Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag vill inte på något sätt framstå som dryg eller så, men jag tror tyvärr att det är oundvikligt. Om du nu verkligen har det så pass svårt att få ihop livspusslet, hur kommer det sig då att du väljer att sitta på FB och tjöta en massa? Det känns lite underligt när folk å ena sidan gnäller om tidsbrist och liknande, samtidigt som de är bland de flitigaste skribenterna i den här tråden...
Vad är oundvikligt menar du? Hänger inte riktigt med där, kan bero på att jag är lite övertrött för stunden.
Att jag nöjessurfar (vilket jag räknar FB till) är ffa för att rensa huvudet lite. Sen hur aktiv jag varit tråden senaste veckan vetesjutton, det var typ två dagar sen jag ens kollade tråden innan ikväll.
Men tar man just i detta nu, så absolut skulle jag kunna läsa ännu mer metodik. Det är ingen större vits dock, det går liksom inte in mer just nu, jag är för trött och fattar knappt vad jag läser, än mindre göra något vettigt av informationen. Då är det bättre lägga ner för stunden (nu-nu har jag lagt ner för idag, men) och göra något annat som övht inte har med ämnet att göra.
Sen om det är kolla på TV, städa, klappa katten, jobba eller surfa spelar nog mindre roll. Just nu valde jag nöjessurfa.
(OM jag hade haft något som måste vara klart till imorgon men inte var det, då skulle jag inte välja att sitta här dock, men det säger ju sig själv)
Sen, mest för protokollet: Jag har inte gnällt. Jag har inte sagt halvsju om stressigt, svårt eller något innan - jag delgav min verklighet just nu för skenetbedrar mest för att pusha på honom lite att ändra synsätt istället för att just gnälla på 'allt runtomkring' som gör det extrasvårt.
Jag har valt själv, och har inte för avsikt att gnälla varken här eller någon annanstans om varken tidsbrist eller annat. Inte tänker jag använda det som ursäkt för varför jag inte kan/vill en massa saker, förutom i de fall det är ofrånkomligt. För det går hitills alldeles utmärkt att hantera det som sagt, och jag trivs förvisso inte med stressen - men jag trivs än utmärkt med det val jag gjort att plugga! Och det hoppas jag "skenetbedrar" snart gör med =)