Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Det beror nog mycket på vilket land man kommer ifrån, dock det får mig att känna dåligt samvete jag har fått jv litteratur utan att betala ett öre (dock har släktingar som ger de mycket i bidrag så det kanske jämna ut sig på så sätt). Sedan är det så om ett jv predika med dig då tror ju den personen att det handlar om ens eviga liv och om man inte acceptera religionen så blir personen i fråga ledsen speciellt om ni har utvecklat en relation. Tolka att jag sa detta som ni vill ...
Ja, här har du situationen i ett nötskal. Innan domen mot Swaggart hade vakttornet och JV:s övriga litteratur ett pris, efter domen blev den "kostnadsfri". Men faktum är att Jehovas vittnens egna medlemmar får betala litteraturen med "frivilliga" bidrag, istället för att sälja den till allmänheten.
Citat:
Det enda som spelar roll är om siten kan inge trovärdighet ..
Ett sista försök att klargöra det här för dig Palmor...
Vakttornet åtalade watchtowerobserver.org för brott mot copyright, inte för att smutskasta Jehovas vittnen. Det här säger en hel del om sanningshalten av innehållet på den här siten, vakttornet hade inget att hämta på en stämning för förtal eller felaktiga uppgifter.
Ditt försök att misskreditera den här informationen är enbart patetisk. Studera rättsprocessen mot watchtowerobserver.org så ser du att jag har fog för det jag skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Hela wikipediasnacket:
Det är helt klart att trovärdigheten i deras material inte påverkas av en copyrightfråga. Finns inga motsatser i det.
Det konstiga är i sådan fall hur man ens kan påstå det baserat på den anledning, för det innebär väl att JV:s egna material inte är trovärdigt.
Bra för en sådan organisation att slarva så mycket med sina utsagor om nu alla måste tolka dem ordagrant.
Den här fula taktiken har vakttornet gemensamt med scientologikyrkan ( man har förövrigt ett visst samarbete ). Man vet att åtal för förtal inte leder någon vart, så istället hävdar man att vissa skrifter är interna och skyddade av copyright.
Men sanningen kommer alltid fram.
Jag rekommenderar alla som är intresserade av Jehovas vittnen att begrunda det som finns på reexamine.org (spegeln av watchtowerobserver.org som vakttornet tvingade till tystnad med hänvisning till copyright brott för publicerandet av hemligt internt material).
Citat:
Samtal med riktiga JV …
Vad du eller något JV anser hör inte hit, det är vakttornets läror som alla JV följer som vi diskuterar här.
Missförstå mig rätt, jag fortsätter gärna diskussionen, men det känns väldigt tunt med fakta från din sida. Och är nu de åsikter du hävdar korrekta så upp till bevis, att försöka misskreditera andra verifierbara källor är inget argument.
Generella misskrediteringar är ointressanta för diskussionen, kom med något konkret istället.