Citat:
Ursprungligen postat av Modnar
Vad tror ni om att köpa den gröna lagboken på ibooks? Ska plugga på UU. Bortkastade pengar, bra komplement eller rent av en ersättning till pappersvarianten?
Nån som har erfarenhet som vill peta in en åsikt? Värt att tillägga är att jag har en iPad som jag tänkte använda den på om det blir aktuellt.
Edit: Den kostar 249 kr.
Är säker på att du har tillgång till alla juridiska databaser genom medlemskap i universitetsbiblioteket. Så var det när jag pluggade på socialhögskolan. Där har du alla lagar. Dock är det, liksom andra redan har påpekat, vettigt att ha en inbunden lagbok (lättare eftersom du antagligen kommer vilja lägga in flärpar och göra anteckningar och hänvisningar). Dessutom ganska trevligt. Bra med databaser för att kika in proppar och prejudikat samt annat material.
F.Ö kommer jag nog tacka nej till denna utbildning på SU nu till hösten (de vidrigaste av människor lyckas ju ändå komma runt lagen). Är det någon som läser tråden och söker från folkhögskola, som ligger på 1:a reserv? korka upp! du kommer ha en plats nu till hösten. hoppas du förvaltar dina studier väl och går med i vänsterjuristerna och ta med dig näsdukar till merparten av dina klasskamrater. Har hört att det är många osnytna 20åringar på utbildningen. Lycka till må man väl också säga till alla som har kommit in och kom ihåg att det är ni som ska utgöra en utav grundbultarna för det här samhället, sen när ni blir klara. Bete er som förebilder och skippa högfärdighet och sånt jävla trams. Var seriösa i era motiv och avslappnade i er framtoning så ska ni se att det blir fint. Tror det är en kul utbildning men siktar på en annan som verkar ännu roligare

och kommer passa mig så mycket bättre