2012-08-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofist
Börjar på GU om ett par veckor. Några fler här?

Antagligen jag med! Om jag inte får en plats på SU i sista sekunden....
Citera
2012-08-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Jag med, åker ner 2-3 dagar runt inskrivningen sen hem igen tills skolan börjar, så missar nollningen.

Om jag väljer GU till slut kommer jag köra samma, fixa uppropet men sen hem igen för att sedan åka tillbaka till den 31/8!
Citera
2012-08-08, 14:22
Medlem
Skickade ett par frågor till studievägledningen för juristprogrammet på GU för några dagar sen utan svar. Något som vet hur lång tid det brukar ta innan de svarar? Eller brukar de helt enkelt vara långsamma av sig.
Citera
2012-08-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemfailure
Skickade ett par frågor till studievägledningen för juristprogrammet på GU för några dagar sen utan svar. Något som vet hur lång tid det brukar ta innan de svarar? Eller brukar de helt enkelt vara långsamma av sig.

Min första tanke är att de har sommarstängt. Juridiska institutionen i Sthlm har stängt ända till 20/8...
Citera
2012-08-08, 19:16
Medlem
elgecys avatar
Jag ska studera på UU i höst men det är två punkter gällande skolstarten jag inte förstår, och önskar lite hjälp med. Detta ska tydligen ordnas med:

" ifylld blankett för ansökan om användaridentitet på Uppsala universitets datornät för studenter - UPUnet-S ( om du inte har ansökt via webben) "

" Ifylld registreringsblankett "

Jag förstår ingenting av detta? Vart hittar jag detta osv? Tack på förhand.
Citera
2012-08-08, 19:56
Medlem
GermanDefenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag ska studera på UU i höst men det är två punkter gällande skolstarten jag inte förstår, och önskar lite hjälp med. Detta ska tydligen ordnas med:

" ifylld blankett för ansökan om användaridentitet på Uppsala universitets datornät för studenter - UPUnet-S ( om du inte har ansökt via webben) "

" Ifylld registreringsblankett "

Jag förstår ingenting av detta? Vart hittar jag detta osv? Tack på förhand.

Till datanätet ansöker man via nätet om du loggar in här med pin: https://studentportalen.uu.se/portal/portal/uusp/antagna

Registreringsblankett finns i kursinformationslänken på vänster på denna sida: https://studentportalen.uu.se/portal/portal/uusp/student/student-course?uusp.portalpage=true&entityId=97293&toolMod e=studentUse
Citera
2012-08-08, 20:01
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GermanDefender
Till datanätet ansöker man via nätet om du loggar in här med pin: https://studentportalen.uu.se/portal/portal/uusp/antagna

Registreringsblankett finns i kursinformationslänken på vänster på denna sida: https://studentportalen.uu.se/portal/portal/uusp/student/student-course?uusp.portalpage=true&entityId=97293&toolMod e=studentUse

Tusen tack. Men är registreringsblankett nödvändigt så länge man kommer med ID-kort?
Citera
2012-08-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemfailure
Antagligen stängt, har själv skickat ett mejl till några olika adresser.

Ett tips är att försöka via Facebooksidorna. Både skolan och kåren (Juridiska Föreningen) har sådana, där finns nog kunskapen runt det mesta du kan tänkas undra.

Citat:
Ursprungligen postat av sofist
Börjar på GU om ett par veckor. Några fler här?
JAG!
Citera
2012-08-08, 21:06
Medlem
GermanDefenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Tusen tack. Men är registreringsblankett nödvändigt så länge man kommer med ID-kort?

Ja, det tror jag. Det handlar om gruppindelning och tillåtelse att publicera ditt namn etc. Dock lär det finnas lappar att fylla i på plats skulle jag tro, någon kan ju råkat tappa sin.
Citera
2012-08-08, 23:51
Medlem
Är intagen till Juristprogrammet vid SU till hösten och har sett att det obligatoriska uppropet är den 22/8 klockan 10.00. Då jag inte är från Stockholm har jag smärre problem att ta mig upp med tanke på jobb osv. Jag har kollat med olika alternativ att skicka som ombud osv men samtidigt känns det lite sisodär att lägga det i någon annans händer.

Finns det någon som helst möjlighet att ringa och tacka ja till platsen eller är den enda möjligheten what so ever att vara där klockan 10.00 och ropa "Ja" när de uttalar ditt namn?

Någon mer här som ska börja i Stockholm förövrigt?
Citera
2012-08-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wontstop
Är intagen till Juristprogrammet vid SU till hösten och har sett att det obligatoriska uppropet är den 22/8 klockan 10.00. Då jag inte är från Stockholm har jag smärre problem att ta mig upp med tanke på jobb osv. Jag har kollat med olika alternativ att skicka som ombud osv men samtidigt känns det lite sisodär att lägga det i någon annans händer.

Finns det någon som helst möjlighet att ringa och tacka ja till platsen eller är den enda möjligheten what so ever att vara där klockan 10.00 och ropa "Ja" när de uttalar ditt namn?

Någon mer här som ska börja i Stockholm förövrigt?

Ska också börja på SU i höst! Så vitt jag vet går det inte att ringa och tacka ja till sin plats. Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det någonstans. Såg dock att det finns ett nummer till antagningsenheten på SU som man kunde ringa till ifall man hade frågor. Du kanske kan ringa och fråga för säkerhets skull?
Citera
2012-08-09, 10:54
Medlem
Hej ni som ska börja på SU i höst, har ni fått kallelsen hemskickad/via mail eller något annat välkomstbrev från SU? (Börjar bli lite smått nervös för jag har inte fått något hemskickat har bara sett antagningsbeskedet från VHS och sen kallelsen online på juridicums hemsida )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in