha ökat en del...Det är väl fint. Då blir det mer party i paradiset sen. Party hard.
http://img526.imageshack.us/img526/1503/878272fee1b04daede53511ev0.jpg
2007-05-22, 12:34
Medlem
pieholes avatar
Citat:
Det var inte meningen att man skulle prata skit om JV, för det då blir det subjektivt. Det är en religion, som många andra och om man verkligen är intresserad kan man ta kontakt med ett vittne så kan denne svara på frågor som man har. De flesta vittnen som jag har språkat med har varit genomsnälla och hjälpsamma, helt enkelt fina människor. Tur att det finns några iaf i denna sjuka värld vi lever i.

WTF. Det är ingen här som snackar skit om Jehovas vittnen. Om man skall få diskutera religionen måste man väl kunna nämna egna erfarenheter (som SJÄLVKLART är subjektiva, alla åsikter är det mer eller mindre vare sig de kommer från ett Jv, ett ex-Jv, eller någon som inte är Jv), både positiva och negativa. Min erfarenhet är att de flesta Jehovas vittnen är snälla människor precis som många andra som inte är Jv. Men problemet är som sagt att det pågår en indoktrinering inom sekten och den ska man inte skylla på de vanliga medlemmarna, utan snarare på den styrande kretsen eller kanske bara den sjuka värld vi lever i som gör att några måste ta på sig "skygglappar" för att orka leva.

Sluta snacka bull!
2007-05-22, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantina

Och med tanke på att det är så, kan man fråga sig vad syftet är med alla sådana regler, om inte helt enkelt att skapa gemenskap i gruppen och utanförskap gentemot resten av samhället? Vad tror du?
Söndra och härska är en urgammal princip, ta bort alla distraktioner och tankar.
Ett fundament i hur hjärntvätt fungerar.
2007-05-22, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Söndra och härska är en urgammal princip, ta bort alla distraktioner och tankar.
Ett fundament i hur hjärntvätt fungerar.

Din visningsbild skulle vara en perfekt framsida för nästa vakna.
Onani. Hur kan det skada oss?
2007-05-22, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piehole
WTF. Det är ingen här som snackar skit om Jehovas vittnen. Om man skall få diskutera religionen måste man väl kunna nämna egna erfarenheter (som SJÄLVKLART är subjektiva, alla åsikter är det mer eller mindre vare sig de kommer från ett Jv, ett ex-Jv, eller någon som inte är Jv), både positiva och negativa. Min erfarenhet är att de flesta Jehovas vittnen är snälla människor precis som många andra som inte är Jv. Men problemet är som sagt att det pågår en indoktrinering inom sekten och den ska man inte skylla på de vanliga medlemmarna, utan snarare på den styrande kretsen eller kanske bara den sjuka värld vi lever i som gör att några måste ta på sig "skygglappar" för att orka leva.

Sluta snacka bull!

Målet för tråden var inte att ge utrymme för subjektiva åsikter, utan att svara på diverse frågor om JV. Eftersom JV får ta mycket skit, tycker jag att man kan undvika det i den här tråden. Tycker inte du det?

Citat:
Din visningsbild skulle vara en perfekt framsida för nästa vakna.
Onani. Hur kan det skada oss?

Jag fick förklarat för mig att det är fel att göra det pga olika tankar som kan dyka upp när man masturberar. En ganska rimlig förklaring.
2007-05-22, 22:43
Medlem
BlackBeavers avatar
[quote=Giovanni]Målet för tråden var inte att ge utrymme för subjektiva åsikter, utan att svara på diverse frågor om JV. Eftersom JV får ta mycket skit, tycker jag att man kan undvika det i den här tråden. Tycker inte du det?

Jo men klart att JV får ta mycket kritik. Du kallar det skit men tyvärr är det sanning eller hur. De som drabbades av övergreppen i USA tycker du att man ska tiga om det????
2007-05-23, 02:54
Medlem
Intressant fråga jag undrat länge över nu...

Om man var född som man, men opererat om sig till kvinna, fått kvinnlig identitet osv, hur blir det då om man vill bli ett JV?
Kommer de äldste säga att man först måste operera om sig till man igen (undrar om strap-on godkänns?) och acceptera att man är man och avsky homosexualitet? Ba undrar...

Undrar även vad de flesta JVn skulle säga ifall Vakttornet en dag förkunnade att de erkänner, att de bara är falska kvacksalvare som vill åt folks pengar...Skulle alla JVn tro på det då eller skulle de inte tro på det?
Om Vakttornet och Vakna slutades ge ut...skulle JVn då tro på att de slutades ges ut, eller skulle de inte det?
Ba undrar...
2007-05-23, 07:31
Medlem
pieholes avatar
Citat:
Målet för tråden var inte att ge utrymme för subjektiva åsikter, utan att svara på diverse frågor om JV. Eftersom JV får ta mycket skit, tycker jag att man kan undvika det i den här tråden. Tycker inte du det?

de som svarar på frågor om Jv är också subjektiva, och svaren är återspeglingar av ÅSIKTER. Dessutom verkar hela tråden vara en stor diskussion om jehovas vittnen och inte bara en "frågelåda". Studerar du med dem nu? För jag tycker att du mer och mer verkar ha fått på dig skygglapparna.
Du har ju också en chans att bemöta den kritik som Jv får här, det är väl bra? Eller ska vi bara få ta upp sådant som är positivt med dem? Det går naturligtvis men ger inte en särskilt ärlig bild.

---------------------

Jehovas vittnen låter inte sina medlemmar läsa någonting som skrivs om dem på internet och så vidare. Sådant material räknas som avfällingslitteratur och är något som man bör akta sig för eftersom om man läser sådan "bjuder in satan i sitt hem".
2007-05-23, 07:34
Medlem
pieholes avatar
Klittklyvarn:

Jag var och besökte en församling i England för några år sedan. Där fanns en kvinna som hade opererat sig från man. Hon var inte döpt än men höll på att studerar med vittnena. Nu vet jag inte hur det har gått för henne, men då fick hon vara med på ett hörn iaf. Har inte någon aning om hur de ser på det annars, under min tid i JV så var det ett ämne som det aldrig talades om.
2007-05-23, 10:03
Medlem
Emodolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piehole
Jehovas vittnen låter inte sina medlemmar läsa någonting som skrivs om dem på internet och så vidare. Sådant material räknas som avfällingslitteratur och är något som man bör akta sig för eftersom om man läser sådan "bjuder in satan i sitt hem".

Haha, va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in