Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Saken är den att jag inte får något relevant jobb med min nuvarande examen, därför överväger jag att fortsätta studera. Att ta en master känns så torrt, därav har jag börjat intressera mig för juristprogrammet. Vad jag däremot tvivlar över är att jag har missat tåget då utbildningen är 4,5år lång och om det nu är det jag vill läsa - borde jag ha tänkt på det från första början. Därav mitt tvivel.
Så du är klar när du är strax över 30? Inga problem. Finns flera personer som är strax över 30 nu när de börjar läsa. Senaste laget enligt mig är de som är uppåt 40 redan nu, vissa når t.o.m 50 års strecket (men just de sistnämnda tar juristexamen närmast av intresse). Tänk på att du kommer jobba tills du blir 65, klarar du 4.5 år till och känner att juridiken är värd att satsa på bör du i vart fall ge det ett försök. Det ska mycket till om du därefter fortfarande står arbetslös och inte hittar något relevant och intressant jobb, speciellt med en examen i statsvetenskap i bagaget.
Har du kapaciteten för det kan du även läsa 150%, blir inte alltför svårt om du nöjer dig med relativt "dåliga" betyg.