Citat:
Ursprungligen postat av Caosses
Ja okej, det låter väl bra. Men asså jag har ganska lätt för att lära in saker och har bra minne. Dessutom trycker jag själv att jag är ganska analytiskt. Däremot har jag lite talfel och kan ha problem att uttala en del ord, vilken i sin tur har lett till att jag har lite problem med att stava de ord som jag uttalar fel. Det är delvis därför jag tvekar på utbildningen. Tror ni det kommer vara något större problem? I gymnasiet fick jag högst betyg i språk ämnena så jag är inte helt 'värdelös'. Däremot kan jag ibland ha svårt att komma igång med skrivandet pga 'stavningen'.
Tja, det är väl ganska många som har talfel, hela Stockholm är ett exempel.

Du behöver nog inte oro dig över ditt talfel, för som vi brukar säga om uppsalastudenterna: ingen är perfekt.
Ett bra minne kommer att hjälpa dig även om man inte alls behöver trycka in kunskapen i huvudet, utan snarare handlar det om att kunna finna svaret. Det är alltså den juridiska metoden du lär dig på programmet.
Däremot är det väldigt bra om du, som du skriver, har en analytisk förmåga. Det är verkligen a och o i den juridiska metoden. Själv är jag totalt oanalytisk, ja helt jävla stokastisk om jag ska vara ärlig, och det går väl hjälpligt det med...