Citat:
Ursprungligen postat av tnoivles
Må hända, men atmosfären är sådan i Östermalmsområdet att man måste vara extremt olik mig som person för att trivas där. Jag förstår inte hur man kan vilja bo i ett område som i mina ögon ter sig så kallt och livlöst.
Tacka vet jag området kring Odenplan, har dock hört att vasastan börjar bli lite av det nya Östermalm så man kanske får hänga kvar på söder trots allt.
Tacka vet jag området kring Odenplan, har dock hört att vasastan börjar bli lite av det nya Östermalm så man kanske får hänga kvar på söder trots allt.
Jag är själv lite obekväm när jag rör mig på östermalm, speciellt under kvällstid (läs utgång) så jag tänker inte argumentera emot dig på den punkten. Däremot har jag även fått fördomar krossade på juristprogrammet, bl.a. "bratfördomar", så det är nog lugnt hursomhelst. (För övrigt är vasastan stockholms i särklass bästa område och söder stockholms i särklass sämsta!
)
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Är det någon av er flashbackare som är med i jusek? Fick hem ett erbjudande idag om att gå med, vilket endast skulle kosta 100 kr för hela studietiden (och då fick man dessutom ett presentkort på 100 kr hos adlibris om man anmälde sig innan 1 feb). Är det värt tycker ni?
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Då det i princip är gratis (man får ju "tillbaka" 100 kronor i och med presentkortet) funderar jag på att gå med, det är säkerligen ingenting man förlorar på. Att man dessutom får en prenumeration på en tidning under hela studieperioden är inte fel, står säkerligen någonting användbart i den.
Förresten, glöm inte att gå med i rätt nollningsgrupp på FB, det har skett ett SMS-utskick gällande grupper
.
Förresten, glöm inte att gå med i rätt nollningsgrupp på FB, det har skett ett SMS-utskick gällande grupper
.Jag kommer ihåg att det tjatades lite om jusek sådär i början men sedan dess har det varit tyst och mig veterligen har jag inte lidit men av att inte gå med. Ett presentkort på adlibris är ju onödigt när man köper litteratur på juristernas bokhandel alt. av någon som går en kurs över, tidningar osv. får man dessutom ner i brevlådan i tid och otid (iusbäraren, juridisk publikation och SU-skit). Min misstanke är att de försöker värva medlemmar hos nybörjarna eftersom de är rädda för att göra misstag och skriver upp sig på allt man slänger framför dem. Mitt tips är således att ni skiter i jusek, ni vinner inget specifikt på att gå med i nuläget och förlorar absolut ingenting om ni inte går med. För övrigt är det bara såssar som går med i fackförbund!
Citat:
Ursprungligen postat av jdecesare
Jag har inte fått något än! 

Jag hade inte facebook under den där tiden och kommer ihåg att jag fick förklara mig lite, men inte missar man något, så oroa dig inte i onödan, min utgångspunkt var tekniskt värre. Får du inget SMS kommer du få det, får du aldrig något kommer du likväl ha koll på vad som gäller och ha en bra anledning att låta någon slarvande fadder bjuda dig på en öl.
Senast redigerad av namgreb 2011-01-13 kl. 20:46.
Senast redigerad av namgreb 2011-01-13 kl. 20:46.