Hur stressigt är jur-programmet?
Jag pluggar affärsjuridik på komvux just nu, och det är 1 kapitel om dagen jag måste beta igenom, ibland två. Detta tar väl upp 5-6 timmars plugg per dag i högsta grad. Är det liknande när man pluggar the real deal?
Sen undrar jag om någon vet hur det är att plugga juridik i brasilien? Någon? Hittar inget av relevans på de svenska studera-sidorna. Det ligger i mitt intresse att göra utomlands då jag nog inte kommer ha tillräckliga meritpoäng för sverige, och jag pallar fan inte plugga matten på högskoleprovet.
Då det är väldigt många sidor i den här tråden frågar jag även;
Vad krävs för att komma in? Jag har hört att det är olika för olika universitet. För mig spelar det ingen roll var jag hamnar, men jag vill helst plugga i en större stad. Lund, uppsala, sthlm, göteborg, är därav att föredra. Har hittils inte fattat ett dugg av hur poängräkning osv funkar. Finns tydligen 3 slags meritpoäng? Någon skrev att det krävs 2,5 att komma in. En annan sa att högst amna kan få är 2.0. En tredje sa att dom har sänkt och att man kommer in på 1,6. Sen läste jag någon tråd där man behöver 18....
Hjälp mig i denna djungel!