2011-01-13, 17:11
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnoivles
Men jag har för mig att det skulle appliceras retroaktivt så om du söker till en kurs nu räknas ditt meritvärde ut ändå. Jag gick ut 09 och fick ingen chans att välja kurser utefter vilka som gav meritpoäng eftersom jag gick sista året när det genomfördes. Dock så hade jag tur och fick samtliga sådana. Men om man gått ut tidigare och läst tex. matte c eller något, så får man meritpoäng på det sålänge det inte krävs för utbildningen man söker även om man gick ut före 09.

Jag gick ut... eh... hm. tidigare än så, 2002 tror jag. Mina 'extrakurser' är strukna ur mitt slutbetyg.

Hur som haver är det en tänkbar förklaring till varför det är så många som går en alternativ väg nu, bortsett från att det här är FB och det är här alla speciella människor hänger.
Citera
2011-01-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
De som går om ett par år på gymnasiet har alltså krigat mest och borde därför få arbete som president, läkare och pilot m m, då de faktiskt gått fler år än oss andra på gymnasiet! Bra resonemang!

Vad sitter i ditt anus nu hanswolf? Dina senaste inlägg har enbart varit dumdryga. Tröttnat på Örebro?
Citera
2011-01-13, 18:23
Medlem
Fyfan, såg precis på FastReg att man kan anmäla polare till grupperna också. Bara man inte hamnar i en grupp med Hannah och hennes 5 polare från Östermalm.
Citera
2011-01-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poena.naturalis
Det är, som jag har förstått det, en mycket väl ansedd utbildning. Vill man t.ex. ha ett bra arbete vid någon institution hos EU eller konkurrensbyrå i Bryssel verkar det nästan vara ett informellt krav. Ska tydligen vara skarp konkurrens för en plats dock så se till att få jäkligt bra betyg.

Tack för svaret !
Bästa vägen att gå om man vill jobba med mänskliga rättigheter då ?
Citera
2011-01-13, 19:09
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt.hank
Vad sitter i ditt anus nu hanswolf? Dina senaste inlägg har enbart varit dumdryga. Tröttnat på Örebro?

Alla har vi väl en lagbok eller två i arslet? Men han har en poäng i mycket han säger (skriver).

Citat:
Fyfan, såg precis på FastReg att man kan anmäla polare till grupperna också. Bara man inte hamnar i en grupp med Hannah och hennes 5 polare från Östermalm.

Oroa dig inte, oftast försvinner platserna till de efterfrågade grupperna (dvs. alla utom de som har helt udda tider) på någon minut, försöker Hannah af Öfremalm skriva ut 5x personnummer kommer hon och hennes vänner få nöja sig med någon kvällsgrupp. Inget hindrar dock våra 6 fiktiva karaktärer ifrån att på varsitt håll sitta och hänga på låset för att därefter snabbt anmäla sig till samma grupp. För övrigt är personer ifrån Östermalm i regel lika trevliga/otrevliga som personer ifrån övriga delar av Stockholm.
Senast redigerad av namgreb 2011-01-13 kl. 19:13.
Citera
2011-01-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Alla har vi väl en lagbok eller två i arslet? Men han har en poäng i mycket han säger (skriver).

Oroa dig inte, oftast försvinner platserna till de efterfrågade grupperna (dvs. alla utom de som har helt udda tider) på någon minut, försöker Hannah af Öfremalm skriva ut 5x personnummer kommer hon och hennes vänner få nöja sig med någon kvällsgrupp. Inget hindrar dock våra 6 fiktiva karaktärer ifrån att på varsitt håll sitta och hänga på låset för att därefter snabbt anmäla sig till samma grupp. För övrigt är personer ifrån Östermalm i regel lika trevliga/otrevliga som personer ifrån övriga delar av Stockholm.

Må hända, men atmosfären är sådan i Östermalmsområdet att man måste vara extremt olik mig som person för att trivas där. Jag förstår inte hur man kan vilja bo i ett område som i mina ögon ter sig så kallt och livlöst.

Tacka vet jag området kring Odenplan, har dock hört att vasastan börjar bli lite av det nya Östermalm så man kanske får hänga kvar på söder trots allt.
Citera
2011-01-13, 19:46
Medlem
Jooplins avatar
Är det någon av er flashbackare som är med i jusek? Fick hem ett erbjudande idag om att gå med, vilket endast skulle kosta 100 kr för hela studietiden (och då fick man dessutom ett presentkort på 100 kr hos adlibris om man anmälde sig innan 1 feb). Är det värt tycker ni?
Citera
2011-01-13, 19:57
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooplin
Är det någon av er flashbackare som är med i jusek? Fick hem ett erbjudande idag om att gå med, vilket endast skulle kosta 100 kr för hela studietiden (och då fick man dessutom ett presentkort på 100 kr hos adlibris om man anmälde sig innan 1 feb). Är det värt tycker ni?
Då det i princip är gratis (man får ju "tillbaka" 100 kronor i och med presentkortet) funderar jag på att gå med, det är säkerligen ingenting man förlorar på. Att man dessutom får en prenumeration på en tidning under hela studieperioden är inte fel, står säkerligen någonting användbart i den.

Förresten, glöm inte att gå med i rätt nollningsgrupp på FB, det har skett ett SMS-utskick gällande grupper .
Citera
2011-01-13, 20:12
Medlem
jdecesares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Då det i princip är gratis (man får ju "tillbaka" 100 kronor i och med presentkortet) funderar jag på att gå med, det är säkerligen ingenting man förlorar på. Att man dessutom får en prenumeration på en tidning under hela studieperioden är inte fel, står säkerligen någonting användbart i den.

Förresten, glöm inte att gå med i rätt nollningsgrupp på FB, det har skett ett SMS-utskick gällande grupper .

Jag har inte fått något än!
Citera
2011-01-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo

Inte jag heller! Har inte hittat några nollningsgrupper på FB
Citera
2011-01-13, 20:30
Medlem
eXtremos avatar
jdecesare, med närmare eftertanke ligger nog det yttersta ansvaret för att meddela reccarna om grupper på faddrarna, det kan hända att faddrarna som har hand om just din grupp har slackat litet eller att gruppindelningen inte är helt klar. Men så länge du uppgav korrekt telefonnummer tror jag inte att det är ett problem, om du är orolig kan du alltid skriva en rad i loggen och fråga om de har glömt bort dig.

Citat:
Som jag har uppfattat det går du på SU, jag åsyftade UU. Ber om ursäkt för att jag inte var tillräckligt tydlig på den punkten.
Citera
2011-01-13, 20:30
Medlem
jdecesares avatar
Citat:

Tror inte att du behöver oroa dig tnoivles! Jag antar(vet?) att eXtremo talar om jurist på UU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in